gholam22

تصاویر:A400M

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='bigbang' timestamp='1387355412' post='354236']
این نره قول چرا موتور جت نداره ؟
[/quote]
موتورش جته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='glassybox' timestamp='1387359756' post='354258']
موتورش جته
[/quote]
از این نوع جت نه . توربو جت یا توربو فن منظورمه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#222222][size=4]نمیدونم چرا گزینه نقل قول برام درست کار نمی کنه.[/size][/color]
[color=#222222][size=4]bigbang[/size][/color][color=#222222][size=4]@ متناسب با نیاز برای هر هواپیما(کلاً هر وسیله نقلیه) موتور انتخاب می کنند. توربوجت مصرف سوخت زیادی داره و در سرعت های کم و وزن های بالا اصلاً بازدهی خوبی نداره. توربوفن سرعت بیشتری میده ولی باز هم برای سرعت های نزدیک به صوت مناسبه. موتور توربوپراپ(جت ملخدار) دارای بهترین راندمان برای هواپیماهای ترابری هست، عکس العمل سریع به[/size][/color][color=#222222][size=4]فرامین خلبان و مصرف سوخت به ازای وزن بسیار مناسب. همچنین سرعت کروزش هم معقوله که باعث میشه طراحی هواپیما ساده تر بشه و سازه اون رو با خرج کم و تأثیر ناچیز روی ویژگی های آیرودینامیک، یقور و قوی و زمخت ساخت تا برای حمل بارهای حجیم و ثقیل مناسب باشه.[/size][/color][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#222222][size=4]حالا یکی بیاد [url="http://www.military.ir/forums/topic/7235-%d8%b1%d8%b2%d8%b1%d9%88-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae/#entry354282"][color=#0000ff]سؤال من[/color][/url] رو پاسخ بده! گذاشش تو تاپیک پرسش و پاسخ[/size][/color][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]دوستانی که سؤالی راجع به این هواپیما دارن یا میخوان بیشتر باهاش آشنا بشن، می تونن به این دو تاپیک مراجعه کنند:[/font]
[center][b][size=4][url="http://www.military.ir/forums/topic/21444-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3-a-400m/page__hl__400+airbus"]ایرباس A 400M[/url][/size][/b]

[b][size=4][url="http://www.military.ir/forums/topic/9641-a400m-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D9%84%E2%80%8C%D9%88%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DB%8C%DA%A9%D9%85/page__hl__400%20airbus#entry102722"]A400M قدرت برتر حمل‌ونقل در قرن بیست و یکم![/url][/size][/b][/center] ویرایش شده در توسط PersianKing

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='amina' timestamp='1387354523' post='354231']
آیا با سی 17 مقایسه میشه یا سی 130؟!
[/quote]

c - 130 چون هر دو دارای موتور توربو پراب هست اند ولی سی 17 دارای توربو فن
کلا c 17 همون c 130 با موتور قوی تر هست و a 400 اروپایی شده و مدرنیزه شده c 130 به شیوه ی اروپایی است

[left]
[quote]

The project began as the Future International Military Airlifter (FIMA) group, set up in 1982 by [url="http://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rospatiale"]Aérospatiale[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/British_Aerospace"]British Aerospace[/url] (BAe), [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Corporation"]Lockheed[/url], and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt-B%C3%B6lkow-Blohm"]Messerschmitt-Bölkow-Blohm[/url](MBB) to develop a replacement for the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_C-130_Hercules"]C-130 Hercules[/url] and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Transall_C-160"]Transall C-160[/url].[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas#cite_note-Hewson-7"][7][/url] Varying requirements and the complications of international politics caused slow progress. In 1989 Lockheed left the grouping and went on to develop an upgraded Hercules, the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_C-130J_Super_Hercules"]C-130J Super Hercules[/url]. With the addition of [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Alenia_Aermacchi"]Alenia[/url] of Italy and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/EADS_CASA"]CASA[/url] of Spain the FIMA group became [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Euroflag"]Euroflag[/url].
The A400M is positioned as an intermediate size between the Lockheed C-130 and the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-17_Globemaster_III"]Boeing C-17[/url]. Originally the SNECMA M138 turboprop (based on the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Snecma_M88"]M88 core[/url]) was selected to power the A400M. Airbus Military issued a new [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Request_for_proposal"]request for proposal[/url] (RFP) in April 2002, after which [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada"]Pratt & Whitney Canada[/url] with the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Canada_PW180"]PW180[/url] and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Europrop_International"]Europrop International[/url]answered; the latter was a new design. In May 2003, Airbus Military selected the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Europrop_TP400"]Europrop TP400[/url]-D6, reportedly due to political interference over the PW180 engine.[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas#cite_note-Takeoff_WSJ2009-8"][8][/url][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas#cite_note-9"][9][/url]
The partner nations – [url="http://en.wikipedia.org/wiki/France"]France[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Germany"]Germany[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Italy"]Italy[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Spain"]Spain[/url], the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom"]United Kingdom[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey"]Turkey[/url], [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Belgium"]Belgium[/url], and [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Luxembourg"]Luxembourg[/url] – signed an agreement in May 2003 to buy 212 aircraft.[[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed"]citation needed[/url]]These nations decided to charge the [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Organisation_for_Joint_Armament_Cooperation"]Organisation for Joint Armament Cooperation[/url] (OCCAR) with the management of the acquisition of the A400M.
Following the withdrawal of Italy and revision of procurement totals the revised requirement was for 180 aircraft, with first flight in 2008 and first delivery in 2009. On 28 April 2005,[url="http://en.wikipedia.org/wiki/South_Africa"]South Africa[/url] joined the partnership programme with the state-owned [url="http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Denel_Saab_Aerostructures&action=edit&redlink=1"]Denel Saab Aerostructures[/url] receiving a contract for fuselage components.[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas#cite_note-10"][10][/url]

[/quote]

[quote]

[url="http://en.wikipedia.org/wiki/File:Map_with_distance_circles_to_paris.svg"]http://en.wikipedia....es_to_paris.svg[/url]

Operational range of A400M with 20-tonne (44,000 lb) and 30-tonne (66,000 lb) payloads, flown from Paris, France

[/quote][/left] ویرایش شده در توسط arash666

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='amina' timestamp='1387354523' post='354231']
آیا با سی 17 مقایسه میشه یا سی 130؟!
[/quote]
با هیچ کدوم. این هواپیما بین C-17 و C-130 قرار میگیره( البته به C-130 نزدیکتره)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقایسه [color=#006400]هرکولس[/color] با[color=#0000cd] ایرباس A400M[/color]

[img]http://www.hamshahrimags.com/images/News/ramezan/moghaiese.jpg[/img]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.