امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فک کنم بزرگترین چالش بعد از شناور سازی اولیه بدنه کشتی ، حمل از محل غرق تا حوض خشک باشه ، که فکر نکنم ما دک شناور به اندازه این ناو داشته باشیم ، چون از اونجا حداقل تا صنایع شهید درویشی بندر عباس باید حمل بشه

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هزینه بازیابی و حمل و تعمیر این کشتی چهل و اندی ساله نسبت  به ساخت نمونه جدیدتر  به روزتر و البته صفرکیلو متر به صرفه نیست

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 minutes قبل , arjemandi گفت:

هزینه بازیابی و حمل و تعمیر این کشتی چهل و اندی ساله نسبت  به ساخت نمونه جدیدتر  به روزتر و البته صفرکیلو متر به صرفه نیست

ساخت نمونه جدید تر ؟

ما سری موج را هم بر اساس تجربه تعمیر سبلان داریم میسازیم . بازیابی و تعمیر این سازه، در صورت امکان البته ، می تواند دانش فنی برای ساخت این تایپ و سایز کشتی را به ما بدهد . 

ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , oldmagina گفت:

ساخت نمونه جدید تر ؟

ما سری موج را هم بر اساس تجربه تعمیر سبلان داریم میسازیم . بازیابی و تعمیر این سازه، در صورت امکان البته ، می تواند دانش فنی برای ساخت این تایپ و سایز کشتی را به ما بدهد . 

از چین بخریم با مشارکت در ساخت .پاکستان خیلی وقته از این کارها میکنه ما چرا از هیچ کس کار یاد نمی گیریم

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , arjemandi گفت:

از چین بخریم با مشارکت در ساخت .پاکستان خیلی وقته از این کارها میکنه ما چرا از هیچ کس کار یاد نمی گیریم

خوب اشکال کار اینه که بهمون نمی فروشند :)

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, oldmagina گفت:

خوب اشکال کار اینه که بهمون نمی فروشند :)

این رو قبلا جناب mr9پاسخ دادند اگر بخواهند میشود اینها همش بهانه هست

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, oldmagina گفت:

خوب اشکال کار اینه که بهمون نمی فروشند :)

کی گفته نمی فروشند؟ همین خارک هم زمان جنگ به ایران داده شد زمانی که بقیه ی خرید های نظامی به ایران داده نشد و لغو کردند

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 minutes قبل , mehdipersian گفت:

کی گفته نمی فروشند؟ همین خارک هم زمان جنگ به ایران داده شد زمانی که بقیه ی خرید های نظامی به ایران داده نشد و لغو کردند

 

اینها قابل مقایسه نیست ، همین خارک را هم با هزار ترفند تونستند از انگلیس پس بگیرند . ماجرای مفصلی داره .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , 951 گفت:

فک کنم بزرگترین چالش بعد از شناور سازی اولیه بدنه کشتی ، حمل از محل غرق تا حوض خشک باشه ، که فکر نکنم ما دک شناور به اندازه این ناو داشته باشیم ، چون از اونجا حداقل تا صنایع شهید درویشی بندر عباس باید حمل بشه

کار نشد نداره حتما نباید چنین چیزی داشته باشیم !

میتونیم چنین خدماتی را از بیرون تهیه کنیم ویا چنین کشتی را اجاره کنیم برای این کار!! برای کشوری که یک ناوچه را دربازه‌ی ۱۰ساله میسازه فکنم سیو چنین ناو عظیم و غیر قابل جایگزینی مقرون به صرفه باشه!

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینقدر گفتگو تخیلی شده که رفقا رو دعوت می کنم به خوندن کتاب ماندگار روحی از گروندبنکس از آرتور سی کلارک در باب داستانی که در اون دانشمندان راه حل هایی برای بیرون کشیدن کشتی تایتانیک از کف دریا ارائه دادند. 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , aminf14 گفت:

اینقدر گفتگو تخیلی شده که رفقا رو دعوت می کنم به خوندن کتاب ماندگار روحی از گروندبنکس از آرتور سی کلارک در باب داستانی که در اون دانشمندان راه حل هایی برای بیرون کشیدن کشتی تایتانیک از کف دریا ارائه دادند. 

باحال بود :)

اما یه فرقی داره که تایتانیک در عمق 4000 متری بود اما خارک در عمق حدود 40 متری

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
46 minutes قبل , Overdose گفت:

کار نشد نداره حتما نباید چنین چیزی داشته باشیم !

میتونیم چنین خدماتی را از بیرون تهیه کنیم ویا چنین کشتی را اجاره کنیم برای این کار!! برای کشوری که یک ناوچه را دربازه‌ی ۱۰ساله میسازه فکنم سیو چنین ناو عظیم و غیر قابل جایگزینی مقرون به صرفه باشه!

اگه بتونن با تخلیه کمپارتها و سوخت داخل مخازن ناو ، شناورش کنن ، در تئوری حتی حمل بدون دک شناور هم امکانپذیره ،  همین چند وقت پیش یه کشتی کروزر غرق شده در سواحل ایتالیا رو که نیمه شناور شده بود و تناژ بسیار بالاتری هم از خارک داشت ، بازیابی کردن .

با فناوری موجود در ایران تخلیه کمپارتها و تخلیه مخازن سوخت و حتی شناور سازی امکانپذیره ، نمونه اش در مورد یک سوپر نفتکش ژاپنی که در زمان جنگ در جزیره خارک هدف قرار گرفت و نیمه غرق شد و بعدها بخاطر ساخت فیلم جنگ نفتکش ها شناورسازی و جابجا شد و بعد از اتمام فیلم برداری هم دوباره به محل جدید در پشت اسکله آذرپاد جزیره خارک منتقل شد موجوده . این نفتکش تا چند سال پیش هم در مکان جدید توسط غواصهای صنعتی در حال اوراق شدن بود !

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول باید دید در این حادثه آسیب دیدگی سازه اصلی و بدنه در چه حدی هست.

آیا سازه ناو سالم است و ارزش هزینه بسیار بالای نجات و بازسازی را دارد یا خیر؟

 

غرق شدن ناو خارک در اثر انفجار و آتش سوزی شدید در دیگهای بخار و مخازن سوخت بوده که باعث ورود کنترل نشده آب به داخل کمپارتمان ها و مخازن گشته.

 

یک کشتی نظامی در اندازه و کلاس خارک شامل کمپارتمان های قابل ایزوله سازی و مجزایی هستند که در صورت بروز حادثه یا برخورد موشک ، اژدر یا تصادف با بستن دریچه های مرتبط از ورود آب به دیگر بخش ها جلوگیری شده و حتی با نفوذ آب به تعداد زیادی از بخش ها، ناو شناور میماند.

( برای مثال ناو سبلان با آسیب جدی و ورود آب به بخش های زیادی از ناو با بستن دریچه های ارتباطی شناور ماند و نجات پیدا کرد)

 

 

در رابطه با این حادثه و عامل غرق شدن ناو دو فرضیه وجود دارد:

۱- بر اثر شدت انفجار تعداد زیادی از کمپارتمان های نزدیک به پاشنه و مرکز  ناو در همان لحظه انفجار دچار تخریب و آبگرفتگی شده و باعث غرق شدن ناو گشته.

 

۲- بر اثر آتش سوزی شدید و مدت زمان بالای آتش سوزی به مرور بخش های جداساز این کمپارتمان ها ذوب شده و بوجود آمدن اعوجاج در بدنه و درب های ایزوله سازی، آب به بخش های دیگر نفوذ کرده و باعث غرق شدن خارک شده.

 

در هر دو صورت به نظر میرسد که آسیب جدی و جبران ناپذیری به سازه اصلی و بدنه خارک وارد آمده

 

از طرفی با انفجار و آتش سوزی گسترده و طولانی، دیگ های بخار و توربین ها گیربکس ها و ژنراتورها به کلی نابود شدند و احتمالاً امکان بازیابی آنها وجود نخواهد داشت.

هزینه های سیستم های کنترل، سیم کشی ها، رادارها، تسلیحات و بخش های دیگر هم اضافه بر آن

متاسفانه به نظر میرسه که بازیابی و بازسازی ناو خارک نه از لحاظ عملیاتی امکان پذیر است و نه از نظر اقتصادی به صرفه.

 

شاید باید منتظر ناو جایگزین خارک باشیم.

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم می شود حداقل بعضی قسمت های با ارزش را باز کنند. مثل رادار و توپ و... 

ولی در کل به دنبال شناور نو باشیم بهتر هست تا بازیابی این شناور فرسوده و آتش گرفته

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.