kingraptor

هواگرد شناسایی استراتژیک SR-71/SR-72 پرنده سیاه ( Blackbird)

Recommended Posts

[quote]مطالبی چون نشت سوخت از مخازن و ماکزیمم سرعت جنکنده و کلی اطلاعات دیگه کذب محض بوده است [/quote]
نشت سوخت کذب نیست
به علت سرعت بسیار زیاد هواپیما بدنه اون خیلی داغ میشه و انبساط پیدا میکنه برای اینکه این انبساط مشکلی ایجاد نکنه در حالت عادی درزهایی در بدنه وجود داره که موجب نشت سوخت در ابتدای پرواز میشه که با سرعت گیری و داغ شدن بدنه این درزها بسته میشن
توی مستندی که صدا وسیمای خودمون icon_eek از این پرنده نشون داد کاملا مشخص بود در ابتدای پرواز سوخت از بدنه نشت میکرد و بصورت پودر در هوا پخش میشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]متشکر از زحمتتون[/right]

[right]لطفا درخصوص عملیاتی بودن و تسلیحات 71 بیشتر توضیح دهید [/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#b22222][size=5]قسمت دوم [/size][/color][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/Sr-71.jpg[/img][/center]

[center]13 سپتامبر[/center]
[center]
لندن به لس آنجلس[/center]
[center]
مسافت پرواز : 5،446.87 مایل[/center]
[center]
سرعت پرواز : 1،435.59 مایل / ساعت[/center]
[center]
مدت زمان پرواز : 3 ساعت و 47 دقیقه و 39 ثانیه[/center]
[center]
خدمه : کاپیتان Harold B. (Buck) Adams ( خلبان ) / سرگرد William C. Machorek ( کابین عقب )[/center]

یکی دیگر از رکوردهای سرعت در سفر بازگشت از لندن به وقوع پیوست که خلبانان آن با میانگین سرعت 1,435 مایل / ساعت و طی مسافت 5.447 مایل توانستند پس از 3 ساعت و 47 دقیقه و 39 ثانیه پرواز در لس آنجلس فرود آیند که یکی از دلایل افزایش زمان در این پرواز کاهش سرعت هواپیما آن هم به دلیل عبور هواپیما بر فراز شهرهای ایالات متحده بود . اما با در نظر گرفتن و رعایت این نکته ، بازهم مردم زیادی در شهر لس آنجلس با شکستن شدن شیشه های پنجره روبه رو شدند .


[center][color=#000080]تصاویری از هواپیمای بلک برد پس از بازگشت از لندن در پایگاه هوایی Beale به تاریخ 13 سپتامبر 1974 [/color][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/buck1.jpg[/img][/center]
[center][font=comic sans ms,cursive][color=#800080]خلبان در سمت چپ و کمک خلبان در سمت راست تصویر[/color][/font][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la001.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la001.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la002.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la002.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la003.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la003.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la005.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la005.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la004.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la004.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la006.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la006.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la007.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la007.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la008.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la008.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la011.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la011.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la013.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la013.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la016.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la016.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la020.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la020.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la025.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la025.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la028.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la028.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la030.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la030.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la031.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la031.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la032.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la032.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la039.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la039.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/la047.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_la047.jpg[/img][/url][/center]



[center][size=5]ادامه دارد ... [/size][/center]


[center]*****************************************************************************[/center]
[center][color=#000080]نویسنده : F14AA[/color][/center]

[center][color=#b22222]هرگونه برداشت منوط به ذکر نام نویسنده و منبع ( [/color][color=#b22222][color=#b22222]Military.ir[/color] ) می باشد[/color][/center]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر





متشکر از زحمتتون
لطفا درخصوص عملیاتی بودن و تسلیحات 71 بیشتر توضیح دهید



خواهش می کنم

این هواپیما در حال حاضر برای امور تحقیقاتی در اختیار ناسا قرار دارد .

SR 71 فقط یک هواپیمای شناسایی استراتژیک می باشد ولی قرار بود نمونه دیگر آن به نام YF 12 به عنوان یک شکاری رهگیر مورد استفاده قرار بگیرد که از این رو موشک AIM 47 ( تحت برنامه GAR-9 که یک برنامه طراحی موشک دوربرد پیشرفته هوا به هوا بود ) و رادار کنترل آتش AN/ASG-18 ( ساخت شرکت هیوز ) برای آن در نظر گرفته شد ولی بعد ها این طرح کنسل و از تجربیات طراحی موشک AIM 47 در ساخت موشک فونیکس استفاده شد .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=5][color=#B22222]قسمت سوم [/color][/size][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/record1976_auto.jpg[/img][/center]



[center]سال 1976[/center]

[center][size=4]عملیات [color=#b22222][font=comic sans ms,cursive]Glowing Speed[/font][/color][/size][/center]

[center]یکی از رکورد شکنی های بلک برد در قالب عملیات " Glowing Speed " و در تاریخ 27 و 28 جولای سال 1976 و توسط چندین خلبان و در سه مرحله صورت پذیرفت که مبدا تمامی این پرواز ها پایگاه هوایی Beale واقع در کالیفرنیا بود . همچنین لازم به ذکر است که این هواپیما در شرایط عملیاتی توانایی از این قبیل کارها ( رکورد سرعت و سقف پرواز و ... ) را ندارد .[/center]


[center][color=#000080]1. پرواز ارتفاع بالا [/color][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/helt_elliott.jpg[/img][/center]


[center]هواپیمای مورد آزمایش : YF-12[/center]
[center]
ارتفاع در پرواز افقی : 85,135 فوت ( پا )[/center]
[center]
خلبانان این پرواز : کاپیتان Robert C. Helt ( به عنوان خلبان ) / سرگرد Larry A. Elliott ( به عنوان کابین عقب )[/center]


[center][color=#000080]2 . پرواز سریع [/color][/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/morgan_joersz.jpg[/img][/center]


[center]هواپیمای مورد آزمایش : SR-71[/center]
[center]
بیشترین سرعت در مسیر مستقیم : 2,193.167 مایل / ساعت ( تا قبل از این تاریخ ، این رکورد در اختیار هواپیمای YF-12 قرار داشت که در 1 ژوئن 1965 آن را کسب نمود )[/center]
[center]
خلبانان : کاپیتان Eldon W. Joersz ( به عنوان خلبان ) / سرگرد George T. Morgan Jr ( به عنوان کابین عقب )[/center]



[center][color=#000080]3 . با زحمت حرکت کردن در کویر ( پرواز در مسافت طولانی )[/color][/center]

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/bledsoe_fuller~0.jpg[/img][/center]


[center]هواپیمای مورد آزمایش : SR-71[/center]

[center]رکورد قبلی ( و جهانی ) این مرحله متعلق به میگ 25 با سرعت 1815 مایل / ساعت ( در اکتبر سال 1967 ) بود که بلک برد توانست با سرعت 2029 مایل / ساعت آن را طی کند .[/center]
[center]
خلبانان : سرگرد Adolphus H. Bledsoe ( به عنوان خلبان ) / سرگرد John T. Fuller ( به عنوان کابین عقب )[/center]


[center][color=#800080]نشان " De La Vaulx "[/color][/center]

[center]
این نشان از سوی کشور فرانسه به خلبانانی اعطا می شود که دارای رکورد جهانی با بالاترین کارایی باشند . در اعطای این مدل اندازه هواپیما و نیروی موتور ملاک نمی باشد .[/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/De-La-Vaulx-medal.jpg[/img][/center]
[center][color=#000000][font=georgia,serif] مدال De La Vaulx[/font][/color][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record016.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record016.jpg[/img][/url][/center]
[center]خلبانان دریافت کننده این مدال[/center]


[center]***************************************************************************************************[/center]

[center][color=#006400]تصاویری از مرحله پرواز ارتفاع بالا [/color][/center]



[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record010.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record010.jpg[/img][/url][/center]
[center]پس از پرواز در مرحله اول که تصویر خلبان با لباس مشکی ضد فشار مشهود است[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record013.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record013.jpg[/img][/url][/center]
[center]خلبان Helt پس از پرواز در تاریخ 28 جولای[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record003.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record003.jpg[/img][/url][/center]
[center]تقدیراز خلبانان مرحله اول[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record019.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record019.jpg[/img][/url][/center]
[center]نقشه مسیر پرواز[/center]



[center]***************************************************************************************************[/center]

[center][color=#006400]پرواز سریع[/color][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record006a.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record006a.jpg[/img][/url][/center]
[center]هواپیمای بلک برد در حال تاکسی به آشیانه ( پایگاه هوایی Beale / تاریخ 28 جولای )[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record008.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record008.jpg[/img][/url][/center]
[center]خدمه در حال پیاده شدن پس از پرواز[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record012a.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record012a.jpg[/img][/url][/center]
[center]تبریک خلبانان به یکدیگر[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record011.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record011.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record014.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record014.jpg[/img][/url][/center]
[center]تصویری از سرگرد G.T.Morgan[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record015.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record015.jpg[/img][/url][/center]
[center]خلبانان این پرواز[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record005.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record005.jpg[/img][/url][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record004.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record004.jpg[/img][/url][/center]
[center]تقدیر از خلبانان[/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record018.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record018.jpg[/img][/url][/center]
[center]مسیر پرواز[/center]




[center]***************************************************************************************************[/center]
[center][color=#006400]پرواز در مسافت طولانی[/color][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spd_record020.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spd_record020.jpg[/img][/url][/center]
[center]مسیر پرواز[/center]


[center]**********************************[/center]

[center][size=5]ادامه دارد ...[/size][/center]
[center]*****************************************************************[/center]

[center][color=#000080]نویسنده : F14AA[/color][/center]

[center][color=#b22222]هرگونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام نویسنده و منبع ( میلیتاری ) می باشد [/color][/center] ویرایش شده در توسط F14AA
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از شما جناب F14AA به خاطر مقاله ی پر بارتان
پرنده ای همانند SR-71 انقدر در زمان خود پر ابهت بود که به جرات می توان گفت هنوز هم بعد از گذشت ده ها سال ان پرستیژ و هیبت خود را به خوبی حفظ کرده است،فقط کافیست به لباس خلبانان این پرنده دقت کنید و به عظمت این پرنده پی ببرید.
در این مقاله شما نوشته اید که از این پرنده قرار بود یک نمونه به عنوان رهگیر ساخته شود که به احتمال زیاد با سرعت خیره کننده،رادار غول اسا و موشک هوا به هوای فوق دوربرد تبدیل به یک ابر رهگیر اسطوره ای می شد اما این پرنده دو ایراد بزرگ داشت یکی مانورپذیری ضعیف این پرنده و دیگری هزینه ی بسیار بالای ساخت و عملیات این پرنده بود که عملآ باعث می شد هر مسئول امریکایی این طرح را کنسل کند.
این که فکر کنیم امریکایی ها بعد از باز نشست شدن این پرنده دست از طراحی نسخه ی پیشرفته تری برداشته اند کاملآ کودکانه است.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sorena_ir_army' timestamp='1354872114' post='286901']
با تشکر از شما جناب F14AA به خاطر مقاله ی پر بارتان
پرنده ای همانند SR-71 انقدر در زمان خود پر ابهت بود که به جرات می توان گفت هنوز هم بعد از گذشت ده ها سال ان پرستیژ و هیبت خود را به خوبی حفظ کرده است،فقط کافیست به لباس خلبانان این پرنده دقت کنید و به عظمت این پرنده پی ببرید.
در این مقاله شما نوشته اید که از این پرنده قرار بود یک نمونه به عنوان رهگیر ساخته شود که به احتمال زیاد با سرعت خیره کننده،رادار غول اسا و موشک هوا به هوای فوق دوربرد تبدیل به یک ابر رهگیر اسطوره ای می شد اما این پرنده دو ایراد بزرگ داشت یکی مانورپذیری ضعیف این پرنده و دیگری هزینه ی بسیار بالای ساخت و عملیات این پرنده بود که عملآ باعث می شد هر مسئول امریکایی این طرح را کنسل کند.
این که فکر کنیم امریکایی ها بعد از باز نشست شدن این پرنده دست از طراحی نسخه ی پیشرفته تری برداشته اند کاملآ کودکانه است.
[/quote]


در تکمیل فرمایشات شما باید عرض کنم یکی دیگر از دلایل کنار گذاشتن این هواپیما ، نشت سوخت ، آن هم هنگامی بود که هواپیما بر روی زمین قرار داشت و دلیل این امر نقطه اشتعال بالای سوخت آن یعنی سوخت JP-7 بود . لازم به ذکر است که موتور SJY61 بوئینگ X-51 نیز از این سوخت استفاده می کند و ترکیبات این سوخت بیشتر شامل هیدروکربن ها و برخی از آلکان ها می باشد .به همین دلیل یک تانکر سوخت رسان ویژه برای SR-71 به نام KC-135Q در نظر گرفته شد که این تانکر دارای تجهیزاتی بود که سرعت سوخت گیری را افزایش می داد و توان حمل سوخت JP-7 را داشت . هم اکنون این تانکر ها با ارتقا به KC-135R در حال خدمت در نیروی هوایی ایالات متحده می باشند .


مشخصات این سوخت :

نقطه جوش : 282–288 درجه سانتی گراد

چگالی : 779–780 کیلو گرم بر متر مکعب

فشار بخار : 155 میلی متر جیوه

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/800px-Boeing_KC-135Q_refueling_SR-71.JPEG[/img][/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/yf12a1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_yf12a1.jpg[/img][/url][/center] ویرایش شده در توسط F14AA
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نمای روبرو بسیار شبیه به بشقاب پرنده است. میشه گفت که پر افتخارترین پرنده تاریخ هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سپاس از F14AA عزیز برای مطلب جالبشون
با اجازه ایشان درباره سوخت جالب این پرنده جالب مطلبی را قرار می دم :
این سوخت شامل هیدروکربن ، آلکان ، آلکانهای حلقوی ، ترکیبات آروماتیک ، تترالین و نفتالین و ایندان و.. می شد . وجود برخی از این مواد باعث کاهش اثر راداری ایجاد شده توسط خروجی های پرنده می شد از طرفی نقطه اشتعال بالای اون باعث می شد تا به عنوان خنک کننده بدنه و مایع هیدرولیک موتور پرنده ازش بهره ببرند

میشه در مود نشد سوخت بیشتر توضیح بدین؟


درباره نشت سوخت همان طور که دوست عزیزمون فرمودند در روی زمین اتفاق می افتاد اما با وجود لیزی زیاد سوخت ، خطر اشتعال زیادی نداشت و نگرانی ایجاد نمی کرد { اگر درست بگم به دلیل وجود ترکیبات فلوئوروکربن و تاثیر آن }
اما این پرنده در هنگام برخاست و نشست هم نشت سوخت داشت چرا که اتصالات مخازن سوخت آن عمدا در ابعادی کوچک ساخته شده بود چرا که پرواز در ارتفاع بسیار بالا با سرعت بسیار بالا باعث می شد این مخازن به دلیل گرمای ایجاد شده دچار انبساط شوند برای همین اغلب اوقات بعد از بلند شدن سوخت گیری هوایی هم می کرد !!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از جناب ssadeghs به خاطر توضیحات

برای همین اغلب اوقات بعد از بلند شدن سوخت گیری هوایی هم می کرد !!



تا جایی که من خبر دارم و تو یه مستند هم دیدم همیشه نصف یا 60 درصد باک هواپیما در هنگام برخاست خالی بود و پس از برخاست با سوخت گیری هوایی باک هواپیما پر می شد . همچنین در حال حاضر از این شیوه برای هواپیمای ترابری C-5 ( هنگامی که وزن بارگیری شده ، زیاد باشد ) استفاده می شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش می کنم دوست عزیز ،
به شخصه این نشت سوخت را در برابر مزایایی که برای این جنگنده به ارمغان می آورد را قابل چشم پوشی می دانم
درباره مقدار باک اطلاعی ندارم ولی اگر دقت کنید می تواند تایید حرف حقیر باشد که حداقل از اتلاف سوخت جلوگیری شود چرا که در مطلبی می خواندم در ارتفاع گیری این پرنده ، جریان سوخت به طور خودکار تنظیم میشود تا مرکز ثقل پرنده را حفظ کند بنابراین احتمال جلوگیری از نشت سوخت در هنگام برخاست با کمک این ویژگی دور از ذهن نمی باشد .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#b22222][size=5]قسمت چهارم ( پایان )[/size][/color][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/VidaJT.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_VidaJT.jpg[/img][/url][/center]


[center][color=#000080]6 مارچ 1990[/color][/center]

[center]
هواپیمای SR-71A با شماره سریال : 17972-61[/center]
[center]
این هواپیما در 6 مارس 1990 رسما از نیروی هوایی بازنشسته شد و اکنون در موزه Dulles Field قرار دارد .[/center]
[center]
خدمه : سرهنگ Ed Yeilding ( خلبان ) / سرهنگ J.T. Vida ( کابین عقب )[/center]
[center]********************************************************************************************************[/center]

[center]پرواز از سواحل غربی به سواحل شرقی ایالات متحده : فاصله : 2,404.05 مایل / سرعت : 2,124.51 مایل بر ساعت / مدت زمان : 1 ساعت و 07 دقیقه و 53.69 ثانیه[/center]

[center]********************************************************************************************************[/center]

[center]لس آنجلس به واشنگتن : فاصله : 2،299.67 مایل / سرعت : 2،144.83 مایل بر ساعت / مدت زمان : 1 ساعت و 04 دقیقه و 19.89 ثانیه[/center]

[center]********************************************************************************************************[/center]
[center]
سنت لوئیس به سینسیناتی : فاصله : 311.44 مایل / سرعت : 2،189.94 مایل برساعت / مدت زمان : 8 دقیقه و 31.9 ثانیه[/center]

[center]********************************************************************************************************[/center]
[center]
کانزاس به واشنگتن : فاصله : 942.08 مایل / سرعت : 2176.08 مایل بر ساعت / زمان : 25 دقیقه و 58.53 ثانیه[/center]

[center]********************************************************************************************************[/center]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/Yielding_Vida.jpg[/img][/center]
[center]بنجامین رابرت ریچ ( معروف به بن ریچ / مهندس لاکهید ) ، پدر تکنولوژی رادارگریزی[/center]
[center]در این عکس شصت خود را به نشانه موفقیت برای خلبانان : Ed Yeilding و J.T. Vida
بالا گرفته است .[/center]

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/972record1a.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_972record1a.jpg[/img][/url][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/972record2a.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_972record2a.jpg[/img][/url][/center]

[center][color=#4b0082]چارت هایی از آمار رکورد این پرواز[/color][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/spdrun_1990.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_spdrun_1990.jpg[/img][/url][/center]

[center][color=#4b0082]نقشه مسیر پرواز[/color][/center]



[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/dullesview2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_dullesview2.jpg[/img][/url][/center]


[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/dulleshangar2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/thumb_dulleshangar2.jpg[/img][/url][/center]
[center][color=#4b0082]تصویری گرافیکی از موزه هوایی [/color][color=#4b0082]Dulles Field[/color][/center]



[center][color=#000080]*********************************************************************[/color][/center]

[center][color=#000080]نویسنده : F14AA[/color][/center]

[center][color=#b22222]هرگونه برداشت از این مطلب منوط به ذکر نام نویسنده و منبع ( میلیتاری ) می باشد [/color][/center] ویرایش شده در توسط F14AA
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.