امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

حتما همه میدونن که زمان جنگ که قطعات پر مصرف و کلیدی هواپیماهامون کم شده بود ، با زمین گیر کردن تعدادی از هواپیما ها و برداشتن قطعاتشون ، قطعات تعداد دیگری هواپیما تامین میشد

ولی نکته ای که توی اجناس روسی و علی الخصوص هواپیماهای میگ 29 متخصص های مارو آزار میده اینه که قطعات 2 هواپیما تعداد زیادیشون به هم نمیخوره !

یعنی قطعه ی X با کارآیی مشخص توی میگ 29 شماره ی 1 ، رو نمیشه با قطعه ی X در میگ 29 شماره ی 2 جایگزین کرد ، قطعات مثله کلید های متفاوت با هم فرق دارن

این تغییرات تعمدی قطعات از طرف روس ها دقیقا به این خاطر هست که کاملا وابستگی بهشون حفظ بشه وگرنه برای سرپا نگهداشتن ناوگان باید هزینه ی خیلی بیشتری کرد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Commandant' timestamp='1371545740' post='316906']
حتما همه میدونن که زمان جنگ که قطعات پر مصرف و کلیدی هواپیماهامون کم شده بود ، با زمین گیر کردن تعدادی از هواپیما ها و برداشتن قطعاتشون ، قطعات تعداد دیگری هواپیما تامین میشد

ولی نکته ای که توی اجناس روسی و علی الخصوص هواپیماهای میگ 29 متخصص های مارو آزار میده اینه که قطعات 2 هواپیما تعداد زیادیشون به هم نمیخوره !

یعنی قطعه ی X با کارآیی مشخص توی میگ 29 شماره ی 1 ، رو نمیشه با قطعه ی X در میگ 29 شماره ی 2 جایگزین کرد ، قطعات مثله کلید های متفاوت با هم فرق دارن

این تغییرات تعمدی قطعات از طرف روس ها دقیقا به این خاطر هست که کاملا وابستگی بهشون حفظ بشه وگرنه برای سرپا نگهداشتن ناوگان باید هزینه ی خیلی بیشتری کرد.
[/quote]
این موضوع رو قبلا هم شنیدم ولی به نظر غیر قابل باور میاد!
بیش از 1600 فروند میگ 29 ساخته شده که اگه برای هر فروند قطعات مخصوص طراحی کرده باشن(که خودش کلی وقت و هزینه نیاز داره!) پشتیبانی از اون برای کشور سازنده تقریبا غیر ممکنه!
به نظرم درستش اینه که بگیم در مدل های مختلف قطعات با هم متفاوت هستن ! مثلا ما چند مدل میگ 29 داریم(فکر میکنم A یا B و MiG-29UB) این ها در تعدادی از قطعات باهم اختلاف دارن! مثلا MiG-29UB قسمت دماغه و کاکپیتش متفاوته !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1371547528' post='316909']
[quote name='Commandant' timestamp='1371545740' post='316906']
حتما همه میدونن که زمان جنگ که قطعات پر مصرف و کلیدی هواپیماهامون کم شده بود ، با زمین گیر کردن تعدادی از هواپیما ها و برداشتن قطعاتشون ، قطعات تعداد دیگری هواپیما تامین میشد

ولی نکته ای که توی اجناس روسی و علی الخصوص هواپیماهای میگ 29 متخصص های مارو آزار میده اینه که قطعات 2 هواپیما تعداد زیادیشون به هم نمیخوره !

یعنی قطعه ی X با کارآیی مشخص توی میگ 29 شماره ی 1 ، رو نمیشه با قطعه ی X در میگ 29 شماره ی 2 جایگزین کرد ، قطعات مثله کلید های متفاوت با هم فرق دارن

این تغییرات تعمدی قطعات از طرف روس ها دقیقا به این خاطر هست که کاملا وابستگی بهشون حفظ بشه وگرنه برای سرپا نگهداشتن ناوگان باید هزینه ی خیلی بیشتری کرد.
[/quote]
این موضوع رو قبلا هم شنیدم ولی به نظر غیر قابل باور میاد!
بیش از 1600 فروند میگ 29 ساخته شده که اگه برای هر فروند قطعات مخصوص طراحی کرده باشن(که خودش کلی وقت و هزینه نیاز داره!) پشتیبانی از اون برای کشور سازنده تقریبا غیر ممکنه!
به نظرم درستش اینه که بگیم در مدل های مختلف قطعات با هم متفاوت هستن ! مثلا ما چند مدل میگ 29 داریم(فکر میکنم A یا B و MiG-29UB) این ها در تعدادی از قطعات باهم اختلاف دارن! مثلا MiG-29UB قسمت دماغه و کاکپیتش متفاوته !
[/quote]

قطعا 1600 مدل نیست ، احتمالا مثلا 10 یا 20 هست که رندوم متفاوت هست ، مثل جریان سوییچ پراید ، سال ها پیش ، سوییچ پراید فقط 12 مدل کلید داشت ، کسی که هر 12 تا رو جمع می کرد میتونست هر پرایدی رو روشن کنه !

این تفاوت برای خود من هم عجیبه ، ولی چیزی هست که افراد نظامی شنیدم ، حتی اون شخص میگفت که این تفاوت ها در قطعات توپ های روسی که زمان جنگ خریدیم هم وجود داره ، به طوریکه به مرور تمام توپ ها توان عملیاتیشون رو از دست دادن (الان از سرنوشتشون خبری ندارم)

وقتی از اون شخص پرسیدم چطور همچین چیزی (متفاوت بودن ) ممکن هست ، بهم گفت بر خلاف قطعات غربی که ساختشون تماما دستگاهی و اتوماتیک هست ، قطعات روسی ساخت دست هستن و ماشین کاریشون توسط افراد انجام میشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
البته اینکه ماشین کاری توسط دست انجام بشه ، دلیل بر متفاوت بودن تمام قطعات نمی شه ... چون به هر حال باید طبق یک نقشه بسازنش ...

البته احتمال داره روس ها برای هر منطقه شون سلاح خاص با قطعات خاص طراحی کنند ( مثلا برای شرقش یک سلاح با قطعات خاص طراحی کنه و برای جنوبش همون سلاح رو با قطعات مختلف بسازه ) و موقع فروش زرنگی کنه و مثلا دو تا جنگنده از اسکادران شرقی ، دو تا از جنوبی ،دوتا از مرکز روسیه ، دوتا هم از غرب بفروشه !!!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روس ها هیچ موقع شریک مطمئنی نیستند، ولی خوب شاید اگه جای مقامات عراقی بودم وسوسه میشدم برم سراغ خرید سوخو 35 خصوصا با توجه به شایعاتی که در مورد محدودیت سنی بودن خلبان ها مطرح شد ( البته نمی دونم چقدر صحت داره) و همینطور با توجه به رعایت نظر اسرائیل توسط آمریکا در فروش تسلیحات پیشرفته به عراق و البته دشمنان احتمالی مثل ترکیه ( برای اینکه میدونم احتمالا برخی دوستان راجع به این موضوع بحث کنم باید بگم مطمئنا ارتش فعلی عراق در حد ترکیه نیست حتی با خرید تعدادی جنگنده مدرن) و ... که همگی مصرف کننده تجهیزات آمریکایی البته در شرایط کاملا بهتر نسبت به عراق هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.


درمورد این قضیه کاملا حق با [url="http://www.military.ir/forums/user/13605-commandant/"]Commandant[/url] عزیزه. البته بنده درمورد هواپیماها خبر ندارم؛ اما درمورد توپ ها این قضیه کاملا وجود داره و کار تا اونجا پیش رفت که ما مجبور شدیم کلا قید روسیه رو بزنیم و سراغ چین بریم.


یا حق
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خصوصا با توجه به شایعاتی که در مورد محدودیت سنی بودن خلبان ها مطرح شد[/quote]

بعید می دونم نوری مالکی زیر بار بره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودمون صاعقه میدیم بهش حالشو ببره با ساپورت کامل

به نظرم من آدم بره از چین چیز بخره اما از این روسیه نخره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]f16 هاي عراق زياد پيشرفته نيستند و بجاي موشكهاي امرام موشك اسپارو دارند بر خلاف نمونه هاي امارات [/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


f16 هاي عراق زياد پيشرفته نيستند و بجاي موشكهاي امرام موشك اسپارو دارند بر خلاف نمونه هاي امارات



منبع؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




منبع؟!

f16 هاي عراق زياد پيشرفته نيستند و بجاي موشكهاي امرام موشك اسپارو دارند بر خلاف نمونه هاي امارات


The Government of Iraq has requested a possible sale of the following:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1375709685' post='326824']
[quote name='ALFARD' timestamp='1375697701' post='326725']
[quote name='keivan2' timestamp='1375694208' post='326711']
[size=5]f16 هاي عراق زياد پيشرفته نيستند و بجاي موشكهاي امرام موشك اسپارو دارند بر خلاف نمونه هاي امارات [/size]
[/quote]

منبع؟!
[/quote]

امرام تو لیست خریدشون نیست اما باز هم برای نیرو هوایی ما خیلی خطرناکه امیدوارم حد اقل روحانی بتونه میگ 29 های ما رو تو این 4 سال به کلاس ovt برسونه
[/quote]

شاید فعلا یه محدودیت های داشته باشند اما جنگنده توانایی شلیک آمرام رو داره

منظور شما از خرید میگ OVT چیه؟ میگ OVT یه هواپیمای آکروبایتک بیشتر نیست.حتی روس ها هم پی این میگ رو نگرفتند دقیقا مثل سوخو 35 که موسسه کاناپو اون رو به سوخو37 ترمیناتور ارتقا داد اما کنسل شد

اون مانورهایی که میگ 29 مدل OVT میده با لود مهمات تقریبا غیر ممکن میشن یا اگر هم بشه با اون چیزی که در airshow های نمایشگاه ماکس دیدید متفاوته .برای اثبات این حرف میتونید ویدیو مانور سوخو 30 مدل MK رو ببنید که وقتی روی اون حالت فول لود فقط موشک لود شده توانایی انجام مانور کبری رو از دست میده چه برسه به turning های سنگین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ovt یه مدل از میگ 29 هست که جند وقت پیش به هند پیشنهاد فروشش داده شده بود یا امارات البته موتور با قابلیت تغییر بردار رانش داره اما فقط به این محدود نمیشه در ضمن هر جی باشه از میگ 29 ای ما که بهتره میگن وقتی هوا ابری باشه بهتر رادار رو خاموش کنن یا برد زیر 100 کیلومتری رادر در هوای افتابی و رطوبت پایین
به هر حال من کف خواسته ها رو گفتم وگرنه سوخو 30 اما کا ام (نامردا ام کا ای رو نمیدن)رو پیشنهاد میدادم با میگ 31 بی ام به همراه کا 50 و البته چند گردان گلادیاتور و توپول ام 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.