cheka

بررسی Pitot Tube

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]يه سوال داشتم:[/font][/size][/b]
[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]چرا اين قدر لوله پيتوت درازه؟ چه نيازي به دراز بودن اونه؟[/font][/size][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Mohebbi' timestamp='1374040121' post='322021']
[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]يه سوال داشتم:[/font][/size][/b]
[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]چرا اين قدر لوله پيتوت درازه؟ چه نيازي به دراز بودن اونه؟[/font][/size][/b]
[/quote]

جناب محبی عزیز

تفاوت طول بین تیوب های پیتوت به ساختار داخلی و قطعات استفاده شده در آنها بازمیگردد، همونطور که مستحضر هستید، جریان های هوایی معمولا از الگوی Turbulent تبعیت میکنه که محاسبه ی اختلاف فشار استاتیکی و دینامیکی در این حالت سخت تر از فلوی دیگر سیالات هست و برای ایجاد عدد رینولد مناسب (مینمم کردن خطا) نیاز به برقراری رابطه ی مشخصی بین طول و سطح مقطع تیوب پیتوت هست . در ثانی نیاز به استفاده از قطعات و تکنیک های دیگری برای افزایش دقت اندازه گیری سرعت هست. برای مثال از صفحات Orfice برای محاسبه ی اختلاف فشار و فلوی جریان هوایی استفاده میشه که به خودی خود نیاز به طول قابل توجهی داره که اندازه گیری رو انجام بده.

از طرف دیگه ، ثابت زمانی پاسخ تیوب پیتوت (=سرعت پاسخ سنسور) بستگی به هندسه ی این تیوب از جمله سطح مقطع دبی جریان ، سطح مقطع و طول لوله ها داره که برای بهینه سازی این کمیت هم نیاز به طول مشخصی از لوله پیتوت هست.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر. دقیقا از روشی مشابه در دریا هم استفاده میشه البته روش دیگری هم هست و اون استفاده از امواج سونار و کمک گرفتن از اثر داپلر هست.
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Untitled-2.gif[/IMG]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Mohebbi' timestamp='1374040121' post='322021']
[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]يه سوال داشتم:[/font][/size][/b]
[b][size=5][font=tahoma, geneva, sans-serif]چرا اين قدر لوله پيتوت درازه؟ چه نيازي به دراز بودن اونه؟[/font][/size][/b]
[/quote]


تشکر از تاپیکتون مارو بردید به دوران هنرستان و قدیم ها...

[right]اون پیتوت تیوب که میبینید درازه و نوک هواپیماهای جنگنده است یا سر تیپ بال،به خاطر اینه که تو یک نقطه و مکانی نسبت به کل هواپیما باشه که توربولانس وجود نداشته باشه...[/right]

[right]راستی نکته ای که به ذهنم رسید انکه پیتوت تیوب بدون استاتیک پورت کار نمیکنه. چون هدف نهایی رساندن اطلاعات فشاری به نشان دهنده است که به عنوان مثال سرعت سنج.[/right]

[right]یک هیتر الکتریکی هم در پیتوت تیوب هستش که باعث تبخیر رطوبت و برای مواقع زمستان و یخ زدگی به کار میره.[/right]

[right]ELECTRICAL HEATER-MOSITURE-AIRSPEED INDICATOR-PITOT STATIC-WING TIP-TORBULANCE-[/right] ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما بچه بودیم به ما میگفتن برای تخلیه الکتریسیته ساکنی هست ک از طریق مالش هواپیما بر ابر ها بوجود اومده نمیدونستم ابزار هواشناسیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.