امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

يعني چيزي در حدود 77 ميليون دلار براي هر جنگنده ! ..
اين براي اف 16 به نظرم خيلي بالاست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با وجود سفارش 250 فروند جی اف17 اینها رو به هر فروند 77 میلیون دلار چرا خریدند معلوم نیست اما باید به سلامت عقلی مقامات پاکستانی شک کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با وجود سفارش 250 فروند جی اف17 اینها رو به هر فروند 77 میلیون دلار چرا خریدند معلوم نیست اما باید به سلامت عقلی مقامات پاکستانی شک کرد.[/quote]


آقا سعید زمان سفارشات فرق می کنه ، یکی در زمان پرویز مشرف که بسیار نزدیک بود به آمریکا و یکی در زمانی که پرویز مشرف یا سر کار نبوده یا داشته از آمریکا دور می شده .
یکی از دلایلی که آمریکا زد زیر پای مشرف رو روفت همین نزدیکی به چین و روسیه بود. دیگه مطیع امر آمریکا نبود و دیگه واسه آمریکا کارایی نداشت، فکر می کنی چرا این مسئله ی حمله تروریستی در دهلی تو چند تا هتل به اسم پاکستان رو راه انداخت ؟؟؟ می خواست پاکستان رو سر جاش بنشونه .
در ضمن پاکستان پول این ها رو همون سال 1980 داده بود ولی آمریکا می خواست دبه کنه و آنها رو نده ، همین که تونستند بگیرنشون و یه جورایی پولشون رو زنده بکنند بد نیست . در ضمن حالا فردا چین یه کپی ازش میده بیرون icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با وجود سفارش 250 فروند جی اف17 اینها رو به هر فروند 77 میلیون دلار چرا خریدند معلوم نیست اما باید به سلامت عقلی مقامات پاکستانی شک کرد.



خیلی عجیب به نظر نمیاد.
این هواپیما در مقابل فالکون چیزی به حساب نمیاد
چرا:
کشش موتور فالکون در حالت خشک 76.3 و در حالت پس سوز 127 کلو نیوتن هستش در حالی که تندر کششی معادل 46 نیوتن در حالت خشک و 86 در حالت پس سوز داره!
فالکون فادر به حمل حدود 8 تن (دقیق یادم نیست) مهماته در حالی که تندر میتونه فقط 3.7 تن حمل کنه!
فالکون دارای 6 پایلون زیر بالها ، 2 پایلون در لبه بالها و 3 پایلون زیر بدنه هستش در حالی که تندر 4 تا زیر بالها و 2 تا در لبه بالها داره و احتمالا یکی هم زیر بدنه برای حمل مخزن سوخت داشته باشه!
و....
آیونیک پروازیش هم فکر نکنم در حد فالکون باشه!
پس این پرنده رو فکر نکنم بشه با فالکون مقایسه کرد و بهتره که با تایگر مقایسه بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا و همه ابر قدرتهاي جهان همينن ديگه . زورشون ميرسه هر كاري دوست دارن ميكنن .

پاكستان هم كه با هند هميشه تنش داشته و داره پس مجبور بوده به هر قيمتي كه شده اف 16 هاي سفارش دادشو تحويل بگيره تا بتونه يه جورايي به هند برسه . البته هند يكي از بزرگترين نيروهاي هوايي جهان رو در اختيار داره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحويلشون ٣٠ سال بعد از قرارداد بوده شايد به اين خاطر گرون دراومده٠ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید تحویل این جنگنده ها بی ارتباط با خط لوله ی گاز که جدیدا بین ایران و پاکستان منعقد شده بی ربط نباشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالاخره این آمریکا باید اف-16 ها خودش رو رد کنه تا بتونه جنگنده های جدید رو جایگزین کنه دیگه! و چه کسی هم بهتر از برادران پاکستانی! البته پاکستانی ها انسانهای بسیار باهوشی هستند ولی دولتشون تونسته با سیاست زیرکانه هم کیسه عربستان سعودی رو خالی کنه و هم کیسه آمریکا رو! فقط این بین یک عده مردم بیگناه کشته می شند تا دولت درآمد زایی کنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين قرارداد مربوط به دهه 80 هستش؟.......يعني اينا همون اف 16 هايي هستن كه قرار بوده ايران تحويل بگيره؟
همونا هستن ؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هر چی فکر می کنم نمی تونم پاکستان رو کشوری کامل در نظر بگیرم.
حتما خبر دارین بخش هایی از اون فدرالی و بخش هایی از اون مثل 2000 سال پیش توسط حکام محلی کنترل میشه درونش هم که پر از فرقه ها و بمب گذاری و تنش هست و دولت جز در چند شهر توان اداره کامل این کشور رو نداره(شاید دلشون برای وطنشون ایران تنگ دشه icon_cheesygrin که روزی پاره ای از اون بودن و حالا در فراغ هستن).

اما روزی که روز موعود هست یا باید در کنار ما قرار بگیرن و یا برای همیشه از معادلات بین المللی حذف بشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با وجود سفارش 250 فروند جی اف17 اینها رو به هر فروند 77 میلیون دلار چرا خریدند معلوم نیست اما باید به سلامت عقلی مقامات پاکستانی شک کرد.



خیلی عجیب به نظر نمیاد.
این هواپیما در مقابل فالکون چیزی به حساب نمیاد
چرا:
کشش موتور فالکون در حالت خشک 76.3 و در حالت پس سوز 127 کلو نیوتن هستش در حالی که تندر کششی معادل 46 نیوتن در حالت خشک و 86 در حالت پس سوز داره!
فالکون فادر به حمل حدود 8 تن (دقیق یادم نیست) مهماته در حالی که تندر میتونه فقط 3.7 تن حمل کنه!
فالکون دارای 6 پایلون زیر بالها ، 2 پایلون در لبه بالها و 3 پایلون زیر بدنه هستش در حالی که تندر 4 تا زیر بالها و 2 تا در لبه بالها داره و احتمالا یکی هم زیر بدنه برای حمل مخزن سوخت داشته باشه!
و....
آیونیک پروازیش هم فکر نکنم در حد فالکون باشه!
پس این پرنده رو فکر نکنم بشه با فالکون مقایسه کرد و بهتره که با تایگر مقایسه بشه.



اینطوری حساب کنیم بله اونوقت باید بی52 میخریدن چون بیشتر بمب حمل میکنه!

در جنگهای امروزی در صورت استفاده صحیح تفاوتی بین جی اف17 و اف16 نیست بخصوص در حملات زمینی چون احتمال اینکه یک جنگنده بتونه در یک سورتی پرواز با بیش از یکی دو هدف درگیر بشه کم هست و فرصت برگشت به میدان دشمن رو نداره مگر اینکه با پدافند روبرو بشه.

چند سال قبل که در یک درگیری دو اف16 پاکستانی توسط یک میگ29 هندی سرنگون شد باید مسئولین پاکستانی متوجه میشدند که اگر این هواپیما نتونه جلوی میگ29 موفق عمل کنه در برابر سوخو30 تقریبا هیچ شانسی نخواهد داشت.

این تعداد کم خریداری شده هم به نسبت 250 تا جی اف17 هیچ برتری نمیاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینطوری حساب کنیم بله اونوقت باید بی52 میخریدن چون بیشتر بمب حمل میکنه!


منظورم این بود که این میزان حمل مهمات برای یک جنگنده تهاجم زمینی خیلی کمه!

احتمال اینکه یک جنگنده بتونه در یک سورتی پرواز با بیش از یکی دو هدف درگیر بشه کم هست و فرصت برگشت به میدان دشمن رو نداره مگر اینکه با پدافند روبرو بشه.


شما منطقه رو هم در نظر بگیرید.
اگر نیروهای دولتی پاکستان بخواهند با شورشیان درگیر بشوند اصولا از هر پرنده ای میشه استفاده کرد ولی اگر درگیری با نیروهای هند مد نظر باشه اوضاع کمی پیچیده تر میشه.
در ضمن گاهی برای نابود کردن یک هدف لازمه که چندین تن بمب روش ریخته بشه و به عبارت دیگه میزان مهمات بیشتر ضریب موفقیت عملیات روبالا میبره.

چند سال قبل که در یک درگیری دو اف16 پاکستانی توسط یک میگ29 هندی سرنگون شد باید مسئولین پاکستانی متوجه میشدند که اگر این هواپیما نتونه جلوی میگ29 موفق عمل کنه در برابر سوخو30 تقریبا هیچ شانسی نخواهد داشت.


این بیشتر به مهارت خلبان برمیگرده تا توانایی هواپیما و گرنه که کلی میگ 29 هم توسط اف 16 تا حالا سرنگون شده!



این تعداد کم خریداری شده هم به نسبت 250 تا جی اف17 هیچ برتری نمیاره.


فکر کنم اینها رو بیشتر برای دفاع هوایی خریده باشند چون گویا مقادیری آمرام هم باهاش سفارش دادند!

البته این رو هم بگم که در کل نیروی هوایی پاکستان شانس چندانی در مقابل هند نداره و در برابر این نیرو فقط میتونه از خودش دفاع کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند سال قبل که در یک درگیری دو اف16 پاکستانی توسط یک میگ29 هندی سرنگون شد باید مسئولین پاکستانی متوجه میشدند که اگر این هواپیما نتونه جلوی میگ29 موفق عمل کنه در برابر سوخو30 تقریبا هیچ شانسی نخواهد داشت.


ببخشید میشه بگید در کدوم جنگ چون تا اونجایی که من میدونم هیچ f16 ایی از زمان تولیدش تا کنون در نبرد هوایی نابود نشده

اقاقی بلیز این مقایسه شما به نظر من اصلا درست نیست روی کاغذ این دو جنگنده با هم تقریبا برابرند به جز رادار در ضمن f16 فقط 4 تن مهمات با خودش حمل میکنه (در نمونه پایه )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] (در نمونه پایه ) [/quote]
خوب عزیز من اشتباه شما دقیقا همین جای دیگه!
این سری جدید اف 16 بلاک 52 هستند نه بلاک 15!
حالا باز هم به نظر شما این اف 16 بلاک 52 با تندر یکسانه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.