Electro_officer

نگاهی به رادارهای هواپایه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

برادر محمد مهدی عزیز
تشکر مثبتب کافی نیست.

مقاله بسیار زیبا و مفیدی است. اگر ممکنه درباره نرم افزارهای شبیه سازی رادارها هم صحبت کنید.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوادمون نميكشه باهات بحث راداري كنيم فقط يك سوال ... ما بالون - رادار هم داريم كه در يك منطقه و در ارتفاع بصورت ثابت مستقر بشه ؟ :rose:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='hosm' timestamp='1391105919' post='362433']
برادر محمد مهدی عزیز
تشکر مثبتب کافی نیست.
مقاله بسیار زیبا و مفیدی است. اگر ممکنه درباره نرم افزارهای شبیه سازی رادارها هم صحبت کنید.
[/quote]
لطف دارید بزرگوار... نرم افزارها رو راستش بیشتر دوستانی که پیگیر سامانه‌های عملیاتی هستند واردند در اکثر موارد برای تجزیه تحلیل تکنیک‌های راداری نرم افزار قدرتمند مطلب به کار گرفته میشه. البته مدتی دنبال نرم افزار گشتم ولی اکثرا یا پولی بودن یا بدردنخور. اگه کسی نرم افزار خوبی سراغ داره خوشحال میشم به من هم معرفی کنه.

[quote name='BattleMaster' timestamp='1391106273' post='362436']
سوادمون نميكشه باهات بحث راداري كنيم فقط يك سوال ... ما بالون - رادار هم داريم كه در يك منطقه و در ارتفاع بصورت ثابت مستقر بشه ؟ :rose:
[/quote]
یکی از کشورهایی که این تکنیک رو بکار گرفته ایالات متحده است. این تکنیک جهت رهگیری موشک‌های کروز یا اهداف پرواز کننده در ارتفاع پست که خارج از دید رادارهای زمین پایه و پشت عوارض زمینی حرکت می‌کنند، کاربرد داره. نام این پروژه [b]Tethered Aerostat Radar System [/b]هست.

[center][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/seek-00000039.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_seek-00000039.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/tars-HTARS3.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_tars-HTARS3.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/seek-0000003d.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_seek-0000003d.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/ptds1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_ptds1.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/fort_huachuca_tars.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_fort_huachuca_tars.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/AIR_LTA_PTDS_Aerostat_lg.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_AIR_LTA_PTDS_Aerostat_lg.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/1275165299_aerostat-gepard.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/thumb_1275165299_aerostat-gepard.jpg[/img][/url][/center]

[b]جواب سوال تاپیک رو هم بدید دوستان... کار یه سرچ ساده است البته با توجه به تاپیکهای قبلی میشه به جواب رسید.[/b]
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاسخ پرسش ات :

دامنه فرکانس بالا میره برای کلاتر به این دلیل که محیط عملیاتی رادارهواپایه به نسبت محیط رادار دریا پایه یا زمینی گسترده تر است در نتیجه با عوامل ایجاد کننده کلاتر بیشتر و شدیدتری مواجه می شود
درست عایا استاد :mrgreen: ؟!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SSADEGHS' timestamp='1391111572' post='362456']
دامنه فرکانس بالا میره برای کلاتر به این دلیل که محیط عملیاتی رادارهواپایه به نسبت محیط رادار دریا پایه یا زمینی گسترده تر است در نتیجه با عوامل ایجاد کننده کلاتر بیشتر و شدیدتری مواجه می شود
درست عایا استاد :mrgreen: ؟!
[/quote]
ببینید گستردگی سطح روشن شونده به عرض پرتو برمیگرده تو رادارهای سرچ زمینی از پالس بادبزنی استفاده میشه در جنگنده ها معمولا از پالس نوک مدادی ضمن اینکه گستردگی سطح روشن شونده باعث افزایش توان کلاتر میشه نه گستردگی باند فرکانسی.
راهنمایی: شیفت فرکانسی در برخورد به اجسامی با کدام ویژگی رخ میده؟
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
-چرا از قابلیت SAR برای کشف شکل هندسی هواگرد ها استفاده نمیشه؟
-پیش از ساخت رادار هواپایه در ایران گفته میشد که تکنولوژی این رادارها با رادارهای زمینی متفاوت و ساخت این نوع رادارها دشوارتر هست!میتونی در این رابطه کمی توضیح بدی؟ دلایلش فقط همین هایی هست که نوشتی؟
[quote]
[right]• محدودیت توان تولیدی توسط هواگرد[/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]• دشواری خنک سازی رادار[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]• نیاز به طراحی خاص پوشش دماغه (رادوم) هواگرد (مقاومت مکانیکی، طراحی آیرودینامیک، عدم تضعیف امواج در ارسال و دریافت)[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]• حفظ سامانه از تغییرات شدید محیطی (دما، رطوبت و ...)[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]• نیاز به درجه اطمینان بسیار بالا[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]• محدودیت حجمی و وزنی سامانه با توجه به محدودیت ذاتی هواگردها[/font][/color][/right]
[/quote]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب از اونجایی که اشتیاق فراوانی به پاسخگویی به سوال مطروحه که در واقع یکی از مشکلات اصلی رادارهای هواپایه هست وجود داره خودم جواب مساله رو میدم[/quote]

اخوی سلام ، باور کن اون شب که بت پی ام دادم تا صبح داشتم مطلب تو نت می خوندم ولی نشد آقا نشد !!! :crying:
مثلا در رابطه با خود شیفت فرکانسی یا اثر داپلر یا ساید لوب تا دلت بخواد مطلب بود ولی تجمیع مطالب مهم بود که ....

یک پیشنهاد لطف کن برای پاسخ به پرسشهای مطرح شده منبع معرفی کن ، این طوری یکی مثل من که با خوندن مطالبت تازه داره شروع میکنه با مشکل عدم تجمیع مطالب همگون مواجه نخواهد شد :rose:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SSADEGHS' timestamp='1391373662' post='363017']
یک پیشنهاد لطف کن برای پاسخ به پرسشهای مطرح شده منبع معرفی کن ، این طوری یکی مثل من که با خوندن مطالبت تازه داره شروع میکنه با مشکل عدم تجمیع مطالب همگون مواجه نخواهد شد :rose:
[/quote]

[center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/George_W__Stimson_Introduction_to_Airborne_Radar__1998_001.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/normal_George_W__Stimson_Introduction_to_Airborne_Radar__1998_001.jpg[/IMG][/url]
[b][color=#a52a2a][b][color=#a52a2a]INTRODUCTION TO AIRBORNE RADAR / SECOND EDITION / GEORGE W. STIMSON[/color][/b][/color][/b][/center]
[center][url="http://en.bookfi.org/book/465662"][b]Download[/b][/url][/center]

اینم منبع. این کتاب در زمره‌ی بهترین کتب مقدماتی رادار و حتی به جرات میگم بهترین هست. جواب سوال در این کتاب یافت همی شود. ویژگی‌های اصلی این کتاب جامعیت، مقدماتی بودن، سادگی و همراه بودن با جداول و تصاویر فراوان است.
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا من تازه الان این تاپیک رو فرصت کردم بخونم، واقعا زحمت زیادی می کشید، اجرتون با ابا عبد الله. وجود اینگونه مطالب بیسیک بسیار برای سایت مفید هست.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این بحث خیلی مهمه اما بچه ها رمق ندارند. امیدوارم آنچه در مورد رادارهای هواپایه بیان شد برا دوستان سهل و ساده بوده باشه و به مساله‌ی پیچیدگی رادارهای هواپایه که قول داده بودم علتش رو توضیح بدم پی برده باشند.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][right]این بحث خیلی مهمه اما بچه ها رمق ندارند.[/right][/size][/font][/color][size=4][/quote][/size]

برای خیلی از افراد این مطالب تازگی داره،طبیعی ایست که سوالی نداشته باشند و دلیلش هم نداشتن تسلط بر موضوع و قرار داشتن فرد در مرحله جمع آوری اطلاعاته.

یه پیشنهادی برای این تاپیک داشتم.اگر امکانش هست تصاویر فارسی بشه،متوجه زمان بر بودن کار هستم ولی بدون شک درک مفاهیم رو برای خواننده آسان تر میکنه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.