death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote]شما تحلیلتون رو بفرمایید شاید نظر ما عوض شد ! [/quote]
والله ما یک ساله داریم فک می زنیم میگیم چی شد سوریه ای که یه زمانی تانک ها و حتی هواپیما ها و هیلیکوپتر هاش از اسرائیل پیشرفته بود یکدفعه ای تمرکزش رو روی نیروی موشکی و نبرد نامتقارن قرار داد؟ معلومه، شاید برای اولین بار در بین کشور های عربی مرحوم حافظ اسد از نبرد دره بقاع و جنگ خلیج فارس درس گرفت و نکات خوبی رو فهمید. وبه همین برای اولین بار علت تمرکزش رو روی چیز هائی قرار داد که اسرائیل توش ضعف داشت!
[quote]طوره که این منطقه برای تاخت و تاز زرهی اسرائیل مناسبه ولی واسه سوریه مناسب نیست ؟[/quote]
کدوم تاخت وتازی توسط اسرائیل قرار گرفت !؟ نیرو های اسرائیلی کاملا در موضع ضعف قرار داشتند و اگر نبود نیروی کمکی که بهشون رسید جولان فتح شده بود!
[quote]از زرهی بگذریم ، منطقه جولان برای نیروهای پیاده که مناسبه ؟[/quote]
بله برای پیاده مناسبه ولی نه برای نیروی بدون پشتیبانی هوایی !
[quote]مشخصا پشتیبانی هوایی اسرائیل همیشه بهتر از اعراب بوده ! ولی این هم باز به بی لیاقتی ارتش سوریه بر می گرده چون بار ها و بارها در جنگ با اسرائیل از ناحیه نیروی هوایی اسرائیل ضربه خورده ولی عبرتی براش نشد که بخواهد فکری برای این مسئله کنه ! [/quote]
شما اگه یکم در این مورد مطالعه میکردی می فهمیدی فقط در چند روز اول جنگ به علت مقاومت بی نظیر نیروی هوایی و پدافند هوایی سوریه اسرائیل 40 هواپیما از دست داد! اما به علت بی عرضه گی ارتش اردن! اسرائیلی ها با دور زدن خط پدافندی سوریه و از سمت اردن و با پرواز در سطح پائین تونستند ضربات خودشون رو به سوری ها وارد کنند. حالا این چه ربطی به بی عرضه گی ارتش سوریه داشت دیگه من چیزی نمیدونم!

[quote]بعدش هم ناحیه کوهستانی جولان جای چندان خوبی برای پشتیبانی هوایی از نیروهای زرهی و پیاده نیست ولی همین منطقه بهترین مکان برای سامانه های پدافندهوایی زمین به هواست ، پس چرا با داشتن مدرنترین موشک های زمین به هوا هم نتوانستند کاری از پیش ببرند؟ [/quote]
مگه نیرو های سوری چقدر در جولان پیشروی کردند که باز بتوانند پدافند موشکی در آنجا مستقر کنند! درضمن بحث ما مربوط به سال 1973 که انتقال سامانه های موشکی نیاز به ماهها تلاش داشت . به ایران خودمون نگاه نکنید که با ابتکار شهید ستاری دو روزه هر جا دلمون می خواست هاوک مستقر می کردیم در اون زمان اغلب پدافند سوریه رو موشک های سام 2و3 تشکیل میداد که یکی از بی تحرک ترین سامانه های پدافندی هستند!
[quote]از جولان هم بگذریم چگونه نیروهای اسرائیلی تا 40 کیلومتری دمشق رسیدند و توپخانه سنگین آن ها دمشق رو زیر آتش داشت ؟! یعنی ارتشی که این همه هزینه براش شده و انواع و اقسام تسلیحات رو در اختیار داره باید بزاره ارتش اسرائیل پایتخت رو زیر آتش توپخانه بگیره ؟
[/quote]
این پیشروی به لطف آقایون مصری انجام شد! وگرنه شما برو تحقیق کن میبینی سوریه داشت تدارک یک عملیات سنگین برای پس زدن نیروی های اسرائیلی می دید اما به علت اینکه اسد دید مصری ها به خاطر محاصره اون قضیه های معروف صحرای سینا دارند راه حل صلح رو کم کم در پیش می گیرند و ترسید که به یکباره مصر صلح کنه و خودش بمونه و نیروی های مستقر جولان و نیرو های در راه از سینا ! و به دلایل سیاسی دستور داد عملیات لغو بشه!
[quote]همین الانش هم ارتش جناب اسد و ارتششان (!) لیافت و قدرت داشتند خاکشان در اشغال اسرائیل نبود ![/quote]
پس لابد حزب الله هم عرضه نداشت که خاک کشورش بیست سال دست اسرائیل بود؟
چه بگویم که ناگفتنش بهتر است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تابناک ادعای مشخص شدن متهمان این کشتار روکرده اما من تو متنش بجز نشانه نحوه کشتار صحرائی- و شهادت شاهدان عینی که خودشون رو به مردن زده بودند مطلبی ندیدم

خبر:
در حالی که چند روز از کشتار خونین و هولناک الحوله در سوریه می‌گذرد، تحولات شگرفی در عرصه جهانی در حال رخ دادن است.

به گزارش «تابناک»، «روپرت کالویل»، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: تحقیقات آغازین، نشان می‌دهد که بیشتر کشته شدگان در الحوله به شیوه صحرایی اعدام شده‌اند.

به گفته او، ۴۹ کودک و ۳۴ زن در میان قربانیان بوده‌اند. ناظران سازمان ملل متحد که از حوله بازدید کرده‌اند، می‌گویند: بسیاری از قربانیان با شلیک از فاصله نزدیک و یا ضربات چاقو کشته شده‌اند.

[color=red]شاهدان عینی نیز به «بی‌بی‌سی» گفته‌اند که گروه های شبه نظامی ، عامل این کشتار بوده است.[/color] گروه های شبه نظامی که در شرایط کنونی در سوریه به صورت قارچ گونه رشد کرده اند. برخی از این گروه ها با سوء استفاده از نام دولت و برخی هم با حمایت کشورهای دیگر مردم سوریه را گروگان خود گرفته اند.

[color=red]همچنین جان به دربردگان از این حمله می‌گویند: هنگامی که کشتار انجام می‌گرفت یا مخفی شده‌ و یا خود را به مردن زده‌اند.[/color]

همه این گزارش‌ها و تأکید بر نقش گروه‌های شبه نظامی در این کشتار، در حالی است که کشورهای غربی، سفرای سوریه را از کشور‌هایشان بیرون کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، اکنون معادله موجود در سوریه بدین گونه است که از یک سو، کشورهای غربی، ترکیه، قطر و عربستان از گروه‌های شبه نظامی حمایت می‌کنند و سلاح و اطلاعات سری در اختیار آنان می‌گذارند، آنگاه این گروه‌های شبه نظامی ـ بنا بر گفته رسانه‌های غربی در حوله ـ مردم را با حالتی وحشیانه سلاخی کرده‌اند؛ آنگاه غرب، دولت را مقصر چنین جریانی می‌داند!

کوفی عنان هم روز گذشته اعلام کرده است که سوریه به نقطه بی‌بازگشت رسیده است. وی برای چندمین بار از گروه‌های شبه نظامی خواسته است که عملیات خود را متوقف کنند.

وی همچنین گفته است، از بشار اسد هم خواسته است که فورا اقداماتی در زمینه صلح انجام دهد.

آنچه که مشخص است نظام سیاسی سوریه نیاز به اصلاح و بازسازی اساسی دارد ،[color=red] اما عملیات مسلحانه و تروریستی در کنار عدم تمایل برخی از سران سوریه برای انجام اصلاحات از موانع بزرگ این کار است .[/color]
http://www.tabnak.ir/fa/news/248303/%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AA%D9%84%E2%80%8C%E2%80%8C%D8%B9%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]تصاویری که موج تبلیغاتی اخراج سفرای سوریه از اروپا را بی‌معنا می‌کند :

افشای ابعاد جدید کشتار تروریستی الحوله سوریه؛ «کودکان دست‌بسته» [/color][/size]

[color=blue]خبرگزاری فارس: تصاویر جدید منتشر شده از جنایت هولناک عناصر تروریستی مسلح سوریه، ادعای آنان را که کودکان الحوله در بمباران ارتش کشته شده‌اند، به روشنی رد می‌کند.[/color]

به گزارش فارس، برخی منابع سوری مانند اخبار دمشق تصاویری جدید را از جنایت فجیع «الحوله»، در اینترنت منتشر کرد که صرف نظر از اینکه قلب هر انسانی را به درد می‌آورد به وضوح ادعای مخالفان مسلح و به تبع آن دولت‌های اروپایی و دولت آمریکا را رد می‌کند.

مخالفان مسلح سوریه ادعا کردند که روز جمعه گذشته (25 می) ارتش سوریه به منطقه الحوله حمله توپخانه‌ای کرد و آن را بمباران کرد.

مخالفان ادعا کردند که در این حمله حدود 90 نفر کشته شدند و تعداد چشمگیری از آنان کودکان بودند که بر اثر این حمله کشته شدند.
در توضیحات ابتدای این تصاویر آمده است که:

[color=red]«در تاریخ 25 می 2012 عناصر [گروهک] ارتش آزاد سوریه کشتار هولناکی علیه کودکان منطقه الحوله انجام دادند به این صورت که آنان را ربودند و دست بستند و کشتند سپس به ارتش سوریه اتهام زدند که این کشتار کار اوست و همه این کارها را کردند تا از آن در شبکه‌هایی مانند العربیه و الجزیره بهره‌برداری رسانه‌ای انجام بدهند و در نهایت در آستانه نشست شورای امنیت از آن بهره‌برداری کنند تا قطعنامه‌ای علیه سوریه صادر شود».[/color]

[url=http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/video/1391/03/10/13910310000139.flv]دانلود[/url]

در ادامه در زیرنویس آمده است که دستان کودکان بسته است و این نشان می‌دهد که [افراد مسلح] آنان را قبلا ربوده‌اند.

پیش از این نیز برخی منابع در سوریه تاکید کرده بودند که کودکان قربانی شده در الحوله، بچه‌هایی هستند که از چندین منطقه ربوده و به این منطقه انتقال داده شده بودند.

در ادامه توضیحات این سوال مطرح شده است که اگر این کودکان در حمله خمپاره‌ای ارتش سوریه کشته شده‌اند [جدای از اینکه سوریه کاملا وجود هرگونه تانک یا حمله خمپاره‌ای را تکذیب کرد] چرا دستانشان بسته است و هیچ اثری از این حمله بر روی لباسشان یا بدنشان نیست [و چرا با تک گلوله کشته شده‌اند؟].

در پایان این تصاویر از دولت سوریه خواسته شده است تا با مشت آهنین و بدون هیچ رحمی، پاسخ تروریست‌های مسلح را بدهد.

[url=http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910310000169]منبع[/url]

==========================================================

[color=red][size=18]سازمان ملل هم ادعای افراد مسلح سوریه درباره کشتار "الحوله" را رد کرد[/color][/size]


[color=blue]خبرگزاری فارس: سخنگوی اداراه حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که بخش اعظم کشته شدگان در حمله به منطقه حوله توسط گلوله مستقیم افراد مسلح کشته شده اند نه به دلیل اصابت خمپاره.
[/color]

به گزارش مانیتورینگ فارس، روبرت کوویل سخنگوی اداره حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اکثر افراد کشته شده در سوریه، (با شلیک گلوله از نزدیک) کشته شده‌اند.

این همان چیزی است که وزارت خارجه سوریه اعلام و تصریح کرد که افراد کشته شده از نزدیک کشته شده‌اند و با گلوله یا چاقو جان خود را از دست داده‌اند.

وی در این باره گفت که اکثر افراد کشته شده، اعدام شده اند و افرادی وارد خانه‌ها شده و زنان، مردان و کودکان را در داخل خانه‌ها کشته‌اند.

سخنگوی اداره حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که آنچه روی داده کشتار افراد غیر نظامی بوده است و تعدادی از این افراد اعدام شده‌اند.

کوویل در شرایطی این اظهارات را مطرح کرده که دولت‌های غربی به فاصله چند ساعت دمشق را متهم به کشتار مردم غیر نظامی کردند و این در حالی است که هر روز ابعاد جدیدی از این جنایت روشن می‌شود که نشان می‌دهد، این کشتار توسط افراد تروریست انجام شده است.

در حادثه الحوله که جمعه گذشته (25 می) در سوریه روی داد بیش از 90 نفر کشته شدند که 50 نفر از آنها کودک بوده‌اند.

دولت سوریه تاکید میکند این اقدام توسط عناصر مسلح تروریستی مورد حمایت آمریکا و عربستان و قطر انجام شده ولی شبه نظامیان دولت دمشق را متهم می کنند با حمله هوایی این مناطق را هدف قرار داده است.

این در حالی است که فیلم‌های جدید و گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد این افراد با سلاح آرپیجی، خمپاره انداز و تیر مستقیم افراد مسلح به قتل رسیده اند.

[url=http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910310000724]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
والله ما یک ساله داریم فک می زنیم میگیم چی شد سوریه ای که یه زمانی تانک ها و حتی هواپیما ها و هیلیکوپتر هاش از اسرائیل پیشرفته بود یکدفعه ای تمرکزش رو روی نیروی موشکی و نبرد نامتقارن قرار داد؟ معلومه، شاید برای اولین بار در بین کشور های عربی مرحوم حافظ اسد از نبرد دره بقاع و جنگ خلیج فارس درس گرفت و نکات خوبی رو فهمید. وبه همین برای اولین بار علت تمرکزش رو روی چیز هائی قرار داد که اسرائیل توش ضعف داشت! [/quote]

اسرائیل در چه چیز هایی ضعف داره ؟ در موشک های بالستیک ؟ مگر اسرائیل از مشتریان سیستم های ضد موشکی پاتریوت نیست ؟ مگر سیستم ضد موشکی گنبد آهنین به تازگی عملیاتی نشده ؟ یا در مقابل اسرائیل موشک های جریکو 1 ، 2 و 3 رو نداره (کلاهک هسته ای رو بگذریم).

شاید حق با شماست ، امیدوارم حقیقت داشته باشه !

[quote]
کدوم تاخت وتازی توسط اسرائیل قرار گرفت !؟ نیرو های اسرائیلی کاملا در موضع ضعف قرار داشتند و اگر نبود نیروی کمکی که بهشون رسید جولان فتح شده بود! [/quote]

پس از ساعت ها توپ باران و بمب باران نیروهای اسرائیلی در بلندی های جولان ، 3 لشگر پیاده و زرهی با هزارن سرباز و حدود 400 تانک به بلندی های جولان حمله کردند و توانستند نیروهای اسرائیلی را تا حدودی عقب برانند ولی پس از اون نیروهای اسرائیلی که از نظر استعداد (چه نیرو و چه تانک) از نیروهای سوری ضعیف تر بودند با پاتک های پیاپی اندکی به مواضع قبلی برگشتند.ولی در روز سوم نبرد نیروهای پیاده و زرهی اسرائیل(که به تازگی تقویت شده بودند) نیروهای سوری را به طور کامل به مواضع قبل از شروع جنگ خود عقب راندند.

بد نیست بدانید نیروهای ارتش مقتدر (!) سوریه هنگام پاتک اسرائیل حدود 300 دستگاه تانک و نفربر زرهی خود را به حال خود رها کرده و راه فرار را در پیش گرفتند!

حالا به نظر شما این مکان برای هجوم زرهی سوریه با 400 دستگاه تانک مدرن T-62 و چند لشگر پیاده مناسب نیست ولی برای اسرائیل با حدود 200 دستگاه ام 47 ، ام 60 و سنچوریون مناسب است ؟
[quote]
بله برای پیاده مناسبه ولی نه برای نیروی بدون پشتیبانی هوایی ! [/quote]

خب ، به نظر شما چرا سوریه که در اکثر جنگ ها با اسرائیل مغلوب پشتیبانی هوایی آن ها شده در این سال ها که فرصت داشته نتوانسته نیروی هوایی خودش رو به حدی برسونه که بتونه از نیروی زمینی پشتیبانی کنه ؟

[quote]
شما اگه یکم در این مورد مطالعه میکردی می فهمیدی فقط در چند روز اول جنگ به علت مقاومت بی نظیر نیروی هوایی و پدافند هوایی سوریه اسرائیل 40 هواپیما از دست داد! اما به علت بی عرضه گی ارتش اردن! اسرائیلی ها با دور زدن خط پدافندی سوریه و از سمت اردن و با پرواز در سطح پائین تونستند ضربات خودشون رو به سوری ها وارد کنند. حالا این چه ربطی به بی عرضه گی ارتش سوریه داشت دیگه من چیزی نمیدونم! [/quote]

منظور بنده رو اشتباه برداشت کردید! منظور من این بود که سوریه که در اکثر جنگ ها از سوی نیروی هوایی اسرائیل ضربه خورده چرا نباید نیروی هوایی خودش رو به اندازه ای از قدرت برسونه که بتونه از نیروی زمینی پشتیبانی کنه ؟ مگر ارتش سوریه نمی دانست که جنگنده ها می توانند با پرواز در ارتفاع پایین از رهگیری توسط رادار ها در امان بمانند ؟ چرا فکری برای این مسئله نکرده بود ؟ چرا پیش از شروع جنگ همه جوانب اون رو در نظر نگرفته بود ؟

[quote]
مگه نیرو های سوری چقدر در جولان پیشروی کردند که باز بتوانند پدافند موشکی در آنجا مستقر کنند! درضمن بحث ما مربوط به سال 1973 که انتقال سامانه های موشکی نیاز به ماهها تلاش داشت . به ایران خودمون نگاه نکنید که با ابتکار شهید ستاری دو روزه هر جا دلمون می خواست هاوک مستقر می کردیم در اون زمان اغلب پدافند سوریه رو موشک های سام 2و3 تشکیل میداد که یکی از بی تحرک ترین سامانه های پدافندی هستند! [/quote]

این مسئله به ناکامی و بی لیاقتی نیروی زمینی سوریه بر می گردد که نتوانست با وجود برتری کاملی که از نظر تعداد نیروها و کیفیت تجهیزات داشت جولان را برای دو روز تحت تصرف خود نگه دارد ! بعدش هم انتقال سکوهای پدافند هوایی این قدرها هم که شما می فرمایید زمان بر نیست ! مگر ارتش مصر با انتقال سکوهای پدافند موشکی در مدت زمان کوتاهی نتوانست تلفات قابل توجه ای به نیروی هوایی اسرائیل وارد کند ؟

[quote]این پیشروی به لطف آقایون مصری انجام شد! وگرنه شما برو تحقیق کن میبینی سوریه داشت تدارک یک عملیات سنگین برای پس زدن نیروی های اسرائیلی می دید اما به علت اینکه اسد دید مصری ها به خاطر محاصره اون قضیه های معروف صحرای سینا دارند راه حل صلح رو کم کم در پیش می گیرند و ترسید که به یکباره مصر صلح کنه و خودش بمونه و نیروی های مستقر جولان و نیرو های در راه از سینا ! و به دلایل سیاسی دستور داد عملیات لغو بشه! [/quote]

یعنی چون مصر به دلیل شکست هایی که در جبهه سینا خورده کم کم راه آتش بس رو در پیش میگیره ، ارتش سوریه باید بزاره نیروهای اسرائیلی تا 40 کیلومتری دمشق پیشروی کنند و پایتخت را در معرض خطر قرار دهند ؟ - بحث حمله نیست ، پس از رانده شدن نیروهای سوری از بلندی های جولان و برگشتن به مواضع پیش از شروع جنگ چرا نتوانستند از پیشروی نیروهای اسرائیلی به عمق خاک سوریه جلوگیری کنند ؟ اینجا که دیگه بحث تک به نیروهای اسرائیلی نیست بحث دفاع در مواضعیه که پیش از شروع جنگ در اون قرار داشتند.

[quote]
پس لابد حزب الله هم عرضه نداشت که خاک کشورش بیست سال دست اسرائیل بود؟
چه بگویم که ناگفتنش بهتر است!
[/quote]

به نظر شما حزب الله و سوریه قابل مقایسه هستند ؟ جنوب لبنان چند سال در اشغال اسرائیل بود؟ بلندی های جولان چند سال در اشغال اسرائیل ؟ ارتش سوریه چند حمله برای باز پس گیری جولان انجام داده ؟ الان لبنان در اشغاله یا بلندی های جولان ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه گفتم کاری ندارم چیکار می کنند ، خوب این خودش پشتیبانی من رو رد میکنه ...
دوما منظور من از اینکه سوریه لبنان برای ما مهم هستند ، دلیلش اینه که تا اسرائیل اونجا سرش گرمه نمی تونه به ایران فکر کنه.
ببخشید این مثال رو میزنم ولی لبنان برای ما مثل سگ گله می مونه ، خود چوپان میتونه گله رو از خطر حفظ کنه ولی برای اینکه کارش راحت بشه و خطر دور بشه 1 سگ رو میزاره سر گله ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]
بهتر نيست كمي به بديهيات هم توجه كنيم و سعي نكنيم با روش‌هاي فارس نيوزي، كل قضيه رو لوث كنيم؟!

حتي اگه نيت فارس نيوز خير باشه (كه ان شاءالله هست)، مصداق عملش همانا روش ماكياوليستي هست كه با اميد توجيه وسيله توسط هدف، دروغ پراكني و انكار خورشيد رو در دستور كارش قرار داده!![/color]

جناب mostafa_by چه کسی قضیه رو لوث کرده اینکه عکسی جعلی از بی بی سی قرار دهیم لوث کردن قضیه است پس لطفآ یه سری به عکس های کودکانی که گلوی آنها پاره یا مغز آنها متلاشی شده قرار داده شده در صفحات قبل بزنید و لوث کردن قضیه رو احساس کنید


[color=green]فیلم

خدای من اینا دیگه کی هستن!!!!

مزایده عاملان انتحاری در عربستان برای اعزام به سوریه[/color]
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910310000574

دوستان نیاز به کمک دارم درباره جملات زیر آیا صحیح هستند یا صرفآ یک ادعا بوده

[color=blue]اول آنکه این منطقه از قدیم الایام تاکنون یکی از مهمترین مناطق سکونت علوی ها و بعد از آن ترکمن های شیعه بوده - که همچنان هم ترکمن های شیعه و نه عرب ها - در این منطقه ساکن هستند.

نکته دیگر الحوله یک منطقه شامل 9 روستای بزرگ و شهر می باشد. اینطور نیست که الحوله یک مکان خاص مانند شهر حمص باشد، یک بخش مستقل است که 123 هزار نفر جمعیت دارد.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر طاهاي بزرگوار؛

كشتار الحوله از دو طريق اتفاق افتاد.
اولين گام، گلوله باران سنگين شهر بود كه البته موضوع جديدي نيست و سوريه بارها و بارها در حمله به حما، حمص، درعا و ساير مناطق از اين روش به خوبي بهره برده (به سبك برادر قذافي! با اين تفاوت كه قذافي جنايتكاره و بشار اسد پروانه).

گام بعدي، رها سازي تيم پاكسازي شبه نظامي شبيحه‌ها بود كه مي‌شه گفت مسئول اصلي اين جنايت، همين‌ها بودن.
البته اين مسئله، بارها و بارها در مناطق تحت درگيري اتفاق افتاده بود. ولي نه به اين وسعت.
همون‌طور هم كه عرض شد، اين امر مسبوق به سابقه بوده و اگه سوابق كشتارهاي نظامي سوريه در دهه‌ي هشتاد و نود رو هم بررسي بفرمايين، به موارد متعدد بسياري دست پيدا خواهيد كرد (كه قبلاً نمونه‌هايي از اون رو خدمتتون ارسال كرده بودم).

----------------------------------------------

برادر امين مسي عزيز؛

از شما بسيار تعجب مي‌كنم كه چطور دارين اخبار فارس رو به عنوان منبع نقل قول مي‌فرمايين.

بوضوح فارس داره از مغالطه‌اي بزرگ استفاده مي‌كنه كه بارها و بارها جواب داده شده!
ادعاي اينكه اونا با گلوله كشته شدن، فكر نكنم ادعايي بي‌پاسخ بوده باشه كه برادران فارس نيوز، با استفاده از منطق برج ايفلي مي‌گن «با گلوله كشته شدن؟ پس كار خودشون بوده!!».

گويي مخالفان ادعا كرده‌ان كه اين اجساد، تماماً توسط موشك و خمپاره تكه تكه شده‌ان كه پخش تصاوير گلوله‌ها بخواد اون رو نفي كنه يا گزارش سازمان ملل!!

متأسفانه شما اين ادعا رو چند صفحه پيش هم فرموده بودين كه بنده به همين دليل شما رو توصيه كردم به مطالعه‌ي ساير منابع تا ببينين حرف اونا چيه!

يه بار ديگه عرايض قبلي ام رو خدمتت ارائه مي‌كنم :

[quote][quote] ... در باره این کشتار اخیر که دو طرف به هم نسبتش می دهند یک نکته است :
دولت میگه که مخالفین اعضای این خانه را با سلاح سبک هدف قرار داده اند
و مخالفین هم می گویند که ارتش منطقه را بمباران یا با خمپاره و توپ و کاتیوشا گلوله باران کرده است !

حالا ما وقتی تنها به جنازه این افراد نگاه کنیم اثر تیر بر روی کله و بدن ها واضح است !
حالا به نظر شما با بمباران و گلوله باران افراد به این صورت دقیق هدف قرار گرفته اند ! ... [/quote]
برادر امين عزيز؛

مشكل شما دقيقاً همينجاست.
اينقدر در منابع اين طرف غرق شدين كه اصلاً از راست و دروغ خيلي از ادعاها غافل موندين.

في‌المثل حرفتون درسته كه مي‌فرمايين اونا گفتن حملات با بمباران و خمپاره و توپ و چه و چه بوده.
قطعاً هم درست مي‌فرمايين كه اين تصاوير، مشخصاً جاي گلوله (و نه تركش) روي بدنشون هست!!

ولي چيزي كه اساساً ازش غافلين، اصل ادعاي گروه‌هاي مخالفه كه عنوان داشتن ارتش بعد از اين گلوله باران، تازه قتل عامش شروع شده و كشتارهايي رو در برخي محلات انجام داده و اونايي كه زنده موندن و نتونستن فرار كنن رو ارتش ترتيبشون رو داده!!

...

----------------------------------------------------------------

محض تنوع، خبري از سايت فخيمه!!! بي‌بي‌سي فارسي قرار مي‌دم.

طبيعتاً منشاء اين اخبار، بي‌بي‌سي نيست. صرفاً محض تحريك دوستان big_grin اين سايت رو انتخاب كردم!!

خبر اول

[color=red]جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به خاطر کشتار در سوریه[/color]

دیپلمات ها می گویند که شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی کشتار بیشتر از ۹۰ غیرنظامی در شهر حولة سوریه که ۳۴ نفر آنها کودک بودند، جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

انتشار خبر کشتار بیش از ۹۰ غیرنظامی در شهر حولة در سوریه خشم جامعه جهانی را برانگیخته است.
مطالب مرتبط

انتقاد سوریه از گزارش سازمان ملل در مورد کشتار حولة
واکنش ها به کشته شدن ۹۰ نفر در سوریه
مخالفان سوری: ۸۸ نفر در حمص کشته شده‌اند

لینک‌های مرتبط
موضوعات مرتبط

سوریه

اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، فرانسه، بریتانیا، آلمان و آمریکا با محکوم کردن آنچه در این شهر رخ داده است، خواهان تشدید فشارها بر دولت سوریه شده‌اند.

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه این حمله را که یکی از مرگبارترین وقایع از زمان آغاز اعتراضات در سوریه به شمار می‌رود، "نقض آشکار مقررات بین‌المللی" خوانده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا، خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت در سوریه شده بود.

ناظران سازمان ملل متحد در سوریه کشتار در شهر حولة را تایید کرده‌اند

سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواسته است که به استفاده از تسلیحات سنگین در مناطق مسکونی پایان دهد.

سوریه دخالت دولت این کشور در این کشتار را رد کرده و گفته است که قدرت‌های خارجی بدون وجود هر گونه شواهدی اتهامات را متوجه دولت کرده اند.

اما روسیه که تاکنون مانع از تلاش های قبلی شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن دولت سوریه شده است، واکنشی دربرای این کشتار نشان نداده است.

سازمان ملل متحد مرگ دست‌کم ۹۰ نفر از جمله ۳۲ کودک زیر ۱۰ سال را در شهر حولة تایید کرده است.

با این حال، دولت سوریه گروه‌هایی را که "تروریست‌های مسلح" می‌خواند، مسئول این کشتارها معرفی کرده است.

حولة در استان حمص قرار دارد و گزارش شده است که به دنبال برگزاری تظاهرات ضددولتی پس از نماز جمعه هفته پیش، ارتش سوریه این شهر را زیر آتش گرفته است.

[size=14][b]مخالفان دولت می‌گویند که تعدادی از قربانیان در حولة بر اثر گلوله‌باران نیروهای ارتش کشته شده‌اند و [color=red]تعدادی دیگر، توسط نیروهای شبه نظامی وابسته به دولت که تحت عنوان الشبیحة‎ شناخته می‌شوند، به طور خودسرانه اعدام شده‌اند[/color].[/b][/size]

[code]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/05/120527_ka_un_security_council_massacre.shtml[/code]

----------------------------------------------------------

خبر دوم :

گزارش سازمان ملل درخصوص اين فاجعه :

[color=red]'ارتش سوریه مسئول نقض حقوق بشر'[/color]

[color=red]گزارش تازه ای که به سفارش سازمان ملل متحد تهیه شده، ارتش و نیروهای امنیتی سوریه را مسئول نقض جدی حقوق بشر در دو ماه گذشته در این کشور شناخته است.[/color]

[b]این گزارش همچنین از تکنیک هایی که مخالفان استفاده می کنند نام برده و گفته شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها، تعدادی از سربازان دستگیر شده را مورد شکنجه قرار داده و یا کشته اند.[/b]
موضوعات مرتبط

سوریه

مسئولان این تحقیق می گویند هر دو طرف درگیری اخیرا بیشتر از قبل از تسلیحات نظامی استفاده کرده اند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل می گوید از آغاز درگیری ها در اوائل ماه مارچ ۲۰۱۱ (فروردین ۱۳۹۰) دست کم ۱۰ هزار نفر کشته شده اند.

در این گزارش که به سفارش سازمان ملل متحد گردآوری شده است، اتفاقات دو ماه گذشته و ماه مه (خرداد) مورد بررسی قرار گرفته است.

[b]در این گزارش آمده هر دو سوی مناقشه، در مواردی از شکنجه و اعدام های فوری استفاده کرده اند.[/b]

علی رغم درخواست آتش بس در ماه آوریل گذشته، و اعزام ناظران صلح، ماموران کمیته تحقیق سوریه می گویند تنش ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده نیروهای دولت سوریه قبلا به طور عمده با تظاهرات مخالفان روبرو بودند، اما اکنون با گروهی مسلح و منسجم روبرو هستند.

این گزارش همچنین می گوید پیوستن سربازان سوری به مخالفان، آنها را قوی تر کرده است.
"اعدام اعضای خانواده"
برهان غلیون

شورای ملی سوریه می گوید استعفای برهان غلیون را پذیرفته است

در ادامه این گزارش آمده روند کلی نقض حقوق بشر در سوریه دیده می شود. در گزارش آمده نیروهای ارتش سوریه رفت و آمد به برخی روستاها را محدود کرده و برای پیدا کردن مخالفان خانه ها را جستجو کرده اند.

به گفته این گزارش در برخی از موارد، تمامی اعضای یک خانواده اعدام شده اند. شکنجه بازداشت شدگان نیز، که کودکان هم در میان آنها هستند، ادامه دارد.

در این گزارش اما، انتقادهایی هم درباره روش های مخالفان دیده می شود. در مواردی، مخالفان سربازان ارتش سوریه را مورد شکنجه قرار داده اند و یا کشته اند.

مخالفان به گفته این گزارش، بیشتر از قبل دست به گروگان گیری می زنند. آنها این کار را برای پس گرفتن زندانیان خود و یا گرفتن پول برای خرید اسلحه انجام می دهند.

دولت سوریه به گروهی که این تحقیق را انجام داده اند اجازه ورود به این کشور را نداده است، اما آنها اطلاعات خود را از طریق مصاحبه با بیش از ۲۰۰ نفر شاهد عینی در کشورهای همسایه به دست آورده اند.

در این میان، رییس شورای ملی سوریه می گوید استعفای رییس این شورا، برهان غلیون را پذیرفته است. آقای غلیون سرپرستی این شورا را از زمان آغاز درگیری ها بر عهده داشته است.

سرپرستی آقای غلیون در گروه مخالف دولت سوریه از سوی عده ای از فعالان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

او هفته گذشته گفت آماده است در صورت پیدا شدن یک جانشین استعفا دهد.

جاناتان هد، خبرنگار بی بی سی در استانبول می گوید هنوز مشخص نیست جانشین آقای غلیون چه کسی خواهد بود.

او می گوید شورای ملی سوریه متشکل از طیف های مختلفی از مخالفان دولت سوریه است و پیدا کردن فردی که به عقیده همه آنها متناسب ریاست باشد کار دشواری است.

بسیاری از گروه های مسلح که زیر چتر ارتش آزاد سوریه فعالیت می کنند، ریاست شورای ملی سوریه را که در خارج از کشور است، قبول ندارند.

شورای ملی سوریه قبلا هم به خاطر ناتوانی اش در جذب حمایت های بیشتر برای در سطح بین المللی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

خبرنگار بی بی سی می گوید دولت های مختلف، عدم یکپارچگی و ناتوانی در کنترل نیروهای داخلی مخالف را دلیل حمایت نکردن از این گروه اعلام می کنند.

[code]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/05/120524_u06_syria_abuse.shtml[/code]
...[/quote]
اگه اين موارد رو فقط يكبار خونده بودي، متوجه رفتار ماكياوليستي فارس نيوز مي‌شدي بزرگوار.

اينكه خودشون حقيقت رو و اساس حقيقت رو مي‌دونن، ولي جانبداري همه جانبه و عجيبشون از نظام اسد، اين اجازه رو بهشون نمي‌ده كه به حقايق اشاره كنن.

به جاي اون، سعي در توجيه اين جناي با هزار و يك لطايف الحيل دارن كه متأسفانه حتي دلايلي رو هم به كار نمي‌برن كه مقبوليتي داشته باشه و يا مورد مشكوكي باشه و بديع باشه تا حداقل در ذهن خواننده، شبهه بوجود بياره!! بلكه از يه ادعاي نخ نما شده همچنان داره استفاده مي‌كنه و سعي مي‌كنه با انواع عكس و فيلم و مصاحبه و بريدن و دوختن و نوشتن، ذهن مخاطب رو درگير توهمات توطئه كنه.

البته اينكه شما به اين رسانه اينطور اعتماد دارين كه حتي پروپاگانداي دروغينش رو هم عين حقيقت مي‌دونين، به بنده ارتباطي نداره و به خودتون مربوطه.
ولي دوست نداشته و ندارم كه شما اين رويه رو اينطور براي خودتون توجيه بفرمايين.
ولي خوب. دوست داشتن يا نداشتن بنده كه ملاك نيست. شما مخيريد به انتخاب.

=======================================

[quote]جناب mostafa_by چه کسی قضیه رو لوث کرده اینکه عکسی جعلی از بی بی سی قرار دهیم لوث کردن قضیه است پس لطفآ یه سری به عکس های کودکانی که گلوی آنها پاره یا مغز آنها متلاشی شده قرار داده شده در صفحات قبل بزنید و لوث کردن قضیه رو احساس کنید [/quote]
دوست گرامي؛
ارتباط اين فرمايش شما رو به اون عكس نفهميدم!

من يه سوال دارم. شما اساساً چيزي درخصوص جنايات ارتش و شبه نظاميان بعثي سوريه در دهه‌ي هشتاد و نود شنيده‌اين؟!

في‌المثل همين جنايات صدام. اگه نبود فيلماي مستندش، شايد خيلي‌ها امروز ادعا مي‌كردن كه تهمت سر بريدن و اعدام دسته جمعي و زنده به گور كردن و كشتار زنان و كودكان و بسياري مسائل ديگه، همگي دروغ و توهم و توطئه‌ي غرب و مخالفان صدام هست!! البته قطعاً ما اينو نمي‌گفتيم، چون صدام رفيق‌مون نبود. ولي بشار خان هست.

بعد هم اينجا بحث بر سر يه عكس بود كه بي‌بي‌سي، به اشتباه يا به عمد استفاده كرد و بعد از مشخص شدن غلط بودن تصوير، اون رو برداشت.
ولي در اصل جنايت كه تفاوتي نمي‌كرد!

منتها مسئله اينجاست. رسانه‌هاي ايراني كه از يه تحليل غلط دارن سوء استفاده مي‌كنن و غلط بودن اون هم به اثبات رسيده چي؟! اونا بعد از مشخص شدن غلط بودن فرضشون، اون رو از خبرگزاري حذف كرده‌ان؟! يا دارن باز با همون طناب نخ نما شده، به مارگيري مي‌پردازن؟!

---------------------------------------------------

[quote]اول آنکه این منطقه از قدیم الایام تاکنون یکی از مهمترین مناطق سکونت علوی ها و بعد از آن ترکمن های شیعه بوده - که همچنان هم ترکمن های شیعه و نه عرب ها - در این منطقه ساکن هستند.

نکته دیگر الحوله یک منطقه شامل 9 روستای بزرگ و شهر می باشد. اینطور نیست که الحوله یک مکان خاص مانند شهر حمص باشد، یک بخش مستقل است که 123 هزار نفر جمعیت دارد.[/quote]
هرچند كه بعيد مي‌دونم من جزو اون دوستاني باشم كه شما ازشون درخواست كمك درخصوص صحت جملات فوق فرمودين، لكن بهشون پاسخ مي‌دم.

1- محل سكونت تركمن‌ها بوده؟!
هم بله و هم خير! چند روستاي اين منطقه، محل سكونت تركمن‌ها بوده. ولي نه به مفهومي كه شما فرمودين؛ يعني «يكي از مهمترين مناطق سكونت علوي‌ها و بعد از آن تركمن‌هاي شيعه»!

2- از 9 روستاي بزرگ و شهر تشكيل شده؟
تا حدودي بله! از 9 روستا و شهر تشكيل شده. البته بزرگ بودنش چندان درست نيست. چرا كه كل حوله اونقدر بزرگ نيست كه شهرهاش رو بخوايم بزرگ در نظر بگيريم!

3- حمص يك مكان خاص و شهر هست؟!
خير! حمص يه استانه!!

صد البته شهر حمص، پايتخت استان حمص هست. ولي اينطور نيست كه هر حمص‌اي، شهر حمص باشه!
كما اينكه حوله هم واقع در شمال استان حمص هست.

4- حوله نام يك شهر يا يك مكان خاص نيست؟!
چرا! هست!!
بزرگترين شهر منطقه‌ي حوله، كفر لاها هست كه نام ديگرش، حوله‌ اس!!

4- تركمن‌هاي حوله شيعه هستن؟!!
اين از اون دست ادعاهاي كمدي تاريخه!
ولي چون قصد تمسخر ندارم و البته اين دوست بزرگوارمون هم ممكنه بهش بربخوره، صرفاً يه لينك در اختيارشون مي‌ذارم :

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

5- يكي از مهمترين مناطق سكونت علوي‌هاست؟!!!
فكر كنم از اين سوال بگذريم خيلي بهتر باشه! ادعايي به اين جالبي؟!! علوي‌ها؟! اون‌هم در روستاهاي استان حمص؟! اونهم يكي از مهمترين سكونتگاه‌شون؟!!
فكر كنم خود اين دوستمون هم بتونه بدون هيج اطلاعي درخصوص اين ادعا نظر بده.

6- با فرض تمامي اين مسائل، قراره از اين مسئله به چه نكته‌اي برسيم؟!!
اگه حتي با فرض محال بپذيريم كه اين منطقه، مهمترين سكونتگاه علوي‌ها!!!! و تركمن‌هاي شيعه!!!!!!!!! بوده و اساساً منطقه‌اي شيعه نشين بوده (برخلاف تمامي منابع كه از اين كشتار، بعنوان كشتار سني‌ها نام برده مي‌شه!!)، يه سري سوال گردن كلفت خودنمايي مي‌كنه :

سوال اول :

«پس يعني ارتش سوريه داشته يكي از مهمترين و اصلي‌ترين و قديمي‌ترين منطقه‌ي سكونت علوي‌ها و تركمن‌هاي شيعه!! رو بمباران و گلوله بارون مي‌كرده؟!!!»
بارم سوال : 5 نمره!

سوال دوم :

معني اين جمله چيست؟

«During the 2011–2012 Syrian uprising the Turkmen population of Syria looks at Turkey for support and protection.»
بارم 5 نمره

http://www.todayszaman.com/newsDetail_getNewsById.action;jsessionid=97E604029F70C2DA17EDDB499ED16878?newsId=265215

سوال سوم :

...

---------------------------------------------------

خدمت تمامي دوستاني كه هنوز براشون كشتار الحوله علامت سوال هست و موندن قضيه‌ي سر بريدن‌ها و اعدام با گلوله از فاصله‌ي نزديك چي هست، درخواست مي‌كنم كه سري به اين دو لينك بزنن :

http://www.reuters.com/article/2012/05/29/us-syria-un-idUSBRE84S10020120529

[code]http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18249413[/code]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از گزارشات رویترز و یا بازرس un نمیتونم با توجه به برنامه ریزی غرب برای سوریه- مطمئن بشم که حقیقت رو میگویند- مشابه این پرونده سازی رو تو قضیه رفیق حریری دیدیم
اینکه دراین منطقه درگیری بین ارتش و مخالفین رخ داده مورد تایید هردوطرفه
اینکه ارتش منطقه رو گلوله باران کرده مورد ادعای مخالفانه اما تو این کشته ها اثری از این آثار گلوله باران نیست
اینکه این زنان و کودکان بیگناه قربانی کدوم طرف شدند تا فتنه جدیدی شروع بشه که شده خیلی مهمه
آیا این گروه شبیحه واقعا اونجا حضور داشتند یا کسانی که دست به کشتار مردم زدند سعی داشتند مدارکی رو برای ردیابی باقی بگذارند که دیگه توش بحثی نمونه و بشه اون رو به طرف مورد نظرشون نسبت داد ؟ این کار خیلی سختی برای گروههائی که آموزش اینکار رودیده باشند نیست- اونهم وقتی که پشتوانه اونها سیا- موساد و ام ای 6 باشه- لااقل اونقدر هوش و ذکاوت دارند که یک کار تمیز انجام بدن تا بتونند آتش یه جنگ رو روشن کنند
بنابراین تله احتمالی اینطور قرار داده میشه که یک درگیری در منطقه ای شروع میشه و بعد این قربانیان گرفته شده و با مستندات قابل ردیابی به طرف مقابل نسبت داده میشه
فکر میکنم بخشی از استراتژیهای تجربه شده آمریکا رو بشه برای این روش مثال زد
فکر کنم اسم مده ا رو شنیده باشید که مبنای اون در قربانی گرفتن از حکومت و متهم کردن اونه

حالا این موضوع حتی اگر با فرضیه بالا هم رخ داده باشه دستان دولت رو از برخی کشتار ها پاک نمیکنه
ولی بهر حال باید واقعیت رو پیدا کرد

به خبر زیر توجه کنید:
پایگاه 598: حمص به عنوان یکی از بزرگترین استان های سوریه نژادهای گوناگونی را چون آشوری، عرب، سریانی، ارمنی و چچن در خود جا داده است و با وجود بافت های مذهبی مختلف، بیشتر مردمان آن را اهل سنت تشکیل می دهند.

حمص یکی از مشهورترین شهرهای سوریه در غرب این کشور و با فاصله 150کیلوتری از دمشق واقع گردیده است. حمص یکی از شهرهای بسیار قدیمی منطقه شام است و به خاطر همین قدمت، در خردادماه سال ۱۳۸۸ و در جریان سفر هیئت عالی‌رتبهٔ سوری به ایران، پیمان خواهر خواندگی بین حمص سوریه و یزد ایران منعقد گردید.

از ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ که درگیری ها در سوریه شروع گردید همیشه نام شهر حمص در رسانه های بین المللی به عنوان یکی از پایگاه های مخالفین ذکر می شد. بیشترین درگیری ها حمص در مناطقی چون دیر بعلبه، جوره الشیاح و باب العمر بود.

اما همیشه یک چیز در این درگیری ها در بایکوت خبری بود و هیچگاه رسانه های بین المللی اقدام به پوشش اخبار آن نکردند و آنهم حضور بیش از 2500 خانواده شیعه 12 امامی در شهر حمص که بیشتر آنها در منطقه البیات بود و حضور چشمگیر گروه های مسلح سلفی در حمص که سبب جنایات بسیاری نسبت به این خانواده ها گردیده است.

چندی پیش در سفری هیئت رسانه ای ایران که برای مشاهده وقایع سوریه عازم دمشق شده بودند خبرنگار اعزامی 598 توانست با بعضی از این خانوده های شیعیان داغ دار گفتگوی کوتاهی داشته باشد و همین امر سبب شد ابعاد تازه ای از اتفاقات داخل شهر حمص برای ما روشن شود که هیچگاه تا آن روز اطلاعی نسبت به آن نداشتیم.

بیشتر خانواده های شیعه ساکن حمص به دلیل جنایات های گروه های سلفی سوریه ، مجبور به ترک کاشانه خود شده بودند و تنها عده کمی از آنها توانستند به کمک دیگر اقوام خود به دمشق و یا اطراف دمشق آمده و سکونت نمایند، شیعیان حمص بدون حمایت دولت و یا نهاد خاصی با دست خالی و بدونه هیچ باروبنه ای میهمان خویشاوندان شده اند.

ما توانستیم بخشی کوچکی از این خانواده های شیعه حمص رو به محل استقرارمان دعوت کنیم و با آنها گفتگو نماییم .

همه کسانی که آمده بودند حداقل یکی از نزدیکانشان را در در گیری های شهر حمص از دست داده بودند بنابراین صحبت کردن در مورد وقایع پیش آمده و نحو شهادت عزیزانشان، هم برای آن ها و هم ما که باید می پرسیدیم سخت بود و مجبور بودیم در پرسیدن سوالات دقت لارم را انجام دهیم.








ابتدا با پدر دو شهید شروع به صحبت نمودیم . پدر محمد ثامر و عبد محمد، یکی 38 ساله کارمند غیر نظامی و دفتری ارتش سوریه بود و دیگری مغازه کوچک کفش فروشی در بازار داشت. در ادامه به گفتگو با این پدر شهید نشسته ایم که در ذیل می آید:

چه زمانی و به جه نحوی فرزندان شما شهید شدند؟

- ساعت 11 ظهر ماه محرم بود که متوجه شدم هر دو پسرم را دزدیدند

متوجه شدید که چه اشخاص و یا گروه هایی آن دو را ربوده اند؟

- نه

به نظر شما چرا آنها ربوده شدند؟

- اطلاعی دقیقی ندارم کسانی که جنازه را به ما تحویل دادند گفتند ربایندگان از آن ها خواسته بودند که همکاری کنند در غیر این صورت کشته می شوید.

چه نوع همکاری ؟

- [color=red]طبق گفته تحویل دهنده های جسد شرکت در تظاهرات های ضد بشار اسد. ما نه کاری داشتیم به دولت نه آزاری داشتیم برای آن ها فقط مشغول زندگی خودمان بودیم.
[/color]
یکی از بستگان این پدر به آرامی به پیش ما آمد و گفت این فیلم جسد پسران این پدر هستند. فیلم را دیدیم از او پرسیدم که چرا در چنین وضعیتی هست مخصوصا در ناحیه سر شهید؟

- گفت ابتدا این دو برادر را بازداشت و بدلیل عدم همکاری شکنجه می کنند اما پس از آنکه به نتیجه دلخواه نمی رسند و چنین وضعیتی را بوجود می آورند.

پدر شهید از شدت گریه دیگر توان صحبت نداشت و آن جوان که فیلم را در اختیار ما قرار داد شروع به تعریف ماجرای خود کرد.





فرزندان دو شهید در کنار هم

جوان شیعه سوری این چنین گفت: از چند سال گذشته گروهی سلفی از عربستان به شهر حمص آمدن و اقدام به خرید منزل کردند. چون حمص یک شهر توریستی است حضور این اشخاص عادی به نظر می آمد . فعالیت های زیادی انجام می دادند اما به خاطر اهمیت پایین موضوع برای بنده توجهی به اقدامات آنها نداشتیم.

زمانی که درگیری ها در شهر حمص اتفاق افتاد دیگر آنها را ندیدیم تا آنکه در جاده های درون شهری گروهی 15 نفره جلو ماشین من را گرفتند من را پیاده و اسیر کردند . ما را تحویل گروهی 100 نفره دادند .این گروه کامل مسلح به انواع سلح های سنگین بودند من شروع کردم به لهجه آن ها صحبت کردن و مجبور شدم برای نجات خود به آن ها بگویم من از مخالفان حکومت بشار اسد هستم و درحال کمک بودم که اسیر شدم شخصی آنجا بود که قبلا او را با عربستانی ها دیده بودم توضیحات من او را قانع کرد ، دستور داد من را آزاد کنند.



در ادامه به سراغ یک برادر شهید رفتیم او هم که در کنار پدر دوشهید نشسته بود این چنین گفت؟

- برادر شهید نظام عبدالحمید هستم. متوجه شدم سمت خانه برادرم درگیری و تیراندازی شده برای نجات سراسیمه خود را به آنجا رساندم اما دیگر برادرم را کشته و از آنجا خارج شده بودند.

متوجه شدید که چه کسانی به خانه برادرت حمله کردند؟

- به نظر من کار گردان شبه نظامی خالد بن ولید بود. بعد ها این ادعاها را در مورد حضور حزب الله لبنان و سپاه ایران در سوریه را در الجزیره و العربیه به نقل از همین ها می شنیدم اما قبول نمی کردم.

- مهاجمان تمام خانه را به تیر گرفته بودند و در این حادثه علاوه بر شهادت برادرم هر دو برادرزاده هام نیز بدلیل اصابت گلوله قطع نخاع شدند والان هم زمین گیر شدند و همچنین یک نفر دیگر از بستگانم به نام کاسر نیز به شهادت رسید.

از او پرسیدم چه درخواستی از ما دارید؟

آن برادر شهید گفت: صدای مظلومیت ما را به گوش ایرانیان برسانید.

صحبت را با این برادر شهید به پایان رساندیم . سپس سراغ جوانی رفتم که یک بار او را ربوده بودند.



از او پرسیدم که چه شد شما را ربودند؟

- ابتدا سنگی را به داخل خانه پرتاب کردند من متعجب شدم و از خانه خارج شدم. به محض خارج شدن من را گرفتند و از من می خواسند بدون سر وصدا همراه آنها داخل خانه شوم تا آنها بتوانند دیگر اعضای خانواده را نیز بربایند. آنها توانستند زن و کودکم را هم اسیر کنند.

چه زمانی بود؟

- اول محرم بود. آنها پس از شکنجه رفتند زن و بچه من را آوردند و گفتند باید پول بدید تا آزادتان کنیم . زمانی که پدرم متوجه شد مبلغ درخواستی را پرداخت کرد سپس آنها ما را آزاد کردند.

چگونه شما را شکنجه می کردند و چند وقت شما اسیر بودید؟

- با شک برقی و همچنین سوزن که در بدنم فرو می کردند . 9 ساعت اسیر آنها بودم .

چند نفر بودند؟

- ابتدا 9 نفر بعدا 15 نفر شدند.



از خانمی که فرزندش را در آغوش داشت پرسیدیم چه اتفاقی برای شوهرش افتاده است؟

- با همسرم از شهر حمص درحال حرکت بودیم به سمت روستایمان که در حوالی حمص است. گروهی سد راهمان شدند و شوهرم را ربودند.

همسرتان چند سال داشت و شغلش چه بود؟

- 29 سال داشت شغل آزاد بود.

الان کجا ساکن هستید؟

- اطراف دمشق منطقه وحدلی.


انتظار شما از دولت چیست؟

- الان 11 ماه هست که این اتفاق افتاده اما دولت هیچ کمی به ما نکرده است پدر محمد سلیمان هم مجروح شده و الان پیش خویشاوندان زندگی می کنیم و هزینه های ما را آنها می دهند.

http://www.fardanews.com/fa/news/203790/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D8%B5%D8%B9%DA%A9%D8%B3

تو قسمت قرمز شده دیده میشه که از طرف برخی حامیان دولت هم اقدام به شکنجه و قتل به چشم میخوره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من از گزارشات رویترز و یا بازرس un نمیتونم با توجه به برنامه ریزی غرب برای سوریه- مطمئن بشم که حقیقت رو میگویند- مشابه این پرونده سازی رو تو قضیه رفیق حریری دیدیم
اینکه دراین منطقه درگیری بین ارتش و مخالفین رخ داده مورد تایید هردوطرفه
اینکه ارتش منطقه رو گلوله باران کرده مورد ادعای مخالفانه اما تو این کشته ها اثری از این آثار گلوله باران نیست
اینکه این زنان و کودکان بیگناه قربانی کدوم طرف شدند تا فتنه جدیدی شروع بشه که شده خیلی مهمه
آیا این گروه شبیحه واقعا اونجا حضور داشتند یا کسانی که دست به کشتار مردم زدند سعی داشتند مدارکی رو برای ردیابی باقی بگذارند که دیگه توش بحثی نمونه و بشه اون رو به طرف مورد نظرشون نسبت داد ؟ این کار خیلی سختی برای گروههائی که آموزش اینکار رودیده باشند نیست- اونهم وقتی که پشتوانه اونها سیا- موساد و ام ای 6 باشه- لااقل اونقدر هوش و ذکاوت دارند که یک کار تمیز انجام بدن تا بتونند آتش یه جنگ رو روشن کنند
بنابراین تله احتمالی اینطور قرار داده میشه که یک درگیری در منطقه ای شروع میشه و بعد این قربانیان گرفته شده و با مستندات قابل ردیابی به طرف مقابل نسبت داده میشه
فکر میکنم بخشی از استراتژیهای تجربه شده آمریکا رو بشه برای این روش مثال زد
فکر کنم اسم مده ا رو شنیده باشید که مبنای اون در قربانی گرفتن از حکومت و متهم کردن اونه

حالا این موضوع حتی اگر با فرضیه بالا هم رخ داده باشه دستان دولت رو از برخی کشتار ها پاک نمیکنه
ولی بهر حال باید واقعیت رو پیدا کرد

به خبر زیر توجه کنید:
پایگاه 598: حمص به عنوان یکی از بزرگترین استان های سوریه نژادهای گوناگونی را چون آشوری، عرب، سریانی، ارمنی و چچن در خود جا داده است و با وجود بافت های مذهبی مختلف، بیشتر مردمان آن را اهل سنت تشکیل می دهند.

حمص یکی از مشهورترین شهرهای سوریه در غرب این کشور و با فاصله 150کیلوتری از دمشق واقع گردیده است. حمص یکی از شهرهای بسیار قدیمی منطقه شام است و به خاطر همین قدمت، در خردادماه سال ۱۳۸۸ و در جریان سفر هیئت عالی‌رتبهٔ سوری به ایران، پیمان خواهر خواندگی بین حمص سوریه و یزد ایران منعقد گردید.

از ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ که درگیری ها در سوریه شروع گردید همیشه نام شهر حمص در رسانه های بین المللی به عنوان یکی از پایگاه های مخالفین ذکر می شد. بیشترین درگیری ها حمص در مناطقی چون دیر بعلبه، جوره الشیاح و باب العمر بود.

اما همیشه یک چیز در این درگیری ها در بایکوت خبری بود و هیچگاه رسانه های بین المللی اقدام به پوشش اخبار آن نکردند و آنهم حضور بیش از 2500 خانواده شیعه 12 امامی در شهر حمص که بیشتر آنها در منطقه البیات بود و حضور چشمگیر گروه های مسلح سلفی در حمص که سبب جنایات بسیاری نسبت به این خانواده ها گردیده است.

چندی پیش در سفری هیئت رسانه ای ایران که برای مشاهده وقایع سوریه عازم دمشق شده بودند خبرنگار اعزامی 598 توانست با بعضی از این خانوده های شیعیان داغ دار گفتگوی کوتاهی داشته باشد و همین امر سبب شد ابعاد تازه ای از اتفاقات داخل شهر حمص برای ما روشن شود که هیچگاه تا آن روز اطلاعی نسبت به آن نداشتیم.

بیشتر خانواده های شیعه ساکن حمص به دلیل جنایات های گروه های سلفی سوریه ، مجبور به ترک کاشانه خود شده بودند و تنها عده کمی از آنها توانستند به کمک دیگر اقوام خود به دمشق و یا اطراف دمشق آمده و سکونت نمایند، شیعیان حمص بدون حمایت دولت و یا نهاد خاصی با دست خالی و بدونه هیچ باروبنه ای میهمان خویشاوندان شده اند.

ما توانستیم بخشی کوچکی از این خانواده های شیعه حمص رو به محل استقرارمان دعوت کنیم و با آنها گفتگو نماییم .

همه کسانی که آمده بودند حداقل یکی از نزدیکانشان را در در گیری های شهر حمص از دست داده بودند بنابراین صحبت کردن در مورد وقایع پیش آمده و نحو شهادت عزیزانشان، هم برای آن ها و هم ما که باید می پرسیدیم سخت بود و مجبور بودیم در پرسیدن سوالات دقت لارم را انجام دهیم.








ابتدا با پدر دو شهید شروع به صحبت نمودیم . پدر محمد ثامر و عبد محمد، یکی 38 ساله کارمند غیر نظامی و دفتری ارتش سوریه بود و دیگری مغازه کوچک کفش فروشی در بازار داشت. در ادامه به گفتگو با این پدر شهید نشسته ایم که در ذیل می آید:

چه زمانی و به جه نحوی فرزندان شما شهید شدند؟

- ساعت 11 ظهر ماه محرم بود که متوجه شدم هر دو پسرم را دزدیدند

متوجه شدید که چه اشخاص و یا گروه هایی آن دو را ربوده اند؟

- نه

به نظر شما چرا آنها ربوده شدند؟

- اطلاعی دقیقی ندارم کسانی که جنازه را به ما تحویل دادند گفتند ربایندگان از آن ها خواسته بودند که همکاری کنند در غیر این صورت کشته می شوید.

چه نوع همکاری ؟

- [color=red]طبق گفته تحویل دهنده های جسد شرکت در تظاهرات های ضد بشار اسد. ما نه کاری داشتیم به دولت نه آزاری داشتیم برای آن ها فقط مشغول زندگی خودمان بودیم.
[/color]
یکی از بستگان این پدر به آرامی به پیش ما آمد و گفت این فیلم جسد پسران این پدر هستند. فیلم را دیدیم از او پرسیدم که چرا در چنین وضعیتی هست مخصوصا در ناحیه سر شهید؟

- گفت ابتدا این دو برادر را بازداشت و بدلیل عدم همکاری شکنجه می کنند اما پس از آنکه به نتیجه دلخواه نمی رسند و چنین وضعیتی را بوجود می آورند.

پدر شهید از شدت گریه دیگر توان صحبت نداشت و آن جوان که فیلم را در اختیار ما قرار داد شروع به تعریف ماجرای خود کرد.





فرزندان دو شهید در کنار هم

جوان شیعه سوری این چنین گفت: از چند سال گذشته گروهی سلفی از عربستان به شهر حمص آمدن و اقدام به خرید منزل کردند. چون حمص یک شهر توریستی است حضور این اشخاص عادی به نظر می آمد . فعالیت های زیادی انجام می دادند اما به خاطر اهمیت پایین موضوع برای بنده توجهی به اقدامات آنها نداشتیم.

زمانی که درگیری ها در شهر حمص اتفاق افتاد دیگر آنها را ندیدیم تا آنکه در جاده های درون شهری گروهی 15 نفره جلو ماشین من را گرفتند من را پیاده و اسیر کردند . ما را تحویل گروهی 100 نفره دادند .این گروه کامل مسلح به انواع سلح های سنگین بودند من شروع کردم به لهجه آن ها صحبت کردن و مجبور شدم برای نجات خود به آن ها بگویم من از مخالفان حکومت بشار اسد هستم و درحال کمک بودم که اسیر شدم شخصی آنجا بود که قبلا او را با عربستانی ها دیده بودم توضیحات من او را قانع کرد ، دستور داد من را آزاد کنند.



در ادامه به سراغ یک برادر شهید رفتیم او هم که در کنار پدر دوشهید نشسته بود این چنین گفت؟

- برادر شهید نظام عبدالحمید هستم. متوجه شدم سمت خانه برادرم درگیری و تیراندازی شده برای نجات سراسیمه خود را به آنجا رساندم اما دیگر برادرم را کشته و از آنجا خارج شده بودند.

متوجه شدید که چه کسانی به خانه برادرت حمله کردند؟

- به نظر من کار گردان شبه نظامی خالد بن ولید بود. بعد ها این ادعاها را در مورد حضور حزب الله لبنان و سپاه ایران در سوریه را در الجزیره و العربیه به نقل از همین ها می شنیدم اما قبول نمی کردم.

- مهاجمان تمام خانه را به تیر گرفته بودند و در این حادثه علاوه بر شهادت برادرم هر دو برادرزاده هام نیز بدلیل اصابت گلوله قطع نخاع شدند والان هم زمین گیر شدند و همچنین یک نفر دیگر از بستگانم به نام کاسر نیز به شهادت رسید.

از او پرسیدم چه درخواستی از ما دارید؟

آن برادر شهید گفت: صدای مظلومیت ما را به گوش ایرانیان برسانید.

صحبت را با این برادر شهید به پایان رساندیم . سپس سراغ جوانی رفتم که یک بار او را ربوده بودند.



از او پرسیدم که چه شد شما را ربودند؟

- ابتدا سنگی را به داخل خانه پرتاب کردند من متعجب شدم و از خانه خارج شدم. به محض خارج شدن من را گرفتند و از من می خواسند بدون سر وصدا همراه آنها داخل خانه شوم تا آنها بتوانند دیگر اعضای خانواده را نیز بربایند. آنها توانستند زن و کودکم را هم اسیر کنند.

چه زمانی بود؟

- اول محرم بود. آنها پس از شکنجه رفتند زن و بچه من را آوردند و گفتند باید پول بدید تا آزادتان کنیم . زمانی که پدرم متوجه شد مبلغ درخواستی را پرداخت کرد سپس آنها ما را آزاد کردند.

چگونه شما را شکنجه می کردند و چند وقت شما اسیر بودید؟

- با شک برقی و همچنین سوزن که در بدنم فرو می کردند . 9 ساعت اسیر آنها بودم .

چند نفر بودند؟

- ابتدا 9 نفر بعدا 15 نفر شدند.



از خانمی که فرزندش را در آغوش داشت پرسیدیم چه اتفاقی برای شوهرش افتاده است؟

- با همسرم از شهر حمص درحال حرکت بودیم به سمت روستایمان که در حوالی حمص است. گروهی سد راهمان شدند و شوهرم را ربودند.

همسرتان چند سال داشت و شغلش چه بود؟

- 29 سال داشت شغل آزاد بود.

الان کجا ساکن هستید؟

- اطراف دمشق منطقه وحدلی.


انتظار شما از دولت چیست؟

- الان 11 ماه هست که این اتفاق افتاده اما دولت هیچ کمی به ما نکرده است پدر محمد سلیمان هم مجروح شده و الان پیش خویشاوندان زندگی می کنیم و هزینه های ما را آنها می دهند.

http://www.fardanews.com/fa/news/203790/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D8%B5%D8%B9%DA%A9%D8%B3

تو قسمت قرمز شده دیده میشه که از طرف برخی حامیان دولت هم اقدام به شکنجه و قتل به چشم میخوره
البته باز هم نمیشه به همین ادعای قاتلین که به نوعی اعترافه استناد کرد چون خیلی راحت کارشون رو کردند و برای ایجاد نارضایتی اون رو به دولت نسبت دادند- اما بهر حال فرض اول کمی قویتره[/quote]
بیخیال برادر من اینا چیه نوشتی.انتظار بیشتری از شما بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بیخیال برادر من اینا چیه نوشتی.انتظار بیشتری از شما بود.[/quote]

میشه یکم واضحتر بفرمائید کدوم موضوع مورد نظرتونه استفاده کنیم ؟ بحث توطئه؟ موافق؟ - مخالف؟ شبهه داشتن؟ احتمال دادن؟

من یکم عقبتر آخرین پست شما رو خوندم تا تونستم با نظرتون اشنا بشم - ظاهرا بی طرف مایل به محکومیت حکومت اسد هستید

همونطور که برادر مصطفی گرامی تو فرضیه شون - فرض کردند میشه دولتیها هم لباس مخالفین بپوشند و اقداماتی کنند که موجب محکومیت مخالفین بشه و مثال هم از شروع جنگ اول رو زدند- بنده ایضا ضمن عدم رد این احتمال ایشون- عرض میکنم میشه طرف مقابل هم همینکار رو بکنه و خیلی خوب یه صحنه مناسب رو برای محکومیت جهانی ارتش ایجاد کنه- چیزی که یک مقدار این احتمال رو تقویت میکنه اولا گسترش شدید و بی سابقه کشتار و ثانیا آمادگی جمعی کشورهای غربی و اعراب برای یک سناریوی هماهنگه
اما هانطور که چند تا پست عقبتر عرض کردم - تحلیلها به تنهائی کافی نیست و مستندات هم اگر ناقص باشند یا ساختگی ایضا
درهرصورت شاید همانطور که برادر مصطفی وقتی فرضیه شون رو مطرح کردند فرمودند شاید بخندید اما همین موضوع مسخره نما جنگ اول رو رقم زد- بنده هم ایضا همین تصور رو دارم که احیانا شما هم از احتمال تئوری توطئه به شکلی که عرض شد به این دیدگاه برسید- اما بهرحال این احتمال بنده رو هم نباید نادیده بگیرید ولو با درصد احتمال کم

درکل از اینکه شما رو از بابت نظراتم ناامید کردم پوزش میخواهم - این حد توان فکری ما سطح پائینهاست و شما به بزرگواریتون ببخشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

اسرائیل در چه چیز هایی ضعف داره ؟ در موشک های بالستیک ؟ مگر اسرائیل از مشتریان سیستم های ضد موشکی پاتریوت نیست ؟ مگر سیستم ضد موشکی گنبد آهنین به تازگی عملیاتی نشده ؟ یا در مقابل اسرائیل موشک های جریکو 1 ، 2 و 3 رو نداره (کلاهک هسته ای رو بگذریم).

شاید حق با شماست ، امیدوارم حقیقت داشته باشه ! [/quote]
یک سئوال پدافند ضد موشکی اسرائیل قوی تر هست؟ یا پدافند ضد هوایی + نیروی هواییش؟
[quote]حالا به نظر شما این مکان برای هجوم زرهی سوریه با 400 دستگاه تانک مدرن T-62 و چند لشگر پیاده مناسب نیست ولی برای اسرائیل با حدود 200 دستگاه ام 47 ، ام 60 و سنچوریون مناسب است ؟ [/quote]
چند لشگر؟ کل نیرو های عمل کننده 3 لشگربود! در ثانی نیروهای اسرائیلی مجهز به راکت های ضد تانک لاو بودند! ثانیا اسرائیل در عملی جالب بیشتر نیرو های پیاده خود را روانه جولان کرد که در همین حین حتی ماشین های مردم اسرائیل برای رسیدن سربازان به جولان مصادره شد! و نیرو های زرهی خود را بیشتر به سمت صحرای سینا که منطقه کاملا مناسب برای نیرو های زرهی بود فرستاد!
[quote]خب ، به نظر شما چرا سوریه که در اکثر جنگ ها با اسرائیل مغلوب پشتیبانی هوایی آن ها شده در این سال ها که فرصت داشته نتوانسته نیروی هوایی خودش رو به حدی برسونه که بتونه از نیروی زمینی پشتیبانی کنه ؟ [/quote]
با کمک کدوم کشور!؟ روسیه؟ یا چین ؟ خودتون بهتر از من وضع اسفناک کشور های فوق رو در صنایع هوایی متوجهید! نکنه انتظار دارید اسد بره آمریکا باهاشون قرارداد 400 اف 15 ببنده!
[quote]

این مسئله به ناکامی و بی لیاقتی نیروی زمینی سوریه بر می گردد که نتوانست با وجود برتری کاملی که از نظر تعداد نیروها و کیفیت تجهیزات داشت جولان را برای دو روز تحت تصرف خود نگه دارد ! بعدش هم انتقال سکوهای پدافند هوایی این قدرها هم که شما می فرمایید زمان بر نیست ! [/quote]
من دارم میگم شهید ستاری که ستاری بود با حذف کلی سامانه به زور تونستند اون وضعیت رو برای هاگ پیش بیارند! شما که میدونی بگو اس 200 وسام 2و3 چه مدت برای انتقال سکو هاشون وقت میبره؟ مطمئنا بیش از یک هفته، مگه نه؟

[quote]
یعنی چون مصر به دلیل شکست هایی که در جبهه سینا خورده کم کم راه آتش بس رو در پیش میگیره ، ارتش سوریه باید بزاره نیروهای اسرائیلی تا 40 کیلومتری دمشق پیشروی کنند و پایتخت را در معرض خطر قرار دهند ؟ - بحث حمله نیست ، پس از رانده شدن نیروهای سوری از بلندی های جولان و برگشتن به مواضع پیش از شروع جنگ چرا نتوانستند از پیشروی نیروهای اسرائیلی به عمق خاک سوریه جلوگیری کنند ؟ اینجا که دیگه بحث تک به نیروهای اسرائیلی نیست بحث دفاع در مواضعیه که پیش از شروع جنگ در اون قرار داشتند.[/quote]
عزیز مصر مجبور بود صلح کنه! در این شرایط تمام توان اسرائیل رو سوریه متمرکز میشد! شما یجوری حرف میزنی انگار.....! عزیز استراتژی سوریه با اسرائیل متفاوت بود نگاه نکن تعداد میگ های سوریه با اسرائیل برابر یا حتی بیشتر بود ! نیرو های سوری برای استراتژی کمیت یک کیفیت است آموزش دیده بودند.
[quote]به نظر شما حزب الله و سوریه قابل مقایسه هستند ؟ جنوب لبنان چند سال در اشغال اسرائیل بود؟ بلندی های جولان چند سال در اشغال اسرائیل ؟ ارتش سوریه چند حمله برای باز پس گیری جولان انجام داده ؟ الان لبنان در اشغاله یا بلندی های جولان ؟![/quote]
عزیز مهم ترین نکته در بازپس گیری یک منطقه سیاسته ! در این که بشار مثله پدرش یک سیاست مدار قهار نیست شکی نیست! در ضمن برای اطلاعات عمومی میگم مزارع شبعا متعلق به سوریه نیست بلکه متعلق به لبنان هست! پس لابد الان هم که حزب الله کاری برای اونجا نمی کنه بی عرضه است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهر: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی دولت باراک اوباما اعلام کرد گزینه های محدودی درباره سوریه وجود دارد و آمریکا همچنان با انجام عملیات نظامی در این کشور مخالف است.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت : ما معتقدیم که در حال حاضر نظامی کردن بیشتر سوریه در این شرایط راهکار مناسبی نیست، چرا که انجام عملیات نظامی به کشتار و آشفتگی بیشتر در این کشور منجر خواهد شد.

آمریکا اخیراً دیپلماتهای سوری را از کشور خود بیرون کرده است، اما "میت رامنی" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز پا را فراتر گذاشته و خواستار انجام عملیات نظامی برای براندازی دولت بشار اسد شده است، با این وجود دولت اوباما بر گزینه های دیگری تاکید دارد.

رامنی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه گفت کشتار اخیر مردم در سوریه توجیهی برای اقدامات جدی از سوی آمریکا از قبیل دادن سلاح به گروههای شورشی و همچنین تحت فشار قراردادن روسیه برای متوقف کردن فروش تسلیحات به نیروهای دولت سوریه خواهد بود.

این در حالی است که روز دوشنبه "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واکنش به کشتار منطقه الحوله در سوریه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا آمادگی دخالت نظامی در سوریه را دارد.

"جرج لیتل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه در پاسخ به سخنان دمپسی مبنی بر دخالت نظامی در سوریه گفت که پنتاگون طرحی برای دخالت نظامی در این کشور ندارد.

لیتل افزود: دولت آمریکا بر روی راه حل های دیپلماتیک و اقتصادی تاکید دارد، اما با این وجود ما در وزارت دفاع وظیفه داریم تمام گزینه ها را مد نظر قرار دهیم و اگر از ما خواسته شود باید شرایط اجرای گزینه های نظامی را فراهم کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین با ادعای اینکه "تاکید ما بر روی رساندن کمکهای بشر دوستانه بوده" در عین حال گفت اما من نمی خواهم در مورد اینکه چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد نظر بدهم.

اگرچه دولت آمریکا به طور علنی به نیروهای شورشی در سوریه کمکهای تسلیحاتی ارائه نکرده، اما به کشورهایی که شورشیان سوریه را از لحاظ سلاح و مهمات تأمین می کنند کمکهای بسیاری حتی به طور علنی ارائه کرده است.

http://www.fardanews.com/fa/news/203799/%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
از نظر من هدف اصلی از این تحولات برکنار کردن اسد نیست ، هدف اصلی تجزیه ی سوریه به چند کشور کوچک و وابسته به غرب است ....

اسرائیل نیاز داره که کشور ها بزرگ اطرافش تجزیه بشوند ... غرب هم نیاز داره تا کشورها رو تجزیه کنه تا بهتر بتونه از کشورهای کوچک به وجود آمده سواری بگیره ...

.......................

برادر مصطفی می شه یک دلیل منطقی برای اینکه ارتش سوریه بخواد چندتا زن و بچه رو بکشه بیارید !؟ چه سودی براش داره !؟

من هر جور نگاه می کنم می بینم تو این وسط این قضیه نه تنها سودی برای ارتش سوریه نداره بلکه فقط به غرب یه بهانه برای اجرای عملیاتش می ده !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر مصطفی می شه یک دلیل منطقی برای اینکه ارتش سوریه بخواد چندتا زن و بچه رو بکشه بیارید !؟ چه سودی براش داره !؟

من هر جور نگاه می کنم می بینم تو این وسط این قضیه نه تنها سودی برای ارتش سوریه نداره بلکه فقط به غرب یه بهانه برای اجرای عملیاتش می ده ![/quote]
قبلاً چه سودي براش داشت؟!

براي قذافي چه سودي داشت؟
براي صدام چه سودي داشت؟
براي ميلوشويچ چه سودي داشت؟
براي هيتلر چه سودي داشت؟
براي فالانژها چه سودي داشت؟

...

براي اسرائيل چه سودي داشت؟

اگه بخوايم مسئله رو اينگونه واروونه و معكوس و با اين استدلال و منطق شما حل كنيم، فكر كنم تا جنايات بربرها هم برسيم و همگي رو هم مردود و بري بدونيم!
مگه اينكه باز فكر كنيم سوريه با همه‌ي عالم فرق مي‌كنه و پاك‌تر و انسان‌دوست‌تر از اين ارتش جايي نديديم!!

-----------------------------------------

همون‌طور كه عرض شد و باز هم عرض مي‌كنم، بهتره كمي درخصوص تاريخ رفتارهاي مشابه ارتش و شبه نظاميان سوريه در دهه‌ي 80 و 90، مطالعات و تحقيقي داشته باشين.

شايد به برخي از جواب‌ها برسين.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]برادر مصطفی می شه یک دلیل منطقی برای اینکه ارتش سوریه بخواد چندتا زن و بچه رو بکشه بیارید !؟ چه سودی براش داره !؟

من هر جور نگاه می کنم می بینم تو این وسط این قضیه نه تنها سودی برای ارتش سوریه نداره بلکه فقط به غرب یه بهانه برای اجرای عملیاتش می ده ![/quote]
قبلاً چه سودي براش داشت؟!

براي قذافي چه سودي داشت؟
براي صدام چه سودي داشت؟
براي ميلوشويچ چه سودي داشت؟
براي هيتلر چه سودي داشت؟
براي فالانژها چه سودي داشت؟

...

براي اسرائيل چه سودي داشت؟

اگه بخوايم مسئله رو اينگونه واروونه و معكوس و با اين استدلال و منطق شما حل كنيم، فكر كنم تا جنايات بربرها هم برسيم و همگي رو هم مردود و بري بدونيم!
مگه اينكه باز فكر كنيم سوريه با همه‌ي عالم فرق مي‌كنه و پاك‌تر و انسان‌دوست‌تر از اين ارتش جايي نديديم!!

-----------------------------------------

همون‌طور كه عرض شد و باز هم عرض مي‌كنم، بهتره كمي درخصوص تاريخ رفتارهاي مشابه ارتش و شبه نظاميان سوريه در دهه‌ي 80 و 90، مطالعات و تحقيقي داشته باشين.

شايد به برخي از جواب‌ها برسين.[/quote]
چطوره يك يادآوري تاريخي هم براي شما بكنيم :
هيروشيما با بمب اتم هدف قرار گرفت ، فقط چند نفر مردن !
ناكازاكي هم هدف قرار گرفت !
هواپيماي ايرباس ايراني با چند صد نفر بيگناه هدف قرار گرفت ! ناخدا مدال گرفت !
يك پناهگاه در بغداد توسط بمبهاي هدايت شونده هدف قرار گرفت ! به به !
شما هم بهتره يك نگاه دوباره به ليست جنايتهاي غربي بياندازيد بفرمائيد كي و كجا دل براي ساير ملتها دل سوزوندن !

همه خوب مي دونيم براي برهم زدن طرح صلح تنها چنين كشتاري كافيه ! حالا كي از برهم خوردنش سود مي بره ؟ يكي مثل مصطفي !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.