azimikia

جنگنده هینکل-178 (Heinkel 178 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/73291970429373351736.gif



هواپیمای Heinkel 178 اولین هواپیمای جهان است که تحت قدرت موتور توربوجت و بصورت عملی و نه تئوری پرواز کرده است . این طرح یک سرمایه گذاری خصوصی توسط شرکت Heinkel آلمان تحت نظر ارنست هینکل، در حال توسعه تکنولوژی و تکامل برای پرواز با سرعت بالا بود که برای اولین بار در 27 آگوست سال 1939، توسط اریش وارزیت به پرواز درآمد.در سال 1936، یک مهندس جوان به نام هانس فون اوهین (تصویر پایین) با ثبت اختراعی ( که در آن از اگزوز توربین گاز به عنوان وسیله ای برای ایجاد نیروی محرکه استفاده کرده بود) باعث بوجود آمدن صنعتی شد که حتی تصور آن نیز برای خودش و دیگران امکان پذیر نبود.او ایده خود را به ارنست هینکل" که قرار بود برای توسعه ی این طرح مفهومی به وی کمک کند " در میان گذاشت . فون اوهین با موفقیت اولین موتور خود را با نام (Heinkel HES 1) در سال 1937 امتحان کرد و طرح او به سرعت برای آزمایش یک موتور مشابه در هواپیما ساخته شد که این موتور برای سوخت دیزل طراحی شده بود.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/61820274018022555668.jpg



کار با طراحی یک هواپیمای کوچک با یک بدنه تمام فلزی معمولی آغاز شد . ورودی هوای موتور از دماغه شروع و با عبور از داخل هواپیما از انتهای آن به خارج هدایت می شد. در طرح شاسی این هواپیما ارابه فرود قابلیت جمع شدن داشت اما با این حال چرخ ها درطول پرواز ثابت باقی می ماند. بال های چوبی در بالاترین قسمت بدنه نصب شده بود و لبه ی عقبی بیضی شکل داشت. این هواپیما اولین پرواز خود را در 27 آگوست سال 1939، تنها چند روز قبل از آن که آلمان" جنگ جهانی دوم را با حمله به لهستان آغاز کند" انجام داد. خلبان اریش وارزیت ،که اولین خلبان هواپیمای مجهز به موتور جت (Heinkel 176) در جهان بشمار می رفت در ژوئن 1939 و تنها چند ماه قبل از این ماموریت ازدواج کرده بود .این هواپیما در اصل یک موفقیت و گامی بلند در صنعت هوایی بشمار می رفت اما با این حال سرعت 598 کیلومتر در ساعت (372 مایل در ساعت) در ارتفاع نه چندان بالا و همچنین استقامت محدود " آن هم تنها به مدت 10 دقیقه چیز زیادی به حساب نمی آمد.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/80304089196342248764.jpg



اینجا بود که شرکت موتور توربو جت و هواپیما نمونه ی آزمایشی دومش را بنام Heinkel 178 در مکانی با پوشش حفاظتی فوق العاده بالا و به شکل کاملا مخفی و پنهان امتحان کرد . مسئولان این شرکت حتی از نیروی هوایی آلمان نیز این مسئله را مخفی نگه داشته بودند. در 1 نوامبر 1939، پس از پیروزی آلمان در لهستان، شرکت Heinkel نمونه ی جدید این جت را به مقامات وقت آن زمان و فرمانده کل نیروی هوایی آلمان هرمان گورینگ نشان داد. تنی چند از مقامات نیز که شاهد این هواپیما بودند تحت تاثیر این پرنده قرار نگرفتند . اما با این وجود، شرکت Heinkel برای اینکار مصمم بود و تصمیم گرفت برای شروع توسعه یک جت جنگنده دو موتوره،بنام 280 Heinkel سرمایه گذاری خصوصی را انجام دهد.178 Heinkel در موزه هوایی برلین، جایی که در یک حمله هوایی در سال 1943 نابود شد قرار داده شده بود.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/13409029079105228160.jpg



ارنست هینکل که از عدم توفیق در کسب منافع مالی توسط شرکت خود حتی با وجود سرمایه گذاری اختصاصی نا امید شده بود در کتاب خاطرات خود نسبت به این شکست " از عدم درک مزایای استفاده از نیروی محرکه جت توسط رهبران نازی خبر می دهد. نیروی هوایی رایش به این دلیل علاقه مند به همکاری با شرکت Heinkel نبود، چرا که مسئولان این شرکت پروژه ی در حال توسعه جت خود را مخفیانه دنبال کرده و آن را به نیروی هوایی رایش و ارتش نازی گزارش نکرده بودند .در سال 1939 شرکتهای BMW و JUNKERS در پروژه ی موتورهای توربوجت رسما برای نیروی هوایی آلمان مشغول به کار شدند. بعدها توربوجت های جریان محوری، وتوربوجت های جریان شعاعی " مانند آنهایی که در حال توسعه در شرکت Heinkel بودند توسط فرانک ویلت در انگلستان پایه گذاری و ساخته شد که هم از لحاظ سرعت و ارتفاع از نمونه های آلمانی برتر بودند.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/29854111562081951063.jpg

در اواسط سپتامبر 1939، دو هفته پس از آغاز جنگ جهانی دوم، نیروی هوایی آلمان دستور داد تولید کنندگان هواپیما برای کاهش نیاز به بودجه و با توجه به کوتاه بودن احتمالی جنگ کارها را با سرعت کمتری به پیش ببرند.اما توسعه و طراحی جت جانشین برای ادامه ی تولید محصولاتی از این دست و برای انجام حملات در اسرع وقت و با سرعت هرچه تمام تر صورت بپذیرد.سر انجام و در ژوئیه 1944 هر دو نیروی هوایی در آلمان و انگلیس قادر به پرواز جنگنده ی دارای موتور جت مخصوص به خود بودند. بریتانیا جنگنده ی Gloster که موتورش توسط رولز رویس طراحی شده بود و دارای توربوجت جریان شعاعی با حداکثر سرعت (668 کیلومتر در ساعت) و طرف آلمانی نیز با جنگنده ی Messerschmitt و با موتور توربوجت جریان محوری شرکت JUNKERS بنام Jumo 004 و حداکثر سرعت (870 کیلومتر در ساعت) با هم در حال نبرد بودند دقیقا 100 مایل (180کیلومتر در ساعت) سریعتر از بهترین جنگنده های دارای موتور پیستونی بهمراه نرخ صعود فوق العاده بالاتر.

]
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/97773536715250185316.jpg




مشخصات و توانمندی ها
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/36370767475685480799.jpg

نقش : نمونه ی تجربی / هواپیمای مفهومی

تولید کننده: شرکت Heinkel

اولین پرواز : 27 آگوست 1939

خدمه: یک نفر

طول: 7.48 متر

طول بال: 7.20 متر

ارتفاع : 2.10 متر

مساحت بال: 9.1 متر مربع

وزن خالی: 1،620 کیلوگرم

حداکثروزن برخاست: 1،998 کیلوگرم

پیشرانه: 1 × توربوجت، 4.4 کیلونیوتنی (992 پوندی)

حداکثر سرعت: 598 کیلومتر در ساعت (380 مایل در ساعت)

برد : 200 کیلومتر (125 مایل)



ارتشی دات کام / مجتبی کیا
لینک منبع:
http://www.forum.art...ead.php?t=16188

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک عکس داشتم( فکر کنم تو میلیتاری هم گذاشته بودم . ) که مربوط به تونل باد یکی از کشورهای المان یا سوئد بود(دقیق یادم نیست) یکی از مدلهایی که اون زمان یعنی سالهای حدود 1940 روش کار میکردن یه مدلی بود که شبیه ار کیو 170 بود . شبیه مدلی که تو تاپیک اولین هواپیمای رادار گریز دنیا دیده میشه .)
این هواپیما دارای موتور جت بود و همچنین از عکسها و مدلهایی که اون زمان ساخته بودن میشد فهمید که از نظر صیقلی بودن( دقیقا یادم رفته اسم این تکنولوژی که برای صیقلی بودن به کار میره) خیلی شبیه به اهواپیماهای امروزی بود.
شبیه هواپیمای B-2 از نظر موتور و جایگاه قرارگیری خلبان و پنجره ی هواپیما خیلی به هم شبیه بودن . تکنولوژی که اون زمان المان داشت رو به طور یقین هیچ کشوری نداشته . الان که عکسام رو نگاه کردن پیدا نکردم این عکس رو شاید یه روزی پیداش کنم و اپلود کنم تا ببینید چقدر پیشرفته بودن از نظر ظاهر هواپیما .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='majid363' timestamp='1378086278' post='335174']
با تشکر از زحمت شما
عکس پنجم عکس هواپیمای مدل نیست ؟؟
[/quote]

با تشکر از حسن توجه شما " بله کاملا همینطوره به علت کمبود و فقدان عکسی که بتوان مختصات و طرح این پرنده را کامل دید "این حقیر مجبور به استفاده از این ماکت شدم /// یا علی مدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن تشکّر از جمع آوری این مطلب و افزودن به دانش دوستان، یک شوخی هم بکنیم فضای این چند روز سایت یکم...
میگم چی شده که شرکت هینکل آلمان از هواپیمای سازی به جایی رسیده که به تولید شوینده میپردازه؟!؟! hee_hee :mrgreen:

و یک سؤال فنی: با حدود تنها دویست کیلوگرم بار مفید قابل حمل، چه سلاحی میشد براش درنظر گرفت؟! :huh: یک تیربار سنگین و چهارتا گلوله روش نصب میکردند که دیگه Full Load میشه هواپیما؟! :blink:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه موتور ضعیفی داشته! الآن موتورهای مینی جت(من جمله طلوع 5) که تو پهپاد ها و موشک های کروز استفده میشن نیرو رانشی در حدود موتور این هواپیما دارن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.