cheka

نفربر BTR-82A ، نوستالژی جنگ سرد با تجهیزات قرن 21ام

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چه خوب میشه اگه ما هم btrهامونو اینجوری ارتقا بدیم.

به نظرم خیلی میشه رو طرحش ارتقا و بهسازی پیاده کرد(یا به قولی پلتفرمش مناسبه اپگریده :mrgreen: )
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر بابت تاپیک.
یک سوال دارم برای پنهان کردن آثار گرمایی موتور اینگونه خودروهای زرهی چه ترفندهایی به کار گرفته میشه؟ آیا فکری برای گاز خروجی اگزور شده؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1361551903' post='301476']
با تشکر بابت تاپیک.
یک سوال دارم برای پنهان کردن آثار گرمایی موتور اینگونه خودروهای زرهی چه ترفندهایی به کار گرفته میشه؟ آیا فکری برای گاز خروجی اگزور شده؟
[/quote]

بله استفاده از پوشش های جاذب امواج حرارتی مثل Nakidka باعث کاهش قابل توجه اثرات گرمایی خودروها به نزدیک اثر گرمایی محیط میشه

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/BTR-80_with_Nakidka_6th_TBde5B15D.jpg[/img]

[i]نفربر BTR-80 با پوشش اختفاکار Nakidka [/i]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب چکا :rose:

[quote]یک سوال دارم برای پنهان کردن آثار گرمایی موتور اینگونه خودروهای زرهی چه ترفندهایی به کار گرفته میشه؟ آیا فکری برای گاز خروجی اگزور شده؟[/quote]

دوست گرامی

حتی پوشش های اختفای حرارتی Nakidka نیز خروجی پیشرانه یا اگزوز رو پوشش نمیدهند! اما این قضیه چندان برای BTR-82A مهم نیست! چون اولا اگزوز ها با توجه به ابعاد بخش به مراتب کوچکی از تابش حرارتی بدنه خودرو را تشکیل میدهند و دوما اگزوز ها تا جایی که بنده به خاطر دارم در انتهای بدنه و به سمت عقب قرار گرفته اند و آنچه که اهمیت دارد در مرحله اول اختفای حرارتی از بخش جلویی و در مرحله دوم بخش های جانبی خودرو است و نه عقبی!

تفاوت تی 72 مجهز به پوشش حرارتی Nakidka و فاقد پوشش حرارتی

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/image006.jpg[/img]

همانطور که در تصویر بالا مشخص است از دید عقبی صرفا اثر حرارتی خروجی پیشرانه دیده میشود و استتار جانبی به خوبی حفظ شده است!

[url="http://z4.invisionfree.com/NSDraftroom/ar/t9554.htm"]http://z4.invisionfr...om/ar/t9554.htm[/url]

اثرات حرارتی تقریبی نفربر BTR-80

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/800px-BTR-80_TIS_rear-left.jpg[/img]


[quote]سیستم های الکترونیکی جدید BTR-82A شامل سیستم نظارت جدید [size=2]TKN-AI[/size] ساخت شرکت npzoptics استفاده میکند که با استفاده از پریسکوپ های نسل +2 و دوربین های دید در شب پسیو با قابلیت از بین بردن پخشش نور در اثر مه یا گرد وغبار در بخش پردازش تصویر ،توانایی شناسایی دشمن از فاصله ی 3000 متری را داراست .[/quote]

پریسکوپ ترکیبی روز/ شب فرمانده TKN-AI نیز در نوع خود ارتقای قابل توجهی است! این پریسکوپ به تشدید کننده تصویر (image intensifier) نسل دوم مجهز است و کانال شب آن دارای سه حال غیر فعال ، غیر فعال مقاوم به نور شدید و خیره کننده (passive flare-immune) و فعال است!

برد تشخیص اهدافی در ابعاد خودرو برای این پریسکوپ بسته به حالت فعال یا غیر فعال 800 الی 1500 متر است! حداکثر بزرگنمایی این پریسکوپ نیز در کانال روز 4.7 و در کانال شب 5.2 برابر است!

سایر ویژگی ها : [url="http://www.npzoptics.com/catalog/devices_for_btt/tkn-ai/"]http://www.npzoptics...for_btt/tkn-ai/[/url]
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گوبلز جان متشکر برای اطلاعاتتون فقط برد تشخیص هدف تو منبع در حالت اکتیو نوشته 1500 متر نه 1200 :winking:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
حتی پوشش های اختفای حرارتی Nakidka نیز خروجی پیشرانه یا اگزوز رو پوشش نمیدهند! اما این قضیه چندان برای BTR-82A مهم نیست! چون اولا اگزوز ها با توجه به ابعاد بخش به مراتب کوچکی از تابش حرارتی بدنه خودرو را تشکیل میدهند و دوما اگزوز ها تا جایی که بنده به خاطر دارم در انتهای بدنه و به سمت عقب قرار گرفته اند و آنچه که اهمیت دارد در مرحله اول اختفای حرارتی از بخش جلویی و در مرحله دوم بخش های جانبی خودرو است و نه عقبی!
[/quote]
تشکر. بله حق با شماست لکن فرض کنیم خودرو در یک عملیات شناسایی کمین بخوره و از عقب مورد هدف یک موشک حرارتی قرار بگیره. آیا به طور کلی در چنین خودروهای زرهی تمهیداتی برای خنک کردن اگزوز و گازهای خروجی اندیشیده شده؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]گوبلز جان متشکر برای اطلاعاتتون فقط برد تشخیص هدف تو منبع در حالت اکتیو نوشته 1500 متر نه 1200 :winking:[/quote]

بله ! حق با شماست. اصلاحش کردم!

[quote]تشکر. بله حق با شماست لکن فرض کنیم خودرو در یک عملیات شناسایی کمین بخوره و از عقب مورد هدف یک موشک حرارتی قرار بگیره. آیا به طور کلی در چنین خودروهای زرهی تمهیداتی برای خنک کردن اگزوز و گازهای خروجی اندیشیده شده؟[/quote]

دوست گرامی

طراحی خودرو های نظامی بر اساس یکسری نیاز های عملیاتی عمومی صورت میگیرد و در این محدوده تهدیدات عمومی و با درصد بالاتر رو مد نظر قرار میدهند و به همین جهت به اختفا از جلو و از طرفین اهمیت بیشتری میدهند!

آنچه که شما در مورد کمین فرمودید بر میگردد به موارد خاص با نیاز های خاص و تهدید از بخش عقبی که یک تهدید خاص است! تا جایی که بنده اطلاع دارم سیستم کاربردی برای کاهش چشمگیر حرارت گاز های خروجی اگزوز در خودرو های زرهی ساخته نشده است! شاید دوستان در این زمینه اطلاعی داشته باشند!

البته در مورد خودرویی همچون BTR-82 میتوان راهکار هایی برای این مشکل خاص ارائه کرد مثلا تعبیه خروجی ثانویه در زیر خودرو که در شرایط حرکت بر روی زمین برای جلوگیری از ایجاد اثرات حرارتی در عقب خودرو خروجی ثانویه گاز های پیشرانه را به بخش زیرین خودرو منتقل کند و در حرکت در آب این خروجی ثانویه با یک دریچه ساده بسته شده و گاز های تولیدی پیشرانه به خروجی عقبی که در بالای آب قرار گرفته منتقل شود!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من با سيس بردلي خيلي بيشتر حال ميكنم. ولي اينم چيز به در بخوريه.

اين پوشش ناكيدكا به نظر مياد يه چيزي مثل پارچه برزنتي يا يه چيزي تو همين مايه ها باشه. اگر اين جوري باشه قاعدتا بايد با يه موج انفجار در فاصله نزديك يا تركش يا حتي گير كردن به موانع طبيعي زمين يا غير طبيعي مثل سيم خاردار و تكه هاي فلزي تيز و برنده به سادگي مخدوش و از بين بره . اون وقت اين خودش ميتونه به ترتيب 3 تا فاكتور مهم در ميدون نبرد يعني Survivability (نجات وبقا) ، Endurability (تحمل و پايداري) و در نتيجه Reliability (اطمينان پذيري) رو براي اين پوشش به شدت تحت تاثير قرار بده و ضعيف كنه.

اين انواع پوشش اگر به صورت سخت و محكم ساخته بشن خيلي بهتره مثل انواعي كه انگليس و آلمان توسعه دادن. گرون تر ميشه ولي خوب كاراييش هم بيشتر ميشه.

براي مشكل گازهاي خروجي هم يه سوال از اساتيد داشتم. آيا ميشه از سيستم هاي سرد كردن گازهاي خروجي اگزوز يه چيزي مشابه انواعي كه تو جنگنده هاي پنهانكار مثل اف-22 و.. استفاده ميشه ، توي خودروهاي نظامي استفاده كرد يا نه؟
البته اصلا از نوع و نحوه كاركرد اين سيستمها توي جنگنده ها هيچ اطلاعاتي ندارم. ولي گفتم شايد بشه يه كار مشابه ولي خيلي ساده تر و ارزون تر انجام داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]سیستم کنترل آتش TKN-4GA و مسافت یاب های لیزری جدید تنها بخشی از ارتقا گسترده ی انجام شده روی این خودروی زرهی است[/font][/size][/quote]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]نکته ای که بنده در منابع مشاهده نکردم این است که سایت [/font][/size][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]TKN-4GA برای نصب بر روی BTR-82A در سه مدل 01 ، 02 و 03 موجود است![/font][/size]

TKN-4GA-01
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_63_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_63_large.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_64_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_64_large.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_65_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_65_large.jpg[/img][/url]

[url="http://www.romz.ru/ru/catalog/pricel-tkn-4ga-01.htm"]http://www.romz.ru/r...-tkn-4ga-01.htm[/url]

TKN-4GA-02
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_66_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_66_large.jpg[/img][/url]

[url="http://www.romz.ru/ru/catalog/pricel-tkn-4ga-02.htm"]http://www.romz.ru/r...-tkn-4ga-02.htm[/url]

TKN-4GA-03
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_70_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_70_large.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_69_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_69_large.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_68_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_68_large.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/pic_67_large.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_pic_67_large.jpg[/img][/url]

[url="http://www.romz.ru/ru/catalog/pricel-tkn-4ga-03.htm"]http://www.romz.ru/r...-tkn-4ga-03.htm[/url]

سایت TKN-4GA-03 دارای کانال چندگانه تصویر برداری حرارتی به منظور نظارت در رزم ، جستجو ، کشف ، شناسایی اهداف و کنترل آتش مجموعه تسلیحاتی شامل توپ 2A72, 2A42 و تیربار های 7.62 و 14.5 میلیمتری طراحی شده است! این سایت امکان نظارت و کشف و اجرای اتش بر روی اهداف زمینی و هوایی در روز و شب و در شرایط محیطی نامطلوب (دود ، مه ، گرد و غبار) را فراهم میکند. سایت TKN-4GA-03 به نسبت سایر مدل های سری TKN-4GA از افزایش محدوده دید و امکان اجرای آتش بر روی اهداف تا میزان 1.5 الی 2 برابر بدون در نظر گرفتن سطح نور محیط ، فصول و شرایط آب و هوایی مختلف و ویژگی های رزم زمینی و صرفا با حالت غیر فعال ، برخوردار است! حداقل برد کشف اهدافی در ابعاد تانک برای این سایت 2500 متر و حداقل برد شناسایی اهدافی در ابعاد تانک برای آن 2000 متر است!

[quote][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]در BTR-82A برجک نفربر دارای طراحی جدید نسبت به قبل بوده و یک قبضه توپ 30 میلیمتری 2A72 وظیفه ی پشتیبانی آتش را از تیربار قدیمی KPVT نصب شده روی BTR-80 تحویل گرفته است که دارای برد درگیری 2.5 کیلومتر با اهداف زمینی و هوایی است[/font][/size][/quote]

توپ 30 میلیمتری خودکار [size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]2A72 با نرخ آتش 330 گلوله بر دقیقه ، سرعت خروج از دهانه 960 متر بر ثانیه و [/font][/size]عملکرد قابل اعتماد در محدوده دمایی از 50- الی 50+ و در شرایط بارانی و گرد و غبار از قابلیت مقابله با خودرو های زرهی سبک در برد 2000 متر و بالگرد ها در برد 4000 متر برخوردار است!

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2A72.gif[/img]

[url="http://www.tulamash.ru/en/prod_2a72.htm"]http://www.tulamash....n/prod_2a72.htm[/url]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویری از BTR-82A

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/img_8835.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_img_8835.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/img82-8426.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_img82-8426.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/img82-8433.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_img82-8433.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/img82-8438.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_img82-8438.jpg[/img][/url]

پیکربندی BTR-80A (مشابه پیکربندی BTR-82A)

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/btr80_4.gif"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_btr80_4.gif[/img][/url]

خط تولید برجک در صنایع AMZ

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/BTR-82A_production_line_turrets_at_AMZ.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_BTR-82A_production_line_turrets_at_AMZ.jpg[/img][/url]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]سیستم ناوبری ماهواره ای Throna-1 که با استفاده از سامانه ی موقعیت یابی جهانی GLONASS ، قابلیت موقعیت یابی خودرو با دقت 10 متر (0.7%) را داراست[/font][/size][/quote]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]یکی از موارد جالب توجه در نفربر BTR-82A استفاده از سیستم جهت یابی توپوگرافیک ([/font][/size]topographic orientation) مدل [size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Throna-1[/font][/size][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif] است که جایگزین سیستم ناوبری T[/font][/size][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]N[/font][/size][size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]A-4 شده است[/font][/size]!

اجزای سیستم [size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Throna-1عبارتند از :[/font][/size]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]1- کارتوگرافر[/font][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/2~19.jpg[/img]


[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]2-آنتن سیستم موقعیت یابی ماهواره ای[/font][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/1~42.jpg[/img]



[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]3-[/font][/size]سیستم اندازه گیری جهت ژیروسکوپی (gyro course measuring system)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3~15.jpg[/img]



4- آشکارگر مسیر کاربران (operator's course detector)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/4~16.jpg[/img]

جهت اطلاعات بیشتر :

[url="http://www.be-and-co.com/oaf_pdf/oaf040730.pdf"]http://www.be-and-co...f/oaf040730.pdf[/url]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#ff0000][b]کلیپی از نفربر BTR-82A[/b][/color][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3~16.jpg[/IMG][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3_28129.jpg[/IMG][/center]
[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3_28229.jpg[/IMG][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/3_28329.jpg[/IMG][/center]

[center][url="http://www.mediafire.com/?zdbwy6fbs2tzdxm"][color=#ff0000][b]دانلود 9.64 مگابایت[/b][/color][/url][/center]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.