امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

برای فاصله یابی با سیستم های الکترواپتیکال از مسافت یاب لیزری  استفاده میشه!

 

thumb_herze_nohom1.JPGthumb_yazahra.jpg

بابدست آوردن فاصله هم مختصات هدف بدست نمیاد  فقط فاصله بدست میاد 

 

اگر رافائل میتونه با جستجوگر حرارتی روی رپتور قفل کنه پس تامکت هم میتونه  icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بابدست آوردن فاصله هم مختصات هدف بدست نمیاد  فقط فاصله بدست میاد 

 

اگر رافائل میتونه با جستجوگر حرارتی روی رپتور قفل کنه پس تامکت هم میتونه  icon_cheesygrin

 

فاصله و زاویه مختصات را می دهد 

چون مختصات را نسبت به محل سنجش می شود محاسبه کرد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند روز پیش کلیپ مانور یک رپتور رو نگاه میکردم. اثر حرارتی سنگین خروجی های موتور با چشم هم.مشخص بود خصوصا در مانور

به نظرم در داگفایت این هواپیما فرقی با بقیه نداره اگر مثل اف117 مانورپذیری اش بدتر نباشه

شانس اصلی این هواپیما در دیده.نشدن از روبرو و حمله قبل از اسکرامبل جت ها و فرار با سوپر کروزه
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رپتور به لطف طراحی ایرودینامیکی و سیستم تغییر بردار رانش اتفاقا مانور پذیری خیلی خوبی داره . درسته که در حد فلانکر ها نیست ولی همچین دست و پا بسته هم نیست

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان ببخشید تاپیک زیر خاکی میارم بالا ولی بعد از حمله F22 به مواضع داعش ایا جایی یا مقاله ایی در مورد جزیات این حمله و انالیز اون منتشر نشده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

برای فاصله یابی با سیستم های الکترواپتیکال از مسافت یاب لیزری  استفاده میشه!

 

 

چنین چیزی در جنگنده ها وجود نداره بردش هم کمه

 

 

فاصله و زاویه مختصات را می دهد 

چون مختصات را نسبت به محل سنجش می شود محاسبه کرد

زاویه را چطور بدست می آورید ؟

 

 

جسنجوگر حرارتی می تونه رپتور در آسمان  امارات پیدا کنه موشک شلیک کنه 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چنین چیزی در جنگنده ها وجود نداره بردش هم کمه

 

 

زاویه را چطور بدست می آورید ؟

 

 

جسنجوگر حرارتی می تونه رپتور در آسمان  امارات پیدا کنه موشک شلیک کنه 

 

تاپیک قدیمی است امیدوارم درست خاطرم باشد 

قبل تخمین مسافت زاویه و جهت هدف است که تعیین می شود 

با توجه به این که ناظر بر موقعیت خود آگاه است با دیدن هدف زاویه بدست می آید 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از این تصاویرزیبایی که از رافایل گذاشتین کاملا مشخصه  که خیلی خوش ساخت هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

رافایل جنگنده ی خوبیه. اما متاسفانه در ترغیب مشتریان خارجی بسیار ضعیف عمل کرده حتی نسبت به یوروفایتر

ممنون از تایپیک خوبتون


من با سواد کمم یکم با اجازه اساتید خواستم توضیح بدم. اصولا جنگنده ی اف 22 در جنگنده در مرحله ی آخر عملیات و تثبیت موقعیت بکار میره. ابتدا اخلاگری با استفاده از اف 18 های گرولر یا a v8 که بعدها توسط اف 35 جایپزین میشن.

حالا مرحله ی تثبیت چیه بحث مفصلی می طلبه

یکی از اهداف اف 22 رادار گرزیه نه فقط رادار گریزه. یا داگ فایت.

و نکته مهم اینکه آمریکایی چاره ای دیگه جز اف 22 نداشتن. اف 15 فرسوده و جوابگوی جنگهای نوین نیستن حتی با ارتقا یافتن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رافایل جنگنده ی خوبیه. اما متاسفانه در ترغیب مشتریان خارجی بسیار ضعیف عمل کرده حتی نسبت به یوروفایتر

 

اصولا جنگنده ی اف 22 در جنگنده در مرحله ی آخر عملیات و تثبیت موقعیت بکار میره. ابتدا اخلاگری با استفاده از اف 18 های گرولر یا a v8 که بعدها توسط اف 35 جایپزین میشن.

 

سلام علیکم . نکته عجیب درباره این جنگنده اینه که در میان فارسی زبانان علاقه و اشتیاق خارق العاده ای برای اشتباه تلفظ کردن نام اون دیده میشه . بابا به خدا اسمش رافال هست با تلفظ فرانسویه قَفَل . رافایل یا رافائل یه چیز دیگه یی هست . 

 

این ماموریتی که شما فرمودین در واقع برعکس اون چیزی هست که اتفاق میوفته . تاکتیک بهره گیری از رپتر به این صورت هست که به عنوان پیش قراول وارد میشه و در سکوت رادیویی مطلق به شناسایی اهداف میپردازه و با خط ارتباط داده ماهواره ای بسیار ایمن و غیر قابل ردگیری ، اطلاعات رو به جنگنده ها و بمب افکن های دیگه منتقل میکنه و تازه این موقع هست که حملات اصلی صورت میگیره.

 

البته در حال حاضر رپتر نمیتونه با هیچ پرنده دیگری به غیر از رپترهای دیگر ارتباط رادیویی برقرار کنه . دلیلش هم پیچیده و غیرمتعارف بودن نحوه تشکیل فرکانس های ارتباطیست و در عین حال سنگین و پُر حجم بودن داده های انتقالی. تا سال 2020 یکی از 3 غلاف ارتباطی لیجِن از لاکهیدمارتین ، اُپِن پاد از نرثرپ گرومن و یا تالن هِیت از بوئنگ برای نصب بر روی جنگنده های نسل 4 انتخاب میشن تا وظیفه ارتباط داده رو انجام بدن .

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

البته در حال حاضر رپتر نمیتونه با هیچ پرنده دیگری به غیر از رپترهای دیگر ارتباط رادیویی برقرار کنه . دلیلش هم پیچیده و غیرمتعارف بودن نحوه تشکیل فرکانس های ارتباطیست و در عین حال سنگین و پُر حجم بودن داده های انتقالی.

 

یعنی اختلاف و فاصله تکنولوژیک این پرنده با سایر پرنده ها در این حده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مگه این سیستم روی اهداف زمینی هم فاصله یابی میکنه ؟

سامانه فاصله یاب لیزری بخشی از سامانه جستجو و ردیابی فروسرخ در جنگنده رافال میباشد که 40 کیلومتر بُرد دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی اختلاف و فاصله تکنولوژیک این پرنده با سایر پرنده ها در این حده؟

 

بله . اتفاقاً حدود یک ماه پیش یک تمرین رزم هوایی در آمریکا با حضور جنگنده های رپتر ، تایفون و رافال انجام گرفت و هدف اون هماهنگی بیشتر و بهتر میان رپتر نسل پنجمی و دو پرنده دیگر نسل چهارمی بود تا رپتر بتونه اطلاعات به دست آمده میدانی خودش رو با سادگی بیشتری در اختیار این پرنده های نسل چهارم بگذاره و برقراری ارتباط با اونها امکان پذیرتر بشه.

 

با این کار ، پرنده های نسل چهارم میتونن توانایی و تاثیرگذاری خودشون در محیط رزم رو به میزان بسیار بیشتری افزایش بدهند.

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/f-22-typhoon-and-rafale-tested-in-new-joint-combat-420130/

http://breakingdefense.com/2015/12/f-22-typhoon-rafale-lessons-from-the-trilateral-wargame/

http://www.defensenews.com/story/defense/2015/12/16/french-british-us-fighter-jets-train-together/77457856/

http://www.af.mil/News/Photos.aspx?igphoto=2001324260

http://www.raf.mod.uk/news/archive/trilateral-agreement-gets-airborne-17122015

 

 

مگه این سیستم روی اهداف زمینی هم فاصله یابی میکنه ؟

 

بله .

 

Air-to-Air or Air-to-Surface identification and ranging

https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/fso_-_osf_a4_en_052013_ref_042a_0.pdf

 

 

high-resolution angular tracking and laser range-finding for air, sea and ground targets

https://www.thalesgroup.com/en/content/thales-technologies-onboard-rafale-0

 

 

Thales provides the daytime video channel and laser rangefinder. Using those two optronic channels, the FSO provides day/night,long-range detection, recognition and identification of air, sea and land targets

http://www.sagem.com/aerospace/military-aircraft/optronics

 

fso.jpg

 

 

 

و تازه گذشته از این سامانه FSO که بخش فاصله یاب لیزریش به وسیله تالِس ساخته میشه ، 2 تا غلاف نشانه گیری یعنی دامُکلِس و تالیوس هم به وسیله این کمپانی ساخته میشوند که در جنگنده رافال و پرنده های دیگر مورد استفاده قرار میگیرند .

 

Laser range-finding • Wavelength: 1.5 μm • Eye-safe

https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/fiches_damocles-gb_sans_repere-hd.pdf

 

Laser range-finding • Wavelength: 1.5µm • Eye-safe

https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/fiches_produits_talios-gb-2015-hd.pdf

 

 

 

این دو غلاف فرانسوی کاری مشابه غلاف های اسنایپِر ساخت لاکهیدمارتین ، لایتِنینگ ساخت نرثرپ گرومن و آتفلیر ساخت ریتئون رو انجام میدهند فقط با عملکردی ضعیف تر. 

 

http://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed/data/mfc/pc/sniper-pod/mfc-sniper-pc.pdf

http://www.northropgrumman.com/Capabilities/LITENING/Documents/litening.pdf

http://www.raytheon.com/capabilities/products/atflir/

ویرایش شده در توسط naserr
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط hosseingmn
      میگ-31 نوع ارتقا یافته و جایگزین میگ-25 میباشد که در زمان خود بی رقیب بود و اکنون جای خود را به پسرش داده است. بی شک میگ-31 پرقدرتمندترین رهگیر روسیه و در کل جهان میباشد که توانایی رهگیری همزمان چندین جنگنده مهاجم را دارا میباشد و نیز اولین جنگنده عملیاتی شوروی با توانایی نگاه به پایین و شلیک به پایین میباشد. این جنگنده از راداری بسیار قوی با نام Zaslon بهره میبرد که به فاکس هوند این امکان را میدهد تا همزمان به 4 (در مدلهای اولیه) هدف حمله کند و نیز دیگر جنگنده های دشمن را تحت کنترل داشته باشد! طبق نظر بعضی کارشناسان این رادار قویترین و بهترین رادار جهان میباشد که حتی میتواند استیلت را هم شناسایی کند! از نظر سیستم رانش نیز میگ-31 از دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 بهره میبرد که هر کدام تراستی برابر 93KN تولید مینمایند و با آنها فاکس هوند سرعتی برابر با 3 برابر صوت پیدا میکند! طراحی و شکل ظاهری میگ-31 بسیار شبیه به میگ-25 میباشد و دقیقا مانند آن دارای 2 جایگاه تسلیحات در زیر هر بال و یکی در انتهای بال به اضافه 4 جایگاه در زیر بدنه هواپیما میباشد. در دهه 1990 با توجه به قدرتمندتر شدن جنگنده های غربی روسیه فاکس هوند های خود را ارتقا داد که تواناییهای میگ-31 بسیار بهتر و بیشتر از قبل شد که امروزه این مدل با نام MiG-31BM شناخته میشود. MiG-31BM دارای آیونیکی بسیار قویتر از نسلهای قبلی خود میباشد و میتواند به راحتی با اهداف هوایی یا زمینی درگیر شود. و نیز به واسطه رادار پرقدرت خود میتواند همزمان 24 جنگنده دشمن را شناسایی کرده و با 6 تا از آنها درگیر شود! این رادار جدید همچنین میتواند به نحو احسن اهداف زمینی را نیز شناسایی کند. در ادامه با مشخصات MiG-31A آشنا میشوید :

      MiG-31A

      کشور سازنده : شوروی سابق
      هواپیماهای مشابه : MiG-25 , F-14 , F15
      تعداد سرنشین : 2 نفر
      ماموریت اصلی : رهگیر تمام آب و هوایی + ایجاد امنیت هوایی
      طول : 21.5 متر
      طول بال : 14 متر
      ارتفاع : 6.6 متر
      حداکثر سرعت : 3 ماخ
      وزن خالی : 22 تن
      وزن استاندارد : 37 تن
      حداکثر وزن : 47 تن
      نوع و قدرت موتور : دو موتور توربوجت با پس سوز D-30F6 هر کدام با تراست 93 کیلو نیوتن
      حداکثر تحمل G : در سرعتهای فراصوت +5 جی
      حداکثر برد : 3300 کیلومتر
      شعاع عملیاتی : 720 کیلومتر
      ارتفاع پرواز : 25 کیلومتر
      ارتفاع پرواز از سطح دریا : ؟
      مدت زمان برای رسیدن به ارتفاع 20 کیلومتری : 8 دقیقه و 54 ثانیه
      قابلیت سوختگیری هوایی : ندارد
      حسگرها : LD/SD TWS radar, possible IRST, RWR (رادار Zaslon S-800 با برد 200 کیلومتر)
      نوع تسلیحات : یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23 + موشکهای هوا به هوای R-33 , R-40 , R-60 , R-73

      MiG-31BM

      این مدل در بسیاری جهات شبیه مدلهای قبلی است و در اینجا فقط نکات مهم را بیان میکنم.
      نوع رادار : Zaslon-M با برد 400 کیلومتر و توانایی شناسایی استیلت ، همزمان 24 هدف را شناسایی و به 6 تا از آنها حمله میکند و بقیه را نیز تحت نظر دارد.
      توانایی جنگ الکترونیک : دارای سیستم مدرن ECM و ضد ECM
      آیونیک این مدل بسیار پیشرفته تر از مدلهای قبلی است.
      نوع تسلیحات :
      یک قبضه توپ 23 میلی متری GSh-6-23
      موشکهای هوا به هوای R-27 , R-33 , R-37 , R-40 , R-60 , R-73 , R-77
      موشکهای هوا به زمین Kh-31P , Kh-58
      قیمت میگ-31 بی ام : 40 میلیون دلار

      توضیحاتی چند در مورد موشکهای هوا به هوای قابل حمل توسط میگ-31 :
      R-27 با برد 70 الی 170 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3600 Km/h
      R-33 با برد 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-37 با برد 300 ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-40 با برد 50 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-60 با برد 10 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : ؟
      R-73 با برد 40 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 2500 Km/h
      R-77 با برد 90 الی 160 کیلومتر ، حداکثر سرعت هدف : 3700 Km/h
      R-172 با برد 400 کیلومتر, حداکثر سرعت هدف؟
      چگونگی ظرفیت حمل موشکهای هوا به هوا در MiG-31BM :

      A) 8 R-33 & 2 R-60 or R-73
      6 R-33 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73
      C) 4 R-33 & 4 R-40 & 2 R-60 or R-73
      D) 4 R-33 & 4 R-73 & 2 R-40 & 2 R-60 or R-73







      منبع : وبلاگ میلیتاری
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.