EBRAHIM

جنگنده -بمب افکن سبک نورثروپ اف-5 تایگر-2 ( Northrop F-5/ Tiger II)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اینم از عکسای ما!
http://www.aja.ir/binary.asp?picname=/GALLERY/090303092506.JPG&maxw=700&filetype=.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3206/2405812118_1fed24967a.jpg
http://i17.tinypic.com/2h4c7e8.jpg
http://www.sharemation.com/rezarahmani/F%205%201.jpg
http://www.xairforces.com/images/country/iran/wall/f-5b_iriaf_10587_800.jpg
http://jaamejamiran.persiangig.com/skyfire/images/jul-07/F-5Tiger.jpg
http://www.picbaran.com/files/i1auasijn996rbrihyg6.jpg
http://www.postimage.org/gxaHjwy0.jpg
f-5 ایرانی در جنگ ویتنام!!!
icon_cheesygrin
http://www.postimage.org/gxfOUA9i.jpg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر دوست گرامی.

این عکس خلی جالبه داره مانور میده یا دستی واژگون کردن؟

thumb_f5_19.JPG

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداييش مانورهاى تايگر مثال زدنى اند و با بهسازى ها اگر بتوان آن را از نظر ساير زمينه ها به سطح نبردهاى امروزى رسوند٬ چنگنده ى بسيار خوبى از آب در خواهد آمد.

من چند تا از تاپيك ها رو كه مرتبط با F-5 ٬ صاعقه ٬ آذرخش ٬ تذرو و ... بود رو خوندم و در اكثر آن ها اشاره شده بود كه اين طرح ها تا 2008 به خط توليد مى روند و مى بايست الآن تعداد بيشترى از آن ها را ببينيم ولى گويا يك جاى كار به مشكل خورده! icon_wink چرا خبرى از وعده هاى داده شده نيست؟! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان عزیز

آقا پرویز گل فکر نمی‌کنی که در مورد هواپیمای صاعقه اشتباه می‌کنی؟ (البته احتراما) و اون اف-۵آ با تغییرات نیست. چون که

۱ - اون Stabilizer دوم که الکی اونجا نروییده.
۲ - حتما شما که استادید بهتر می‌دونید که موتور این قارقارک RD-33 روسیه که از با طول ۴.۲۵ و قطر ۱.۰۴ متر از J85 اصلی با طول ۱.۱۳ و قطر ۴۵ سانتی متر خیلی خیلی بزرگتره؟ (البته با این ابعاد منم شک دارم موتورش RD-33 باشه icon_wink )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اقا پرویز گل خیلی وقته که از این سایت رحلت کردند. حواست کجاس برادر؟
[/quote]

آقا من از این قضایا کلا شوتم. icon_wink
حالا یکی به سوال من جواب بده ببینم که این RD-33 ها که حجمشون ۱۶ برابر J85 هستش، توی اف-۵ یا حتی ۱۰-۱۵٪ بزگترش جا میشه؟؟ تازه اونم یکی نه دوتا! شایدم اندازه‌های موتوها تو ویکی اشتباهه. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب معلومه نه ...

تازه اگر هم جا بشه ممكنه جواب نده و هواپيما رو به شدت وارد مانور سنگين با سرعت بالا بكنه كه در نتيجه بدنه داغون ميشه ...

شايد بدون پس سوز بشه آر دي 33 رو نصب كرد چون طولش كوتاه تر خواهد شد ! اما كنار هم قرار دادن دوتاش ديگه از اون حرفهاست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هواپيما رو به شدت وارد مانور سنگين با سرعت بالا بكنه كه در نتيجه بدنه داغون ميشه ... [/quote]
خوشحال مى شم يك نفر روشنمون كنه!

[quote]شايد بدون پس سوز بشه آر دى 33 رو نصب كرد...[/quote]
با اين وضعيت تايگر از سرعت فراصوت محروم نمى شه؟ :cry: يا اين كه تبديل مى شه به يك جنگنده سوپر سونيك؟! :|

يعنى ما هيچ موتور ديگه اى دم دست نداريم كه اين تو جا بشه؟(مثلاً دو تا موتور MiG-25!!!! icon_wink )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا روش رمجت بزاري تبديلش كني به فضاپيماي تايگر ...



در مورد فراصوت هم بگم كه چنين چيزي براي جنگنده امكان نداره مگر بصورت موقت و گذاري ~!
يعني هميشه پروازها و مانور ها در زير صوته زير صوت ! تا حداكثر 1.5 ماخ بدون تجهيزات زير بال ... براي همه جنگنده ها ... اصلا اگر توي سرعت فراصوت خلبان يه گردش سريع بكنه ممكنه بيهوش بشه ! سواي وارفتن هواپيما ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[quote]هواپيما رو به شدت وارد مانور سنگين با سرعت بالا بكنه كه در نتيجه بدنه داغون ميشه ... [/quote]
خوشحال مى شم يك نفر روشنمون كنه!
[/quote]

worior خان روشنمون نكردى؟! :cry:



[quote]براي همه جنگنده ها ...[/quote]

icon_wink پس اون همه افسانه٬ مخصوصاً حركت با سرعت بالاى سه ماخ براى SR-71 و MiG-25 و جديداً MiG-31 واقعى نبيد؟؟!! فكر كنم حداقل اين سه تا مبرا باشند(البتّه منظورم كروز هست٬ نه مانور)؟! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو Global Security ذیل آذرخش-۲۰۰۰ نوشته که ۱۰-۲۰٪ از مدل دو نفره اف-۵ بزرگتره و دوتا RD33 روشه(!!)

مگر اینکه RD33 اش فرق کنه چون سوای اندازه خیلی بزرگ RD33 ها از نظر تراست هم ۵۰ الی ۸۰ کیلونیوتون (دومی با پس سوز) ارائه میده درحالیکه قویترین موتور J85 که روی اف-۵ دو سرنشین نصب میشه (موتور J85-GE-21) حدودا ۲۲ کیلونیوتون تراست داره که با این حساب یک RD-33 بدون پس سوز از دو تا J85 قویتره. پس اگر RD-33 روش باشه و اونم دوتا باید دیگه یواش یواش سرعت نور رو بشکنه icon_wink

تازه حساب کنید که حداکثر وزن این هواپیما ۸۰۰۰ کیلو یعنی ۳۰٪ کمتر از اف-۱۶ و تراست موتورش تقریبا ۳۰٪ از اف-۱۶ بیشتر میشه.

اساتید عزیز لطفا روشنمون کنن تا ببینیم چه خبره توی این هواپیما.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]worior خان روشنمون نكردى؟![/quote]
لامپتون امپر زياد ميكشه برق سه فاز ميخواد ! icon_wink
شوخي بود ...


بدنه هواپيما حد تحمل جي و مانور خاصي در گردش ها داره !
هر چقدر سرعت هواپيما بالاتر بره توان ايجاد تحريك استيك هم بالا ميره ! يعني كوچكترين حركت استيك در صورتي كه سيستمهاي هيدروليك شهپرها قوي باشند ايجاد گردش هاي سريع تر نسبت به سرعت هاي زير صوت ميكنه اما فشار هواي برخوردي با هواپيما اونقد بالاست كه مانع ميشه بنابراين باعث ميشه تا فشار زياد ناشي از اون وارد بدنه و سطوح كنترل بشه كه نتيجه ممكنه از كار افتادن شهپر ها فلپ رادر الويتور (اسانسور ) و...كه اگر بيش از حد باشه اين فشارها ممكنه بدنه وا بره كه در طول زمان هم در صورت قوي بودن سازه باعث خستگي اون و از بين رفتن بدنه به گونه اي غير قابل ترميم خواهد شد كه نياز به تعميرات اساسي پيدا ميكنه ...


مثل پديده كنده شدن كله اف 15 هاي پير آمريكا همين اواخر ...

پس با توجه به سازه ميان حد اين سرعتهاي مجاز رو تعيين ميكنند ...
علاوه بر اينكه فقط بحث سرعت براي مانور نيست بلكه وقتي باري روي هواپيما بسته ميشه مثلا تانكر سوخت و بمب ها وزن اونها باعث ميشه سرعت كاهش شديد پيدا كنه كه مثلا اگر يه اف 16 رو تمام لو غير مجاز بكني ممكنه در سرعت 250 نات كه سرعت انجام مانور و پرواز مناسب هواپيماهاست استال ميشه !!!


اين سرعت فراصوت گذري خواهد بود و نميشه پيوسته موج ضربه اي ناشي از صوت رو بر بدنه وارد كرد اين در حاليه كه تلاش زيادي روي اف22 براي هميچن توان يعني ماندگاري در سرعت بالا و انجام مانور صورت گرفت كه تقريبا به سازي اي خشك و اگر اشتباه نكنم از دي اكسيد الومينيوم و ... منجر شد كه بدنه و نگهداري اون رو پيچيده و همچنين گران گرد ...

[quote]پس اون همه افسانه٬ مخصوصاً حركت با سرعت بالاى سه ماخ براى SR-71 و MiG-25 و جديداً MiG-31 واقعى نبيد؟؟!! فكر كنم حداقل اين سه تا مبرا باشند(البتّه منظورم كروز هست٬ نه مانور)؟! [/quote]
دقيقا همونطور كه ميگيد ...

سرعت بالاي ميگ 31 در مانور نيست بلكه اصلا اين جنگنده مانور نداره ! من كه چيزي نديدم !
بعلاوه اينكه سرعت فراصوت اينها تقريبا يجور كلاهبرداريه !

توضيح :

فرض كنيد شما با سرعت اينديكت (پيتوت) 710 نات در حال پرواز در ارتفاع 8 هزار پايي هستي !
اما سرعت واقعي شما ممكنه 680 نات باشه ! ولي ممكنه در ارتفاع 35 هزار پايي با سرعت 290 نات در حركت باشي اما سرعت واقعي شمابيش از 900 نات باشه ! كه اين بخاطر ارتفاع و كم فشاري مناطق بالاتره !
كه با احتساب پرواز در ارتفاع پايين 900 نات تقريبا 1.6 ماخ ميشه ! اما در ارتفاع بالا و در حالت واقعيتون شما سرعت ارتفاع بالا حدود 0.5 ماخ !!!!

البته موتوري كه بتونه در ارتفاع بالا به سرعت واقعي برسه خيلي مهمه و ميشه گفت همه موتور ها در ارتفاعات كم ميارند بجر موتور هاي ميگ 31 25 يا اس آر 71 ! و البته براي اس آر 71 گويا رسيدن به اين سرعتها در ارتفاعات كمتر هم امكانپذيره !
سرعت بالاي 71 در ارتفاعات كم دشمن اونه ! و به شدت مقابل مانور اون مي ايسته به خاطر اينكه بدنه توي اين سرعت مانور و سطوح فوق العاده تحريك پذير خودش رو حفظ بكنه ! روي بدنه در جاهاي مهم لايه اي از سرب وجود داره كه ~ شيار شياري شده و توي تصاوير احتمالا اگر دقت كنيد خواهيد ديد كه اين لايه سرب بر اثر حرارت صاف ميشه تا راندمان سرعت كم نشه !


بطور كل سرعت هاي فراصوت فقط براي سير مستقيم كروز بدون مانور و گردش هاي سريع ممكنه ! كه بسته به ارتفاع تغيير پذير خواهد بود ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.