death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

اين حيوانات گوشت دم توپ سازمانهاى اطلاعاتى محور حرامى ها هستند...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاش شیعیان هم مثل اعراب خلیج فارس که یک گروه نظامی بنام <سپر جزیره> دارند, شیعیان هم یک گروه نظامی آن هم به طور علنی متشکل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ,حزب الله لبنان,لوا ذولفقار سوریه,حزب الله سوریه,حزب الله عراق,حزب الله پاکستان, حزب الله عربستان ,انصارالله یمن,جیش المختار,سرایالسلام (جیش المهدی سابق),سپاه بدر عراق ,الیوم الموعود, عصائب اهل الحق, ابو الفضل العباس(ع),فاطمیون افغانستان و چندین گروهمقاومت دیگر که شاید در خاطرم نباشد, تشکیل دهند بنام<.......>که یکپارچه هر کجا که مورد هدف یا عملیاتی بود ساماندهی و نتیجه زودتر حاصل می شد.

با این ترکیب میشه چکار ها کرد از یمن بگیر تا عربستان و بحرین و تا سوریه اون کشورههای کوچک حاشیه که عددی نمی شوند. 

ویرایش شده در توسط worior
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

5تصاوير  نفر از نيروهاي ارتش سوريه كه به اسارت نيروهاي النصره در آمده اند در ادلب

 

CA42EOiWEAAUED_.jpg

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA42EVcXEAAZA5d.jpg]thumb_CA42EVcXEAAZA5d.jpg[/url]

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیدار وزیر امور خارجه عراق با بشار اسد

 

 

e4f9184a5b95fa87e442e98fec257ba2.jpg

 

( کل متن رو قرار نمی دم چون طولانی می شه و فقط قسمت مهمش رو قرار می دم )

.

.

.

جعفری اضافه کرد : با توجه به اینکه سوریه همواره در کنار ملت عراق بوده است ، بنابراین عراق نیز علاقمند است که در کنار مردم سوریه باشد و از مقاومت این مردم حمایت کند . ( این جملات و موضع گیری ها بعد ها که کار داعش در عراق یکسره شد ، خیلی مفید خواهد بود و به نوعی ورود نیرو های عراقی به سوریه رو تسهیل می کنه )

 

گفتنی است ، این نخستین سفر یک مقام ارشد عراق به سوریه از زمان آغاز جنگ در این کشور در سال 2011 است .

 

به نقل از :   http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/03/24/678777/story.html

ویرایش شده در توسط meisam1367
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه تحلیل کوتاه راجع به سوریه و چرایی اتفاقات و سرانجام نبرد!

(این تحلیل کپی شده، در نتیجه قضاوت درست و غلط بودنش با خواننده هست)

 

به نظر خودم که درست و غلط توش قاطیه!

 

1- مدل حکومت در همه این کشورها مشابه بود. حکومت مطلقه فردی با مجلس تشریفاتی و فرمایشی.
2- در همه این کشورها انگیزه انقلاب ها با مطالبات اقتصادی و دموکراسی خواهی شروع شد.
3- در همه موارد حکومتها از همان ابتدا با گلوله پاسخ معترضان را دادند.
4- در همه موارد شورش از طریق فیسبوک و توئیتر هدایت می شد. و این یعنی انقلاب حتما در کنترل آمریکا است.
5- خاکمان همه این کشورها بر عربگرایی تاکید داشتند اما در عین حال کاملا سکولار کشور را اداره می کردند و خود نیز پایبندی به دین نداشتند و محدودیتهایی هم علیه گروههای مذهبی داشتند.
6- در همه این کشورها اسلام و شعارهای اسلامی به عنوان ابزاری برای اعلام اعتراض استفاده شد اما اکثریت معترضان خواستار حکومت اسلامی نبودند و اسلام صرفا برایشان یک ابزار بود.
7- شورشیان همه این کشورها از هم حمایت کردند و با هم در ارتباط مستقیم بودند. بسیاری از نیروهای زبده شورشی از تونس و لیبی به سوریه رفتند.

8- بدنه مردم همه این کشورها سنی بود. در این میان سنی های سکولار که دموراسی به سبک غرب می خواستند طبعا با حکومت مخالف بودند. اما جوانان سنی مذهبی هم دیگر زیر با اطاعت از اولی الامرهای سکولار نمی رفتند و مخصوصا با تبیلیغ شبکه های وهابی ماسل به ایجاد حکومت اسلامی سلفی شده بودند.

پس اینکه عده ای در ایران انتظار دارند مردم عرب - مخصوصا سنی ها- تفاوتی بین اسد با بن علی یا قذافی بگذارند نشانه عدم درک صحیح از ماعیت کشورهای عربی است. از نظر ایرانیهای شیعه، اسد پل دسترسی به حزب الله لبنان است و در نتیجه خطری برای اسراییل. اما از نظر مردم خود سوریه اسد ها حاکمان ضعیفی بودند که فقط اشغال جولان را تماشا کردند.
همین مسائل باعث شده بود که در سال اول شورش در سوریه حتی علویها هم علیه او قیام کنند. تظارت بزرگ بانیاس نشان داد که نفرت از اسد سنی و علوی ندارد. اسد در حال سقوط بود.

اما آن چیزی که به سود اسد - و ایران - تمام شد این بود که شورشیان سوریه که اسلامگرایان در سوریه هم - همانند مصر و لیبی و تونس - به فعالترین گروهها تبدیل شدند و با توجه به صبغه سنی و تکفیری آنها، عملا اشتباه بزرگی مرتکب شدند و علیه اقلیتهای علوی و مسیحی و دروزی هم شعار دادند. همین مساله در وهله اول سبب شد که اقلیتهای سوریه از اعتراض علیه اسد پشیمان شوند و نفع خود را در حمایت از اسد ببینند. به این ترتیب خطر سقوط فوری اسد از میان رفت.

با ادامه درگیریها و پررنگ شدن حضور تکفیریها و مخصوصا النصره و سپس داعش بود که کم کم حتی بسیاری از سنی هایی که از جنگ خسته شده بودند فکر کردند شاید همان اسد بهتر بود. همین مساله اندک اندک بر محبوبیت اسد در میان سنی های سکولار و ساکنان شهرهای بزرگ افزود.
لهذا الان محبوبیت اسد در سوریه بسیار بیشتر از روز اول درگیریها است و اگر این محبوبیت را روز اول داشت اصلا بحران سوریه اتفاق نمی افتاد.
اما در حال حاضر ، سوریه شاهد شرایطی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر می بینیم. ساکنان شهرهای بزرگ علاقمند به زندگی غربی و سکولار و ساکنان روستاها و شهرهای کوجک با بافت مذهبی و اخیرا تکفیری.

اما این جنگ تا کی طول خواهد کشید؟
تا زمانی که یک طرف خسته شود. اما تجربه نشان داده است که اولا ارتش بعثی سوریه در ایمان و اعتقاد و فداکاری قابل مقایسه با تکفیریها نیست. در واقع بار اصلی فداکاریها و خط شکنی های جنگ بر عهده نیروهای حزب الله و شیعیان افغانستانی است. که روز به روز دارند بیشتر تحلیل می روند و شهید می دهند. ثانیا: همچنان جوانان سنی در حال پیوستن به تکفیریها هستند. ثالثا: آمریکا هم صبورانه منتظر است.
بنا براین اگر فضا تغییری نکند، این جنگ بسیار طولانی سر انجام با سقوط اسد به پایان خواهد رسید. مگر اینکه شانس بیاورد حکومتهایی مانند عربستان و اردوغان سقوط کنند و ایمان تکفیریها هم به وسیله ای تضعیف شود.

ویرایش شده در توسط HosseinBrusli
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاويري از عمليات انتخاري دو عامل جند الاقصا بر عليه دو ايست بازرسي ارتش سوريه در حومه ادلب  ( شدت انفجارها رو ملاحظه مي كنيد)

 

CA5K02IWwAEAkOv.jpg

 

CA5K08lWcAA2-CW.jpg

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاويري از عمليات انتخاري دو عامل جند الاقصا بر عليه دو ايست بازرسي ارتش سوريه در حومه ادلب  ( شدت انفجارها رو ملاحظه مي كنيد)

 

 

 

 

 

چرا مسیر منتهی به ایست بازرسی ها رو با چیدن چند تا بلوک، مارپیچ نمی‌کنند تا کامیون انتحاری کند بشه و شناسایی و انهادامش راحتتر؟

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا مسیر منتهی به ایست بازرسی ها رو با چیدن چند تا بلوک، مارپیچ نمی‌کنند تا کامیون انتحاری کند بشه و شناسایی و انهادامش راحتتر؟

شاید قبل از تثبیت منطقه اینا انتحاری می فرستند. فکر کنم همیشه ماشین انتحاری آماده دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تسنیم، شانزدهم تیرماه سال 1392، پیکر مطهر شهید سیدمهدی موسوی، درحالی‎که هنوز تنها سه دهه از عمر خویش را گذرانده بود، در فرودگاه بین‎المللی اهواز مورد استقبال مردم قدرشناس قرار گرفت. شهید کارشناس ارشد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان و از بسیجیان فعال سپاه ناحیه امام حسین (علیه‎السلام) و هم‎چنین جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری بود که به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ویژه نامه نوروزی «پنجره» درباره شخصیت وی پای صحبت سید ایمان موسوی، برادر شهید نشسته است.

نحوه شهادت شهید موسوی و سمت ایشان در خیل مدافعان حرم شاید نخستین سوال باشد که به ذهن مخاطبان برسد در این باره توضیحاتی ارائه می‌دهید؟

آقا سیدمهدی در دو مرحله به سوریه اعزام شدند. در مرحله اول به مدت 50 روز در سوریه بودند و در مرحله دوم به مدت یک هفته. به‎دلیل رشادت‎‎هایی که از ایشان دیدند، در اعزام دوم ایشان را به‎عنوان جانشین گردان معرفی کردند و حکم جانشینی به ایشان دادند. ایشان به قدری شجاع و دلیر بود که همه به ایشان غبطه می‎خوردند. محل شهادت ایشان در استان حلب بود و نحوه شهادت ایشان هم به این صورت بوده است: قرار بود که چهار مقر از داعش در یک عملیات فتح شود.

عملیات در حدود ساعت 12 و یک نیمه شب آغاز می‎شود. گردان آقا سیدمهدی، مقر اول و دوم را فتح می‎کند. همان موقع ایشان با همسرش تماس می‎گیرد. می‎گوید که درست است وظیفه شما به‎عنوان همسر این است که از من تبعیت کنید، اما مبادا با کشته شدن من شما از راه ولایت خارج شوید و مطیع دستورات ولی نباشید. حتی اگر من از راه ولایت خارج شدم، شما از من تبعیت نکنید و دنبالهرو راه شهیدان باشید.

من یک پاسدارم و شاید منِ پاسدار پیش خودم می‎گویم تا فرمانده به من دستور ندهد، کاری انجام نمی‎دهم، اما آقا سیدمهدی این‎گونه نبود. کافی بود که حضرت آقا در یک سخنرانی أین عمار بگویند. همین کافی بود که ایشان و سایر شهدای هم‎چون ایشان، بلند لبیک یا خامنه‎ای بگویند.

دیدگاه ایشان درباره حضور در سوریه چه بود؟ درباره دیدگاه ایشان مستقیما صحبتی داشتید یا خاطرهای شنیده‌اید؟
یکی از کار‎های مهمی که آقا سیدمهدی در سوریه انجام می‎دادند، کار‎های فرهنگی بود. یکی از مواردی که از سوی دوستان ایشان برای ما نقل شده و من برای شما نقل می‎کنم این بود: می‎گفتند ظاهرا فرمانده گردان آقا سیدمهدی در یک عملیات شرکت نمی‎کند و این باعث می‎شود که ایشان به‎عنوان جانشین در آن عملیات حضور پیدا کنند.

نیرو‎ها از ایشان می‎پرسند که ما هنگام حمله در این عملیات چه ذکری را بگوییم؟ نیرو‎های داعشی وقتی به ما حمله می‎کنند، الله اکبر می‎گویند! ایشان می‎گویند که شما هم ندای یا حسین سر بدهید! فرماندهان سوری به این امر اعتراض می‎کنند و می‌گویند که ندای لبیک یا بشار سر بدهید نه یا حسین! باید شعار بشار اسد را سر بدهیم. سوری‎ها در برابر این خواست فرماندهانشان ممانعت می‎کردند و می‎گفتند«اباصالح»گفته است که باید شعار یا حسین سر بدهیم (نام مستعار ایشان در سوریه اباصالح بود) این در‎ حالی بود که برخی از سوری‎ها حتی شیعه هم نبودند و از اهل تسنن بودند.

پس از شهادت ایشان خاطره‎ای از دیدار با رهبری نقل کرده بودید.

پس از شهادت ایشان، طی فرصتی که دست داد در دیماه سال گذشته، روزی خدمت ایشان رسیدیم. پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مقام معظم رهبری روی صندلی نشستند و جمعیت حاضر در مقابل قرار گرفتند.

حضرت آقا ابتدا خطاب به خانواده‎‎های شهدای مدافع حرم فرمودند: «این افتخاری که نصیب عزیزان شما شد آرزوی هزاران نفر هست که نصیبشان نشد از جمله این بنده حقیر که سالیان سال آرزو می کنم. می‎ترسم آخرش هم با مرگ طبیعی از دنیا بروم.» سپس حضرت آقا از روی کاغذی که در دست داشتند اسامی شهدا را یک به یک قرائت میکردند و خانواده آن شهید نزد آقا رفته، با ایشان همصحبت می‎شدند. تقریبا نام خانواده ما به ترتیب لیستی که اعلام شد در ردیف یازدهم بود. با خواندن نام شهید سیدمهدی موسوی ابتدا پدرم و سپس بنده خدمت آقا رسیدیم. وقتی باب صحبت باز شد و ما با زبان فارسی به معظمله ابراز ارادت کردیم، مقام معظم رهبری خطاب به پدر شهید و بنده فرمودند:  «شما عرب هستید و باید عربی صحبت کنید» حضرت آقا سپس با نگاهی به آقای دکتر موسوی و اعضای خانواده شهید افزودندک «اجر شهید شما از شهدای صدر اسلام بالاتر است»

دوستان ایشان نکته خاصی از شهید نقل کرده‎اند؟
همرزمان شهید از رشادت‎های ایشان در میدان نبرد فراوان برایمان گفتند. مدت‎ها این موضوع فکرم را مشغول کرده بود که ‎ای کاش سید دیرتر شهید می‎شدند و سلفیان ملعون بیشتری را به دَرَک واصل می‎کردند. چند شب بعد سید آمد به خوابم و سراسیمه و شتابان از ما خداحافظی گرفت و گفت: «عملیات داریم و باید بروم». خیلی اصرار کردم که سید پیش ما بمان، سید گفت: «باید بروم، بعد از عملیات میآیم». وقتی از خواب بیدار شدم یقینم به این آیه چند برابر شد: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

 

=================================================

 

در تاپیک بارها سرسختانه فرماندهان نقد میشند خصوصا در سوریه و شکست ها را قاطعانه به برخی توانایی ها و عدم توانایی ها نسبت میدیم. شرایط جنگ و امکانات و نیروها و خیانت ها و همه و همه به کنار. گاهی شاید یک حرکت و یا صحبت اضافی یک سرباز عملیاتی را دچار تغییر کنه. حالا فرض کنید سربازانی در یک جبهه تحت امر شما دستورات شما را نه اینکه عمل نکنند حتی بلکه به صورتی ناقص عمل کنند. در مورد سردار اسکندری برای مثال تاکتیکشون با برداشت از چند یادداشت مورد قضاوت قرار گرفت ( حالا به درست و یا غلط ) ولی واقعا چقدر میشه قضاوت ها صحیح باشند در مورد رخدادهایی که متغیرهاش علاوه بر اینکه بی شمارند تقریبا بلکه غیر قابل پیش بینی هم هستند کاملا. در جبهه خودی سرباز میدونه در صورت سرپیچی از امر فرمانده احتمالا محاکمه خواهد شد، در جبهه ای که نیمی از افرادش نه انگیزه برای جنگیدن دارند، نه فرماندهی شما را با جان و دل پذیرفتند و نه ترسی از محاکمه دارند چون تقریبا فرماندهان خودیشون هم تا حدودی متمایل به خودند! درصد موفقیت را چه کسی میتونه تخمین بزنه تغیرش را!!

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
email.gif
یک منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با فارس:
شهر «ادلب» در کنترل ارتش سوریه و در امنیت کامل بسر می برد

یک منبع میدانی سوری تاکید کرد که شهر «ادلب»، مرکز استان ادلب در شمال غربی سوریه در کنترل ارتش این کشور و در امنیت کامل بسر می برد.

13931002000296_PhotoA.jpg
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گروه های مسلح تروریستی برای پنجمین روز متوالی حملات خود توسط «توپ جهنم» و خمپاره های دست ساز علیه شهر ادلب و شهرک ها و روستاهای اطراف آن را همزمان با حمله گروه های مسلح به شهر «ادلب» که بر آن نام «غزوه ادلب» را گذاشته بودند، ادامه دادند، در حالی که مناطق شمالی شهر ادلب شاهد درگیری های بسیار شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با گروه های مسلح است.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که پس از رسیدن اطلاعات امنیتی درباره تجمع گروه های مسلح اطراف شهر ادلب و فراخواندن گروه ها و عناصر دیگر تروریستی از ریف های ادلب و درعا و مرزهای ترکیه نیروی هوایی ارتش اقدام به گلوله باران مواضع و تجمعات آنها در حمله ای پیشگیرانه به ویژه در مزارع بروما و تل عاس و خان شیخون و دیر سنبل و تفتناز کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها فرد مسلح و انهدام بسیاری از تجهیزات نظامی آنها شد.

این منبع میدانی سوری بر این اساس اخبار منتشره در برخی رسانه های مغرض دروغ محض و تبلیغات رسانه ای جهت تقویت روحیه گروه های مسلح دانست.

 منبع مذکور توضیح داد: ارتش سوریه حمله گروه های مسلح از دو محور شمالی و جنوبی شهر ادلب را دفع کرد، در حالی که همزمان با آن این گروه ها 2 شهرک فوعه و کفریا را گلوله باران کردند.

از سوی دیگر ارتش سوریه یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده که قرار بود، یکی از نقاط ارتش را هدف قرار دهد، منهدم کردند و هم اکنون شهر ادلب در امنیت کامل بسر می برد و تنها اطراف آن درگیری های پراکنده ای مشاهده می شود.

این منبع افزود: گروه های مسلح پیش از آغاز حمله موسوم به نبرد ادلب تبلیغات رسانه ای گسترده خود را در شبکه های اجتماعی اینترنتی آغاز کردند تا پیش از هر چیز بر اهالی شهر تاثیر بگذارند، در حالی که هم اکنون اوضاع کاملا امن و شهر در امنیت کامل و تحت کنترل ارتش است.

منبع مذکور ادامه داد: تجمعات گروه های مسلح در محور شمالی و شمال شرقی هم اکنون در مزارع بروما، معرة مصرین، زندان مرکزی، بنش و سرمین و در محور جنوب شرقی در شهرک های قمیناس و مزارع آن و سرمین و در محور غربی در جدار بکفلون، فیلون، عین شیب، أرمناز، کفرتخاریم، بزرگراه ادلب – حارم و مانع نظامی الکونسروة متمرکز هستند.

وی گفت: هدف گروه های مسلح از نبرد ادلب تصرف شهر ادلب و 2 شهرک الفوعه و کفریا بود که 9 کیلومتر از شهر ادلب فاصله دارد و بزرگراه باب الهوی ما بین آنها قرار دارد که خط امداد و کمک رسانی بین حلب در شمال و لاذقیه در غرب بشمار می آید.

این درحالی است که ارتش سوریه روز گذشته یک پهپاد مجهز به دوربین پیشرفته را بر بالای مزارع بروما در شمال شهر ادلب را سرنگون کرد که طی یکماه اخیر چهارمین پهپاد ساقط شده در شهر ادلب بشمار می آید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تسنیم، شانزدهم تیرماه سال 1392، پیکر مطهر شهید سیدمهدی موسوی، ............

=================================================

 

در تاپیک بارها سرسختانه فرماندهان نقد میشند خصوصا در سوریه و شکست ها را قاطعانه به برخی توانایی ها و عدم توانایی ها نسبت میدیم. شرایط جنگ و امکانات و نیروها و خیانت ها و همه و همه به کنار. گاهی شاید یک حرکت و یا صحبت اضافی یک سرباز عملیاتی را دچار تغییر کنه. حالا فرض کنید سربازانی در یک جبهه تحت امر شما دستورات شما را نه اینکه عمل نکنند حتی بلکه به صورتی ناقص عمل کنند. در مورد سردار اسکندری برای مثال تاکتیکشون با برداشت از چند یادداشت مورد قضاوت قرار گرفت ( حالا به درست و یا غلط ) ولی واقعا چقدر میشه قضاوت ها صحیح باشند در مورد رخدادهایی که متغیرهاش علاوه بر اینکه بی شمارند تقریبا بلکه غیر قابل پیش بینی هم هستند کاملا. در جبهه خودی سرباز میدونه در صورت سرپیچی از امر فرمانده احتمالا محاکمه خواهد شد، در جبهه ای که نیمی از افرادش نه انگیزه برای جنگیدن دارند، نه فرماندهی شما را با جان و دل پذیرفتند و نه ترسی از محاکمه دارند چون تقریبا فرماندهان خودیشون هم تا حدودی متمایل به خودند! درصد موفقیت را چه کسی میتونه تخمین بزنه تغیرش را!!

 

سلام

مطمئن باشید کسانی که از این دست ابراز نظرها میکنند از سه حالت خارج نیست

اول اینکه از دانش نظامی درستی برخوردار نیستند و درک درستی از شرایط و احوالات واقعی منطقه ندارند .

دوم احساسی هستند و با این مسائل منطقی احساسی برخورد میکنند .

و سوم میتوانند مغرض باشند .

 

در هر 3 صورت انسانهایی از این دست مصداق بارز بیرون گود نشستن و گفتن هی لنگش کن هست ؛ پس نظرهاشون اهمیت خاصی نداره و خودتون رو نارحت نکنید .

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نبردهاي درعا

 

پس چند روز حملات بي وقفه نيروهاي جبهه جنوب به بصري الشام، قسمت هاي شرقي شهر و يا به نوعي كل شهر سقوط كرد و به دست شورشيان افتاد

 

CA7cGM5WAAAcDdL.jpg

نيروهاي شورشيان در محل تاريخي تئاتر رومي در مركز شهر

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA7cGphWUAATLQJ.jpg]thumb_CA7cGphWUAATLQJ.jpg[/url]

جشن گرفتن به مناسبت فتح شهر!

 

 

بيمارستان نظامي شهر هم به دست شورشيان افتاد و جنازه هاي كشته شدگان ارتش سوريه در نبردهاي روزهاي اخير به دست شورشيان افتاد

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA7aXJWWcAETZK8.jpg]thumb_CA7aXJWWcAETZK8.jpg[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA7aXJVWcAAYsTL.jpg]thumb_CA7aXJVWcAAYsTL.jpg[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA7aXGoXIAA5b2G.jpg]thumb_CA7aXGoXIAA5b2G.jpg[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CA7aXDqWUAExy0k.jpg]thumb_CA7aXDqWUAExy0k.jpg[/url]

 

 

نيروهاي ارتش سوريه با عقب نشيني از شهر، مردم شيعه شهر رو در برابر شورشيان بي دفاع رها كردند! و الان هم شروع كردند به پرتاب بشكه هاي انفجاري بر روي شهر

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نيروهاي ارتش سوريه با عقب نشيني از شهر، مردم شيعه شهر رو در برابر شورشيان بي دفاع رها كردند! و الان هم شروع كردند به پرتاب بشكه هاي انفجاري بر روي شهر

مردم شیعه شهر چرا قبل حمله و با توجه به وضعیت سوریه مهاجرت نکردن به یه جای امن تر؟ چرا همشون مسلح نشدن؟ بابا چه خبره اون جا ؟؟!! الان این فروم شاید یکی از کامل ترین صفحات برای اخبار سوریه باشه ولی یه نتیجه گیری درست نمیشه ازش کرد. خبرها ناقصه . گنگه . دلیل بعضی از عملیات ها و عقب نشینی ها و ... معلوم نیست. لا اله الا الله !

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم بنده وقتی شهر بصری الشام هنوز محاصره نشده بود مردم باید از شهر خارج میشدن و به استان سویدا میرفتن و فقط نیروهای مسلح برای دفاع از شهر باقی میموندن تا در صورت محاصره و سقوط احتمالی شهر جان مردم به خطر نیافته . انشالله که تونستن به موقع از شهر خارج بشن وگرنه فاجعه رخ میده (مخصوصا اگه النصره هم در این عملیات شرکت کرده باشه ) .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.