امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارتباط نمونه اخر این موتور یعنی F-100-PW-229 با موتورهای اف22 و اف35 چطور بوده؟؟؟ یعنی قرار بوده این مدل برا این دو هواپیما انتخاب بشه؟؟

در ضمن تراست 80 کیلونیوتن مربوط به همین نمونه اخر بوده؟؟ چون موتور اف22 هر کدام 125 کیلونیوتن قدرت داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


ارتباط نمونه اخر این موتور یعنی F-100-PW-229 با موتورهای اف22 و اف35 چطور بوده؟؟؟ یعنی قرار بوده این مدل برا این دو هواپیما انتخاب بشه؟؟

در ضمن تراست 80 کیلونیوتن مربوط به همین نمونه اخر بوده؟؟ چون موتور اف22 هر کدام 125 کیلونیوتن قدرت داره



با تشکر از حسن توجه شما دوست عزیز ... طبق نوشته ی اعلام شده ی این شرکت در لینک زیر " موتور F-100-PW-229 در اصل چون از روی موتور های F119 برای اف 22 و F135 برای اف 35 ساخته شده است و مانند این موتور ها دارای تغییراتی در زمینه ی کمپرسور هوا و خنک کننده وآلیاژ مقاوم در برابر حرارت خروجی نازل و تمام دیجیتالی شدن این موتور (که در عیب یابی کاربرد بی نظیری دارد) می باشد و به لحاظ قدرتی هیچ تفاوتی در تولید نیروی تراست با آنها ندارد ونیروی معادل 17،800 پوند (79 کیلونیوتن) در شرایط عادی و با پس سوز روشن 29.160 پوند (129 کیلونیوتن) تولید می کند ....در ضمن این موتور برای اف 15 استرایک ایگل و اف 16 فالکون اس طراحی و ساخته شده است . سوالی بود در خدمتیم /// یا علی مدد

http://www.pw.utc.co...ne_overhaul.asp
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون خیلی جالب بود فقط اون غلاف زیر که برای انقال دیتا هست موقه نشست و برخاست مشکل ایجاد نمیکنه . مثل پیکان شاسی کوتاه شده
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر آلفارد عزیز , کار ارزشمندی انجام میدی.
تصاویر بخش دوم رو به همراه تعدادی از تصاویر بخش اول(که آپلود نشده بودن) آپلود کردم.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/138583838215104_F-16_USAF_X_screenshot__815.jpg[/IMG][/center]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]تاریخچه [/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]شرکت لاکهید مارتین نسخه تاکتیکی بهبود یافته از اف 16 با نام F-16X رابه عنوان نسل بعدی جنگنده های چند منظوره نیروی هوایی ایالات متحده پیشنهاد کرده است . این طرح یک شاخه جدید بر اساس F-22 است و البته بدون سکان عمودی میباشد. این طرح قرار است دو برابر طیف وسیع F/A-18E/F و در حدود دو سوم از هزینه ی تولید شده ی این جنگنده ها را داشته باشد.[/size][/font][/color][/right]



[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]پیشرفتهای طرح F-16X می تواند در نمونه های F-16C / D بلوک 50 در زمینه هایی همچون ترکیب نمایشگر رنگی کاکپیت، سیستم ناوبری زمین پایه، رادار ترکیبی و سیستم منفعل هشدار دهنده شناسایی موشک دشمن نمود پیدا کند . البته این تغیرات باعث اضافه شدن سیستم LANTIRN (سیستم غلاف شلیک موشک در هر شرایط آب و هوایی ) و همچنین افزایش ظرفیت سوخت در ستون فقرات جنگنده و قسمتهای داخلی آن خواهد شد .تولید طرح F-16X در سال 2010 آغاز شده و احتمالا این برنامه ی متهورانه ادامه خواهد یافت .[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]بخش LMTAS در ناسا به تازگی تحقیقات خود در زمینه ی مطالعه F- 16XL بدون سکان عمودی و با ظرفیت بیشتر از مدل ایکس را آغاز کرده اما به دلیل کمبود بودجه هیچ قصدی برای انجام تحقیقات فنی فعلا و در حال حاضر وجود ندارد .[/size][/font][/color][/right]


[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/138583838426884_aac.jpg[/IMG][/center]

[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]در این طرح مطالعاتی نیز قرار به برداشتن سکان عمودی و ارائه یک موتور جدید برای کنترل جهت به نام thrustvectoring و بال جدید بنام طرح wingtips برای حرکت و نرخ صعود سریعتر بهمراه فلپ های لبه ی بال خواهد بود . بال جدید در پلتفرم دلتا خواهدبود و یک جایگزین مناسب با هزینه ی کمتر به حساب خواهد آمد .[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]شش ماه مطالعه با هزینه ای بالغ بر 250.000 دلار در پاییز سال 1995 آغاز شده و تحت عنوان پروژه ی "هواپیمای -X " در سازمان ناسا پیگیری شده است . ، از جمله مزایای این طرح می توان به عملکرد بالا .کاهش وزن و رادار گریزی و مقطع راداری کم و چابکی بالا طی استاندارد های شرکت لاکهید مارتین و بدون زاویه محدودیت حمله همسان در اف 16 تولید شده ی این شرکت می باشد.[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#333333][font=Tahoma][size=3]برای نسخه های مختلف جنگنده ی F-16 موتور پرقدرت پرات اند ویتنی بنام F100 -PW-229 استفاده شده است که در حال حاضر در F-15 تحقیقاتی ناسا نیز فعال می باشد.قرار است در طراحی F- 16XL نیز از این موتور و البته با بروز رسانی و تقویت قطعات داخلی آن استفاده شود .[/size][/font][/color][/right]


[right][color=#FF0000][font=Tahoma][size=3]گردآورنده : مهدی صفائی [/size][/font][/color][/right]

[right][color=#FF0000][font=Tahoma][size=3][color=#0000FF]مترجم : مجتبی کیا[/color][/size][/font][/color][/right]

[size=4][url="http://www.forum.arteshi.com/showthread.php?t=18973&p=69402#post69402"][font=Tahoma][color=#0000ff]ارتشی دات کام[/color][/font][/url][/size] ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک تصویر واقعی برای نشان دادن توان تسلیحاتی اش:

Twin_F-16XL_duo.jpg



  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


یک تصویر واقعی برای نشان دادن توان تسلیحاتی اش:




Twin_F-16XL_duo.jpg



داداش f-16 x سکان عمودی نداره
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب عزیزدل این هم طرح کانسپت اولیه برای آرمایش طرح بال دلتای دندانه ای هست، در صورت تصویب بودجه، نمونه ی اصلی بعد از طی تمامی مراحل شبیه سازی و تونل باد(نمونه در مقیاس)، بدون سکان عمودی هم ساخته میشه. سؤالی که راجع به این طرح برام پیش آمد این بود که اگر طبق اظهارات نویسنده، ظرفیت حمل سوخت افزایش یافته باشه، یعنی باید بال ها دارای ریشه ی قطورتری نسبت به نمونه استاندارد فالکون داشته باشند و این یعنی کاهش سرعت عملیاتی این هواپیما. باید دید این موضوع را چجوری میخواهند چاره کنند؛ سریعترین بال پرنده به چه سرعتی دست پیدا کرده با موتور توربوفن؟ رکورد دست X-47 هست؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اظهارات وزارت دفاع ایالات متحده نشان می دهد که امارات متحده عربی سفارش خرید جنگنده های 16 -F را از شرکت لاکهید مارتین افزایش داده است.

در حال حاضر همچنان چگونگی طراحی "بلوک 61" 16 -F مشخص نشده است. قابل ذکر است که لاکهید مارتین شرکت مهمِ تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی و نظامی پیشرفته در آمریکا است.

با توجه به اطلاع کنگره دفاع آژانس همکاری امنیتی، دولت امارات متحده عربی مذاکره فروش تجاری مستقیم با لاکهید را ادامه داده، اما تعداد جنگنده های مورد بحث از 25 به 30 افزایش یافته است. این قرارداد 270 میلیون دلار ارزش دارد.

هواپیمای اف-16 فایتینگ فالکون، ساخت شرکت جنرال داینامیکز، جنگنده ای در کلاس کوچک و چند مأموریته می باشد که نخستین پرواز خود را با اولین نمونه خود در سال 1967 به انجام رساند. اف - 16 دارای حداکثر سرعتی معادل 2+ برابر صوت ، در ارتفاع 9340 متری ، قادر به بدست آوردن سرعتی معادل 1.6 برابر صوت و همچنین دارای سرعت 1.2 برابر صوت (سرعت صوت برابر با 1224 کیلومتر در ساعت) در سطح دریا می‌باشد.

به گزارش سرویس هوافضای هیتنا، درآوریل سال گذشته ، یک مقام دفاعی ارشد، خبرنگاران را توجیه کرد که فروش 25 فروند F-16S به امارات متحده عربی می تواند ارزش کمی کمتر از 5 میلیارد دلار داشته باشد.

امارات متحده عربی در حال حاضر مشغول مذاکره برای خرید 30 فروند F-16S می باشد .اگر به طور متوسط هزینه باقی مانده از جنگنده ها 200 میلیون دلار باشد، ارزش این قرارداد توسط پنج هواپیما می تواند نزدیک به 1 میلیارد دلار افزایش یابد.

جنگنده بلوک 60 به موتور F110-GE-132 شرکت جنرال الکتریک ،سیستم رادار APG-80 و سیستم آتش شرکت نورثروپ گرومن مجهز شده است.

قابل ذکر است که در گذشته امارات متحده عربی برای جایگزینی جنگنده های رافائل به جای بیش از 60 فروند جنگنده میراژ 2000S خود شرکت داسو را انتخاب کرده بود. امارات متحده عربی همچنین به بررسی جنگنده های رافائل یا یورو فایتر تایفون و دسته دوم از F-16S نیز پرداخته بود.

پیوند

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با توجه به اطلاع کنگره دفاع آژانس همکاری امنیتی، دولت امارات متحده عربی مذاکره فروش تجاری مستقیم با لاکهید را ادامه داده، اما تعداد جنگنده های مورد بحث از 25 به 30 افزایش یافته است. این قرارداد 270 میلیون دلار ارزش دارد.




به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزار دلاراشون رو جمع کن بزارن تو رمپ وقتی درست حتی نتونن ازش استفاده کنن...یه هدف...یه شهاب...یه کلاهک بارانی و خوشه ایی... حالا برید دلاراتون رو جمع کنید...

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.