death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

اوح شرمنده، KS-N هست پاد، به سر تیزش که نگاه کنید به شدت شبیه سیستم اسنایپر امریکایی هست:

 

c0pqw72yt2wxasguids3.jpg

 

البته اسپسان-ئی  هم می تونه باشه اما نوک تیزش بیشتر شبیه KS-N هست:

 

gpqro98sjhmtdhza3319.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که هرچند ایران در میان کشورهای عضو ائتلاف ضدگروه موسوم به 'دولت اسلامی' (داعش سابق) نیست، اما با این گروه در حال جنگ است.

آقای کری گفت که یک جنگنده ایرانی در حال حمله به مواضع داعش در شرق عراق مشاهده شده است.

پیش از این پنتاگون اعلام کرد شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جنگنده اف ۴ ایرانی در شرق عراق وجود دارد.

جان کری، که ریاست نشست نمایندگان عالی‌رتبه ائتلاف ضدداعش در مقر ناتو، در بروکسل را بر عهده دارد، گفت حضور گسترده کشورهای مختلف در این نشست نشانگر عزمی مشترک برای شکست گروه 'دولت اسلامی' است.

 

 

 

 

http://8pic.ir/images/aqc566tjhoqf8cq3hvpv.jpg

 

او گفت تنوع کشورهای حاضر در ائتلاف به آن اعتبار می‌دهد. با این حال اضافه کرد: "یک کشور که امروز اینجا در بروکسل نیست، ایران است. اما ایران هم در جنگ [با داعش] درگیر است."

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، به همراه شماری از وزرای خارجه کشورهای عرب و اروپایی از جمله شرکت‌کنندگان این نشست هستند.

استراتژی نظامی لازم برای مقابله با 'دولت اسلامی' موضوع بحث آنها است. کشورهای عضو این ائتلاف همچنین در پی یافتن راهی هستند تا مانع از پیوستن پیکارجویان خارجی به نیروهای داعش شوند.

میان این کشورها همچنان اختلاف نظرهای جدی به چشم می‌خورد. به خصوص ترکیه، که از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، است، هنوز به آمریکا اجازه نداده از پایگاه‌های هوایی در خاک ترکیه برای حملات در عراق و سوریه استفاده کند.

از حدود چهار ماه پیش ائتلافی به رهبری آمریکا در سوریه و عراق حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان افراط‌گرای داعش را آغاز کرده‌اند.

با وجود این حملات، این گروه همچنان بخش‌های وسیعی از خاک سوریه و عراق، از جمله شهرهایی مهم چون موصل را در اختیار دارد.

با اوج‌گیری تحرکات داعش بحث همکاری احتمالی ایران و آمریکا در مقابله با این گروه بالا گرفت و مقام‌هایی از دو طرف برای این کار ابراز تمایل کردند، هرچند بعدتر این موضوع از جانب دو طرف رد شد.

 

به نقل از بی بی سی فارسی

-----------------------------------------------------------

خیلی فضا در حال دل و قلوه دادن است خدا آخر و عاقبت ما رو بخیر کنه

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نمیدونم قضیه حمله به حجر الاسود چقدر جدیه ولی خیلی منطقه وسیعی هست و اصلا بهش میگن شهر حجر الاسود که اکثر ساکنانش اهل تسنن جولان اشغالی هستن که در جنوب دمشق ساکن شدن. گرفتنش به این سادگی نیست و نیاز به حملات سنگین توپخونه ای ،موشکی و هوایی داره و احتمالا تعداد شهدا هم زیاد خواهد بود.

 

 

 

http://8pic.ir/images/p12brzq60e28abr502zt.jpg

بعد از اینکه محله های جنوب دمشقی یکی پس از دیگر با دولت سوریه آتش بس کردند داعش و تکفیریهای فلسطینی مثل "کتائب اکناف بیت المقدس" و جبهه النصره حجر الاسود و یرموک رو پایگاه خودشون کردند.

خیلی از گروههایی که الان تو حجر الاسود حضور دارن یه شاخه هم تو درعا و قنیطره دارن که قول دادن به رفقا که خواهیم آمد و محاصره رو میشکنیم.
(آبی: صلح شده - سبز: تکفیریها - قرمز : دولت سوریه و رزمندگان شیعه)

یک سال و خورده ای پیش رزمندگان شیعه و ارتش سوریه با آتش سنگین و عملیاتی که چند هفته به طول انجامید و شهدای زیادی رو هم در پی داشت ، بحدلیه ،حسینیه ،ذیابیه،بویضه،غزاله،حجیره ،سبینه صغری و سبینه کبری رو تصرف کردند.

 

به نقل از پیچ تحولات سوریه

 

--------------------------------------------------------------------

یک علتش فشار به مسلحین هستش شاید سرعقل بیاند (که ظاهرا سرعقل نمیاند ولی باید بفهمند سرعقل نیاند براشون هزینه برمیداره )

علت دیگش هم قدرت تجدید قوا را ازشون بگیرند والا بنظرم امید چندانی به سقوط این مناطق به این زودیها نیست

شادیم ارتش را تحریک کردند

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گویا ابوعبیده المدنی ازبکی فرمانده کتاءب (معدوم) سیف ا... الشیشانی، زیر شاخه نصره، در هجوم به نبل و زهرا زخمی شده.


https://pbs.twimg.com/media/B3435ENIYAA2T24.png ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی از نقش کشورش و هماهنگی آمریکا برای حمایت از تندروها خبرداد و گفت: آمریکا عامل اصلی فتنه طایفه ای و مذهبی است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الرای الیوم، شاهزاده سعود الفیصل رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی در تازه ترین اظهارات خود درباره تحولات منطقه ای و بین المللی فاش کرد: عربستان سعودی با هماهنگی آمریکا از گروه های تندروی سنی حمایت کرد و آمریکا عامل اصلی فتنه طایفه است.

شاهزاد ترکی الفیصل در این باره تاکید کرد: شکست غرب در دخالت در جنگ داخلی سوریه باعث شده است تا امروز سوریه شاهد این قتل عام ها باشد و غرب هم اکنون برای حمایت از اهالی زجر کشیده سوریه هیچ اقدامی را به عمل نمی آورد، از این رو باید گفت حملات هوایی آمریکا ضد دولت اسلامی در سوریه و عراق هم که با کمک ائتلاف در خاورمیانه انجام می گیرد، اقدام قابل قبولی نیست.

این مسئول سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی در ادامه توضیح داد: در حالی که آمریکا و هم پیمانان این کشور در منطقه حملات خود را متوجه سازمان دولت اسلامی در عراق و سوریه کرده اند، کشورهایی دیگر نظیر انگلیس و فرانسه و دیگر کشورها حملات خود را ضد داعش متوجه تنها عراق کرده اند.

این سخنان شاهزاده الفیصل در برابر پارلمان اروپا برای روابط خارجی در لندن در روز سه شنبه ایراد شده است، وی در این جلسه گفته است: آمریکا و کشورهای اروپایی در سال 2012 به نصایح عربستان سعودی برای مسلح کردن مخالفان معتدل و میانه رو توجه نکردند و اگر در آن زمان به این خواسته ها توجه می شد و به آنها عمل می کردند دیگر نیازی به استفاده از توان نظامی هوایی ما نمی بود، چرا که این وقت تلف شده به جبهه النصره این فرصت را داد تا این که اکنون با قدرتمند شدن آن، گزینه جنگ یک گزینه بسیار دشواری شده است.

نشریه اندیپندنت انگلیسی هم به نقل از ترکی الفیصل نوشته است:‌ امیدوارم دولت آمریکا علل ایجاد تندروی دینی را توضیح دهد و راه‌های مقابله با این پدیده را هم توضیح دهد، چرا که طی دو سال گذشته 200 هزار شهروند سوری جان خود را از دست داده اند و ما نمی‌خواهیم ظرف سال‌های آینده هم 200 هزار نفر دیگر کشته شوند.

شاهزاد ترکی الفیصل در ادامه مدعی شده است: این که توجه ائتلاف بین المللی تنها متوجه انجام عملیات نظامی ضد تندروهای اسلام گرا شده و نظام بشار اسد را دربر نگرفته یک اشتباه بوده است. از این رو ما خواستار تشکیل شدن منطقه پرواز ممنوع در مرزهای سوریه با ترکیه هستیم و می‌خواهیم ائتلاف سوری مخالفی در داخل خاک سوریه شکل گیرد. و آن چه باید انجام شود،‌ البته براساس نظرمان این است که منطقه ای پرواز ممنوع تشکیل شود، آن هم در داخل مرزهای سوریه بین سوریه و ترکیه و ائتلافی از معاضان باید در داخل اراضی سوریه شکل گیرد.

این شاهزاده سعودی بدون اشاره به دخالت‌های کشورش در امور داخلی دیگر کشورها، ایران را به ناآرامی در منطقه متهم کرد و در ادامه سخنانش مدعی شده است: اگر حمایت های روسیه و ایرانیان از نظام بشار اسد نمی بود، نظام حاکم در سوریه در عرض تنها دو ماه سرنگون می شد.

رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشورم با دولت آمریکا و سازمان ملل در خصوص این مساله همکاری کردند، این اقدامات در زمانی که مناسب بود انجام گرفته است.

این مسئول سابق سعودی در ادامه اظهار امیدواری کرد آمریکا با انجام و تهیه برنامه ای برای مقابله با علل تندروی و مبارزه با انواع مختلف تروریسم تدوین کند.

 

منبع

ویرایش شده در توسط amir313
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نبرد شيخ مسكين

 

همانطور در تصوير مي بينيد تيپ هاي 175 ام  و 12 ام از لشكر 5 زرهي ارتش سوريه  به همراهي نيروهاي شيعه عراقي ، حزب ا... و نيروهاي سپاه پاسداران در طي چند روز گذشته موفق شدند تا قسمت هاي شمالي و شرقي شيخ مسكين را از شورشيان جنوب باز پس بگيرند.

 

البته همچنان اكثر نقاط شهر در اختيار نيروهاي جبهه النصره و يگان هاي ارتش آزاد است، بعد از پيشروي هاي خوبي كه شورشيان جنوب دو هفته پيش در اين محور داشتند به يكباره با ضد حمله سنگين نيروهاي شيعه حامي دولت بشار اسد مواجه شده و در اكثر محور هاي جنوبي متوقف شدند.

 

اكنون نيروهاي دوطرف به نبرد خانه به خانه و گلوله باران مواضع يكديگر در داخل شهر ادامه مي دهند و نيروهاي كمكي بسياري هم به دو طرف اين نبرد پيوسته اند

 

حال بايد ديد در چند روز آينده لشكر 5 زرهي و متحدان شيعه اش مي تواند بر جاده نوي به شيخ مسكين مسلط شده و شهر را محاصره كنند يا شورشيان جنوب خواهند توانست با پيشروي به سمت شمال مقرهاي اصلي تيپ 82 را تصرف كرده و در پشت جبهه نيروهاي دولتي شكاف ايجاد كرده آنها را دور بزنند

 

ciljmtjd56cdh8plqptj.jpeg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تی72 ای وی سوری

اینم چند تصویر از تانکهای سوری مجهز به صفحات زرهی و میله ای

توپخانه  متحرک سوری  اولی مربوط به بازید وزیر دفاع سوری از حماه  (خود وزیر دفاع هم اهل حماه است) دومی هم درعا

مث که هر چی بلد بودیم گذاشتیم تو چنته اخلاص دادیم بهشون . :winking:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشته های جبهه النصره در نبل والزهرا

 

B3238seIAAA_xOy.jpg

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/B3238q-IUAAe3Yl.jpg]thumb_B3238q-IUAAe3Yl.jpg[/url]  [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/B3238q9IYAA4FYm.jpg]thumb_B3238q9IYAA4FYm.jpg[/url]  [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10286/B3238q8IUAAXdJY.jpg]thumb_B3238q8IUAAXdJY.jpg[/url]

 

**

کلیپ درگیری ارتش و مسلحین تروریست در باغات زبدین

 

لینک : http://fs2.filegir.com/a7up/Syrian_Arab_Army_Zebdine_Damascus_%5BD_RfXZvW1gA%5D_%5Btag18%5D.mp4

 

zebdddin.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تی72 ای وی سوری

 

10685586_671600066284049_277029863676350

 

 

 

 

 

10390217_825672350808631_286264158118829

 

 

 

زنجیرهای وزنه دار قراره جلوی چه جنگ افزاری رو بگیرن!؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زنجیرهای وزنه دار قراره جلوی چه جنگ افزاری رو بگیرن!؟

جلوي موشك هاي ضد تانكي كه داراي سر جنگي HEAT هستند رو بگيره

اسمشون "گيسوي اسد" هست در سوريه به گفته جناب گوبلز

 

..............................................................................................

خبر رسيده  داعش به فرودگاه دير الزور حمله كرده!!!

و تونسته منطقه اطراف فرودگاه رو تصرف كنه، الان هم درگيري شديدي بين مدافعين سوري و نيروهاي داعش در جريانه

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.