mahdavi3d

ایسرو اولین پرواز آزمایشی پرتابگر سنگین خود را به انجام رساند / راکت GSLV MK-3 و ماژول خدمه CARE

Recommended Posts

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/image002.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گفته مقامات هندی، اولین پرواز آزمایشی راکت GSLV-III در ماه آوریل سال جاری میلادی (2014) برنامه‌ریزی شده است، هدف اصلی این آزمایش، مطالعه آیرودینامیک و ثبات راکت است. در این ماموریت یک طبقه فوقانی کرایوژنیک پسیو (احتمالا به معنی نمونه شبیه‌ساز .م) و یک "ماژول خدمه" برای مطالعه رفتار ورود به جَو نیز استفاده خواهد شد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]موتور کرایوژنیک مورد نیاز برای نسخه بعدی راکت جی‌اس‌ال‌وی به حدود سه سال زمان برای آماده‌سازی نیاز دارد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]هر بوستر سوخت جامد S200 تراستی معادل 1.1 میلیون پوند تولید خواهند کرد که آن‌ها را به سومین بوستر راکتی سوخت جامد قدرتمند پس از بوستر‌های شاتل‌ها و راکت آریان-5 بدل خواهد کرد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]راکت پرتابگر GSLV-III قادر خواهد بود محموله‌هایی با جرم بیش از 4 تُن را راهی مدار ژئو و محموله‌هایی 10 تُنی را به مدار پایین زمین تزریق کند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.business-standard.com/article/news-ians/rocket-carries-india-into-select-space-club-114010500531_1.html#[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.spaceflightnow.com/news/n1205/01gslv/[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/0127gslvmk3.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_0127gslvmk3.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/gslv_mk_3.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_gslv_mk_3.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/gslvmk3.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_gslvmk3.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/GSLV3.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_GSLV3.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/l110.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_l110.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/ooL110.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_ooL110.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/2010012460020701_219407e.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_2010012460020701_219407e.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/L110-Dev-stage.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_L110-Dev-stage.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/29TH_GSLV-MK_III_1815569g.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]طبق اعلام مقامات هندی پرتاب زیرمداری راکت GSLV-III، راکتی که کلید ورود هند به عرصه پروازهای سرنشین‌دار محسوب می‌شود اینک در ماه ژوئن واقع خواهد شد. در این پرتاب یک کپسول خدمه بدون سرنشین نیز وجود دارد که هدفش تعیین شرایط محیطی کپسول از قبیل درجه حرارت، لرزش و شوک است. این کپسول بی‌سرنشین پس از بازگشت به جو در نهایت با کمک چتر در خلیج بنگال، سواحل آندامان، فرود خواهد آمد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.thehindu.com/sci-tech/science/gslv-to-soar-into-sky-with-crew-capsule-in-june/article5873835.ece[/font][/size]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

L110-Flight-stage-for-X-mission.jpg

 

تاریخ جدید پرتاب برای بعد از انجام ماموریت PSLV C26، حامل ماهواره IRNSS 1C که سومین ماهواره موقعیت‌یابی منظومه IRNSS است، تعیین شده است. به این ترتیب، این پرتاب به اواخر اکتبر یا نوامبر سال جاری موکول شده است و البته شرایط آب و هوایی هم دخیل خواهد بود.

موتور نهایی، مجتمع‌سازی شده است و آزمون زمینی آن در ماه‌های پیش رو انجام خواهد شد. این موتور سطح تراستی معادل 20 تن دارد. (در مقایسه GSLV معمولی که تراستی معادل 7.5 تن دارد)

وسیله به ارتفاع 120 کیلومتری پرتاب خواهد شد و به سرعت معادل 5.3 کیلومتر بر ثانیه دست می‌یابد. در طی مرحله صعود خواص آیرودینامیکی، سیستم کنترل مورد آزمون واقع خواهد شد.

http://www.business-standard.com/article/current-affairs/what-next-for-isro-114092400194_1.html

ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رادهاکریشنان، رئیس سازمان فضایی هند، پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره IRNSS 1C در حدود 10 ساعت پیش، (سومین ماهواره از منظومه ماهواره‌های سیستم موقعیت‌یابی محلی هند) در ماموریت PSLV C26، اعلام کرد که آزمون GSLV Mark III احتمالا در 45 روز آتی انجام خواهد شد.

http://economictimes.indiatimes.com/news/politics-and-nation/gslv-mk-iii-launch-within-45-days-isro-chairman/articleshow/44832583.cms

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته رئیس ایسرو، فعالیت‌های پیش از پرتاب برای پرواز زیرمدار آزمایشی مارک-III، با امید پرتاب در نیمه اول دسامبر شروع شده است و در همین راستا طبقات راکت در سایت پرتاب Sriharikota متصل شده‌اند و وارسی‌های الکتریکی نیز در حال انجام است.

در این پرتاب، ماژول خدمه آزمایشی 3.65 تُنی هند به عنوان بخشی از برنامه هنوز تایید نشده پرواز سرنشین‌دار فضایی هند نیز حضور دارد. هدف این آزمون، سنجش نحوه رفتار وسیله در حین ورود مجدد به جو از حیث شرایط حرارتی اطراف آن و حفاظت حرارتی است.

انتظار است پس از پرتاب، جدایش، ورود به جو و گشوده شدن چتر فرود، ماژول آزمایشی در خلیج بنگال در 450 کیلومتری آندامان در داخل آب فرود آید. سپس آن را با استفاده از بالگرد منتقل خواهند کرد.

یک آزمون چتر فرود به تازگی انجام شده و آزمون دیگری هم تا پایان ماه انجام خواهد شد. انتظار است یکپارچه‌سازی ماژول با راکت و آزمون‌های مربوطه نیز تا همان زمان انجام شده باشد.

 

به گفته رادهاکریشنان، موتور کرایوژنیک مورد نیاز برای طبقه فوقانی راکت‌های مارک-III در حال توسعه است و برخلاف موتوری که در پرتاب GSLV استفاده شد و از نوع staged combustion cycle بود، این موتور از نوع gas generator cycle است و این امکان را فراهم می‌آورد که قطعات به طور جداگانه قابل آزمایش باشند؛ در حالی که در نمونه قبلی، کل طبقه باید به صورت تکمیل‌شده مورد آزمون واقع می‌شد. تراست نمونه جدید 20 تُن است. (در مقایسه با 7.5 تُن قبلی)

به گفته وی اولین تست گرم زمینی موتور مربوطه برای پنج تا شش هفته آتی در برنامه قرار دارد.

 

پس از انجام پرواز آزمایشی، اولین پرواز توسعه‌ای تحت عنوان GSLV Mk-III D1 برای 2 سال بعد خواهد بود، این پرواز که از طبقه فوقانی کرایوژنیک عملیاتی استفاده می‌کند، یک ماهواره ارتباطی 3.5 یا 4 تُنی را در تاریخی بین 2016 تا 2017 به فضا خواهد برد. پرواز توسعه‌ای دوم (GSLV Mk-III D2) پس از یک‌سال و برای زمانی بین 2017 تا 2018 طراحی شده است.

به نقل از فلایت‌گلوبال‌ در ژوئن 2014، هزینه برنامه توسعه مارک-III، ابتدا 400 میلیون دلار بود، و بعدا به 477 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

http://www.thehindu.com/sci-tech/gslv-markiii-set-for-partial-test-flight/article6555732.ece

http://www.dnaindia.com/scitech/report-gslv-mk-iii-expected-to-be-launched-in-first-half-of-december-2030711

http://www.flightglobal.com/news/articles/analysis-india-powering-ahead-with-heavy-lift-launcher-399967/

 

LVM3wtm.jpg

تصویر منتسب به نمونه تونل باد راکت

 

5HSP-CM.jpg

تصویر منتسب به به ماژول خدمه آزمایشی

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته کارشناسان ایسرو کاهش تعداد ماژول‌های رانش در Mark-III از هفت به 4 در مقایسه با نسل قبل، موجب افزایش قابلیت اطمینان و کاهش هزینه‌ها می‌شود. اما در عین حال طراحی آن نسبت به اغتشاشات هنگام شتابگبری در جو متراکم زمین، نسبت به PSLV حساس‌تر است و توانایی سیستم کنترل راکت برای مواجه با اینگونه آشفتگی‌ها، بدون از دست رفتن ساختار وسیله در طول پرواز آزموده خواهد شد.

در هنگام پرتاب لازم است سطح تراست دو بوستر S200 بسیار به هم نزدیک باشد و اینکار با کنترل دقیق مواد استفاده شده و نیز فراوری‌های بعدی حاصل شده است. نازل بزرگ بوستر به مهر و موم قابل انعطاف (flex seal) مجهز است بنابراین در هنگامی که جهتگیری راکت نیاز به اصلاح داشته باشد، قابلیت گردش دارد. این دو بوستر در هنگام پرتاب بیش از 800 تن نیرو تولید می‌کنند. صدای مهیب تولید شده در هنگام عملکرد آنها می‌تواند به راکت و هم به فضاپیما آسیب وارد کند به همین منظور یک سیستم فرونشاندن صدا در سکو نصب شده است که آب را با نرخ 20 تُن بر ثانیه برای کاهش سطح صدا اسپری می‌کند.

 

thumb_Mk3_S200_2.jpg thumb_Mk3_S200_4a.jpg

 

thumb_waterjetatmlptop.jpg

 

در این پرواز ابتدا دو بوستر S200 به تنهایی آتش می‌گشایند و راکت را به پرواز در می‌آورند و پس از مدتی که سنسورهای وسیله، کاهش شتاب را حس کردند، آنگاه موتورهای Vikas طبقه مرکزی L110 روشن می‌شوند. بوسترهای سوخت جامد و موتورهای Vikas، لحظات کوتاهی تا قبل از جدایش بوسترها همزمان کار خواهند کرد.

محیط حرارتی طبقه L110 و نیز کنترل جهتگیری وسیله در هنگام گذر از بوسترها به طبقه مرکزی به دقت زیر نظر گرفته می‌شود.

 

ماژول آزمایشی خدمه که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و 3735 کیلوگرم جرم دارد، در 325 ثانیه پس از پرتاب و ارتفاع 126 کیلومتری، در سرعت 5.3 کیلومتر بر ثانیه از راکت مادر جدا می‌شود. سه نوع چتر مختلف که قبلا با پرتاب از بالگرد آزمایش شده‌اند در هنگام فاز فرود وسیله به کار گرفته خواهد شد. انتظار است تماس با سطح آب در 1280 ثانیه پس از پرتاب واقع شود.

ماژول در هنگام بازگشت به جو دمای حدود 1600 درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد به همین دلیل به سیستم حفاظت حرارتی از نوع فرسایشی مجهز شده است.

 

این پرتاب اکنون برای 18 دسامبر 2014 میلادی (27 آذر 1393 هجری شمسی) تنظیم شده است.

http://timesofindia.indiatimes.com/home/science/Isro-to-test-GSLV-Mk-III-crew-module-on-December-18/articleshow/45444522.cms

http://www.thehindu.com/todays-paper/tp-features/tp-sci-tech-and-agri/gslv-mark-iii-faces-its-first-experimental-flight/article6660089.ece

 

gslv-mkiii-x-3.jpg

 

thumb_gslv-mkiii-x-4.jpg thumb_gslv-mkiii-x-1.jpg thumb_gslv-mkiii-x-5.jpg thumb_gslv-mkiii-x-2.jpg

 

sriharikota-indian-space-research-organi

 

thumb_sriharikota-indian-space-research- thumb_TH25_GSLV_MARK_III_2219491f.jpg

 

Rock.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

normal_qm-1hotspin-002.jpg normal_nozzle_2.jpg

راست: بخش دامن انتهایی (aft skirt) بوستر سوخت جامد راکت SLS ناسا [م1] چپ: یک ساختار اتصال نازل [م2]

 

برای اینکه این تاپیک جنبه یادگیری بیشتری داشته باشد و با توجه به اینکه احتمالا برخلاف سیستم‌های مایع، دوستان ممکنه اطلاعات کمتری راجع به ساختار‌های جامد و نحوه عملکرد سیستم‌های کنترل بردار رانش در آنها داشته باشند، به نظرم مناسب آمد که چند فایل پی‌دی‌اف و پاورپوینت در اختیار دوستان قرار داده شود تا ایده بهتری در این زمینه داشته باشند. (البته شخصا فرصت نکردم آنها را به طور کامل بررسی کنم، اما بررسی اجمالی نشان داد که اطلاعات خوبی داخلشان هست)

از هر فایل، چندین عکس منتخب مربوط به آنها قرار داده شده است.

 

thumb_16984694_03.jpg thumb_16984694_02.jpg thumb_16984694_01.jpg

CHAPTER 1 INTRODUCTION

http://trainbit.com/files/4389321884/10_chapter_201.pdf

[لینک اصلی]

 

 

thumb_986496846_04.jpg thumb_986496846_03.jpg thumb_986496846_02.jpg thumb_986496846_01.jpg

CHAPTER 2 DEVELOPMENT OF LARGE SOLID ROCKET MOTORS

http://trainbit.com/files/9389321884/11_chapter_202.pdf

[لینک اصلی]

 

 

thumb_5546449688_05.jpg thumb_5546449688_04.jpg thumb_5546449688_03.jpg thumb_5546449688_02.jpg thumb_5546449688_01.jpg

CHAPTER 3 DESIGN OF A FLEXIBLE SEAL OF A LARGE SOLID ROCKET MOTOR

http://trainbit.com/files/3389321884/12_chapter_203.pdf

[لینک اصلی]

 

 

thumb_7535638638_03.jpg thumb_7535638638_02.jpg thumb_7535638638_01.jpg

Solid Rocket Boosters Presentation

http://trainbit.com/files/6389321884/PRES_SRB.ppt

[لینک اصلی]

 

 

thumb_58984796_03.jpg thumb_58984796_02.jpg thumb_58984796_01.jpg

Space Shuttle Solid Rocket Booster Control Limitations Due to Failure of an Hydraulic Power Unit

http://trainbit.com/files/8389321884/KranzuschK-8900.pdf

[لینک اصلی]

 

 

thumb_41564698_03.jpg thumb_41564698_02.jpg thumb_41564698_01.jpg

SOME TYPICAL SOLID PROPELLANT ROCKET MOTORS

http://trainbit.com/files/8189321884/SOLID_M-712_December_2013.pdf

[لینک اصلی]

 

 

thumb_68684984_05.jpg thumb_68684984_04.jpg thumb_68684984_03.jpg thumb_68684984_02.jpg thumb_68684984_01.jpg

Overview of Solid Propellant Rockets

http://trainbit.com/files/6189321884/Solid_20Rockets.ppt

[لینک اصلی]

 

 

thumb_8494964698_05.jpg thumb_8494964698_04.jpg thumb_8494964698_03.jpg thumb_8494964698_02.jpg thumb_8494964698_01.jpg

Solid Rocket Booster Processing

http://trainbit.com/files/9189321884/SRB-processing.ppt

[لینک اصلی]

 

 

normal_757852872.jpg normal_468964168.jpg

[منبع راستی] و [منبع چپی]

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نکته در مورد آزمایش ماژول خدمه (CARE) آنکه، این اولین‌بار نیست که هند اقدام به آزمایش یک سیستم با قابلیت بازگشت مجدد به جو می‌کند. آنها در سال 2007 میلادی (1385 هجری‌شمسی)، ماموریتی با عنوان آزمایش بازیابی کپسول فضایی (SRE-1) با پرتاب توسط راکت PSLV انجام دادند که البته یک پرتاب مداری بود. وسیله به مدت 12 روز در مدار زمین قرار داشت و سپس با بازگشت به زمین، بازیابی شد.

thumb_681px-ISRO-SCRE-1-Spacecraft-1.jpg thumb_SRE-1_splashdown.jpg

SRE-1

 

و نیز اگر به دنبال ماموریت‌های آزمایشی مشابه در سایر نقاط جهان باشیم، یکی به لحاظ شباهت ظاهری (چه شباهت ظاهری راکت و چه کپسول) بسیار شبیه است! ماموریت اثباتگر فناوری بازگشت به جو (ARD) آژانس فضایی اروپا که در سومین پرتاب راکت آریان-5 در سال 1998 میلادی (1377 هجری‌شمسی) در یک مسیر زیر‌مداری به ارتفاع بیشینه 830 کیلومتر پرتاب شد و در بازگشت به جو با سرعت 7.5 کیلومتر بر ثانیه (27 هزار کیلومتر بر ساعت) دمای بیشینه حدود 2000 درجه سانتیگراد در سپر محافظ و 900 درجه سانتیگراد در بخش مخروطی را تجربه کرد.

thumb_ARD_Ariane_Satellites-image10.jpg thumb_ariane-5-rocket-with-ard-artwork-d thumb_4689684966584.jpg

ARD

 

اطلاعات بیشتری راجع به ماموریت ARD اروپا را می‌توانید در این فایل پی‌دی‌اف بیابید:

http://trainbit.com/files/3429321884/br138.pdf

 

[hr]

ویدئوی مربوط به یک آزمایش زمینی بوستر سوخت جامد S200 در سال 2011 میلادی (1390 هجری‌شمسی)ء:

 

GSLVMkIII_S200_Test_01.jpg

دانلود (حجم: 34.03 مگابایت)

http://trainbit.com/files/6049321884/GSLVMkIII_S200_Test.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_GSLVMkIII_S200_Test_05.jpg thumb_GSLVMkIII_S200_Test_04.jpg thumb_GSLVMkIII_S200_Test_03.jpg thumb_GSLVMkIII_S200_Test_02.jpg

 

راکت هندی مستقر بر سکوی پرتاب:

 

10841750_1581845015372188_36767905960996

ISRO

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

img1cm.jpg

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/img6jl.jpg]thumb_img6jl.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/img3r.jpg]thumb_img3r.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/img5q.jpg]thumb_img5q.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/img4g.jpg]thumb_img4g.jpg[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/img2lw.jpg]thumb_img2lw.jpg[/url]

 

جزئیات بیشتر راجع به مشخصات بوستر‌ها، طبقات، راکت GSLV MK-3 :

 

548916416.jpg

 

5489164162.jpg

 

5489164163.jpg

 

5489164164.jpg

منبع:

http://www.spaceflight101.com/gslv-mk-iii.html

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرتاب در حال حاضر برای 09:30 به وقت استاندارد هند، فردا 18 دسامبر 2014 میلادی (07:30 به وقت تهران 27 آذر 1393 هجری‌شمسی) تنظیم شده است.

http://isro.org/gslv-mkiii-x/mkiii-x-updates.aspx

 

QQ--20141216083554.jpg

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بروشور این ماموریت، منتشر شده توسط ایسرو:

برای دانلود در قالب پی‌دی‌اف، از هرکدام از لینک‌های زیر به دلخواه استفاده کنید

http://trainbit.com/files/7013321884/GSLV-MK-III-X-brochure.pdf

[لینک اصلی]

 

normal_GSLV-MK-III-X-brochure-page-005.j

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/GSLV-MK-III-X-brochure-page-004.jpg]thumb_GSLV-MK-III-X-brochure-page-004.jp[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/GSLV-MK-III-X-brochure-page-003.jpg]thumb_GSLV-MK-III-X-brochure-page-003.jp[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/GSLV-MK-III-X-brochure-page-002.jpg]thumb_GSLV-MK-III-X-brochure-page-002.jp[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/GSLV-MK-III-X-brochure-page-001.jpg]thumb_GSLV-MK-III-X-brochure-page-001.jp[/url]

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدئویی در رابطه با یکپارچه‌سازی و انتقال راکت به سکوی پرتاب

 

GSLVMARK3_01.jpg

دانلود (حجم: 8.93 مگابایت)

http://trainbit.com/files/2723321884/GSLVMARK3_1001.mp4

 

اسکرین‌شات

thumb_GSLVMARK3_05.jpg thumb_GSLVMARK3_04.jpg thumb_GSLVMARK3_03.jpg thumb_GSLVMARK3_02.jpg

 

thumb_GSLVMARK3_09.jpg thumb_GSLVMARK3_08.jpg thumb_GSLVMARK3_07.jpg thumb_GSLVMARK3_06.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک تصویر باکیفیت زیاد از تاسیسات یکپارچه‌سازی عمودی، در حالی که راکت از آن خارج شده است:

 

10842028_1580759245480765_10700349875623

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.