hamed_713

بدون سرنشین آر.کیو-170 جانور قندهار (RQ-170 Sentinel)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شهاب جان شما چطوری آرکیو رو اونجوری کردی ویرایش شده در توسط mahdi100
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdi100' timestamp='1388590526' post='356987']
شهاب جان شما چطوری آرکیو رو اونجوری کردی
[/quote]
دوست عزیز بنده اینکارو نکردم! اینها تصاویری هستن که جناب 013579 تو یکی از تاپک های مربوط به آرکیو170 گذاشته بودن!
اما به نظرم این تغییرات رو با فوتوشاپ (تنظیمات رنگ و نور) انجام دادن!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1388666259' post='357107']
دوست عزیز بنده اینکارو نکردم! اینها تصاویری هستن که جناب 013579 تو یکی از تاپک های مربوط به آرکیو170 گذاشته بودن!
اما به نظرم این تغییرات رو با فوتوشاپ (تنظیمات رنگ و نور) انجام دادن!
[/quote]
مطمئنی با فتوشاپ بوده آخه من هرچی باهاش ور رفتن اینجوری نشد حتی یه ذره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdi100' timestamp='1388666613' post='357110']
مطمئنی با فتوشاپ بوده آخه من هرچی باهاش ور رفتن اینجوری نشد حتی یه ذره
[/quote]
نه!
عکس زیر با نرم افزار Image Analyzer به این صورت در اومده:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/RQ-170-4.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/RQ-170-4.JPG[/img]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1388677647' post='357141']
نه!
عکس زیر با نرم افزار Image Analyzer به این صورت در اومده:
[/quote]
ممنون شهاب جان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdi100' timestamp='1388681023' post='357148']
ممنون شهاب جان
[/quote]
خواهش میکنم.
البته بدون نرم افزار هم میشه اون حفره رو دید! اگه دقت کنی میبینی که وسط ورودی هوا نسبت به جاهای دیگه تیره تره و فکر میکنم با فوتوشاپ هم میشه این حفره رو نمایان تر کرد!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/RQ-170-4.JPG[/img]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم یه ویدئوی نا بی ربط ... (در مورد ورودی موتور 170)
[left][CODE]
http://www.youtube.com/watch?v=oA8wSuD14vQ
[/CODE][/left]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به ابعاد آرکیو 170 و استفاده از موتور F-404 تو پهپاد [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Phantom_Ray"]Phantom Ray[/url] که از آرکیو بزرگتر هست بعید به نظر میرسه که موتور F-404 یا F-414 و یا حتی TF-34 در این پهپاد بکار گرفته شده باشه! یکی دیگه از گزینه های احتمالی موتور [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Honeywell_F124"]F124 [/url]هست که 28 کیلونیوتن تراست ایجاد میکنه و تو جنگنده های [url="http://en.wikipedia.org/wiki/AIDC_F-CK-1_Ching-kuo"]F-CK-1[/url] (البته مدل پس سوز دار با تراست 27 الی 42 کیلونیتن) استفاده شده!
به هر حال اون کسی که توان مهندسی معکوس موتورهای آمریکایی رو داشته باشه میتونه RD-33 روسی رو هم مهندسی معکوس کنه ولی مسئله اینه که احتمالا موتورهای آمریکایی کیفیت بالاتری دارن و شاید مهندسی معکوس RD-33 هم مشکل زا باشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از بس در مورد موتور این 170 من تو این سایت داد زدم ، صدام رفت ، میترسم فردا روزی تصویرم هم بره ...

1-اختلاف دما در محیط ایجاد نمیکنه. (در ارتفاع 50000 پایی ، دمای هوا 50- درجه هستش)
2-دمای احتراق و کارش در اون حدی هست که 170 میتونه دماش رو با محیط پیرامونش هماهنگ کنه.
3-جوری هست که باعث میشه 170 صدای بسیار کمی داشته باشه.
4-سی و پنج سال ما رو جلو برده. (ما خودمون بدون نمونه شاید در سال [size=5][color=#FF0000]2040[/color][/size] بهش میرسیدیم) ویرایش شده در توسط 013579
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشكل شما اينه كه يك چيز ساده رو بهش توجه نمي كنيد ، اون هم اينه كه تا گرمايي نباشه اختلاف دما ايجاد نميشه و سيستم هاي سرد كردن گازهاي خروجي هم در واقع گرما رو از گازهاي خروجي ميگيرند و بدون وجود گرما اختلاف دما ايجاد نميشه .... وقتي گرمايي هم كه از موتور بيرون مياد بسيار ناچيز باشه وقتي داخل يك محيط مثل هوا ميشه ديگه به هيچ عنوان توانايي تغيير دما رو نداره !
توصيه مي كنم يك جلد ترموديناميك بخونيد ...

صدا هم ناشي از انبساط گازهاي خروجي هست كه در صورت كنترل اين مورد هم باز صدايي ايجاد نميشه تقريبا ویرایش شده در توسط hamedof

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hamedof' timestamp='1388698658' post='357176']
مشكل شما اينه كه يك چيز ساده رو بهش توجه نمي كنيد ، اون هم اينه كه تا گرمايي نباشه اختلاف دما ايجاد نميشه و سيستم هاي سرد كردن گازهاي خروجي هم در واقع گرما رو از گازهاي خروجي ميگيرند و بدون وجود گرما اختلاف دما ايجاد نميشه .... وقتي گرمايي هم كه از موتور بيرون مياد بسيار ناچيز باشه وقتي داخل يك محيط مثل هوا ميشه ديگه به هيچ عنوان توانايي تغيير دما رو نداره !
توصيه مي كنم يك جلد ترموديناميك بخونيد ...

صدا هم ناشي از انبساط گازهاي خروجي هست كه در صورت كنترل اين مورد هم باز صدايي ايجاد نميشه تقريبا
[/quote]
50- درجه دمای هوا + موتور جت (حرارت بالای هزار درجه ی سانتی گراد) + نازکی 170 + قابلیت پنهان کاری در بعد گرمایی (هم دما شدن با محیط) + حساسیت بسیار بالای سامانه های رصد اپتیکی ترمال زمینی = X
حامد جان حالا شما X رو که سیستم پیشرانش تشریف داره ، به ما معرفی کن ...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من همه موتور هاي جت رو نميشناسم كه بخوام موتور رو معرفي كنم ولي اين رو ميدونم كه اين كار به خود موتور مربوط نيست و همش مربوطه به سرد كردن گازهاي خروجي ! الان لپتاپ پيشم نيست وگرنه كاملا با شكل بهتون ميگفتم كه اصلا چيزي كه فكر مي كني چيز خيلي شاخي نيست و ميشه رو هر جنگنده اي اون رو پياده كرد ، اين بحث فقط سر سرد كردن گازهاي خروجيه نه موتور !

-----
شما ميگي كه گاز خروجي رو كل گرماش رو ميگيري در صورتي كه اين كار ممكن نيست ، در صورتي چيزي كه ميگيد ممكنه كه شما بتوني كل گرما رو تبديل به كار كنيد وگرنه در گاز خروجي باز هم گرما وجود خواهد داشت ... اگه ميشد كل گرما رو به كار تبديل كرد ، اون وقت شما ميتونستي در هر سيستمي آنتروپي رو به صفر برسوني كه اين كار تنها با ساخت آدمك ماكسول ؟ممكن بود ! كه اون به دلايل مختلفي اثبات شد تنها در صورت ساخت ماشين زمان ميشد چنين چيزي ساخت! پس عملا صفر كردن كل انرژي گاز خروجي غير ممكنه ! اصلا اگه كل گرما رو هم بگيري ديگه با كدوم انرژي پهپاد مي خواست حركت كنه ؟!

چيز هايي كه ميگي اگه امكان داشته باشه يعني كل قوانين ترموديناميك ميره زير سوال :|

حالا حرف آدماي سپاه رو ميشه قبول كرد يا فيزيك رو ؟! اگه يك چيز از لحاظ علم ترموديناميك ممكن نباشه ، ديگه فرقي نداره كه تو كل دنيا چه كسي ادعايي خواهد كرد !

شما اين مسائل ترموديناميكي رو علمي به من اثبات كن ، من قبول ميكنم ویرایش شده در توسط hamedof
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hamedof' timestamp='1388698658' post='357176']
مشكل شما اينه كه يك چيز ساده رو بهش توجه نمي كنيد ، اون هم اينه كه تا گرمايي نباشه اختلاف دما ايجاد نميشه و سيستم هاي سرد كردن گازهاي خروجي هم در واقع گرما رو از گازهاي خروجي ميگيرند و بدون وجود گرما اختلاف دما ايجاد نميشه .... وقتي گرمايي هم كه از موتور بيرون مياد بسيار ناچيز باشه وقتي داخل يك محيط مثل هوا ميشه ديگه به هيچ عنوان توانايي تغيير دما رو نداره !
توصيه مي كنم يك جلد ترموديناميك بخونيد ...

صدا هم ناشي از انبساط گازهاي خروجي هست كه در صورت كنترل اين مورد هم باز صدايي ايجاد نميشه تقريبا
[/quote]

توصیه نکن جون بابا....... همین امروز داشتم پرازنیز میخوندم......خدا نصیب کافر نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hamedof' timestamp='1388699781' post='357178']
من همه موتور هاي جت رو نميشناسم كه بخوام موتور رو معرفي كنم ولي اين رو ميدونم كه اين كار به خود موتور مربوط نيست و همش مربوطه به سرد كردن گازهاي خروجي ! الان لپتاپ پيشم نيست وگرنه كاملا با شكل بهتون ميگفتم كه اصلا چيزي كه فكر مي كني چيز خيلي شاخي نيست و ميشه رو هر جنگنده اي اون رو پياده كرد ، اين بحث فقط سر سرد كردن گازهاي خروجيه نه موتور !
[/quote]
ما که چیز عجیبی نمیگیم حامد ...
شما میگی که با موضوع Heat Exchanging ، میشه 1-آر کیو رو از ایجاد اختلاف دما در محیط (ناشی از گازهای خروجی) مبرا کرد 2-قابلیت یکسان شدن دماش رو با محیط تفسیر کرد ، به علاوه ی توجه به دو موضوع 1-سردی بسیار زیاد هوا در اون بالا و 2-عرض 4/5 متری پهپاد و اون حجم انبوه زیرسامانه ها ...

اثباتش کن ...

[quote]شما ميگي كه گاز خروجي رو كل گرماش رو ميگيري در صورتي كه اين كار ممكن نيست ، در صورتي چيزي كه ميگيد ممكنه كه شما بتوني كل گرما رو تبديل به كار كنيد وگرنه در گاز خروجي باز هم گرما وجود خواهد داشت ... [/quote]
کو؟ کجا من این حرف رو زدم؟

بحث من ورای تولید پیشرانش از طریق احتراقه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس گرما چي اين وسط؟! راه ديگه اي سراغ داري ؟!
سوختن گرما ايجاد مي كنه يا بايد گرما رو تبديل به كارش كني به وسيه يك توربين يا تخليش كني كه در صورت تخليه ميشه سردش كرد تا يك جايي ، بقيه گرما رو شما ميخواهي چيكار كني ؟!
اصلا هيچ ايده اي داري سر اين ماجرا كه اينقدر حرف يك نفر رو چسبيدي ؟!
اگه ايده اي نداري فرار رو به جلو نكن ، چون كل آركيو باز هم از ساده ترين قوانين فيزيك پيروي مي كنه ! شما ميتوني بگي قانون هاي نيوتن در مورد اين اركيو صادق نيست ؟!
من هم ميگم موتور هاي جت اين فرآيند رو دارند ( رجوع شود به تاپيك موتور هاي جت) و اين تخليه رو باز هم بايد داشته باشه ... گرما رو يا بايد كار كني يا فقط كمي سردترش كني تا احتمال شناسايي پايين بياد ، كه سرد كردن هم تا حدي ممكنه ، و حتي اگه كل دما رو پخش كني باز هم گرما وجود خواهد داشت براي ايجاد اختلاف دما ، دليلش هم اينه كه گرما ( انرژي ) وجود داره و يك قسمت اين پرنده گرم خواهد شد اما به دليل همرفت گرمايي اين گرما پخش ميشه در هوا اطراف اون هم به سرعت و احتمال شناسايي بشيار كم ميشه .... همين
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.