death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]بحران سوریه: ۱۱۰ هزار کشته و ۵/ ۱ میلیون خانه ویران[/color][/b]

[color=#0000CD]برپایه گزارش مرکز نظارت بر حقوق‌بشر سوریه، تعداد قربانیان جنگ داخلی این کشور از مرز ۱۱۰ هزار تن گذشته است. ۴۰ هزار تن از قربانیان را غیرنظامیان و ۶ هزار تن از آن‌ها را کودکان تشکیل داده‌اند.[/color]
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان ملل متحد در پایان ماه ژوئیه امسال تعداد قربانیان درگیری‌های مسلحانه سوریه را ۱۰۰ هزار نفر برآورد کرد.
اکنون، با گذشت دوماه، مرکز نظارت بر حقوق‌بشر سوریه به استناد اطلاعات شبکه‌های فعالان و پزشکان حاضر در سوریه اعلام کرده است که تعداد قربانیان از ۱۱۰ هزار تن فراتر رفته است.
در گزارش مرکز نظارت بر حقوق‌بشر سوریه آمده است که ۴۰ هزارتن از قربانیان را شهروندان غیرنظامی و بی‌طرف تشکیل داده‌اند که ۶ هزار تن از آن‌ها کودک بوده‌اند. علاوه بر این از سرنوشت ۹ هزار زندانی و ۳ هزار و ۵۰۰ سرباز به اسارت گرفته شده خبری در دست نیست.
در جریان درگیری‌های مسلحانه سوریه تاکنون بیش از ۲ میلیون ‌نفر مجبور به ترک خاک سوریه شده‌اند، اما کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد تعداد آوارگان داخلی سوریه را نیز حدود ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برآورد می‌کند. نگرانی از حمله احتمالی آمریکا به سوریه، در هفته‌های اخیر بر موج فرارها و جا‌به‌جایی‌های داخلی افزوده است.
برپایه گزارش کمیساریای امور پناهندگان، از ۲ میلیون سوری پناه برده به کشورهای دیگر، یک میلیون تن در دوسال نخست بحران سوریه خاک این کشور را ترک کرده بودند، اما یک میلیون تن دیگر ظرف ۶ ماه گذشته به آن‌ها پیوسته‌اند.
عوارض جنگ داخلی تنها به تلفات انسانی محدود نیست. این جنگ بخش عمده‌ای از شهرها و روستاهای سوریه را با خاک یکسان کرده و اقتصاد کشور را به نیستی کشانده است. بازرگانی خارجی و توریسم کاملا فلج شده، تورم به ۲۰۰ درصد رسیده، واحد پول ملی سه‌چهارم ارزش خود را از دست داده و تولید نفت سوریه ۹۵ درصد کاهش یافته است.
روزنامه سوری الوطن در یکی از تازه‌ترین گزارش‌های خود خسارات مالی جنگ را ۷۳ میلیارد دلار برآورد کرده است. براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول درآمد ناخالص ملی سوریه در سال ۲۰۱۰، پیش از آغاز درگیری‌ها، تنها ۵۹ میلیارد و ۶۳۳ میلیون دلار بوده است.
به این ترتیب، حتی درصورتی که همین امروز جنگ به پایان برسد و تولید درآمد در سطح پیش از بحران از سر گرفته شود، سوریه باید معادل یک‌برابر و نیم درآمد ناخالص ملی خود را صرف جبران خسارات جنگ کند.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که در سوریه تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانه یا کاملا و یا بعضا ویران شده‌اند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۴ شهريور ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.entekhab.ir/fa/news/127703[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MERCEDES' timestamp='1378375610' post='336374']
یه چیزی که در رسانه های اون طرف مشاهده میشه اشاره به کوتاه اومدن ایران هست
یعنی ایران هم دیگه دست از نظام سوریه برداشته که با توجه به سکوت معنی دار دولت و صحبت های چند روز اخیر برخی مسئولین نامربوط شاید به نوعی بشه اسمش رو هماهنگی گذاشت

طوری که وزارت خارجه روسیه خیلی خیلی با حرارت بیشتری داره موضوع رو پیگیری میکنه (وزارت خارجه ایران و سخنگوش دارن پیج فیس بوک میسازن!)

صحبت های اون فرد .... هم بشدت توسط العربیه مورد استقبال قرار گرفته
[/quote]

کسانی که می خوان به سوریه حمله کنن بارها به صراحت اعلام کردن که هدف از این حمله ایران هست.

حالا این همچین با معنا نیست که بگیم ایران نسبت به حمایت از سوریه نسبت به حمله پیش رو کوتاه اومده در حالیکه هدف از حمله به سوریه ضربه به خودش هست.

و البته این ماجرایی که سوریه الان درگیرش هست شاید بخش عمده ایش به دلیل بودن در محور مقاومت با مرکزیت ایران بود وگرنه بیخ سوریه ، اردن رو داریم با همون شرایط سیاسی مشابه سوریه که هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

البته قبول دارم از دولت چندان مواضعی کلامی بلندی در حمایت از سوریه نداشته (البته در حدی که شاید انتظار می رفته) و البته در سطح رایزنی های خود دولت با دیگر کشورها برای این موضوع رو چون خبر نداریم نمیشه نظر داد.

اما مواضع فرماندهان سپاه از چند روز قبل از جدی شدن حمله به سوریه تا الان هر چند آتشین نبوده و بیشتر هشدار دهنده بوده، ولی خیلی جدی تر از مواضعی بوده که حالا دولت روسیه در قبال سوریه گرفته.

به هر حال امیدوارم سپاه برنامه جدی ای برای پاسخگویی به حمله به سوریه داشته باشه هر چند به نظر نمیاد چندان گزینه های موثر و زیادی داشته باشند، خصوصا اینکه ارتباط جغرافیایی مستقیم بین ایران و سوریه هم برای تداوم حمایت نظامی از سوریه نیست.

فقط امیدوارم اون اظهار نظر پوتین مبنی بر اینکه در صورت حمله موشکی آمریکا به سوریه ، حمایت ایران و روسیه از سوریه اون رو جبران می کنه ، جدی بوده باشه و نشان از برنامه های مشترک ایران و روسیه برای این موضوع بوده باشه. ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این یکی هم شناسنامش باطل شد

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/69-69-70.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_69-69-70.jpg[/img][/url] ویرایش شده در توسط aminor

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378368018' post='336334']
به ایشون یک نقشه سوریه بدید تا ببینه این کشور نصفش دست مخالفانه و نصف دیگرش هم نا امن !

حمله هوایی گسترده بسیار محتمل هستش سوریه کشوری است بدون پدافند هوایی دور برد و میانبرد کارامد - اگر هم چند سامانه در اختیار داشته باشد چند تایی رو مخالفان گرفتند بقیش هم ارزش استراتژیک ندارن چرا که توان پوشش مناطق حساس سوریه را هم ندارند ..
ایالات متحده آمریکا کشوری بود پدافند بغداد رو هم زد زمین !
حملات استند بای جی سام یا بمباران نزدیک با بمب های جی دام - موشک های هارم ( AGM-88 ) و .... برتری تهاجم هوایی رو در ساعات آغازین تضمین میکنه !
علاوه بر اون MLRS هایی مانند M270 میتوانند از خاک ترکیه - قبرس - اسرائیل و اردن هدف های اعلامی پهپاد های دور ایستایی مانند گلوبال هاوک رو با خاک یکسان بکنند - بخصوص سایت های پدافندی رو تا کار نیروی هوایی راحت بشه ...

چطور سوخو ۲۴ های ما با مخازن سوخت خارجی میتونند از پایگاه تبریز تا اسرائیل رو بدون سوخت گیری رفته و برگردند ولی ایگل های آمریکایی با مخازن سوخت تطبیقی نمیتوانند از انجیرلیک یا ظهران و ... به سوریه رفته برگردند ؟ کلا ایشون آشنایی با جغرافیای منطقه ندارند !



ان جی اس برای آرتیلاری ( توپخانه ) استعمال میشود - تنها راه تهاجم از دریا استفاده از موشک های اس اس ام یا موشک های سطح به سطح ( زمین به زمین - جی جی ام ) میباشد - اصلا ناوهای آمریکایی موجود در منطقه قابلیت انجام ان جی اس سنگین ندارند !
ناوهای مذکور جمعا حدود ۳۰۰ لانچر موشک BGM-109 تاماهاوک در اختیار دارند که معمولا تعدادی از اونها به کلاهک های W80 هسته ای - کلاهک های EMP و ... مجهز هستند .
[/quote]

مایهء تاسف و تعجبه که چرا انقدر در این انجمن به تحلیل های این جناب دکتر استناد میشه ! ایشون همون کسیه که زمان حملهء آمریکا به عراق، گنده گوییهاش در مورد قدرت صدام و مقاومت نیروهای عراقی جلوی آمریکاییها ، از گنده گوییهای سعید الصحاف هم گزاف تر بود!!! آمریکاییها پشت در بغداد بودند و این داشت تو دنیای خودش نابودی ارتش آمریکا در لب مرز عراق رو ترسیم می کرد !!!

بعد هم که گند تحلیل های ایشون در اومد ، صدا و سیما دیگه ازش دعوت نکرد :) نمیدونم دوباره پاش به صدا و سیما باز شده یا نه ؟!! ویرایش شده در توسط Jahandar
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MERCEDES' timestamp='1378376189' post='336377']
حرف شما کلا صحیح
اما شما تو این چند روز اخیر شما از دیوار صدا شنیدی از دولت و سخنگوی وزارت خارجه صدا نشنیدی
اون صحبت های خاص هم که در شمال انجام شد و در حرکتی مضحک توسط سخنگوی وزارت خارجه!!!! تکذیب شد (دروغ شاخ و دم داره؟)

نوع محکومیت استفاده از مواد شیمیایی توسط دولت هم در نوع خودش جالب بود

استفاده از مواد شیمیایی از هر طرف که باشد(بدون مشخص کردن عامل) محکوم است(یعنی اینکه دولت هم میتونه عامل باشه)
[/quote]

راستي الان كه سوريه به ايران نياز داره چرا ما هم در برابر تركيه و عربستان علنا وارد گود نمي شيم و تهديد نظامي نمي كنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1378386907' post='336392']
این یکی هم شناسنامش باطل شد

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/69-69-70.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_69-69-70.jpg[/img][/url]
[/quote]

این کیه؟ تو بیلبورد نوشته بانک رفاه! ایرانه؟ کجا به درک واصل شده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بروی عکس نوشته

رایق الشعیصی کشته شده در دیروالزور

این بازی فوتبال درکویت بود که سوریه در غرب آسیا اول شد عراق شد دوم

بانک رفا هم پشتیبان مالی بوده


http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA_%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84_%D8%BA%D8%B1%D8%A8_%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B2 ویرایش شده در توسط aminor

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شهرک دیر سلمان رو عراقی ها با 4 تا موشک زمین به زمین شخم زدن!...در انتقام شهدای کتائب سید الشهداء! icon_cheesygrin[size=4] :applause:[/size]

جنگنده های ارتش هم 6 بار بمبارانش کردن.... :mrgreen:

تکفیری های دوله الاسلامیه فی العراق و الشام یک مسجد شیعیان در شهر شدادی در استان حسکه رو منفجر کردن...

همین تکفیری ها یک شاعر به نام [font=comic sans ms,cursive][b][color=#333333][size=3]محمد الحمادة[/size][/color][/b][/font][size=4] مخالف بشار رو ترور کردن در استان ادلب![/size] ویرایش شده در توسط Ximosi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]ادوات نظامی آمریکا در حمله احتمالی به سوریه این‌ها هستند[/font]

http://admin.khabaronline.ir/images/2013/9/13-9-5-1946341.jpg


[url="http://www.khabaronline.ir/detail/311703/World/middle-east"]منبع[/url] ویرایش شده در توسط Electro_officer
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='keivan2' timestamp='1378389630' post='336397']
راستي الان كه سوريه به ايران نياز داره چرا ما هم در برابر تركيه و عربستان علنا وارد گود نمي شيم و تهديد نظامي نمي كنيم
[/quote]

دلیلش اینه که توی این وضعیت که ما تنهای تنها در این دنیای مانند جنگل هستیم اگه بخواهیم بیشتر فریاد بزنیم و دشمن تراشی کنیم، خیلی سریع گرگ ها میان سراغ ما. شاید هم منزوی تر بشیم. سیاست یعنی اینکه عاقلانه در راستای هدف حرکت کنیم.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
محبی جان این کلماتی که استفاده می کنی همش مبهمه....عاقلانه...سیاست در اینه....منزوی تر...

وقتی می گی دنیا جنگل هست یعنی طرف مقابلت عقل نداره...زبونی که آمریکایی ها باهاش با دنیا حرف می زنن در پست قبل از شما عکسش آمده! ویرایش شده در توسط Ximosi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='HHL' timestamp='1378377575' post='336380']
همون بهتر که وزارت خارجه ما هیچی نگه! روح و روان من که آرامش بهتری داره!

حالا شما فکر کنید وزارت خارجه ایران بخواد نقشی مثل وزرات خارجه انگلیس بازی کنه!!! تمام حرف انگلیسیها رو هیگ میزنه بعد ما....!
[/quote]
مال ما هم دوست هیگ هیچ فرقی ندارن در مواضع!

[quote name='M-ATF' timestamp='1378383065' post='336389']
کسانی که می خوان به سوریه حمله کنن بارها به صراحت اعلام کردن که هدف از این حمله ایران هست.

حالا این همچین با معنا نیست که بگیم ایران نسبت به حمایت از سوریه نسبت به حمله پیش رو کوتاه اومده در حالیکه هدف از حمله به سوریه ضربه به خودش هست.

و البته این ماجرایی که سوریه الان درگیرش هست شاید بخش عمده ایش به دلیل بودن در محور مقاومت با مرکزیت ایران بود وگرنه بیخ سوریه ، اردن رو داریم با همون شرایط سیاسی مشابه سوریه که هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

البته قبول دارم از دولت چندان مواضعی کلامی بلندی در حمایت از سوریه نداشته (البته در حدی که شاید انتظار می رفته) و البته در سطح رایزنی های خود دولت با دیگر کشورها برای این موضوع رو چون خبر نداریم نمیشه نظر داد.

اما مواضع فرماندهان سپاه از چند روز قبل از جدی شدن حمله به سوریه تا الان هر چند آتشین نبوده و بیشتر هشدار دهنده بوده، ولی خیلی جدی تر از مواضعی بوده که حالا دولت روسیه در قبال سوریه گرفته.

به هر حال امیدوارم سپاه برنامه جدی ای برای پاسخگویی به حمله به سوریه داشته باشه هر چند به نظر نمیاد چندان گزینه های موثر و زیادی داشته باشند، خصوصا اینکه ارتباط جغرافیایی مستقیم بین ایران و سوریه هم برای تداوم حمایت نظامی از سوریه نیست.

فقط امیدوارم اون اظهار نظر پوتین مبنی بر اینکه در صورت حمله موشکی آمریکا به سوریه ، حمایت ایران و روسیه از سوریه اون رو جبران می کنه ، جدی بوده باشه و نشان از برنامه های مشترک ایران و روسیه برای این موضوع بوده باشه.
[/quote]
کلا درد همین جاست
کسانی الان سکان دولت و وزارت خارجه رو دارند که به اذعان خودشون (باید نسبت به دیگر کشور ها ظن ثبت داشت!!!) و در یک مستند بی بی سی درباره انرژی اتمی طوری حرف میزنن انگار خاله بازیه
ضمن احترام به نظر شما

همه ی این موارد با گفته های اون آدم نامربوط درباره بمباران مردم توسط دولت چطور جمع میشه؟(میدونیم سلسلسه جنبان دولت خودشه) یا گفته های رئیس جمهور درباره رفع نگرانی های دول خارجی درباره برنامه هسته ای ایران(اصلا نگرانی اونها در چه صورت رفع میشه؟) یا به تعویق افتادن ساخت رآکتور اراک ! یا انتقال پرونده اتمی از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه(که میدونیم اونجا چه خبره)

تمام این ها کدومش با معناست؟ کدومش با منافع ایران سازگاری داره؟


بخش دوم اینکه درسته سپاه بصورت عملی در حال کار و فعالیت در جهت منافع ایران هست ، اما نقش دولت ها و تبلیغات و رایزنی سیاسی رو باید دولت انجام بده ، که گویا هنوز براش روشن نشده چه خبره و چه خطری بیخ گوش ما و منافع طولانی مدت ماست
  • Upvote 7
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما داريم کنار ميکشيم... حداقل در ظاهر... شايد تهديد بر عليه کشور مثل زمان يازده سپتامبر
جدي هست صحبت هاي اون طرف هم کاملا هماهنگ شده با سياست کلي نظام
هست چيزي از خودش نگفته.
لازمه نشون داده بشه نظام يکدست نيست و دولت جديد قصد مذاکره داره ولي مثلا
جناح تندرو قصد جنگ.....
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جناب[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/13225-mercedes/"]MERCEDES[/url][/b] اینکه چه خبره رو لازم نیست از شما بپرسند. شما زیاد جوش نزن...
مملکت مجمع تشخیص مصلحت داره، رئیسش هم آدم آگاهی اگر بخواهند از کسی بپرسند باید از ایشان بپرسند...[/font][/size]
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.