EBRAHIM

جنگنده -بمب افکن سبک نورثروپ اف-5 تایگر-2 ( Northrop F-5/ Tiger II)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]رادارش چی هست که میتونه دربی شلیک کنه ؟ یا اینکه از دربی در حالت LOBL بعنوان داگفایت استفاده میکنه ؟![/quote]

رادارش Grifo-F هست ! مشخصاتی از این رادار دارید؟
:mrgreen: :lol: :lol: :!:
F-5EM
Upgraded version of the F-5E of Brazilian Air Force armed with Italian Grifo-F radar.

F-5S
Upgraded version of the F-5E in use by the Republic of Singapore Air Force, equipped with the Galileo Avionica's FIAR Grifo-F X-band radar and are capable of firing the AIM-120 AMRAAM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_F-5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رادارش Grifo-F هست ! مشخصاتی از این رادار دارید؟[/quote] گریفو اف ؟ دقیقا کدوم مدل ؟

گریفو اف گونه مرجع 2800 .. 200 وات 90 کیلو وزن کمتر از 50 کیلومتر برد کشف دارد . که فکر کنم اینجا منظور از گریفو اف نوع 2804 بوده که اطلاعی ندارم اما حدس من بر برد زیر 60 هست ..


این جنگنده ها برای درگیری هوایی بیشتر به رادار زمینی یا آواکس وابسته هستند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4][quote]گریفو اف ؟ دقیقا کدوم مدل ؟[/quote]

نمیدونم ولی میشه رادار EL/M-2032 را بر روی اف 5 نصب کرد! با وزن 100 کیلو گرم و برد 150 کیلومتر!( 81 ناتیکال مایل)
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/36089.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_36089.jpg[/img][/url][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/EL-M-2032.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_EL-M-2032.jpg[/img][/url]
[quote]
F-5E Tiger III
Upgraded version of the F-5E in use by the Chilean Air Force, with EL/M-2032 radar replacing the original AN/APQ-159.
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_F-5"]http://en.wikipedia....ki/Northrop_F-5[/url]
[/quote]


EL/M-2032 icon_arrowd
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/EL/M-2032"]http://en.wikipedia.org/wiki/EL/M-2032[/url]


[color=red]------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/color]

[quote]

The Brazilian Modernization program of the F-5E Squadrons has come to end and 28 aircrafts have been already delivered to the Brazilian Air Force (FAB). The modernization transformed the old jet in a Modern Aircraft cacable of multi-missions and able to using a vast variety of equipments and weapons. Many people thinks that the new F-5EM operated by the FAB is the same of the old F-5E, but is not. In the F-5EM, everthing is from 4th genereation tecnology. Check some images:

This is the normal F-5 Cockpit:


This is the F-5EM one:


Currently, we have other 35 old F-5E/F wich still needs to get the new tecnology, In the total of almost 60 aircrafts currently in service.

Employing 4th generation tecnology, the new cockpit gets a easy job to the pilot and it have been designed to work fully operative in both day and night, in all of the wheater conditions, in any kind of operations theaters. The configuration allows total control of the systems by the Sticks (HOTAS). Two computers of high performance e and one integrated navigation system INS/GPS are also included. 3 multi-functions screens e and a HUD type visor (Who projects the informations in the front of the pilot) Gets the F-5EM in the best of what exists in the man-machine interface. All of the visualization and ilumination systems of the F-5EM where projected for the Night-Vision Googles use.

The F-5EM also incorporates system of viewfinder of aiming in the helmet, type DASH, enlace of data, system of planning of mission and capacity for virtual training in flight. The aircraft is qualified with the armament existing standard already in the FAB, as the missiles air-air of short reach MAA-1 Piranha and the Israeli Phyton 3, as well as external bombs and cocoons. Also the systems of armament (conventional and intelligent) used in the huntings of new generation are available, including the capacity to use missiles BRV (Beyond Visual Reach) and guided bombs the laser.

(Picture - The GPB System Integrated on the new F-5EM

Features of the new F-5EM:
- Substitution of the analogical counters for colored liquid crystal screens of multiple functions (MFCD - concept glass cockpit).
- technology HOTAS (Hands On Throttle And Stick) where all the main commands are located in the stick and manete of power.
- HUD (Head-Up Display) viewfinder to the level of the eyes so that the pilot can verify all the main ones information of the panel without having to deviate the look for low.
- Total compatibility with the eyeglasses of nocturnal vision NVG (Night Vision Goggles)
- Helmets with system of aiming HMD (Helmet-Mounted Display) type DASH of the Elbit
- RWR (Radar Warning Receiver) of the Elisra, Radar of acknowledgment of the tail for self-defense.
- Digital Radios V/UHF Rohde & Schwartz M3AR (Series 6000), that they can receive/to transmit communications of voice and data with electronic protection, as encriptografia, jump and compression of frequencies, thus allowing the transference of data between aircraft F-5M, the Embraer anticipated R-99 of air-alarm or the land controls.
- Doppler Radar TO WEAVE Grifo-F with diverse ways of air-air operation, air-ground and anti-ship, with great resistance the electronic or mechanical blockades and deceptions. Its reach is of 56 km for contacts in same altitude, 37 km for contacts flying below (Lock down-shoot down) and of 110-148 km stops maritime targets. - Modern navigation systems, including a system inercial/GPS of the Rockwell model H-764G laser e one another GPS of backup.


The first modernized F-5M was delivers in the day 21/setembro/2005 1º/14º GAv Group of Aviation - " Pampa" squadron; , of the Air base of Canoes, RS. The project foresees the delivery of the too much aircraft, in a cadence of two aircraft for month.


Fiche Technique

Origin: Northrop, the USA
Modernization: Embraer (Elbit, Galileo, Honeywell and Elisra)
Type: Supersonic tactical hunting Engines: 2 turbines General Electric J85-GE-21A with 2.268 Kgf of push in post-combustion.
Speeds: - maximum: 1,733 Km/h (Mach 1,63 the 10,975 m)
- stoll: 230 Km/h - ascent: 10.515 m/min Operational ceiling: 15,790 m Rays of combat:
- with maximum load: 313 km (full tank and armaments) - with fuel maximum: 2,338 Km

Weights:
- empty: 4,392 kg
- maximum: 11,192 kg

Dimensions:
- spread: 8,13 m
- length: 14,68 m
- height: 4,06 m
- area of the wing: 17,28 m2

Armament:
- 1 cannon M-39A-2 of 20 mm with 280 shots.
- up to 3.175 kg of armaments in 5 points " duros" , (between missiles air-air/land/sea, rockets and bombs)
- missiles air-air MAA-1 Piranha/Python 3 (or Python 4).
- missiles BVR (Beyond Visual Range), probably the missile of active radar Israeli Derby. - anti-radiations missile MAR-1.
- rockets SBAT-70.
- diverse bombs:
- bombs arsonists BINC-200/300 (Napalm)
- bombs anti-track BAPI
- bombs of low drag BAFG-230/920 (Mk.84)
- bombs grenade launcher BLG-120/204/252 (Rockeye)
- bombs with air brake BFA-230/460 Sensors:
- [color=red]Doppler Radar TO WEAVE Grifo-F with operation ways air-air, air-ground and to set, with great resistance the blockades e deceptions, electronic or mechanics and capacity to track/to connect targets from top to bottom (look-down) You reach of the Grifo-F: - 56 km for contacts in the same altitude or above - 37 km for contacts flying below (look-down) - 110/148 km for maritime targets[/color].
- System of Alert of Radar for self-defense of the Elisra (RWR - Radar Warning Receiver). - Pod of Tactical Recognition Rafael Reccelite
- Pod of Navigation and Laser designator Rafael Litening 3
- Pod of Electronic Countermeasures Rafael Sky Shield NavCom: - two redundant and parelelos computers of mission.
- digital radios V/UHF Rohde & Schwartz M3AR (Series 6000) with electronic protection of the communications, as jump, criptografia and compression of frequencies.
- it dates-link that it will allow transference of data between aircraft F-5M, the Embraer R-99 of air-alarm anticipated and stations of land control (Cindacta).
- inertial system of navigation INS/GPS of the Rockwell model H-764G the laser and as a GPS of backup.
- IFF, VOR, ILS Marker Beacom/DME.

Other systems:
- eyeglasses of nocturnal vision NVG (Night Vision Goggles)
- HUD (Head-Up Display) viewfinder-of-head-esguida
- viewfinder-mount-knot-helmet with aiming viewfinder HMD (Helmet-Mounted Display) type DASH of the Elbit.
- manetes and stick with technology HOTAS (Hands On Throttle And Stick)
- 3 colorful liquid crystal screens of multiple functions (MFCD concept glass cockpit)
- new systems of target
- new systems of fuel management - probe for flight refuelling
- generating autonomous worker of oxygen on board (OBOGS)
- jettisonable seat zero-zero Martin Baker Mk.10LE
- launching ventral of chaff and flare (decoys of missiles)
- cabin pressurized and with ambient control
- stopped back hook for of emergency Crew: - version F-5EM monoplace - twin-seat version F-5FM

Operator: Brazil[/quote][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4]


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/F-5FM.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_F-5FM.jpg[/img][/url][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1053731.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1053731.jpg[/img][/url][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/1454574.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1454574.jpg[/img][/url][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/3af782021c6ac7e8024bedfe199b156b.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_3af782021c6ac7e8024bedfe199b156b.jpg[/img][/url][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5اف هايي كه ماداريم با سري بي خيلي فرق دارن؟
خبر زير رو امروز ديدم آيا اينكه با توجه به قديمي بودن اف 5 و اينكه ما داريم ميتونه درست باشه؟



پليس ايالت كالیفرنيا در آمريكا، از دستگيري يك ايراني كه تلاش مي كرده يك فروند جنگنده آمريكايي F-5B را به تهران بفرستد، خبر داد!

به گزارش «تابناک»، «رابرت كراوتر»، معاون مدعي العموم آمريكا، نام متهم اصلي پرونده را كه شهروند آمريكاست، «مارك نوب» اعلام كرد و افزود: اين متهم در ايالت هاي گوناگون آمريكا و در كشور مجارستان براي خريد سلاح و فرستادن آنها به ايران رايزني مي كرده و قرار بوده هواپيماي خريداري شده به همراه قطعات يدكي، پس از انتقال به روماني به تهران فرستاده شود.

«كراوتر» با این ادعا که ايراني ها براي به دست آوردن سيستم هاي F-5B تلاش بسیاري مي كنند، افزود: ارتش آمريكا هرگز اجازه نخواهد داد، اين تكنولوژي به ايران منتقل شود.

«سي ان ان»، در همین باره خبر داد: اگر اتهام «نوب» در دادگاه سوم اثبات شود، وي به چهل سال زندان و دو ميليون دلار غرامت جريمه خواهد شد.

گفتنی است، سيستم هاي F-5B از جمله هواپيماهای مافوق صوت است و ركن اصلي آموزش هوايي و مانور عملياتي در ارتش آمريكا به شمار می رود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دو موتور توربوجت جنرال الکتریک J-58



موتور هاي اين هواپيما j85 هستند نه j58

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اف 5 مال 100 سال پيشه واسه ايران خجالت داره واسه بدست اوردن نمونه بي اينقدر له له بزنه
به اميد خدا خيلي بهترشو درست ميكنيم منتها زمان ميبره icon_eek :mrgreen: icon_arrowd :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اف 5 مال 100 سال پيشه icon_eek :mrgreen: icon_arrowd :lol:[/quote]

چه جوري حساب كردي كه شد 100 سال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ icon_eek icon_eek icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه مبالغه كرديم حالا مگه 50 با 100 فرقي هم ميكنه از لحاض عملي يكيه شايد علمي فرق كنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]يه مبالغه كرديم حالا مگه 50 با 100 فرقي هم ميكنه از لحاض عملي يكيه شايد علمي فرق كنه[/quote]
دوست عزیز خوش امدی زود قضاوت نکن برو مثلا تو بخش نیروی هوایی چندتا تایپک خوب بخون نظرت عوض میشه-

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين تايپيك مفصلي كه شما نوشتي نيازي نيست فول فول شدم icon_eek
براي اگاهي شما من pdf شركت سازندرو خوندم يه چند ده صفه اي بود .
چنتا عكس لارجتر ميزاشتي شايد خودم ميرفتم ( مرگ بر ) امريكا ا يكي مياوردم واست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون 50 سال پيش هم مدل اوليه اون رو ساختن ٬ نه E وF رو
تازه F5 هاي ايران بعد از جنگ ارتقا پيدا كردن از جمله تو رادار و اويونيك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوهووووم ! icon_eek :mrgreen: icon_arrowd

دوستان یه موردی رو بهشون میگم که اصلا هم کاری به ایران و ایرانی بودن ندارم
در تمام دنیا جنگنده ای که عمرش از 30 سال بگذره از هر نظر کهنه انگاشته می شود و هر نوع بهینه سازی شامل رادار و موشک فرقی در کهنه بودن سازه و... نمیکنه

اگرم دوستان باور ندارند میتونند تصاویر اف 4 معروفی که در بازدید خامنه ای از پایگاه بوشهر اومده بیرون رو یه نگاه بندازید تا عمق کهنگی سازه ها رو ببینید

بازم میگیم عیب نداره ولی تحت هر شرایطی :

جنگنده ستون فقرات نیروی ایران اف 4 فانتوم هست که بیش از 40 سال از عمرش میگذره و در تحریم کامل و یک دهه شرایط جنگی شدید به سر برده ....
هزاران بار بهینه سازی شون میتونیم بکنیم مثل ارتقا موشک ها و ... ولی این هواپیما چون بیس اصلی ش همون هواپیما 40 سال پیش هست ، جز هواپیماهایی که بخواد با جنگنده تازه از کارخونه دراومده مبارزه کنه حساب نمیشه


من همیشه برا اینکه مقایسه درستی بشه کرد میگم

ایران در زمان اوج نیروی هواییش 450 جنگنده عملیاتی با کلی خلبان کارکشته داشت ، در همون زمان ایا ایران توانایی درگیری با امریکا رو داشت ؟ امریکا که سهله حتی با شوروی هم خوده فرماندهان ناتو هم میگفتند نمیتونه به دلایل بسیاری که برنامه ریزی شد تا سال 61 بیش از 1000 فروند هواگرد در ایران ردیف بشه .... تا شاید با شوروی مقابله کنه


به هرحال ما از اون 450 جنگنده الان چند تا رو عملیاتی داریم ؟ خلباناش کو ؟

ولی فرض بگیریم همون 450 جنگنده تازه از کارخونه دراومده و نوی نو هست ، ایا اون جنگنده ها میتونند در مقابل جنگنده های امروزی مقابله کنند ؟

شما رو ارجاع میدم به درگیری های اف 14 تامکت با میراژ های عراقی

جوابتون رو پیدا میکنید اگر زیادی جهت گیری نداشته باشید


اما با این حال بازم ایران تونسته جنگنده ها رو سرپا نگه بداره و همین کلی افتخار داره ولی توهم زدن هم درست نیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد آقاي ارنستو

ولي ايران ميتونه مثل ويتنام نيروهواييش رو در جنگ با هر كشوري به كار بگيره

همونطوري كه ويتنام در جنگ با آمريكا از su17 , mig15 هاي خودش تونست در مقابل نيروي هوايي آمريكا آسمان رو خالي نگذاره وحتي به آمريكا تلفات هم تحميل بكنه ( البته با به كارگيري پدافند در اوج هماهنگي با خلبان ها )در حالي كه آمريكا جنگنده هاي پيشرفته اي ( البته در اون زمان ) مثل F4 , A7 , A4 در اختيار داشت اون هم به تعداد چند برابر كل هواپيماهاي ويتنام .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام.

شما رو ارجاع میدم به درگیری های اف 14 تامکت با میراژ های عراقی



آمار تامکتها در جنگ ایران و عراق:

۲۹ پیروزی در مقابل مدلهای مختلف میگ ۲۱
۴۲ پیروزی در مقابل مدلهای مختلف میگ ۲۳
۱۰ پیروزی در مقابل مدلهای مختلف میگ ۲۵
۲۴ پیروزی در مقابل داسو میراژ اف‌۱
۲۱ پیروزی در مقابل سوخو سو-۱۷
۲ پیروزی در مقابل هلیکوپتر ایراسپشیال سوپرفالکن
۱ پیروزی در مقابل بمب‌افکن ژیان اچ-۶
۳ پیروزی در مقابل کرم ابریشم
۸ پیروزی نیز جنگنده دشمن شناسایی نشد.

منبع:Tony Holmes & Bruce Hales. «APPENDICES». IRANIAN F-14 TOMCAT UNITS IN COMBAT. چاپ first edition، London: Ospreypublishing، ۲۰۰۴، 5-787-84176-1. ‏

تلفات:

۳۰ آوریل ۱۹۷۷:سقوط در حین پرواز آموزشی در تهران
۱۴ نوامبر ۱۹۷۷:سقوط در حین پرواز آموزشی در تهران
۱۴ آوریل ۱۹۸۱:انهدام یک تامکت توسط موشک ام‌آی‌ام-۲۳هاوک در خلیج فارس
۲۱ آوریل ۱۹۸۱:انهدام یک تامکت توسط میگ ۲۳
۲۱ نوامبر ۱۹۸۲:انهدام یک تامکت توسط میراژ اف۱
مارس ۱۹۸۳:انهدام یک تامکت توسط میگ ۲۱
۱۱ سپتامبر ۱۹۸۳:انهدام دو تامکت در حالی که قصد داشتند از ورود جنگنده‌های عراقی به داخل ایران جلوگیری کنند
۴ اکتبر ۱۹۸۳:انهدام یک تامکت در حین داگ فایت
۲۱ نوامبر ۱۹۸۳:سقوط یک تامکت در حین نبرد هوایی
۲۴ فوریه ۱۹۸۴:سقوط یک تامکت
۱ ژوئیه ۱۹۸۴:سقوط یک تامکت
۱۱ اوت ۱۹۸۴:انهدام ۳ فروند تامکت در نبرد با جنگنده‌های میگ ۲۳
۱۷ ژانویه ۱۹۸۷:انهدام یک تامکت توسط میگ ۲۳
۱۹ ژوئیه ۱۹۸۸:انهدام یک تامکت توسط میراژ اف۱
۶ آوریل ۱۹۹۱:سقوط یک تامکت
۲۴ ژوئن ۲۰۰۴:سقوط در حین پرواز آموزشی در اصفهان

منبع:http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0077.shtml
____________________________________________

برادر ارنستوی عزیز، واقع بینی شما کمی منفی تشریف داره icon_eek

کاملا درسته که برای هواپیما عمر مفید تعریف میشه، اما عمر مفید علمی با عمر مفید عملی متفاوته. درضمن، اون مانورهایی که بنده از این هواپیماها دیدم، اگه شما میدیدین اینطور قضاوت نمی کردین. البته چون نمیتونم مدرکی ارائه بدم، درمورد این بخش از صحبتهام هیچ تاکیدی نمی کنم.


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.