hamed_713

بدون سرنشین آر.کیو-170 جانور قندهار (RQ-170 Sentinel)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام.
جناب IRIAF...ممنون که اومدی به بحث...
هواپیماهای تک موتوره (مثل RQ-170 و X-47) ، چطور نبود سکان عمودی رو جبران میکنند؟؟؟ ... مخصوصاً X-47...
«همین طور یک سیستم پیشرفته پرواز سیمی یا فلای با وایر که به خلبان این امکان رو میده که زیاد از سطوح کنترل برای حرکات جانبی استفاده نکنه» ... این رو بیشتر توضیح میدی؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستش به اینکه هواپیمای یک موتوره چطور میخواد این کار رو بکن نمیدونم.این سیستم فلای بای وایر هم که خود کامپیوتر کار رو انجام میده و تصحیح حرکات جانبی رو انجام میده از نت تحقیق کرد اما توضیح کاملش رو نمیدونم...


رواقع جواب هر دوی سوالات شما رو که مهم هم هست یکی از دوستان متخصص باید جواب بده.بنده در حد خیلی اتدایی با ایرودینامیک اشنایی دارم دوست عزیز.



بازم تشکر.داریم از تاپیکتون استفاده میکنیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان خوب بخونن . اینا صحبت های اریک اشمیت مدیر عامل گوگل هست همون زمانی که rq170 رو گرفتیم
البته به صورت خلاصه نوشتم مصاحبش اگه اشتباه نکنم با شبکه abc هست . از این لینکم می تونید ببینید http://www.aparat.com/v/xfIyg
البته به نظرم ترجمش مشکل داره . مثلا ترجمه کرده ترافیک هوایی ولی من هوایی رو تو حرفاش نمیشنوم . شایدم من اشتباه می کنم :straight: یا cyber war رو جنگ نرم ترجمه کرده icon_eek ماله نصر تی وی هست

" ما همواره نگران این هستیم که ایرانیان به نرم افزار های رمز گذاری شده ای که عملکرد کنترلی دارند دست پیدا کرده باشند
ایرانیان به طور غیرعادی که ما کاملا بی خبریم در جنگ سایبر استعداد و نبوغ دارند
اونها اخیرا با هک هوشمندانه ای توانسته اند بخشی از ترافیک (هوایی) دانمارک را تحت کنترل بگیرند . اما هیچ کس کاملا متوجه نشد چطور این کار رو کردند !!!
در دانمارک اونها بخشی از سیستم ترافیکی رو از راه اینترنت به ایران منتقل کردند و سپس به دانمارک برگرداندند !!! این یک امتحان بود

مجری می پرسه: بعضی ها می گن که ایران توانایی فرود آوردن پهپاد آمریکایی رو نداشته و این تکنولوژی رو از چین قرض گرفته ولی با حرف هایی که شما می گین به نظر این امکان وجود داره
اریک اشمیت در پاسخ : ممکنه واقعا به این تکنولوژی دست پیدا کرده باشند در این مورد تمام اطلاعات طبقه بندی شده هستند و ما نمی تونیم بدونیم . اما همواره این احتمال وجود داره که ارتباطات کد گذاری شده این پهباد رمز گشایی شده یا به طریق دیگه ای قطع شده باشند . همواره این نگرانی وجود داره و هیچ وقت نمیشه مطمئن بود . "

فک کنم بعضی شبهه ها با این حرف ها بر طرف بشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]این سیستم تراست متفاوت یا دیفرنشیال تراست که گفتم حرکات جانبی رو کنترل میکنه مال هواپیمای 2 موتوره بی2 بود.[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چکا ممنون...مفید بود ، خیلی...جالبه این سیستم کامپیوتری که گفتی ، در هر ثانیه 60 بار وضعیت هواپیما رو چک میکنه (B-2)...
البته ما در RQ-170 چیز دیگه ایی داریم...شهپرهای از هم باز شونده ، اصلاً نداریم .. به جاش یه تیکه ی مستطیل شکله نازک داریم که در دو سر بال وجود داره.. شهپرها هم خیلی کلفت هستند .. این طراحی رو من توی هیچ هواپیمای بال پرنده ی دیگه ایی ندیدم ، حتی پولکت و دارک استار از شهپرهای باز شونده استفاده میکنند ...نظرتون در مورد این نوع طراحی چیه؟؟؟
چکا ..« [i]اثر شکل آیرودینامیکی جسم در Drag و عبور جریان هوایی» .. [/i]این رو بیشتر توضیح میدی؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


چکا ..« اثر شکل آیرودینامیکی جسم در Drag و عبور جریان هوایی» .. این رو بیشتر توضیح میدی؟؟؟



ببینید شکل اجسام و سطحی از آن که مستقیما در مسیر هوایی قرار میگیره ، تاثیر مستقیمی بر اجازه دادن به جریان هوایی برای عبور داره. برای مثال در شکل زیر هر دو جسم یکی هستند اما زاویه ی جسم دوم نسبت به جریان هوایی (اصطلاحا Angle of Attack) باعث میشود مقاومت هوایی (Drag) جسم افزایش پیدا کنه و در نتیجه حرکت دادنش در راستای مسیر هوا مشکل تر و انرژی بر باشه .

pic4-8.gif

البته این نرخ اسکنی که شما فرمودید بنظرم کم میاد و کامپیوترها باید هر چند میلی ثانیه اسکن رو انجام بدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یادم رفت بگم ، نرخ اسکن مربوط به دهه ی 80 هستش... :mrgreen:
الان دغدغه ی اصلی من ، تفاوت ویژگی های یه هواپیمای، بلند بال (RQ-170 و پولکت) با هواپیماهایی مثل X-47 و X-45 هستش...یه تعریفی از اینکه بلندی و کوتاهی بال در خواص آیرو دینامیک هواپیما چه تاثیری داره، ارائه نمی کنید؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]جناب چکا میشه یکم توضیح ساده ری بدید که حرکت هواپیماهای بال پرنده حول محور یاو یا حرکت جانبیش که با رادر انجام میشه توضیح بدین؟وقتی یک بال پرنده کل دم رو نداره و یک موتور داره،پس سیستم دیفرنیال تراست رو هم نداره.اونموقع فقط سیستم فلای بای وایر کامپیوتریش باعث حرکت های جانبی و تعادل جانبی میشه؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='013579' timestamp='1377865818' post='334280']
الان دغدغه ی اصلی من ، تفاوت ویژگی های یه هواپیمای، بلند بال (RQ-170 و پولکت) با هواپیماهایی مثل X-47 و X-45 هستش...یه تعریفی از اینکه بلندی و کوتاهی بال در خواص آیرو دینامیک هواپیما چه تاثیری داره، ارائه نمی کنید؟؟؟
[/quote]

بالهای هواپیما مشخصه ای بنام aspect Ratio دارند که نسبت طول بال به عرض بال (Cord) است ، میزان این نسبت مشخص کننده ی پروفایل رفتاری هواپیماست ، برای مثال هواپیماهای با Aspect Ratio بالا (بالهای بلند و با عرض کم) بیشتر تحت فشار خمیدگی (Bending Stress) هستند ، مانورپذیری و حجم داخلی قابل استفاده ی کمتری دارند.

جناب IRInavy

فرض کنید دو نفر در دو سر یک تخته در حال حرکت دادن آن با یک سرعت مساوی هستند ، در این حالت تخته صرفا در جهت نیروی وارده حرکت میکند. حال فرض کنید یکی از این دو نفر ، تخته را با سرعت بیشتری نسبت به نفر دیگر حمل کند ، چه میشود ؟ تخته حول راستای عمودی خود میچرخد و در راستای Yaw حرکت میکند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/yaw.jpg [/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مانور پذیری رو میدونستم...حواسم نبود بگم... :mrgreen:
مانور پذیری و فضای داخلی کم .. طرح بال بلند ، چه آورده یا آورده هایی داره؟؟؟ (بلاخص توی 170)
«تحت فشار خمیدگی»...این تیکه رو درست متوجه نشدم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]«تحت فشار خمیدگی»...این تیکه رو درست متوجه نشدم... [/quote]
يه كاعذ دستتون بگيريد خم ميشه سريع اما يه كتاب رو اگه دستتون بگيريد خم نميشه چون ضخامت بيشتري داره داستان بال هواپيما هم همينه هر چه طول بيشتر و عرض كمتر باشه راحت تر خم ميشه داستان ممان اينرسي اينها ویرایش شده در توسط death

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1377871668' post='334298']
يه كاعذ دستتون بگيريد خم ميشه سريع اما يه كتاب رو اگه دستتون بگيريد خم نميشه چون ضخامت بيشتري داره داستان بال هواپيما هم همينه هر چه طول بيشتر و ضخامت كمتر باشه راحت تر خم ميشه داستان ممان اينرسي اينها فكر كنم
[/quote]
فیلم پرواز حماسه رو دیدی؟؟؟ ... به بالهاش دقت کن... :rose:
فیلم پرواز پولکت رو دیدی؟؟؟ ... باز هم به بالهاش دقت کن... :rose:
البته اینی که میگی صحیح هستشا ، ولی ربطی به RQ ، نداره... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من جمله جناب چكا رو توضيح دادم [color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]Bending Stress كه ايشون البته فشار خميدگي ترجمه كردن رو هم رشته اي هاي من بهش ميگن تنش خمشي و سعي كردم به ساده ترين زبان توضيح بدم تنش خمشي چيه در مورد بقيه فيلم ها عكس ها چيزي نميدونم[/right][/font][/color]

كامنتم رو يكم اصلاح كردم اين بار بخونيد شايد متوجه منظورم بشيد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


مانور پذیری و فضای داخلی کم .. طرح بال بلند ، چه آورده یا آورده هایی داره؟؟؟ (بلاخص توی 170)



بالهای بلند با Aspect Ratio بالا قابلیت Drag پایین و نیروی Lift بالا (نیرویی که هواپیما را در هوا نگه میدارد) دارد

در مورد Bending Stress هم فرمایش جناب Death کاملا درست هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.