MKE 23 گزارش پست ارسال شده در بهمن 86 1)یک رادار ساده اصول یک رادار اولیه خیلی ساده می باشد.فرض کنید انرژی الکترمغناطیس در یک پالس در فرکانس f و با عرض T (تاو یا دوره ی تناوب) تولید می شود.از انجاییکه این پالس یک موج سینوسی است که خاموش و روشن می شودانرژی موثر ان با مقدارموثر مربع موج سینوسی در یک پریود محاسبه می شود.پالس بوسیله ی یک انتن در فضای ازاد منتشر می شود.یک ساعت مربع زمان را مشخص می کندانرژی الکترومغناطیس با سرعت نور بطرف خارج انتشار پیدا می کندبا اشیا برخورد کرده و پراکنده می شود.قسمتی از انرژی پراکنده شده بطرف رادار برمی گرددو بدلیل داشتن فرکانس و عرض پالس متناسب با پالس ارسال شده می تواند توسط رادار اشکار شود(مدارات اشکار ساز الکترونیکی).مسافت شی اشکار شده توسط رادار برابر است با R=ct/2 کهR فاصله ی شی تا رادار:c سرعت نور و t زمان بین پالس ارسالی(یک سیکل کامل از موج الکترومغناطیسی)و برگشتی می باشد.پارامترهای دیگری نیز برای اشکار سازی رادیویی و فاصله یاب بطور همزمان قابل دسترس می باشند.زمان بین پالس های رادار زمان تکرار پالس (PRI) نامیده می شود و تعداد پالس های فرستاده شده در واحد زمان فرکانس تکرار پالس نامیده می شود.(PRF و PRI) هم پاسخ می باشند نسبت زمان وجود پالس ها به کل زمان را دوره ی تناوب "DUTY CYCLE" می نامند. اگرعرض پالس را با T نمایش دهیم فاصله ی فیزیکی اشغال شده توسط پالس در فضایی از ct می باشد.برد عملی(برد بدون ابهام) برابر است با c(PRI)/2 که عبارت است از فاصله ی بین پالس ارسالی و برگشت همان پالس قبل از اینکه پالس بعدی فرستاده شود.بطور طبیعی گیرنده ی رادار وقتی که فرستنده کار می کند خاموش می باشدو هیچ هدفی در طول این فاصله ی زمانی نمی تواند اشکار شود(البته ct در حد میکرو ثانیه می باشد).در این زمان از لبه ی جلوی پالس به اندازه ی ct از فرستنده دور شده است. ct/2 شعاع ناحیه ی مرده نامیده می شود ناحیه ی ct/2 واقعا مرده باشد زیرا ممکن است در این ناحیه هدف هایی وجود داشته باشند که با پالس های دیگری با عرض متفاوت اشکار شوند.تمام پارامترهایی که ذکر شد در طراحی و مشخصه ی رادار مهم می باشند. 2)ردیابی رادارهای ردیاب دارای مشخصه هایی متفاوت با رادار های دیده بان هستند در اینده رادار ردیاب را توضیح خواهم داد.در اینجا به این مسئله بسنده می کنم که برای بدست اوردن پارامتر های خوب در رادارهای ردیاب نیاز به طول موج کوتاه است.باند(محدوده)فرکانسی رادار های ردیاب (شامل رادارهای کنترل زمینی هواپیما در فرودگاهها ردیاب موشک ها)از 3000 مگاهرتز تا 20000 مگاهرتز می باشد.برای طراح که نیاز به ترکیبی از رادارهای دیده بانی و ردیاب دارد نیاز به فرکانس برای ردیابی و دهانه ی بزرگ برای دیده بانی نیاز به مصاله دارد. روش معمول این است که قیمت رادار محاسبه شود و نسبت به طول موج بهینه گردد. نکات: 1)طبق معمول از منبع سوال نفرمایید. 2)اگه خوبه و می خواین مطالب تکمیلی تر رو تو تاپيك های بعد با همین نام ادامه بدم. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
CanadianForces 1 گزارش پست ارسال شده در بهمن 86 من خوشم مياد از کاربرانی که به جای اينکه دم به دقيقه پست بدن، 4 تا پست ميدن اما به جا و مفيد. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
sina12152000 59 گزارش پست ارسال شده در بهمن 86 مقاله خوبي را شروع كرده اي اگر امكانش بود از عكس هم براي متن استفاده كن كه گويا تر باشد. موفق باشي :oops: به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
darklord_60 1 گزارش پست ارسال شده در بهمن 86 البته كه خوبه به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
SAEID 2,833 گزارش پست ارسال شده در بهمن 86 MKE, جالب بود دستت درد نکنه. :oops: برای عکس هم میتونید از عکسهای موجود در ویکی پدیا استفاده کنید. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
hans 162 گزارش پست ارسال شده در مهر 87 دسته شما درد نکنه.مفید بود. icon_wink به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
MRG 1 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 من رشته تخصصیم تو مایه فیزیک نیست به همین دلیل این سوال پیش پا افتاده رو می پرسم 1-تاثیر بارش باران روی امواج چگونه است؟ 2-بارندگی تا چه حد روی سیستمهای رهگیری کشتی های جنگی مدرن تاثیر منفی داره؟ 3-نقش چگالی مایعات در شکست امواج به چه صورته؟ لطفا دوستان متخصص این پست رو بی جواب نزارن. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
EBRAHIM 153 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 [color=darkblue]سلام دوست عزیز این مقالات رو مطالعه فرمایید، امیدوارم جواب سوالاتتون رو بگیرید... http://www.pso.ir/Portal/_DouranPortal/publications/bandardarya/33-12.pdf http://www.mazandaranmet.ir/page.php?p=mahsulat موفق باشید...[/color] 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
00Amin 2,396 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 رادار چیست و چگونه کار میکند ، نکات و مباحث بیشماری برای گفتن وجود دارد اما برای اینکه قرار بر تکمیل مطلب دارید جز تشکر عرضی نیست به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
00Amin 2,396 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 دوست عزیز اگه محبت کنی مطلبهای که می فرستی تفکیک شده باشه و برای هر مبحث سر فصلی بگزاری تا دوستان ازاین مطالب به درستی استفاده کنند. [color=darkblue]برای مثال[/color] شما دارید درمورد رادارهای پالسی صحبت میکنید . [color=green][size=18]رادارهای پالسی[/size][/color] در این رادارها موج ارسالی به صورت یک پالس با فرکانس مشخص به نام PRF(فرکانس تکرار پالس) می باشد. نسبت دوره تناوب(PRT ) زمان تکرار پالس به عرض پالس را نسبت به زمان کار می گویند. رادارهای پالسی با توجه به دوره تناوب و نسبت زمان کار دارای تنوع بوده ، باقی ماجرا........... منتظر هستیم ممنون. به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
javadjab 4 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 با تشکر از اقای MKE به خاطر مطلب خوبشون اقای RAPTOR اون لینک اولی که دادید فقط دو صفحه از 113 صفحه باز میشه اگر میشه لینک کل صفحات رو بگذارید یا لینک سایتش رو بدید ممنون به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
EBRAHIM 153 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 [color=darkblue][quote] اقای RAPTOR اون لینک اولی که دادید فقط دو صفحه از 113 صفحه باز میشه اگر میشه لینک کل صفحات رو بگذارید یا لینک سایتش رو بدید ممنون [/quote] سلام آن فایل PDF صفحات 112 و 113 مجله بندر و دریا شماره 12 است که حاوی مقاله «تأثير مخرب باران بر عملكرد رادارهاى دريايى» است. مابقی مجله رو در اختیار ندارم.شرمنده...ولی مقاله تنها همان دو صفحه است... [/color] به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
MRG 1 گزارش پست ارسال شده در اسفند 88 [quote][color=darkblue]سلام دوست عزیز این مقالات رو مطالعه فرمایید، امیدوارم جواب سوالاتتون رو بگیرید... http://www.pso.ir/Portal/_DouranPortal/publications/bandardarya/33-12.pdf http://www.mazandaranmet.ir/page.php?p=mahsulat موفق باشید...[/color][/quote] سپاس جناب سروان به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر