blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

 

نقل قول

 

منابع غربی ومعاون وزیر خارجه روسیه  جزئیاتی از  تماس تلفنی وزیر دفاع جدید روسیه یعنی اندری بلوسف با لوید آستین وزیر دفاع امریکا  را افشا کردن. درا ین تماس تلفنی وزیر دفاع روسیه به آمریکا اعلام کرده است اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان میدهد سازمان اطلاعات اکراین طرح ترور ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم روز نیروی دریایی در سنت پترزبورگ در دست اقدام دارد ایا امریکا در این طرح در حال کمک به اکراین است ویا ایا آمریکا اصلا ازا ین موضوع اگاه است وزیر دفاع روسیه به مقامات امریکایی هشدار داده که در صورت اجرای این برنامه عواقب جبران ناپذیر گریبان اکراین وحامی  این کشور راخواهد گرفت .بعد از پایان این تماس امریکایی با مقامات اکراین تماس گرفته و بشدت نسبت به اجرای این  نقشه هشدار داده اند

 

با این باب جدیدی که اسرائیل برای ترور باز کرده ( استفاده از موشک های هدایت پذیر قابل حمل توسط نفر ) تضمین امنیت سران کشورها خیلی خیلی سخت می شه ... حتی ممکنه گروه هایی خودسر با مختصر آموزشی دست به چنین اقداماتی بزنند )

 

نقل قول

 نسخه روسی پهپاد انتحاری سوئیچ بلید

 

چرا روس ها باید نسخه کپی سوئیچ بلید بی خاصیت رو رونمایی کنند در حالی که خودشون لنسنت کارا رو دارند !؟

 

نقل قول

 

ارتش اکراین حملاتی نسبتا سنگینی را جهت نفوذ به داخل خاک روسیه در منطقه کوروسک از صبح امروز به اجرا گذاشته است درگیریهای شدید همچنان ادامه دارد فعلا وضعیت چندان مشخص نیست و در پست های بعدی جزئیات این درگیری درتاپیک نشر داده می شود   . ولی به نظر میرسد اکراین خود را برای اجرای یک ضد حمله بزرگ اماده می کند

 

 

بدون داشتن برتری نفری ، برتری هوایی ، برتری آتش و یا برتری تاکتیکی یا اصل غافلگیری ، این نوع حملات فقط هدر دادن خون نیروهای خودشون هست. تازه اگر بتونند در خاک روسیه پیش روی هم کنند ، این خطر براشون هست که روس ها از این موضوع برای اعلام بسیج عمومی استفاده کنند و در کمتر از 6 ماه ، بین 500 هزار تا یک میلیون نفر ( حدسی ) رو به جبهه ها تزریق کنند .

 

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 19 مرداد 1403 در 18:42 , MR9 گفت:

12~92.jpg

 

پیش دستی مسکو در خرید مهمات از چک 

در ماه می 2024 رئیس جمهوری چک قول ارسال 800 هزار گلوله  توپخانه را به اوکراین داد 

ولی اکنون ارقام مذکور به 500 هزار گلوله تا انتهای سال تبدیل شده است 

با این حال ، چیزی که نشریات غربی بدان اعتراف نمی کنند این هست که بدلیل افزایش تقاضا ،

قیمت مهمات توپخانه بشدت افزایش پیدا کرده  و به دوبرابر رقم معمول خود رسیده است 

این درحالی است که برخی از کشورهای مشارکت کننده در طرح چک هنوز پرداختهای خود را انجام نداده اند 

اما روسیه که  از برنامه های پراگ مطلع شد، شروع به خرید مجدد گلوله های کالیبر شوروی از کشورهای ثالث کرد

و پیش پرداخت را سریعتر از زمان معمول ارسال نمود در  نتیجه ، اوکراین اکنون تنها قادر به خرید کالیبرهای ناتو است .

جمهوری گوگولی مگولی چک هم با همین پول از امریکا و رژیم صهیونیستی تسلیحات (هلیکوپتر و رادار و پدافند )خریداری کرد !!!!!

  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سامانه «موج‌شکن» روسی ضدپهپاد دست اوکراینی‌ها افتاد!

 

بر اساس برخی گزارش‌ها، نیروهای نظامی اوکراین یک سامانه جنگ الکترونیکی روسی به نام «موج‌شکن – Volnorez» را در منطقه کورسک به انضمام اسنادی که ممکن است مشخصات فنی آن را فاش کند، به‌ غنیمت گرفته‌اند.
به گزارش وبسایت اوکراینی Militarniy، سامانه مذکور که هنوز در بسته‌بندی کارخانه‌ای خود قرار داشت، برای ایجاد یک گنبد محافظ در اطراف تجهیزات نظامی به ویژه تانک‌ها، طراحی شده است تا از آن‌ها در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین محافظت کند. این سامانه برای نخستین بار در پاییز سال گذشته در داخل واحدهای نظامی روسیه رونمایی شد و به طور خاص برای مقابله با پهپادهای موسوم به «نمای اول شخص - FPV» که یک عنصر کلیدی در جنگ‌های معاصر است، توسعه یافت.
نیروهای روسی جزئیات فنی سامانه «موج‌شکن» را مخفی نگه داشته‌اند، اما اسناد به دست آمده ممکن است بینشی در مورد قابلیت‌های آن به کارشناسان اوکراینی ارائه دهد. این سیستم به گونه‌ای کار می‌کند که ارتباط بین پهپاد مهاجم و ایستگاه کنترل آن را مختل می‌کند و باعث می‌شود، پهپاد مورد هدف مسیر پروازی خود را گم کند و اجازه اصابت آن را می‌گیرد. این وبسایت اوکراینی گزارش داد که سیستم «موج‌شکن» طوری طراحی شده که پس از فعال شدن، ارتباط بین یک پهپاد و اپراتور آن را مختل کند و باعث شود پهپاد از مسیر مورد نظر خود منحرف شود. این فناوری به ویژه در برابر پهپادهای دست‌ساز نمای اول شخص معمولاً با از دست دادن سیگنال سقوط می کنند و در نتیجه تهدید آنها را خنثی می کنند، مؤثر است. بر روی همه پهپادها هم عمل نمی‌کند.
با این حال، پهپادهای غیرنظامی پیشرفته‌تری مانند «ماویچ ۳ - Mavic 3» که هم توسط اوکراین و هم توسط روسیه در استفاده می‌شود، عملکرد متفاوتی دارند. این پهپادها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که در جای خود شناور شوند یا در صورت از دست دادن سیگنال، بلافاصله به نقطه پرتاب خود بازگردند و در نتیجه کمتر در معرض تداخلات سیستم «موج‌شکن» قرار می‌گیرند. به غنیمت گرفته شدن سامانه موج‌شکن یا همان «ولنورز» می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد قابلیت‌های جنگ الکترونیک روسیه در اختیار اوکراین قرار دهد و به طور بالقوه نیروهای اوکراینی را قادر می‌سازد تا اقدامات متقابل ایجاد کنند یا فناوری‌های دفاعی خود را بهبود بخشند.

 

لینک خبر :

منبع

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میگم واسه در امان ماندن رادارهای مهم از ریز پرنده ها چه خوب میشه مثل باغ پرندگان به وسعت زیاد  چند لایه تور الیاف کربن اطراف رادارها کشید که اختلال هم در عملکرد رادار نداشته باشه. 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , abbasghara گفت:

میگم واسه در امان ماندن رادارهای مهم از ریز پرنده ها چه خوب میشه مثل باغ پرندگان به وسعت زیاد  چند لایه تور الیاف کربن اطراف رادارها کشید که اختلال هم در عملکرد رادار نداشته باشه. 

لایه تور از جنس کربن برای .برای بای پس امواج ای ام پی مناسب است وبرای حفاظت از کواد بهترین متریال کولار است .که البته از نظر هزینه گرانتر است

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم