IRINavy

دشمن شماره یک ناوها و کشتی ها؛ اژدر Mk48 با قدرتی نابودگر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط Electro_officer، 26 فروردین 1393 - ......
مخفی شده توسط Electro_officer، 26 فروردین 1393 - ......
شب که بازدید بالا هست میفرستیمش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ممنون بابت این تاپیک... این ناو رو میتونستن بفروشن به کشورهای جهان سوم اما ترجیح دادن برا تست اژدر چنین هزینه‌ای رو تقبل کنند...
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون عالی بود .

این موج دوم چطور ایجاد میشه ؟
یه موج انفجار داریم دیگه !
آخه 300 کیلو ماده منفجره چطور میتونه همچین کاری بکنه ؟ ویرایش شده در توسط Ludendorff
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله جالبی بود ( هم این و هم مقاله معرفی این اژدر که الکترو جان زحمت اش رو کشیدند ) هر دو خسته نباشید

حالا چطوری کیل رو هدف قرار میده ؟ ( به کشتی که نزدیک میشه شیرجه میزنه میره پایین ؟ )

[quote]این موج دوم چطور ایجاد میشه ؟[/quote]

فکر کنم خود دریا زحمت اش رو میکشه

انگلیس با همین روش به کارخانه های آلمان که تو هلند بودند کلی آسیب رسوند ویرایش شده در توسط arash666
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ludendorff' timestamp='1397579554' post='372684']
ممنون عالی بود .

این موج دوم چطور ایجاد میشه ؟
یه موج انفجار داریم دیگه !
آخه 300 کیلو ماده منفجره چطور میتونه همچین کاری بکنه ؟
[/quote]

انفجار سرجنگی داخل آب صورت میگیره؛ درواقع اژدر به ناو برخورد نمیکنه بلکه در زیر اون منفجر میشه.
تغییرات ناگهانی در فشار آب عامل بوجود اومدن موج ضربه ای (Shockwave) میشه. برخورد این موج ضربه ای با ناو، چنین تاثیر شدیدی میذاره و ناو رو متلاشی میکنه.
درواقع قدرت اصلی اژدر Mk48 به سرجنگیش نیست به تواناییش در تولید موج ضربه ای است.

البته این پدیده shockwave رو دوستان متخصص در رشته مکانیک علی الخصوص سیالاتی ها باید مفصلا جواب بدن.
ولی تا اونجاییکه از درس و دانشگاه هنوز یادم مونده، مشابه این پدیده رو در مورد سونامی هم داریم.
مثلا در سونامی؛ وقوع یه انفجار حاصل از فوران آتشفشانهای زیر آب یا وقوع یه زلزله و اندکی جابجایی بستر دریا در مقیاس وسیع میتونه تغییرات ناگهانی در فشار آب بوجود بیاره که منجر به موج های سونامی میشه. (البته قضیه سونامی کمی فرق داره چون یه چیز دیگه باعث تشدید بسیار زیاد موج اون میشه)

[quote]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]حالا چطوری کیل رو هدف قرار میده ؟ ( به کشتی که نزدیک میشه شیرجه میزنه میره پایین ؟ )[/right][/font][/color][/quote]

الکتروآفیسر عزیز تو تاپیکش درباره اژدر Mk48 که لینکش رو آخر مقاله گذاشتم، یه مختصر توضیحی داده.
icon_arrowd icon_arrowd
[quote]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]جست‌و‌جوگر اژدر دارای سنسوری الکتریکی است که مانع از انحراف اژدر می‌شود. اطلاعات تاییدنشده‌ای وجود دارند که بیانگر این امراند که این اژدر توانایی شناسایی فیلدهای مغناطیسی اطراف هدف را داراست که این می‌تواند به علت وجود سیستم‌های الکترومغناطیسی نصب شده در سر جنگی اژدر باشد که این باعث می‌شود تا اژدر بتواند جرم فلزی ساختار شناور را شناسایی کرده و در فاصله‌ی مناسب از آن منفجر شود.[/right][/font][/color][/quote]
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1397578662' post='372677']
ممنون بابت این تاپیک... این ناو رو میتونستن بفروشن به کشورهای جهان سوم اما ترجیح دادن برا تست اژدر چنین هزینه‌ای رو تقبل کنند...
[/quote]
قضیه ناو هواپیمابر خودمون فکر کنم هزینه کمتری نسبت به این کار داره! ویرایش شده در توسط MILAD110
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1397578662' post='372677']
ممنون بابت این تاپیک... این ناو رو میتونستن بفروشن به کشورهای جهان سوم اما ترجیح دادن برا تست اژدر چنین هزینه‌ای رو تقبل کنند...
[/quote]
بگو قدرت نمایی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rpg7' timestamp='1397585531' post='372712']
اوهوم...
پدیده انفجار زیر آب با انفجار در هوا متفاوت، علتش هم نوع موج حاصل از انفجار
علمای سایت میدونن که امواج الکترومغناطیس در محیط چگال دمپ میشن.. ولی امواج مکانیکی در محیط چگال تقویت میشن و سرعت بیشتری میگیرن
موج حاصل از انفجار هم یک نوع موج مکانیکی... زمان پدیده انفجار در فضای آزاد، ابتدا یک موج حاصل از آزادشدن ناگهانی انرژی موادمنفجره آزاد
میشه و بعدش به دلیل جابجایی هوا، یک موج منفی ولی با قدرت کمتر در همون محل انفجار رخ میده و به سرعت میرا میشه و به صفر میرسه
حالا فرض کنین این انفجار زیر آب رخ بده!
آب حدودا 1000 برابر هوا چگالتره، وقتی انفجار زیر آب رخ بده، موج ناشی از این انفجار به سرعت به سطح آب میرسه ویک پالس فشاری مثبت
اعمال میکنه، در ادامه یک پالس فشاری منفی هم بعد اعمال میشه...این دوتا پالس تقریبا قدرت اندازه هم دارن، ولی در انفجار سطحی پالس منفی خیلی
کمتر از پالس مثبت...حالا وقتی دو پالس مثبت و منفی با قدرت مشابه به هم به یک کشتی میرسه، باعث میشه که کشتی در دو جهت مخالف خم بشه!!!
این مهمترین علت آسیب دیدن و نصف شدن کشتی....

[right]ازدرهای ارتش MK-46 MOD2 OR 3[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif] آمریکایی هستن[/font][/color][/right]
[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]اژدرهای سپاه هم روسی هستن[/font][/color][/right]
[/quote]
بنام خدا
سلام دوست گرامی ودانشمند
در رابطه با انتقال نیروی حاصل از انفجار درون سیالات تراکم ناپذیر یک شعاع حد وجود دارد به صورتی که در محدوده ی این شعاع میزان تنش ناشی از انفجار تقریبا یکسان است و اندازه ی این شعاع به انرژی ناشی از انفجار و سرعت اعمال نیروی انفجار و همانطور که شما فرمودید چگالی سیالی که انفجار در آن صورت می گیرد دارد لذا سازه ای که در محدوده ی این شعاع قرار میگیرد با یک جریان تنش بالا دچار پدیده ی گسیخته گی گشته و منهدم می شود.
ان شاالله دوستان دانشمند مطالب ناقص این حقیر را کامل کنند
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از برادر علی اصغر و سایر دوستان

همونطور که می دونید انفجار دو نوع موج ایجاد می کنه، موج مثبت که در اثر خود انفجار بوجود میاد و موج منفی که در اثر خلاء ناشی از انفجار ( در هسته انفجار) بوجود میاد و همونطور که علی اصغر به خوبی توضیح داد بدلیل اینکه در زمان ضربه برگشتی موج منفی، بدلیل ایجاد شوک و ضعف در سازه ضربه بسیار مخربی به اون وارد خواهد شد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MOHAMMAD' timestamp='1397761993' post='373033']
با تشکر از برادر علی اصغر و سایر دوستان

همونطور که می دونید انفجار دو نوع موج ایجاد می کنه، موج مثبت که در اثر خود انفجار بوجود میاد و موج منفی که در اثر خلاء ناشی از انفجار ( در هسته انفجار) بوجود میاد و همونطور که علی اصغر به خوبی توضیح داد بدلیل اینکه در زمان ضربه برگشتی موج منفی، بدلیل ایجاد شوک و ضعف در سازه ضربه بسیار مخربی به اون وارد خواهد شد.
[/quote]
بنام خدا
سلام به دوست عزیزم جناب محمد وهمه ی عزیزان
فرمایش شما کاملا صحیح است ودر رابطه با تمام پدیده هایی که جنبه ی انفجاری دارند صحیح می باشد ولی در محیط هایی که سیالات تراکم ناپذیر انفجار رخ می دهد یک اتفاق دیگر هم رخ می دهد که دلیل آن ساختار آن سیال تراکم ناپذیر باعث اش می شود برای روشن شدن موضوع به تشریح انفجار در هوا(که یک سیال تراکم پذیر است)وآب (که یک سیال تراکم ناپذیر است ) اشاره می کنم
1- انفجاری که در هوا رخ می دهد در کسری از ثانیه در یک حجم کوچک مقداری زیادی گاز با دمای بالا ایجاد می شود این موضوع باعث اختلاف فشار منطقه ی انفجار با محیط پیرامون خود شده وچون میحط از سیال تراکم پذیر تشکیل شده با باز شدن گاز های حاصل از انفجار هوای اطراف فشرده شده وبتدریج با بازشدن هسته ی انفجار مرکز خود انفجار سرد شده وبه سرعت فشار آن منطقه کم شده وموج منفی را باعث می شود این پدیده که تلاطم میرا ی (ازبین رونده) حاصل از انفجار اولیه است شاید مهمترین عامل تخریب (جدای از ترکش ها)می باشد.
2-انفجاری که درآب رخ می دهد چون آب تراکم پذیر نیست و گازهای فروزان حاصل از انفجار نمی توانند آب اطراف را متراکم کنند وفقط باید از طریق رانش (به موضوع رانش توجه کنید) آب را از مرکز انفجار دور کنند پس در زمانی که انفجار در حال رخ دادن است وآب بتدریج وخیلی آهسته تر از محیط هوا در حال دور شدن از مرکز انفجار می باشد یک کره (با شعاع مشخص برای هر انفجار با پارامتر های خودش)ایجاد می شود که تنش بسیار بالایی به صورت تقریبا همگن در آن وجود دارد.بعداز این مرحله این کره که ازگاز های داغ با فشار بالا تشکیل شده به داخل آب (معمولا از نقاطی که ترکش ها در حال دور شدن از مرکز انفجار هستند)نفوذ کرده وتقریبا پدیده ای مشابه انفجار در هوا را ایجاد می کنند که خود ایجاد موج مثبت ومنفی وبقیه توضیحات مربوط به انفجار در هوا را شامل می شود
موضوع مهمی که در طرز عمل این اژدر شایان توجه است استفاده از حداکثر قدرت تخریب (همان کره با تنش بالا)در مجاورت ستون اصلی کشتی می باشد که همواره تحت تنش زیادی ناشی از وزن کشتی می باشد با اعمال تنش اضافی از حد تنش تسلیم گذشته ودچار گسیخته گی می گردد
امیدوارم دوستان اشتباهات ونواقص مطالب این حقیر را اصلاح فرمایند. ویرایش شده در توسط RAHRO313
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.