hamed_713

بدون سرنشین آر.کیو-170 جانور قندهار (RQ-170 Sentinel)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='Marine101' timestamp='1401759716' post='382415']
[size=5]به نام خدا[/size]
سلام.

این عکس رو من هم قصد داشتم بگذارم ، اما با هدفی دیگر...
در موضوع رصد RQ-170 در جدار مرز ، مثل اینکه هم موضوع رصد بصری توسط دیده بان ها مطرح هستش و هم کشف و رهگیری این چنینی توسط سامانه های ترمال ... اما ... 1-سنسور این سامانه چی هستش (مثلاً فقط یه بازه ی خاصی رو پوشش میده یا تمام طیف مادون قرمز رو؟) ، چه برنامه ریزی های نرم افزاری دارد و چه نوع ابتکاراتی درش به کار رفته؟! 2-چه پیش زمینه ی اطلاعاتی ایی از 170 در نزد عزیزان پدافند سپاه موجود بوده؟!
(برای درک بهتر تاثیر وجود اطلاعات از قبل ... مثلاً شما در نظر داشته باش که به طریقی یک تصویر ابر طیفی ابتدایی از F-22 به دست بچه های سپاه برسد ، این مورد چه نقشی در کشف و رصد میتونه داشته باشه؟! شما با تحلیل طیفی رنگ این هواپیما چه کاری میتونی انجام بدی، که بدون موجود بودن آن طیف نگاری نوری ازش عاجز بودی؟!)

موضوع هم دمایی با محیط رو این بنده ی حقیر به نقل از فارس نیوز مطرح کردم (قبول دارم که جفنگیات زیاد میگند) و نتیجه گیری شخصی از گفته های سردار حاجی زاده در باب موتور 170 توی دانشگاه خواجه نصیرالدّین طوسی ... هم دمایی لزوماً به این معنا نیست که حالا چون دمای اون بالا (50 هزار پایی) قریب به 50- هستش، حتماً پهپاد هم باید کلاً منفی پنجاه بشه دماش، خیر اینطور نیست، در واقع به این معنا هست که دمای پهپاد (موضوع سطح بیرونی پهپاد نیست) هر چه قدر که کمتر بشه بهتره ، مثلاً دماش 50 نباشه، دمای هوا هم 50- (خوب این خودش میشه 100 درجه اختلاف دما) ... موضوع هم فقط دمای سطح بیرونی نیست ، دمای سطح بیرون خوب یه بخشیش اصطحکاک هستش، کاریش هم نمیشه کرد ... دمای کل پهپاد مطرح هستش ، چرا؟ چون این یک پهپاده ، تانک نیست که بشه حالا بیایی adaptive روش پیاده کنی و یا اینکه بیایی برای جلوگیری از تاثیر گرمای ناشی شده از داخل بر سطح خارجی عایق کاری اش بکنی ، مسئله ی وزنش هست، مسئله ی هزار دنگ و فنگ دیگه اش هست (همون طور که خودت هم اشاره کردی) ... راهکار استتار حرارتی هم فقط پوشش سطح بیرون نیست ... به نظر بنده توی این پهپاد اومدن روی موضوع کاهش و کنترل دمای زیر سامانه ها و فضای داخلی خودِ 170 کار کرده اند ، مطمئناً وقتی شما بیایی دمای داخلی یه جسم (که محیط داخلش از سطح بیرونی ایزوله نشده است) رو کاهش بدهی ، خُب روی سطح بیرونش هم تاثیر قابل قبولی خواهد داشت ... این بنده ی حقیر فرض رو بر این گذاشتم که موتور 170 احتراقی نیست ، خب در این صورت بخش قابل توجهی از موضوع تولید گرما حل شده هستش (قبول دارم سخته که بشه تصور کرد مثلاً موتوری وجود داشته باشه که در دمای 20- کار کنه و اختلاف دما هم کم باشه ، ولی غیر ممکن نیست!) ... خب زیر سامانه ها هم اثباتی براش ارائه نشده که از چه سطح و بعدی از دانش الکترونیک استفاده می کنند ، شاید مداراتش فوتونیک باشه. و خیلی چیزهای دیگه ... ایالات متحده ی آمریکا این همه پیشرفت حوزه ی مدارات فوتونیک رو میخواد برای کجاش، وقتی الان ازش استفاده نکنه؟!.
این تصویر به وضوح منظور من رو میرسونه.

در هواپیماها و کلاً وسایل نقلیه ، بحث اصلی حرارتشون به اون سیستم اصلی احتراقشون بر میگرده ... حالا ما اگر فرض رو بر این بگذاریم که این نقل قول از سردار حاجی زاده که موتور 170 در محیط اختلاف دما ایجاد نمیکنه صحت داشته باشه ، میتونیم بگیم ، موتور 170 احتراقی نیست ، چون موتور های احتراقی خیلی زور بزنند دمای خروجیشون از 40 تا 50 درجه کمتر نمیشه! ... پس اگر موتور احتراقی نباشه، لابد یه چرخه ی با بازدهی بسیار بالا هستش که نمونه های اولیه اش توی 170 پیاده شده. در ضمن جایی دیگه هم سردار حاجی زاده عنوان کردند که با مهندسی معکوس موتور 170 نزدیک به سه دهه در دانش موتور پهپاد جلو رفته ایم! (البته به این نقل قول هم اعتباری نیست.).
[/quote]


خوب برادر جان یک مطلب اینکه اصلا فرقی نمیکنه سامانه های سپاه چی بوده یا نبوده برای ما مجهول هست اما میبینیم تصویر ترمال سنتینل ثبت شده
این حقیقت را توجه کنید که همه اجسام در هر دمایی از [b]سطح[/b] خودشون تابش الکترو مغناطیسی دارند (همون که طور جذب هم دارند ) لهذا همون طور که بنده در پست قبل اشاره کردم و شما هم تائیید فرمودی هم دمایی بدنه در اینجا محلی از اعراب ندارد ولی عایق کاری داخلی و استفاده از این مواد در خروجی نازل و غیره منطقی و مبرهن هست بنده چند تا اشکال را نسبت به ان ادعا مطرح کردم ولی توقع نداشتم شما برسید به فرض های شما مثل پیشرانش سنتینل و فوتونیک و غیره ....

یک تفاوتی هست بین فرض گرفتن با تصور کردن یا تخیل کردن فرضی که مبنای منطقی نداشته باشه یا بر اساس نشانه منطقی استوار نشده باشه
یعنی فرض غلط نهایتا شما را به جوابی غلط می رسونه ضمن اینکه فرض را نهایتا باید به مورد ازمون گذاشت

مثلا موتور.... شواهد چیه ورودی هوا / خروجی موتور ( به قول گفتنی اردک صدای اردک میده مثل اردک هم راه میره ...)همین تاپیک را چند صفحه برگردید عقب همین بحث ها چند بار تکرار شده انهم چند ماه قبل من توقع دارم از شما به عنوان کسی که علاقه وافری به این پرنده داره حداقل در این مدت می رفتین دنبال شواهدی برای عملی بودن یا نبودن فرضتون

مثلا اگر پیشران احتراقی نیست پس چی هست ؟ اصولا چنین پیشرانی نمونه ای در دنیای حقیقی دارد ؟ امکان تئوری برای ان هست ؟انرژی ان چطور تامین میشه ؟ در ارتفاع 50 هزار پا و ان هوای رقیق چطور عمل میکند و الی اخر بر چه اساسی فرض میگیریم زیر سیستم ها نیمه هادی نیست و فوتونیک هست ؟ اصلا فوتونیک یعنی چی ؟ چقدر الان کاربردی هست ؟ اگر این طور بوده چطور به اطلاعات سیستم عامل سیستم پرواز و هارد درایوها در این مدت کوتاه دسترسی پیدا کردند ؟

ببینید وقتی سردار حاجی زاده میگه مثلا موتور این پهپاد دانش ما را 30 سال جلو میبره برای این هست که که واقعا 30 سال یا بیشتر از لبه علم پیشران های جت فاصله داریم

پی نوشت ! : چرا این رفیق تازه من را اینقدر اذیت میکنید عاشق نشدین تا حالا ؟ نمیدونید عاشقی بلای عضماست !
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد پیش ران های غیر احتراقی حداقل نه به شکل کلاسیکش بیشترشون فعلا هنوز رو کاغذ هستند اصلی ترین و تنها پیشران غیر متعارفی که می شود در مورد عملیاتی بودنش بحث کرد پیشران مبتنی بر الکتروگراویتی است که استفاده از این پیشران علائمی دارد که در 170 دیده نمی شود اساسا با استفاده از چنین پیشران هایی دیگر نیاز به باند و به مانند هواپیما های دیگر فرایند تیک اف و لندینگ نیست
شخصا تردید خاصی در مورد توربوفن بودن موتور 170 ندارم منتها چه نسلی از توربوفنها با چه تکنولوژی ساختی موضوع پر اهمیت است .
خیلی وقت پیش جایی (که الان یادم نیست کجا بود ) خونده بودم که نوع خاصی از شارژ الکتریکی گازهای خروجی از موتور به نحوی باعث از دست دادن حرارتشان ( تغییر شکل انرژی یا احیانا جذب ) می شود و در ان متن ادعا شده بود که در بمب افکن بی2 از این تکنولوژی استفاده شده است . حالا اینکه چنین مورد ی چقدر با واقعیلت علمی قابل توجیه است نمی دانم خودم نسبت به واقعیت داشتن چنین مطلبی بدبین هستم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1401821479' post='382621']
خوب برادر جان یک مطلب اینکه اصلا فرقی نمیکنه سامانه های سپاه چی بوده یا نبوده برای ما مجهول هست اما میبینیم تصویر ترمال سنتینل ثبت شده
این حقیقت را توجه کنید که همه اجسام در هر دمایی از [b]سطح[/b] خودشون تابش الکترو مغناطیسی دارند (همون که طور جذب هم دارند ) لهذا همون طور که بنده در پست قبل اشاره کردم و شما هم تائیید فرمودی هم دمایی بدنه در اینجا محلی از اعراب ندارد
[/quote]
[quote](برای درک بهتر تاثیر وجود اطلاعات از قبل ... مثلاً شما در نظر داشته باش که به طریقی یک تصویر ابر طیفی ابتدایی از F-22 به دست بچه های سپاه برسد ، این مورد چه نقشی در کشف و رصد میتونه داشته باشه؟! شما با تحلیل طیفی رنگ این هواپیما چه کاری میتونی انجام بدی، که بدون موجود بودن آن طیف نگاری نوری ازش عاجز بودی؟!)[/quote]
بیشتر از این جای توضیح نداره. :)
....................................................
یه طرفی اومد گفت سردار توی اون جلسه کذایی گفته موتور 170 در محیط اختلاف دما ایجاد نمیکند! حالا ممکنه این برداشت صحیح از جمله ی سردار بوده باشه و یا غلط! مثلاً سردار گفته باشه اختلاف دمای قابل کشف و رد گیری ایجاد نمی کند! بعدش اومدن یه جای دیگه گفتند که سردار گفته پهپاد مذکور سیستمی داره که پهپاد با محیط هم دما میشه! بازم شاید از این جفنگیات و بد برداشت کردن رسانه ها باشه! ما به این استناد کردیم ، دیدیم دمای چند صد درجه ایی موتور با منفی پنجاه اون بالا کلاً نمیشه! اومدیم گفتیم فرضاً موتور احتراقی نیست! بعدش یه خبر دیگه ایی در اومد که سردار گفته 35 سال اختلاف فناوری جبران شد!!! بعدش هم که اوضاع قوز بالا قوز شد و مصاحبه ی با العالم مطرح شد که سردار گفته بود این یارو یک هواپیمای عادی نیست و با به دست آوردنش اطلاعات محرمانه ی زیادی برای ما افشا شد! [size=5]بنده غلط کردم! [/size] :straight: [size=5]اون زمان هنوز این سطح حماقت رسانه ایی مملکت رو درک نکرده بودم.[/size] :straight: (مثل موضوع گفته های سردار سلامی در باب توان موشکی زمین به زمین که اشتباهاً به عنوان توان ضد موشکی اشاعه پیدا کرد!)
....................................................
[quote]یک تفاوتی هست بین فرض گرفتن با تصور کردن یا تخیل کردن فرضی که مبنای منطقی نداشته باشه[/quote]
چه چیزی مبنای منطقی نداشته باشه؟
15 سال پیش هم امکان آسیب رسوندن به سخت افزار با ویروس رایانه ایی برای من مبنای منطقی نداشت!
....................................................
[quote]توقع دارم از شما به عنوان کسی که علاقه وافری به این پرنده داره حداقل در این مدت می رفتین دنبال شواهدی برای عملی بودن یا نبودن فرضتون[/quote]
این موارد رو بنده بارها و بارها جست و جو کردم! این دیگه دست من نبوده! حضرات آمریکایی این پرنده رو قرنطینه ی Top Secret فرموده بودند! همین الانش هم به خبرنگاران آمریکایی اجازه نمیدن که طرف بره از نزدیک پروازش رو ببینه ضبط کنه! چرا؟ والا من نمی دونم!
....................................................
[quote]مثلا اگر پیشران احتراقی نیست پس چی هست ؟ اصولا چنین پیشرانی نمونه ای در دنیای حقیقی دارد ؟ امکان تئوری برای ان هست ؟انرژی ان چطور تامین میشه ؟ در ارتفاع 50 هزار پا و ان هوای رقیق چطور عمل میکند؟[/quote]
اگر نمونه سراغ داشتم، به فرض و خیال می افتادم؟! big_grin
....................................................
[quote]بر چه اساسی فرض میگیریم زیر سیستم ها نیمه هادی نیست و فوتونیک هست [/quote]
بر همون اساسی که فرض موتور غیر احتراقی شکل گرفت. با این تفاوت که این موضوع اثبات پذیرتر هستش و توی مملکت خودمون کارهای فوتونیک و شبه فوتونیک شده! اینم هست که یه بنده خدایی که به نظر میومد (بی جا کردم که اعتماد کردم.) کاره ایی هست توی استاتوس در بحث با اینجانب ادعا کرد که پاره ایی از سخت افزار این زهر ماری رو دیده و این موضوع رو مطرح کرد که دانش مخابرات و تجهیزات این پرنده با اون چیزهایی که تدریس آکادمیک میشه متفاوت و متمایزه و اتفاقاً این مورد رو اشاره کرد که دوران نیمه رساناها تموم شده و فکر کنم اشاراتی هم به کشف راداری این سوهان روح ما کرد!
....................................................
[quote]اصلا فوتونیک یعنی چی ؟ چقدر الان کاربردی هست ؟[/quote]
این مورد رو پیشنهاد میکنم به الکترونیک بلدهای سایت مراجعه کنی. من تا همین جاش هم منهدم شدم!
مدارات و پردازنده های فوتونی. :)
....................................................
[quote]اگر این طور بوده چطور به اطلاعات سیستم عامل سیستم پرواز و هارد درایوها در این مدت کوتاه دسترسی پیدا کردند ؟[/quote]
مهندس ها و محقق های مملکت اینقدرها هم از دنیا عقب مونده نیستنا دادا! ویرایش شده در توسط Marine101

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول اینکه لطفا مراعات مرین عزیز رو بکنید تا از اینجا فراری نشه. دوم لطفا پراکنده صحبت نکنید یا موتور یا سیستم شناسایی اما در مورد سیستم دوستی گفتن:
[quote]ما هم صد بار گفتیم واسه انجام کاری نیاز به انجام کار یا وارد ساختن انرژی به سیستم داری ! بدون سوخت قراره از کجا انرژی بیاره؟ لابد باتری ؟ چیزی که میگی ممکنه ولی رو زمین با یه منبع انرژی دیگه مثل برق ! نه وسط آسمون که هیچ منبع بیرونی وجود نداره ! [/quote] دوست عزیز شما با کدوم اطلاعات رسمی و معتبر چنین حرفی رو میزنید اولا تا بحال حساب کردید بر انگیخته کردن الکترون چقدر انرژی میخواد با فرض دوری از هدف و بزرگی اون واقعا انرژی که برای این کار لازم داریم خیلی کمه لا اقل به اندازه غلو هایی که دربارش میشه نیست

نکته عجیب تو حرفای شما اینجاست که فقط دارین حرفای سردار حاجی زاده رو نقد و نقل میکنید

دوستان من پست ها رو خوندم ولی دقیق متوجه اصل بحثتون نشدم ولی بطور کلی طبق آمار موثق موتور آرکیو [b]جهش رو به انطباق پذیریه[/b]. این موتور توربوفن هستش و حرارت خروجی در ابتدا زیاده اما [b]به طرز غیرقابل باوری[/b] در0.2 ثانیه بعد از خروج سرد میشه در عکسی که دوست عزیزمون مرین گذاشتن میبینیم


[img]http://8pic.ir/images/20871270555697472703.jpg[/img]

که حرارت خطیه و این مثل هیچ موتور توربوفنی نیست ولی دلیلش سادست اما[b] بی خیال!!![/b]

دوستان اینا رو با منبع و مستند گفتم ولی منبعش رو نمیگم چون نمیشهههه. ولی دوستان اهل فن میدونند که وقتی جریان یک سیال تغییر میکنه بیشتر شرایط[b] فیزیکی [/b]اون هم تغییر میکنه. بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم. ویرایش شده در توسط Moghaddam
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]لطفا پراکنده صحبت نکنید یا موتور یا سیستم شناسایی اما در مورد سیستم دوستی گفتن:
[quote]ما هم صد بار گفتیم واسه انجام کاری نیاز به انجام کار یا وارد ساختن انرژی به سیستم داری ! بدون سوخت قراره از کجا انرژی بیاره؟ لابد باتری ؟ چیزی که میگی ممکنه ولی رو زمین با یه منبع انرژی دیگه مثل برق ! نه وسط آسمون که هیچ منبع بیرونی وجود نداره ![/quote]
دوست عزیز شما با کدوم اطلاعات رسمی و معتبر چنین حرفی رو میزنید اولا تا بحال حساب کردید بر انگیخته کردن الکترون چقدر انرژی میخواد با فرض دوری از هدف و بزرگی اون واقعا انرژی که برای این کار لازم داریم خیلی کمه لا اقل به اندازه غلو هایی که دربارش میشه نیست

دوستان من پست ها رو خوندم ولی دقیق متوجه اصل بحثتون نشدم ولی بطور کلی طبق آمار موثق موتور آرکیو [b]جهش رو به انطباق پذیریه[/b]. این موتور توربوفن هستش و حرارت خروجی در ابتدا زیاده اما [b]به طرز غیرقابل باوری[/b] در0.2 ثانیه بعد از خروج سرد میشه در عکسی که دوست عزیزمون مرین گذاشتن میبینیم


که حرارت خطیه و این مثل هیچ موتور توربوفنی نیست ولی دلیلش سادست اما[b] بی خیال!!![/b]

دوستان اینا رو با منبع و مستند گفتم ولی منبعش رو نمیگم چون نمیشهههه. ولی دوستان اهل فن میدونند که وقتی جریان یک سیال تغییر میکنه بیشتر شرایط[b] فیزیکی [/b]اون هم تغییر میکنه. بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم.[/quote]
Moghaddam عزیز...
من از بچه ها قاطی تر و جری ترم! توی این موارد! یک کم بیشتر توضیح بده! :)

[quote]
نکته عجیب تو حرفای شما اینجاست که فقط دارین حرفای سردار حاجی زاده رو نقد و نقل میکنید
[/quote]
مگر منبع دیگه ایی سراغ داری؟! :)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[right]دوست عزیز شما با کدوم اطلاعات رسمی و معتبر چنین حرفی رو میزنید اولا تا بحال حساب کردید بر انگیخته کردن الکترون چقدر انرژی میخواد با فرض دوری از هدف و بزرگی اون واقعا انرژی که برای این کار لازم داریم خیلی کمه لا اقل به اندازه غلو هایی که دربارش میشه نیست[/right]
[/quote]

الان نفهمیدم دارید چی رو واسه من میگید؟ بحث من این بود که وقتی می خواهی جسمی رو تو هوا حرکت بدی مثل پهپاد نیاز به انرژی دارید . این انرژی رو تو موتور های احتراقی جت با چرخه برایتون سوخت و تو موتورهای برقی (حالا فرض کنیم پیل سوختی که برق تولید کنه و ما به وسیله اون یک و حالا به هر نحوی پهپاد رو به حرکت در بیاریم !) به وسیله جریان حاصل از پیل سوختی ، سلول های خورشیدی (هواپیماهای خورشیدی) و ... تامین میشه . اما ایشون فقط میگند احتراقی نیست . سلول خورشیدی هم که روی پهپاد نیست پس میمونه باتری یا پیل سوختی . در مورد محاسبات مربوط به الکترون و ذرات نور و ... مطمئن باشید من 4 برابر شما این محاسبات رو تو رشتم دارم :neutral: حداقل !

حالا سوال من اینه دقیقا ربط حرف های شما با حرف من چی بود؟ من 3 بار خوندم منظورتون رو نگرفتم ! ... الکترون؟ دوری از هدف؟ همم !؟ درست توضیح بدید .

در مورد خروجی موتور هم خودتون بهتر می دونید که nozzle هست که نحوه خروج گاز رو مشخص می کنه نه خود موتور ، غیر از اینه ؟
و اینکه بحث ما هم قبلا همین بود که اصلا به طرز غیر قابل باوری و هر شیوه ای هم خنک بشه گازهای خروجی به هیچ وجه نمی شه گرما رو از بین برد ! یا این گرما به محیط منتقل میشه یا به بدنه پهپاد که همین باعث میشه در دوربین های ترمال به راحتی دیده بشه ولی ایشون قبول نمی کردند !...

در ضمن واسه هرچیزی توضیحی وجود داره ! از این کلمات غیرقابل باور و ... استفاده نکنیم بهتره ... خیلی چیز ها واسه عموم غیرقابل باوره ! مثل مفاهیمی مثل انقباض طول و اتساع زمانی و ... !ولی از لحاظ علمی !...
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما ایشون فقط میگند احتراقی نیست .[/quote]
چقدر بگم! چقدر بگم! [size=6]فرضاً[/size] ..... :crying: :crying: :crying:
کچل شدم به مولا... :neutral:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا تو رو فهمیدیم دیگه مصیبت ! باشه ! می گفتی !

فقط دارم توجیه می کنم ایشون رو ... ! تو فهمیدی این الکترون این وسط چیکاره بود ؟! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]به نام خدا[/size]
سلام.

[quote]این موتور توربوفن هستش و حرارت خروجی در ابتدا زیاده اما به طرز غیرقابل باوری [size=5][color=#0000FF]در0.2 ثانیه[/color][/size] [color=#0000ff][size=5]بعد از خروج[/size][/color] سرد میشه[/quote]
دوست عزیز ؛ جناب Moghaddam ...
من منظورتون رو از این تیکه (که مشخص کردم) متوجه نشدم...
ما اگر سرعت گاز خروجی از موتور جت رو هم 100km/h در نظر بگیریم (دقیق نمی دونم چه سرعتی در قبال این پهپاد میتونه باشه!) ... شاره خروجی از انتهای موتور ، در 0.2 ثانیه ، بیش تر از نیم متر با دهانه ی خروجی موتور فاصله میگیره ... با کمی اغماض و تبدیل 0.2 ثانیه به 0.1 ثانیه ، دیگه میشه همون موضوع Heat Exchanging ...

خب در اینجا با فرض برداشت صحیح اینجانب از گفتار شما ، این نقل قول رسانه ایی از سردار حاجی زاده...
[quote][size=3]سردار حاجی زاده با تشریح ویژگی های موتور پهپاد آرکیو 170 اظهار داشت: [color=#4b0082]موتور این پهپاد اختلاف دما با محیط ایجاد نمی کند و به همین خاطر با حسگر حرارتی قابل ردگیری نیست[/color].[/size]
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/176735/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%88-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%88-170-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D9%84"][color=#0000ff][size=5]پیوند[/size][/color][/url][/quote]
[size=5]باطل میشه.[/size]
یه نقل قول دیگه هم شده که اون هم باز گنگه ، ولی یه معنی و مفهوم دیگه ایی جدای از مال مشرق نیوز داره! ...
[quote]
[size=3]وی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات بیشتر پهپاد RQ170، با بیان این که این پهپاد نوعی پهپاد پیشرفته جاسوسی است، افزود: پهپاد رادارگریز RQ170 دارای بخش های پنهان مختلفی است و [color=#4b0082]موتور آن به گونه ای طراحی شده که اختلاف دمایی در محیط ایجاد نمی کند که بتوان توسط حسگرها آن را تشخیص و رهگیری کرد.[/color][/size]
[url="http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=80449828"][color=#0000ff][size=5]پیوند[/size][/color][/url]
[/quote]
اینم یکی دیگه! ...
[quote]
[size=3]حاجی‌زاده گفت: [color=#4b0082]موتور این هواپیما و سیستم حرارتی آن به گونه‌ای است که اختلاف دما ایجاد نکرده و موجب می‌شود تا این هواپیما از دید رادارها دور بماند[/color].[/size]
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910920001002"][color=#0000ff][size=5]پیوند[/size][/color][/url]
[/quote]
[color=#ff0000]خدا ریشه ی این خبرگزاری ها رو بکنه.[/color] :straight: ... (البته تقصیر خودم هم هست که این اراجیف نویسها رو امین ملت فرض میکنم ... چقدر با cheka بی خود سرش بحث کردم)

این موارد رو هم کمی بیشتر توضیح بدی ممنون میشم...
[quote]موتور آرکیو [b]جهش رو به انطباق پذیریه[/b][/quote]
[quote]حرارت خطیه[/quote]




در پناه حق. :16:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من دوست ندارم این طور صحبت کنم اما این تاپیک چند وقتی است تبدیل شده به داستان سرایی و آرزو.
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب اینجا دعوا زیاد شده اول من از دوستا عزیزم hamedof معذرت میخوام چون برداشت اشتباهی کردم امیدوارم منو ببخشی :-( :-(

اما در مورد موضوع ها اول اینکه موضوع داستان سرایی رو حق داری دوست گلم خب آخه شما که از توی اون نفرین شده خبر نداری که این رو میگی. فقط موضوع های نسبتا غیرطبقه بندی شده رو ما از دوستان شنیدیم کفمون برید. سری ها پیشکش icon_eek

نکته بعد دوستان همه ی پست من رو خوندید جز جمله آخر بچه ها موضوع اون طوری که شما فکر میکنید نیست به فرض محال من توی هواپیما رو دیده باشم اون خروجی خاصه نمیشه در موردش با علم ساده حرف زد
آمریکایی ها شیوه ی خاصی رو برای سرد کردن گاز های خروجی یاد دارن به زاویه خروجی نگاه کنین کدوم [b]احمقی [/b]خروجی رو به پایین میسازه بعد میگه اختفای حرارتی؟ :-x :-x
دوستان راهکار داره چون از 211 تکنولوژی ( اعم از بردها و کامپیوترها و بدنه و...) بیش از200 مورد داره تو کشور استفاده میشه نمیشه اطلاعاتش رو گفت البته نه اینکه من همش رو بدونم یا بخوام بگم منم هستم. نه ولی اگه اون هایی رو که میدونم (که محرمانه و سری نیست) بگم دوستان پدرمو در میارن (دوستای خودم)

اما در مورد آقای حاجی زاده ایشون حرفاش ویژه است مثل سردار سلامی rolling_on_the_floor آقای سلامی بر میگرده تو تلویزیون سراسری جلوی همه خبرنگار ها میگه برد موشک های ما 12000 کیلومتره. بابا طرف جانشین سپاهه سوتی میده در حد سوتی های رونالدو بعد انتظار دارین همه ی حرفا حاجی بی نقص باشه اما در این مورد حق با حاجیه. بله [b]تقریبا تقریبا [/b]هم دمای محیطه ولی نه اونقدری که ایشون گفت.

در مورد منبع خب آخه مرد مومن اگه قرار باشه تو پست ها فقط به حرفای سرداران اکتفا کنیم که همون بهتر که اینجا رو ببندیم و بچسبیم به خبرگزاری فارس!!! اینجا باید در مورد چیزی تحلیل بشه یا نه ولی چون بهتون حق میدم که حرفام رو بدون هیچ استدلال و سند قبول نکنید یه نکته کوتاه میگم ولی از من نشنیده بگیرید. در ضمن نگید ساده بود خودمون میدونستیم تمام حرف تو همین خلاصه میشه.

دوستان موتور غیر احتراقی اصلا و ابدا گرما تولید نمیکنه پس اینو بی خیال شین ضمن اینکه همه جا این تایید شده. اما شیوه سرد سازی رو میشه این طور توضیح داد ولی اول : وقتی جریان یک سیال تغییر میکنه بیشتر شرایط[b] فیزیکی [/b]اون هم تغییر میکنه.
حالا:
[b]پیشران رو به بالاست ولی خروجی رو به پایین[/b]

اگه فهمیدین که خوبه اگه نه ولش کنید تخیلات من دیوانست دیگه نمیخوام ادامه بدم لطفا hee_hee hee_hee

[quote name='Marine101' timestamp='1401830524' post='382677']
چقدر بگم! چقدر بگم! [size=6]فرضاً[/size] ..... :crying: :crying: :crying:
کچل شدم به مولا... :neutral:
[/quote]
rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor ویرایش شده در توسط Moghaddam
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این موضوع که مشکلی نداره ! فقط خواستم بفهمم بحث شما دقیقا مربوط به چی بود ! :)

تا بحث علمی بره جلو هیچ مشکلی ندار کسی هم ناراحت نمیشه ! یه جایی من اشتباه ممکنه بگم و جایی شما !

خوب بله با توجه به معادلات حالت اون سیال با تغییر جریانش یکسری پارامتر ها می تونند تغییر کنند که دما هم جزئی از اون هاست . این تغییر مسیرها رو هم فکر کنم قبلا دیده بودم تو سیستم های heat exchange و ... که مربوط به خنک کردن گازهای خروجیه ولی من فقط میگم اون گازی که از نازل خارج میشه واسه ارکیو تقریبا میشه گفت تنها سیستم تغییر بردار رانش کل پهپاده ! و شکل این خروج رو هم نازل تنظیم می کنه دیگه؟ منظورم اینه هر تغییری هم تو مسیر کنه بالاخره شکل خروجی نهایی گاز رو نازل تغییر میده !

شما یکم توضیح بیشتری بدی شاید بتونیم بفهمیم چی میگی ! تکنیک نمی خوام بررسی کنیم علم رو می خواهیم بررسی کنیم یعنی ترمودینامیک ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته دقیقا من همینو میگم به زبون ساده وقتی پیشران خروجی زاویش تغییر کنه آمادگی بیشتری برای سرد شدن داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]به نام خدا[/size]
سلام.

اول از همه این چند تا تصویر رو بذارم، تا عزیزان به عمق فاجعه و بدبختی ایی که به زندگی ما رفته پی ببرند! بعد میرسم به بقیه ی بحث...
فقط به نام درایوهام نخندید. :straight:

[center][color=#0000ff][size=3]دسکتاپ تخلیه شده! big_grin[color=#0000ff][size=3] [/size][/color][/size][/color][/center]
[center][img]http://8pic.ir/images/19906342417281606331.jpg[/img][/center]

[center][color=#0000ff][size=3]پوشه عکس![/size][/color] big_grin[/center]
[center][img]http://8pic.ir/images/92386249716052195373.jpg[/img][/center]

[center][size=3][color=#0000FF]حتی به انیمیشن و کارتونها هم رحم نکردم! big_grin[size=3][color=#0000FF] [/color][/size][/color][/size][/center]
[center][img]http://8pic.ir/images/79361124129145561726.jpg[/img][/center]

اینها رو صبح میخواستم بذارم ولی نشد...
ما در طریقت عشق، خون دلها خورده ایم، به مولا. rolling_eyes
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
صبح این بنده ی حقیر خواب آلود بودم اشتباه کردم!
[quote]ما اگر سرعت گاز خروجی از موتور جت رو هم 100km/h در نظر بگیریم (دقیق نمی دونم چه سرعتی در قبال این پهپاد میتونه باشه!) ... شاره خروجی از انتهای موتور ، در 0.2 ثانیه ، بیش تر از نیم متر با دهانه ی خروجی موتور فاصله میگیره ... با کمی اغماض و تبدیل 0.2 ثانیه به 0.1 ثانیه ، دیگه میشه همون موضوع Heat Exchanging ...[/quote]
در واقع در سرعت 100km بر ساعت گاز خروجی توی 0.2 ثانیه بیش از 5m از دهانه خروجی موتور فاصله میگیره ، به گمانم منظور جناب Moghaddam در واقع صدمِ ثانیه (0.02 ثانیه) بوده ...
باز هم عذر میخوام از عزیزان. :rose: :rose: :rose: ویرایش شده در توسط Marine101

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.