EMP

تاثیر وسایل الکترونیکی همراه مسافربر روی هواپیما افسانه یا واقعیت

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون، چند وقت پیش به یه همچین خبری برخوردم:[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]خطوط هوایی بریتانیا به زودی به نخستین خطوط هوایی اروپایی تبدیل می شود که مسافران آن از هنگام بلند شدن هواپیما با محدودیت خاموش کردن تلفنهای همراه و سایر دستگاه های خود رو به رو نیستند.[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرگزاری مهر، از روز اول ژوئیه ( 10 تیرماه) وقتی که یکی از هواپیماهای خطوط هوایی بریتانیا بلند می شود و به ارتفاع مورد نظر می رسد، مسافران می توانند از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده کنند و نیازی نیست که در انتظار فرود هواپیما تمام دستگاه های الکترونیکی خود را خاموش نگاه دارند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]خطوط هوایی سایر کشورها نیز تا چندی دیگر این قوانین را تسهیل خواهند کرد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مسافران به طور عمومی از استفاده وسائل الکترونیک خود در هواپیما منع می شوند، چرا که بیم اختلال در سیستم هواپیما به ویژه هنگام بلند شدن و فرود آمدن وجود دارد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]قوانین جدید خطوط هوایی بریتانیا استفاده از تلفنهای همراه را درست پس از بلند شدن مجاز کرده است، اما این تغییر قوانین بر زمانی که هواپیما در حال بلند شدن بوده، تأثیرگذار نیست. هنگامی که هواپیما در حال بلند شدن است و تا پیش از رسیدن به ارتفاع 3050 متری استفاده از تلفنهای همراه و دستگاه های الکترونیکی همچنان ممنوع است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]این تغییر قوانین در ایالات متحده هنوز درحال بحث و بررسی است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اختلال الکترومغناطیسی در سیستمهای هواپیما متداول ترین استدلالی است که در رابطه با ممنوعیت تلفنهای همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی مطرح می شود. از بعد نظری، فرستنده های رادیویی فعال چون تلفنهای همراه، واکی تاکی، رایانه های قابل حمل و یا دستگاه های بازی می توانند در این سیستم ها اختلال ایجاد کند. دستگاه الکترونیکی غیر فرستنده ای نیز تشعشع الکترومغناطیسی صادر می کند اگرچه سطح قدرت آن کمتر است و دید نظری می توانند بر سیستم های الکترونیک هواپیما تأثیرگذار باشد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۲/۴/۹[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.mehrnews.com/detail/News/2086794[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1379591376' post='339639']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون، چند وقت پیش به یه همچین خبری برخوردم:[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]خطوط هوایی بریتانیا به زودی به نخستین خطوط هوایی اروپایی تبدیل می شود که مسافران آن از هنگام بلند شدن هواپیما با محدودیت خاموش کردن تلفنهای همراه و سایر دستگاه های خود رو به رو نیستند.[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرگزاری مهر، از روز اول ژوئیه ( 10 تیرماه) وقتی که یکی از هواپیماهای خطوط هوایی بریتانیا بلند می شود و به ارتفاع مورد نظر می رسد، مسافران می توانند از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده کنند و نیازی نیست که در انتظار فرود هواپیما تمام دستگاه های الکترونیکی خود را خاموش نگاه دارند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]خطوط هوایی سایر کشورها نیز تا چندی دیگر این قوانین را تسهیل خواهند کرد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مسافران به طور عمومی از استفاده وسائل الکترونیک خود در هواپیما منع می شوند، چرا که بیم اختلال در سیستم هواپیما به ویژه هنگام بلند شدن و فرود آمدن وجود دارد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]قوانین جدید خطوط هوایی بریتانیا استفاده از تلفنهای همراه را درست پس از بلند شدن مجاز کرده است، اما این تغییر قوانین بر زمانی که هواپیما در حال بلند شدن بوده، تأثیرگذار نیست. هنگامی که هواپیما در حال بلند شدن است و تا پیش از رسیدن به ارتفاع 3050 متری استفاده از تلفنهای همراه و دستگاه های الکترونیکی همچنان ممنوع است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]این تغییر قوانین در ایالات متحده هنوز درحال بحث و بررسی است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اختلال الکترومغناطیسی در سیستمهای هواپیما متداول ترین استدلالی است که در رابطه با ممنوعیت تلفنهای همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی مطرح می شود. از بعد نظری، فرستنده های رادیویی فعال چون تلفنهای همراه، واکی تاکی، رایانه های قابل حمل و یا دستگاه های بازی می توانند در این سیستم ها اختلال ایجاد کند. دستگاه الکترونیکی غیر فرستنده ای نیز تشعشع الکترومغناطیسی صادر می کند اگرچه سطح قدرت آن کمتر است و دید نظری می توانند بر سیستم های الکترونیک هواپیما تأثیرگذار باشد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۲/۴/۹[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.mehrnews.com/detail/News/2086794"]http://www.mehrnews....il/News/2086794[/url][/font][/size]
[/quote]
بله کاملا درست می فرمایید ولی هنوز هم که هنوز است هنگام بلند شدن و فرود آمدن ، استفاده از همه وسایل الکترونیکی همراه مسافر ممنوع است گرچه در ایران اصلا رعایت نمی شود و تذکر هم که می دهی چپ چپ بهت نگاه می کنند. با وجود نا شناخته بودن اثر مخابراتی گوشی ها و دستگاههای جدید و اینکه هیچ سازنده ای تضمینی برای استفاده در هواپیما نمی دهد مگر اینکه دستگاه به مود خاصی فرو رود (مثل flight mode)، و در ارتفاع کم هنگام فرود یا تیکاف اگر اتفاقی بیافتد ، دیگر کاری از دست خدمه پرواز بر نمی آید [b]بعید است که در آینده دور هم این محدودیت برداشته بشود.[/b] ویرایش شده در توسط EMP
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید این flight mode که تو گوشی های آندروید هست هم الکیه؟
ینی اگر ببریم رو این مود بازم خطرناکه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اکثر سانحه ها هم نزدیک آنتن VOA بوده نه شبکه های دیگه ، این آمریکا شبکه هاش هم به درد خودش میخورن icon_cheesygrin
ولی من تا حالا فکر میکردم به این دلیل میگن استفاده نکنید که یک وقت به وسیله مبایل یا دستگاه های دیگه بمبی و یا چیزه دیگه ای که باعث سانحه بشه رو نتونی فعال کنی ، چون کلا هواپیما ها در در مقابل تشعشعات قوی زیاد قرار میگیرن . هر فرودگاهی به تنهایی حداقل یک رادار دارد که همین رادار توان تشعشی زیادی رو منتشر میکنه آنت و دم ودستگاه های هواپیما جای خود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا دست مریزاد جناب EMP از این همه اطلاعات لذت بردم .
همونطور که خودتون هم گفتین این قبیل فرستنده ها مشکل های زیادی ( نه فقط برای هواپیماها ) ایجاد میکنند . البته به خاطر همین در پروژه ها عاتی هوتنوردی سعی برا ین میشد تا سیستم پیشرفته fly by wire با سیستم پیشرفته تر fly by optic جایگزین شده تا از این قبیل اتفاقات مشکلات کمتری رو به وجود بیارند ، حتی برنامه هایی هست برای این که پردازشگر ها هم به حالت نوری تبدیل شودن و به جای الکترون از فوتون برای انجام پردازش های خود استفاده کنند ( تو خود حدیث مفصل بخوان از ایم مجمل )
ولی همین قضیه استفاده از فرکانس های با توان بالا در بخش پدافند ، مصداق استفاده از لیزر هم هست کلا تکنولوژی به شدت به سمت سیستم های دفاعی soft kill سوق پیا میکنه
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]سرانجام بعد از مدتها بحث و جدل فنی، اداره هوانوردی فدرال تایید کرد که مسافران می تواننداز موبایل، لپ تاپ و هر وسیله دارای شبکه وای – فای خود در هواپیما استفاده کنند. [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]از این به بعد داستان کسل کننده "درخواست خلبان و مهمانداران" از مسافران برای خاموش کردن دستگاههای موبایل و لپ تاپ و تبلت به پایان می رسد چرا که بر اساس تحقیقات طولانی کمیته ویژه بررسی این موضوع در اداره هوانوردی فدرال امریکا FAA، خطری مسافران را تهدید نمی کند و تداخلی که گفته می شد بین دستگاههای ناوبری هواپیما با این ابزار به وجود می آید، صحت ندارد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]28 عضو در "پنل مشاور" در اداره هوانوردی فدرال/FAA به زودی آنچه در تحقیقات خود"بی خطر" یافته را به سازمانهای هوانوردی رسما اعلام خواهد کرد تا مسافران در هواپیما با خیال راحت از زیر فشار قوانین گذشته بیرون آیند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]قرار است هفته آینده این موضوع به طور رسمی به عنوان سیاست/policy ابلاغ شده و از سال آینده در خطوط هواپیمایی به اجرا گذاشته شود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در سیاست جدید، استفاده از شبکه وای - فای، ارسال و دریافت اس ام اس / پیامک، دیتا روی تلفن همراه و تلفن زدن برای مسافران در هواپیما آزاد خوهد بود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]داستان دعوای مسافران و خدمه برای خاموش کردن دستگاه خود و اخراج بازیگر معروف الک بالدوین از هواپیما بدلیل استفاده از تلفن همراه دیگر تکرار نخواهد شد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تایمز نیز نوشت تداخل دستگاههایی مانند تلفن همراه با تجهیزات ناوبری هواپیما بارها گفته شده اما ارتباط فنی میان ارتباطات صوتی از تلفن همراه و تداخل آن با ارتباطات کابین ثابت شده است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بنابراین خواندن کتاب با گجت هایی مانند کتابخوان الکترونیکی/e-Reader، گوش کردن به پاد کست ها، تماشای ویدئو نیز منعی نخواهد داشت.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وال استریت به نقل از پاول میزنر، یکی از اعضای پنل مشاور و قائم مقام کمپانی آماوزن نوشت استفاده موسوم به "gate-to-gate" از ابزار الکترونیکی در پایین 10 هزار فوتی آزاد خواهد بود و ترجیحا به عنوان یک آپشن ، اتصال دستگاهها به وای -فای پیشنهادی از سوی هواپیما (پرداخت از سوی کاربر جهت استفاده) به جای وای -فای تلفن همراه و ... در سیاست جدید لحاظ خواهد شد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تا سال 2015 بیش از 85 درصد از هواپیماها خود را مجهز به ارتباطات اختصاصی وای - فای خواهند کرد تا مسافران از طریق آن، به کارهای خود بپردازند. همچنین 70 درصد از مسافران که گجت های خود را داخل هواپیما می آورند، از آنها در طول پرواز استفاده می کنند.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]سایر موارد مانند نوع ارتباطات در بالای 10 هزار فوتی، به صورت پیشنهاد در پنل مشاور باقی مانده تا در سیاست نهایی گنجانده شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]11 مهر 1392 [/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/315888/ict/comunication[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود به جناب مهدوی
از توجه شما به این تاپیک ممنونم.
در لینک زیر به تصمیم FAA مبنی بر کماکان ممنوع بودن یک سری بکار گیری وسایل الکترونیک اشاره شده است
http://www.interferencetechnology.com/faa-panel-to-release-device-use-recommendations/
در لینک زیر هم به سبک شدن ممنوعیت ها اشاره شده است.
http://www.interferencetechnology.com/extension-granted-for-ruling-on-electronics-use-in-flight/

اتفاقا دیروز یک مقاله می خواندم که به شرکتهای هوایی دستور داده شده بود که MFD های خود را عوض بکنند تا بر اثر Wi-Fi مختل نشود و از نوع جدیدی از MFD استفاده بکنند.
البته همین که استفاده از وسایل را در ارتفاع بالا مجاز می دانند یعنی باز هم خطر بروز حادثه در ارتفاع پایین را منتفی نمی دانند.
این هم لینک .
http://www.interferencetechnology.com/faa-calls-for-fix-to-remove-interference-on-airplane-display-units/
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]حادثه در حمله به لیبی[/b]
در 1986 آمریکا به لیبی حمله هوایی کرد و دهها فروند موشک پدافندی به سمت شکاری های آمریکایی پرتاب شد و هیچ کدام به هدف برخورد نکرد ولی یکی از بمب افکنهای F-111 آمریکا سرنگون شد. بعدها نیروی هوایی آمریکا بدون ذکر جزئیات رسما دلیل این سقوط را تاثیر [color=#0000ff][size=5]میدان الکترومانیتیکی[/size][/color] ناشی از جنگنده های آمریکایی بر روی یکدیگر اعلام نمود!!![/quote]

یکم بیشتر راجب این میدان توضیح میدید؟ دقیقا چه تاثیری بر سقوط داشته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ALFARD' timestamp='1380977363' post='343168']
یکم بیشتر راجب این میدان توضیح میدید؟ دقیقا چه تاثیری بر سقوط داشته؟
[/quote]
درود به Alfared گرامی.

منبع: گزارش NASA/TP-2001-210831[size=4] Inflight characterization of the electromagnetic environment inside an airliner[/size]
http://www.assassinationscience.com/HERFData2.pdf

مطابق گزارش سرویس خبری Knight ridder در بین سالهای 1981 تا 1987 پنج فروند هلی کوپتر بلاک هاوک دچار اصابت ناگهانی مستقیم به زمین شدند. برسی های نهایی نشان داد که نقص ناشی از اختلال در سامانه کنترل ملخ روی دم که کار استابیلایزر را به عهده دارد، بر اثر نزدیک شدن به یک ایستگاه رادیویی بوده است. گرچه این هلی کوپترها در آن سالها توسط سیستم هیدرولیک کنترل می شده اند اما سامانه کنترل ملخ کاملا توسط یک سامانه Fly By Wire کنترل می شده است.
در سال 1991 همین سرویس خبری از سقوط یک فروند F-111 و Abort شدن ماموریت 5 فروند دیگر در حین عملیات EL Dorado Canyon ضربه هوایی سال 1986 آمریکا به لیبی خبر داد. منابع رسمی نیروی هوایی آمریکا علت سقوط را EMI ناشی از یک هواپیمای دیگر آمریکا که در ضربه شرکت داشته اعلام کرده اند. اما هیچ توضیح بیشتری ندادند. فقط گفته شده که قبل از رسیدن به هدف کالساین Karma52 در سواحل مدیترانه سقوط کرد و خلبانان کشته شدند.

همین منبع علت سقوط تورنادو در سال 1983 در نزدیکی آنتن VOA را میدان نه چندان زیاد 70V/m موجود در آن محل اعلام کرده که باعث مختل شدن کامپیوتر پرواز گردیده است. ویرایش شده در توسط EMP
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.