EBRAHIM

جنگنده -بمب افکن سبک نورثروپ اف-5 تایگر-2 ( Northrop F-5/ Tiger II)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اين جورى كه ما فيوز پرونديم!
[quote]...با سرعت [b]اينديكت (پيتوت)[/b] 710 نات در حال...[/quote]
icon_wink !!

يعنى حتّى در مورد اخير(نصب حتّى يك دونه RD-33 روى تايگر) هم نمى شه روى پرواز سوپرسونيك حساب كرد؟! با توجّه به توان موتور نبايد دور از انتظار باشه؟(البتّه از بدنه اطلاعى ندارم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميشه پرواز فراصوت داشت اما نه براي مدت زياد و اونهم در محدود تا 1.5حد اكثر ماخ كه براي مدت كوتاه با پس سوز كه به محض خاموش كردن پس سوز به زير صوت يا نزديك اون بر ميگرده !


در مورد اين موتور هم بايد بگم ميرسونه منتها خيلي سريعتر از موتور قبلي كه براي خلبان دردسر ساز ميشه ! البته با در نظر گرفتن مكانيزم كنترلي و تنظيم منيفولد ( ورودي سوخت به موتور ) كه از يك حد بيشتر تجاوز نكنه و استفاده از درصد كمتري از توان موتور ! مثلا اگر تروتل رو تا آخر ببري نهايتا 70 درصد توان موتور رو به شما ميده !
و البته اين براي جنگنده اف 5 خيلي هم زياده ...


راستش يدونه با پس سوز جواب ميده ٬ ضمن اشغال فضاي كمتر ميزان سوخت بيشتري رو هم ميشه اضافه كرد ! اما نياز به محاسبات فراوان دار ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این وریور عزیز توضیح میده در حد جام جهانی باز تو فیوز می پرونی آقا سجاد؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اون جايى كه به جام جهانى صعود نكرديم٬ فيوز ما به اين موارد حساسه!!

worior عزيز! فيوز من(!) سر همون كلمه اى كه ضخيم شده بود پريد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توصيه ميكنم براي جبران تمامي اطلاعات مورد نيازت و بدست آوردن مفاهيم اصولي پرواز به سري به فلايت سيمولاتور بزني كه همچي توش هست ...


اون اينديكيت پيتوت رو از خودم گفتم !
اينديكيت همون نمايشگر اطلاعات مربوط به پارامتر هاي پروازه كه بصورت عقربه هاي مختلف ميبينيد و پيتوت هم لوله ايه كه سرعت برخورد هوا رو با هواپيما اندازه ميگيره !يعني هوا وارد اين لوله ميشه و ...

حالا چه فرقي داره ! :
فرقش اينه كه ممكنه سرعت(پيتوت) برخورد هوا كم باشه ! كه اين ناشي فشار هواي مربوط به اون منطقه و ارتفاع پروازيه اما سرعت واقعي خيلي بيشتر باشه ! و بالعكس ! يعني در ارتفاع خيلي كم سرعت پيتوت بالا نمايش داده بشه اما سرعت اصلي سير كمتر از اون باشه !
حالا به چه دردي ميخوره !:
خلبانان معمولا و اجبارا از اينديكيت اسپيد بجاي سرعت واقعي استفاده ميكنند ! چون براي اونها انجام گردش در فشار هواي مشخص مقدروه و اگر تحت يك فشار بالاي هوا گردش كنند هواپيما دچار خسارت ميشه ولي ممكنه سرعت خيلي كمي هوا باشه ! اين مورد مخصوصا در زماني كه باد جانبي وجود داره خودش رو نشون ميده مخصوصا باد مقابل و...
پس براي خلبان سرعت خودش مهم نيست بلكه سرعت بادي كه به بدنه ميخوره ....

فكر كنم ديگه icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:sick: ٬ icon_wink ٬ چراغ ٬ پرژكتور ٬ مهتابى ٬ كم مصرف ٬ ... !
ديگه عالى شد! :cry: ولى حالا يك چيزى بگم؟! هيچى نفهميدم!! :|
شوخى كردم بابا! چرا مى زنى؟! :mrgreen:
من به شخصه خيلى علاقه به اين هواپيما دارم. مخصوصاً اگر به روز رسانى هايى‌كه ذكر شد روش پياده بشه كه ديگه معركه هست. ولى يك نكته اى كه توى اين تاپيك جاى خالى اش كاملاً احساس مى شه٬ اطلاعات آمارى اين هواپيماست. برد٬ بيشينه سرعت٬ بيشينه بارمزد٬ اندازه و بقيه اطلاعات اين جورى...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کسی نقشه انفجاری اف 5 رو نداره بذاره؟ لازمم شده! :mrgreen:[/quote]
امیر خان در تاپیک جناب کلنل نقشه های انفجاری مختلف، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هست! البتّه من تایگر(F-5) رو توش ندیدم.
[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8004&postdays=0&postorder=asc&start=0][color=indigo]جنگ افزارها در برش[/color][/url]
دوستان اگر ممکنه عکس هاتون رو با کیفیت پوستر بگذارید و در عوض از سایز نرمال استاده کنید. این جوری هم صفحه خوب بالا می آد و هم می شه یه عکس دلخواه رو با کیفیت مطلوب دانلود نمود. از همه افرادی که دارن زحمت می کشند ممنون...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون سجاد جان

اون پست مال مدتها قبله، خودم گشتم تو اینترنت پیدا کردم، البته مال اف 5 آ بود مال مدل ایی گیرم نیومد ولی خب کار ما راه افتاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولین عکس ، عکس ایرانی نیست. فکر می کنم مر بوط به نیروی هوایی آمریکاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميرزا رضا؟! عكاس باشى عزيز؟! در تصويرى كه [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5_78.jpg][color=blue]تایگر دونفره با پس زمینه برج میلاد[/color][/url] گذاشتى ٬ توپ هاى هواپيما هَپَلو شدند؟! آموزشيه؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] چه اشکالی داره بحث فنی هم بکنید :lol: :whistling: :sick: :lol: :lol: :lol: [/quote]
:mrgreen: [size=10]نقل به مضمون از [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7020#109556]تاپیک IRIAF & F-4 ( گالري عكس)[/url][/size]
پس بريم سراغ سؤال فنى: اين [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/f5_87.jpg]درپوش ها[/url] رو چرا تا لحظه ى آخر قبل از پرواز بر نمى دارند؟ من اين سؤال رو قبلاْ هم پرسيدم امّا دريغ از توجّه!
[quote]ممنون.
فقط یه سؤال جدی: [url=http://mehrnews.com/mehr_media/image/2006/09/220138_orig.jpg]عکس چهارم(آخر)[/url] که جناب [color=yellow]Raptor[/color] گذاشتن، خلبان توش نشسته ، تا سر باند هم که رفته ولی باز هم پوشش ورودی هوای موتور سر جاشه؟!! :nerd: :lol:
مگه با موتور خاموش رفته تا اون جا؟ هیچ کشنده ای هم تو تصویر نیست که بگیم انتقال هواپیما کار اون بوده! :lol:[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برا اینکه احتمال ورود اجسام خارجی تا آخرین لحظه قبل از تیک آف به حداقل برسه. در موقعی که این درپوشها روی دریچه ها قرار دارند، موتورها می توانند تراست کمی( به علت محدودیت ورود هوا) تولید کنند که برای تاکسی کردن تا سر باند کفایت می کنه.

البته در پروازهای اسکرامبل و فوریتی از همون لحظه حرکت از آشیانه اونها رو بر می دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.