worior

بررسی اقدامات متقابل سوریه در برابر حمله کروز آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378497162' post='336859']
اگر به منابع توجه بکنید متوجه خواهید شد که هنگام پرواز بر سطح آب نقشه ناهمواری های سطح زمین با نقشه میدان مغناطیسی زمین جایگذین میشود .
لطف کنید برای این مورد منبع بیارید . اگر خطای آي ان اس بسیار زیاده ؛ چگونه فاتح ۱۱۰ با تکیه بر آن در فاصله ۲۰۰ کیلومتری نقطه زنی میکند ؟
بهتره دوستان به تاریخچه سیستم هدایت داخلی توجه بکنند ؛ این سیستم ابتدا برای موشک های بالستیک ساخته شد ؛ برای موشک های ICBM با برد چند هزار کیلومتری !
[/quote]

خطای INS بالاست و این هم بدلیل جمع شدن خطاها روی نتیجه ی نهایی در طی اعمال لوپ کنترل های متوالیست (که این اثر به integration Drift) ، نقطه زنی فاتح و خلیج فارس بدلیل وجود سامانه های هدایت فاز ترمینال و تصحیح هرگونه خطاست (که البته در موشک تاماهاوک هم این هدایت فاز ترمینال با تطبیق تصویری هم بسته هدف وجود دارد ، اما در صورتیکه خطای اینرسیایی ، موجب از بین رفتن دید دوربین موشک از هدف اصلی نشود)

موشک های ICBM هم اساسا دقت بالایی لازم ندارند چراکه کلاهک های اتمی با خطای چندین کیلومتر هم تخریب لازمه در موقعیت رو انجام میدهند

در تایید سخنان جناب Warrior ، لازم به ذکر است به این روش اخلال جدید که نوعی اخلال فریبنده (Deception jamming) است GPS Spoofing گفته میشود.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1378497640' post='336864']
خطای INS بالاست و این هم بدلیل جمع شدن خطاها روی نتیجه ی نهایی در طی اعمال لوپ کنترل های متوالیست (که این اثر به integration Drift) ، نقطه زنی فاتح و خلیج فارس بدلیل وجود سامانه های هدایت فاز ترمینال و تصحیح هرگونه خطاست (که البته در موشک تاماهاوک هم این هدایت فاز ترمینال با تطبیق تصویری هم بسته هدف وجود دارد ، اما در صورتیکه خطای اینرسیایی ، موجب از بین رفتن دید دوربین موشک از هدف اصلی نشود)

موشک های ICBM هم اساسا دقت بالایی لازم ندارند چراکه کلاهک های اتمی با خطای چندین کیلومتر هم تخریب لازمه در موقعیت رو انجام میدهند

در تایید سخنان جناب Warrior ، لازم به ذکر است به این روش اخلال جدید که نوعی اخلال فریبنده (Deception jamming) است GPS Spoofing گفته میشود.
[/quote]

در این مورد [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system#Error"]منابع[/url] تصریح کرده اند خطای یک سیستم هدایت داخلی باکیفیت خوب در هر ساعت ( با ده درجه تغییر وضعیت در هر ساعت ) کمتر از ۰.۶ دهم یک مایل دریایی است . این موضوع برای سیستم های هدایت داخلی نصب شده در هواپیما ها ذکر شده است که کارایی و ترجکتوری نزدیک تری به موشک های تاماهاوک دارد . علاوه بر این تکنلوژی نظامی همیشه بالاتر از تکنلوژی تجاری است . ویرایش شده در توسط mohammaddanger

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا سیستم های اینرسیایی برای کروزها خیلی بهتر جواب میدن تا بالستیک ها. علتش هم سرعت اون ها و نحوه ی پرواز و سیستم های کنترلیشون هست.
فکر کنم در جامبوجت های قدیمی حتی تا مرز نشست و برخواست هم هواپیما را می تونست به صورت اتوپایلوت ببره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Antiwar' timestamp='1378498694' post='336868']
فکر کنم در جامبوجت های قدیمی حتی تا مرز نشست و برخواست هم هواپیما را می تونست به صورت اتوپایلوت ببره.
[/quote]
البته تا چندین کیلومتر مانده به فرودگاه سیستم های هدایت فرودگاه مسئولیت هدایت اتوپایلوت هواپیما رو بر عهده میگیرند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378498860' post='336871']
البته تا چندین کیلومتر مانده به فرودگاه سیستم های هدایت فرودگاه مسئولیت هدایت اتوپایلوت هواپیما رو بر عهده میگیرند .
[/quote]
دقیقا درسته. برای همین گفتم تا مرز نشست و برخواست.
البته فکر کنم اگر بحث های ترافیک فرودگاهی و ملاحظات دیگه نبود حتی شاید می تونستند خیلی پیشتر هم برن.
هدایت اینرسیایی می تونه خیلی دقیق باشه.
همین الان برخی پهپادها با همین سیستم حتی به صورت اتوپایلوت ماموریت خودشون را انجام میدن و نتیجه هم می گیرن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378497162' post='336859']
اگر به منابع توجه بکنید متوجه خواهید شد که هنگام پرواز بر سطح آب نقشه ناهمواری های سطح زمین با نقشه میدان مغناطیسی زمین جایگذین میشود .
لطف کنید برای این مورد منبع بیارید . اگر خطای آي ان اس بسیار زیاده ؛ چگونه فاتح ۱۱۰ با تکیه بر آن در فاصله ۲۰۰ کیلومتری نقطه زنی میکند ؟
بهتره دوستان به تاریخچه سیستم هدایت داخلی توجه بکنند ؛ این سیستم ابتدا برای موشک های بالستیک ساخته شد ؛ برای موشک های ICBM با برد چند هزار کیلومتری !
در ثانی مگر هدایت طی مسیر به دقت بالا نیاز دارد ؟ این که راکت گراد نیست ! فقط کافیه به اندازه ای باشه که ترکام بتونه مسیر اصلی رو پیدا بکنه !
استفاده از جمر های جی پی اس هم کارایی مطلق و بسیار گسترده ای ندارد که بتوانند تمام منطقه رو پوشش بدهند ولی حتی یک بار موفقیت در برقراری ارتباط میتواند یک رفرنس پوینت معتبر برای موشک ایجاد بکند . تشخیص نهایی هدف هم که به صورت ایمیج پروسزینگ دیجیتال صورت گرفته و معتبر است .


در مورد سیستم پردازش تصویر لطف کنید منبع معتبر ارائه بدهید .
سیستم آی ان اس به اندازه کافی دارای دقت میباشد.
در روی دریا میتوانند از آی ان اس و ترکام به صورت ترکیبی استفاده بکنند .
[/quote]
خطای آی ان اس برای موشک های کروز که قرار هست نقطه زن باشن قابل قبول نیتس به همین دلیل از هدایت جی پی اس در اونها استفاده شد اما در مورد بالستیک ها در کل شاید مثل کروزها خطای آی ان زیاد نداشته باشن و دلیل مشخص هست موشک بالستیک مسیری معمولا قوسی رو طی می کنه و بخشی از مسیر در معرض تغییرات محیطی نیست اما موشک کروز در معرض باد و تغییر فشار و..... هست و مجموع این عوامل باعث حرکت موشک و منحرف شدنش از مسیر اصلی میشه و در نهایت همونطوری که جنب چکا فرمودن برآیند این اختالف های کوچک رقم بزرگی میشه و در انتهای مسیر تنها چند ده متر اختلاف اثر موشک کروز رو از بین می بره. مخصوصا اگر هدف کمی مقاوم سازی شده باشه عملا موشک کروز بی استفاده میشه.

فاتح 110 در فاز نهایی هدایت های ترمینال داره و قدرت نقطه زنی اون بر می گرده به این موضوع.

فرض کنید در تمام مسیر آی ان اس و جی پی اس بدون اخلال تا نزدیکی هدف کار کنن اما موقعی که به موقعیت هدف اصلی نزدیک میشن مختل کنده های رادار ارتفاع یاب و پرده دود روی منطقه کشیده بشه در این صورت با مختل کردن جی پی اس به طور همزمان موشک هدف خودش رو گم می کنه.
در عین حال تمام این روش بالا غیر عامل هست از این بگزیم که با جچندین راه حل میشه موشک های کروز رو هم زد.

امیمیج پروسسینگ وابسته به تصاویر هست خوب اگر تصویری به موشک نرسه چی می تونه از این فرایند استفاده کنه؟؟؟ مطمئنا نه و برای از کار انداختن این سیستم از ایجاد حائل تا زدن چشم حساسه راه حل وجود داره.

در آخر اینکه واقعا اگر آی ان اس به تنهایی کارا و دقیق بود هیچگاه در موشک های کروز از چندین روش هدایت به طور همزمان استفاده نمیشد و دلیل هم مشخص هست فلسفه وجودی موشک کروز نقطه زنی با اختلاف برخورد زیر 2 متر هست وگرنه نیازی به این همه تمهید نبود.

در مورد سند هم زیاد خودتون رو اذیت نکنید فکر نمی کنم هیچ سند و مدرک درست و حسابی در حوزه تسلیحات نظامی پیدا کرد مگر اینکه کسی به آرشیوهای طبقه بندی شده دسترسی داشته باشه که من ندارم و فکر نمی کنم کسی هم داشته باشه و اگر داشته باشه اینجا بیاره برای من و شما قرار بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]موشک کروز با فرم پرتابه ای بالستیک بسیار متفاوته ، کوچکترین خطا در ژیروسکوپ سمت ، موشک ها رو دهها کیلومتر از هدف دور میکنه ، ...[/quote]
این جمله شما کمی گنگه منطقا منظور شما از ده ها کیلومتر باید موشک بالستیک باشه
در مورد موشک کروز هم فقط مشکل دریا به محض اینکه به خشکی برسه به راحتی میتونه مسیر خودش رو پیدا کنه در ضمن فرض اینکه اخلال در تمام مسیر پروازی وجود داشته باشه خیلی معقول نیست و قطعا موشک ها توان تصحیح مسیر خودشون رو دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378498451' post='336866']
در این مورد [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system#Error"]منابع[/url] تصریح کرده اند خطای یک سیستم هدایت داخلی باکیفیت خوب در هر ساعت ( با ده درجه تغییر وضعیت در هر ساعت ) کمتر از ۰.۶ دهم یک مایل دریایی است . این موضوع برای سیستم های هدایت داخلی نصب شده در هواپیما ها ذکر شده است که کارایی و ترجکتوری نزدیک تری به موشک های تاماهاوک دارد . علاوه بر این تکنلوژی نظامی همیشه بالاتر از تکنلوژی تجاری است .
[/quote]

به ارتفاع پرواز بستگی داره و شرایط آب و هوایی ...

تفاوت سامانه های اینرسیایی موشک های باستیک و هواپیما با کروز در برد ، مسیر یابی ، سمت و سرعت هست ، ...

این تفاوت ها اول ؛ شامل indicate speed و true speed میشه که در برد واقعا تاثیر گذار هست و ابدا نمیشه بواسطه جایرو موقعیت یابی کرد ،
دوم اینکه مسیر یابی با استفاده از جایروکمپس برای اهداف پروازی زمانی موفق هست که قرار باشه موشک در یک مسیر مستقیم و ساده به سمت هدف روانه بشه مثل موشک های بالستیک ، اما در مورد کروز وضعیت فرق میکنه ، این موشک ها برای دور زدن پدافند ها مسیر های مارپیچ طی میکنند ،
موشک کروز در ارتفاع پایین حرکت میکنه چیزی حدود 5 تا 150 متر بنابراین باید عوارض زمینی رو طی کنه که از عهده سامانه اینرسیایی خارج هست ،

همه این موارد و موارد بسیار دیگر با استفاده از ترکام حل میشن و در ترمینال با استفاده از پردازش تصویر ، کافیه مجموعه ای از خطاها سبب بشه تا موشک در مکانی قابل رویئت مقابل پدافند ظاهر بشه ، هر چند که پدافنده های نقطه ای و در محل بیشتر این موشک ها رو میزنن ، ...

بحث بر روی موارد بی خود هست و از ارتش سوریه انتظاری نیست ، .../

[quote name='death2' timestamp='1378499474' post='336876']
این جمله شما کمی گنگه منطقا منظور شما از ده ها کیلومتر باید موشک بالستیک باشه
در مورد موشک کروز هم فقط مشکل دریا به محض اینکه به خشکی برسه به راحتی میتونه مسیر خودش رو پیدا کنه در ضمن فرض اینکه اخلال در تمام مسیر پروازی وجود داشته باشه خیلی معقول نیست و قطعا موشک ها توان تصحیح مسیر خودشون رو دارن
[/quote]
بحث برد هست که نا محدود نیست ، اگر قرار باشه موشکی بجای سر دراوردن از لاذقیه و زدن بندری در اون منطقه سر از حیفا در بیاره مجبور هست از آسمان لبنان طی طریق کنه و چند صد کیلومتر اضافه تر طی کنه که شاید اصلا به هدف نرسه و یا در موقعیت اصابت قرار بگیره ....
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
سیستم ins دارای خطای ماندگار و وابسطه به زمان است در موشک های بالستیک که کل طول پرواز حدود 10 دقیقه می شود این مقدار به چند صد متر هم می رسد حالا خودتون این خطا را برای موشک کروز که چیزی بیش از نیم ساعت طول زمان پرواز دارد حساب کنید
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1378546212' post='336976']
اما همچنان سیستم هدایت اینرسیایی و [b]ترکام[/b] با تکیه بر نقشه های مغتاطیسی سطح زمین توانایی هدایت موشک تا نزدیکی های هدف خواهند داشت . علاوه بر اینکه در [b]سطح زمین[/b] ترکام کاملا قابل اتکا بوده و دقیق میباشد
[/quote]
چند نکته رو باید عرض کنم :

- با توجه به اینکه TERCOM در حقیقت از یک رادار آلتیمتر (ارتفاع سنج) احتمالا از نوع پالسی برای شناسایی عوارض زمینی استفاده میکنه ، امکان اختلال در هر راداری وجود داره.
- در مورد استفاده از میدان مغناطیسی زمین توسط ترکام ، بنظر دوستان میشه با Guassing بدنه ی کشتی های روسی و سوری ، از میدان مغناطیسی ایجاد شده در اطرافش برای اختلال موثر در مگنتومتر موشک استفاده کرد ؟
- روش DSMAC بدلیل استفاده از لنزهای عکسبرداری برای گرفتن تصویر ، امکان بکارگیری سامانه های کور کننده ی لنز (شلیک کننده های لیزری) وجود دارد
- در مورد اختلال در GPS هم باید این نکته ذکر شود که اختلال نوع جدید که جناب warrior بهش اشاره داشتن نوعی فریب موشک (GPS Spoofing) با القای مختصات نادرست به گیرنده ی موشک هست که باعث انحراف موشک از مسیر اصلی خواهد شد و با در نظر گرفتن این فرض که موشک های کروز هدایت GPS رو در اولویت دارند ، امکان انحراف موشک ها حداقل در موج اول حملات کروز وجود دارد.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
[quote]- با توجه به اینکه TERCOM در حقیقت از یک رادار آلتیمتر (ارتفاع سنج) احتمالا از نوع پالسی برای شناسایی عوارض زمینی استفاده میکنه ، امکان اختلال در هر راداری وجود داره.[/quote]
این موضوع که هر راداری قابل اختلال هستش کاملا درسته ولی مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن ، زمین نگر بودن گیرنده های ترکام میباشد ، بهتره اینطوری بگم که عملی کردن این نوع جمینگ راداری نیاز به هزینه بسیار زیادی داره + مشکلات فنی در اجرای آن ! ارتفاع پرواز پایین تاماهاوک باعث میشه تعداد جمر های مورد نیاز بسیار زیاد بشه و این به معنی غیر قابل اجرا بودن آن است و البته اگر از نظر شما غیر از این است خوشال میشم برای بنده هم توضیح بدین.

[quote]- در مورد استفاده از میدان مغناطیسی زمین توسط ترکام ، بنظر دوستان میشه با Guassing بدنه ی کشتی های روسی و سوری ، از میدان مغناطیسی ایجاد شده در اطرافش برای اختلال موثر در مگنتومتر موشک استفاده کرد ؟[/quote]

[center][img]http://thales-safare.com/img/bateau.jpg[/img][/center]

قبلا به این موضوع بر خورده بودم که کشتی های انگلیسی در جنگ جهانی دوم برای دور کردن مین های دریایی آلمانی از کشتی ، از تکنیک ایجاد میدان مغناطیسی توسط بدنه کشتی استفاده میکردند . این اشاره شما باعث شد تا کمی مفصل تر در این مورد مطالعه بکنم :

[center][img]http://www.larsentoubro.com/lntcorporate/uploads/solution/Degaussing_System.JPG[/img][/center]

هر کشتی دارای یک میدان مغناطیسی دائمی است ، در فرایند ساخت کشتی در داخل میدان مغناطیسی زمین ، در خود کشتی نیز میدان مغناطیسی ایجاد میشود ، علت این امر به بی میلی کم قطعات فلزی در مقابل میادین مغناطیسی مربوط میشود . میزان میدان مغناطیسی دائمی کشتی به عواملی همچون میزان میدان مغناطیسی زمین در محل ساخت کشتی ، موادی که کشتی از آن ساخته شده است ، شیوه های ساخت کشتی وهمچنین جهت ساخت کشتی نسبت به قطب های میدان مغناطیسی زمین بستگی دارد . میدان مغناطیسی کشتی به اندازه ای است که میتواند به صورت محسوس میدان مغناطیسی زمین را در نقاطی تقویت یا خنثی کند . این میزان به اندازه ای است که اولا باعث کشف میدان مغناطیسی کشتی توسط سنسور های مغناطیسی میشود ثانیا می تواند دستگاه های سنجنده میدان مغناطیسی یا مگنومتر ها را دچار خطا بکند .


[center][img]http://www.fas.org/man/dod-101/navy/docs/swos/eng/Image796.gif[/img][/center]

یک میدان مغناطیسی دیگر نیز در کشتی ایجاد میشود که به آن میدان مغناطیسی القائی میگویند . کشتی وقتی در دریا حرکت میکند ، در واقع یک رسانا است که در درون یک میدان مغناطیسی حرکت می کند ، وقتی یک هادی در یک میدان مغناطیسی حرکت میکند ، جریان الکتریکی به رسانا القا میشود . چون که کشتی از قطعان یکسان تشکیل نشده است ، بنابراین نقاط مختلف کشتی دچار اختلاف پتانسیل خواهند شد . به علت غول پیکر بودن کشتی اختلاف پتانسیل کشتی توسط بدنه به صورت یک میدان مغناطیسی در اطراف کشتی ظاهر میشود . جهت این میدان مغناطیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، بنابراین ممکن است این میدان مغناطیسی القائی در جهت خنثی کردن یا افزایش اثر میدان مغناطیسی دائمی کشتی باشد .

برآیند این دو میدان مغناطیسی میتواند میدان مغناطیسی زمین اثر گذاشته و باعث خطای قطب نما ها و ... شود . بنابراین از دستگاه های DEGAUSSING در نقاط مختلف کشتی برای تنطیم جریان الکتریکی بدنه و خنثی سازی میدان مغناطیسی کشتی استفاده میشود .


[center][img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/MES_U10.jpg/662px-MES_U10.jpg[/img][/center]
[center]کنترل پنل دستگاه DEGAUSSING زیر دریایی آلمانی U-10 برای حفاظت از کشف شدن[/center]

یعنی بصورت ذاتی وقتی موشک های تاماهاوک از روی کشتی ها عبور میکنند ، به علت میدان مغناطیسی کشتی ، مگنومتر آنها دچار خطا میشود ، البته این خطا به دلیل دستگاه های کنترل کننده بسیار ناچیز است ، اما اگر این دستگاه های خاموش بشوند یا در جهت تقویت میدان مغناطیسی دائمی کشتی کار بکنند ، میتوانند تا حدود موثری عملکرد مگنومتر موشک تاماهاوک را با اخلال مواجه بکنند .


[quote]
[right][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)]روش DSMAC بدلیل استفاده از لنزهای عکسبرداری برای گرفتن تصویر ، امکان بکارگیری سامانه های کور کننده ی لنز (شلیک کننده های لیزری) وجود دارد [/background][/font][/color][/right]


[/quote]
این روش محدودیت های زیر را دارد :
اولا باید موشک کشف بشود تا بتوانیم بیم لیزری را روی آن بتابانیم.
ثانیا باید در محل کشف سامانه اخلال کنند موجود باشد .
ثالثا برد این سامانه ها محدود می باشد .
رابعا اونطور که بنده جستجو کردم انواع شیلد های محافظ ضد لیزر ( مانند عینک ها ؛ شیشه ها و ... ) وجود دارد ، عاقلانه است که فکر کنیم لنز های دوربین این موشک چند میلیارد تومانی به این شیلد ها مجهز هستند .


[quote]- در مورد اختلال در GPS هم باید این نکته ذکر شود که اختلال نوع جدید که جناب warrior بهش اشاره داشتن نوعی فریب موشک (GPS Spoofing) با القای مختصات نادرست به گیرنده ی موشک هست که باعث انحراف موشک از مسیر اصلی خواهد شد و با در نظر گرفتن این فرض که موشک های کروز هدایت GPS رو در اولویت دارند ، امکان انحراف موشک ها حداقل در موج اول حملات کروز وجود دارد. [/quote]
بصورت کلی ، ارتباطات GPS نظامی با غیر نظافی تفاوتی دارد و مهمترین آن ، رمز گذاری نوع نظامی است . این رمز گذاری در ابتدا به چیپست های هدایت GPS بستگی دارد . هر کدام از این ها میتواند الگوریتم خاص خودش را داشته باشد . القای مختصات با تأخیر هم دیگه کهنه شده :mrgreen: بنظر من GPS Spoofing موشک های تاماهاوک از لحاظ فنی غیر ممکن است . ویرایش شده در توسط mohammaddanger
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به جای این بحث های الکی که "کی چی گفت" یکم تبعات حمله امریکا رو بررسی کنید :winking:
تقریبا شکی نیست که[b] اگه حمله آمریکا 60 یا حتی 30 روز طول بکشه نیروی هوایی و موشکی سوریه به طور کامل از بین میره و همچنین آسیب های زیادی به مراکز نظامی و فرماندهی سوریه وارد میشه و یک بخش هایی از نیروی زمینی سوریه مثل تانک ها و نفربرها در صورت مشاهده به وسیله پهپادها و ماهواره ها نابود میشن[/b]. به نظرم بررسی اینکه ارتش سوریه بعد از از دست دادن این موارد چه استراتژی رو میتونه پیاده کنه موضوع جالبی باشه.من یادمه درست زمانی که تانک های قذافی پشت دروازه های شهر بن غازی بودن حمله به لیبی شروع شد و چند ماه بعد هم پایتخت لیبی سقوط کرد.
++++ این طور که معلومه قرار هست که همزمان با حمله هوایی حدود 5000-10000 نیروی آموزش داده شده توسط cia وارد خاک سوریه بشن icon_eek
پی نوشت: این بحث منحرف کردن موشک کروز به نظرم زیاد منطقی نیست.توی همون عراق 2-3 تا موشک کروز رو که قرار بود به یک منطقه ای اصابت کنه منحرف کردن و بعدش b-2 اومد کل اون منطقه رو با خاک یکسان کرد. ویرایش شده در توسط turkastara

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigbang' timestamp='1378579221' post='337115']
در مقام دفاع نیستم ولی این صحبت ادعای امریکایی هاست
[/quote]کدوم صحبت!؟

[quote name='turkastara' timestamp='1378580178' post='337119']
دوستان به جای این بحث های الکی که "کی چی گفت" یکم تبعات حمله امریکا رو بررسی کنید :winking:
تقریبا شکی نیست که[b] اگه حمله آمریکا 60 یا حتی 30 روز طول بکشه نیروی هوایی و موشکی سوریه به طور کامل از بین میره و همچنین آسیب های زیادی به مراکز نظامی و فرماندهی سوریه وارد میشه و یک بخش هایی از نیروی زمینی سوریه مثل تانک ها و نفربرها در صورت مشاهده به وسیله پهپادها و ماهواره ها نابود میشن[/b]. به نظرم بررسی اینکه ارتش سوریه بعد از از دست دادن این موارد چه استراتژی رو میتونه پیاده کنه موضوع جالبی باشه.من یادمه درست زمانی که تانک های قذافی پشت دروازه های شهر بن غازی بودن حمله به لیبی شروع شد و چند ماه بعد هم پایتخت لیبی سقوط کرد.
++++ این طور که معلومه قرار هست که همزمان با حمله هوایی حدود 5000-10000 نیروی آموزش داده شده توسط cia وارد خاک سوریه بشن icon_eek
[/quote]منبع؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='turkastara' timestamp='1378580178' post='337119']
دوستان به جای این بحث های الکی که "کی چی گفت" یکم تبعات حمله امریکا رو بررسی کنید :winking:
تقریبا شکی نیست که[b] اگه حمله آمریکا 60 یا حتی 30 روز طول بکشه نیروی هوایی و موشکی سوریه به طور کامل از بین میره و همچنین آسیب های زیادی به مراکز نظامی و فرماندهی سوریه وارد میشه و یک بخش هایی از نیروی زمینی سوریه مثل تانک ها و نفربرها در صورت مشاهده به وسیله پهپادها و ماهواره ها نابود میشن[/b]. به نظرم بررسی اینکه ارتش سوریه بعد از از دست دادن این موارد چه استراتژی رو میتونه پیاده کنه موضوع جالبی باشه.من یادمه درست زمانی که تانک های قذافی پشت دروازه های شهر بن غازی بودن حمله به لیبی شروع شد و چند ماه بعد هم پایتخت لیبی سقوط کرد.
++++ این طور که معلومه قرار هست که همزمان با حمله هوایی حدود 5000-10000 نیروی آموزش داده شده توسط cia وارد خاک سوریه بشن icon_eek
پی نوشت: این بحث منحرف کردن موشک کروز به نظرم زیاد منطقی نیست.توی همون عراق 2-3 تا موشک کروز رو که قرار بود به یک منطقه ای اصابت کنه منحرف کردن و بعدش b-2 اومد کل اون منطقه رو با خاک یکسان کرد.
[/quote]

سلام
عراق بیش از 2- 3 تا کروز رو منهدم کرد ...

موضوع اینه که اگه یک بی 2 ساقط بشه ، از لحاظ روانی ارتش آمریکا سقوط آزاد می کنه و توان نظامی آمریکا حداقل برای ده سال آینده محدود می شه !!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.