bigbang

هواگرد ترابری تاکتیکی سی-390 میلینیوم ( Embraer C-390 Millennium)

Recommended Posts

[quote name='bigbang' timestamp='1408442767' post='402942']
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/embraer-brazil-defence.jpg[/img]

[/quote]

پس دقیقا چی این رو خود برزیلی ها ساختن؟ حتی بدنه هواپیما هم از خارج داره میاد!
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Aspahbod' timestamp='1408504273' post='403067']
پس دقیقا چی این رو خود برزیلی ها ساختن؟ حتی بدنه هواپیما هم از خارج داره میاد!
[/quote]


[b]A400m[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10110/a400m_3.jpg[/img]


صنعت هوایی یک صنعت بین المللی هست و هیچ کشوری به تنهایی نمیتونه موفق باشه ، ...
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='worior' timestamp='1408510609' post='403072']
صنعت هوایی یک صنعت بین المللی هست و هیچ کشوری به تنهایی نمیتونه موفق باشه ، ...
[/quote]

ایرباس رو مثال نزنید. کشور های آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و... همگی تو ایرباس شریک هستن بنابراین منطقیه که کارو بین خودشون تقسیم کنن. اما امبرائر چطور؟ برزیلی ها توش سهمی ندارن؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Aspahbod' timestamp='1408545529' post='403142']
ایرباس رو مثال نزنید. کشور های آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و... همگی تو ایرباس شریک هستن بنابراین منطقیه که کارو بین خودشون تقسیم کنن. اما امبرائر چطور؟ برزیلی ها توش سهمی ندارن؟
[/quote]
میتونه همکاری با خیلی از این شرکتها از نوع انتقال تکنولوژی باشه برای تولید نسل های آینده . بعضی از تکنولوژی ها که انحصاریه شاید بتونن با این روشها خودشون هم صاحب تکنولوژی های انحصاری بشن و در نسل های بعد یه چیزایی رو خودشون بسازن ویرایش شده در توسط bigbang

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه یه تفکر قدیمی مدیریتی در تمام سطو در کشور ما وجود داره همون تفکر عامل در جازدن و عقب گرد صنایع ما شده 

بیشترین و سریعترین سود ممکن به ازای کمترین هزینه بدون توجه به کیفیت و تکنولوژیبه کار رفته در محصول فقط ایرانی باشه و تولید داخل در اخر هم هر اسمی داشته باشه یک نام مشترک و مسخره از نظر صنعتی دارد "تولید ملی"

کسی که چنین نامی را برای محصول نیمه داخلی میگذارد از چند جهت خود را مبرا از نقص و ارتقا میکند و ان را با کلمه ملی کاملترین محصود دنیا جلوه میدهد

ما توانایی طراحی و تولید بهتر از این نمونه برزیلی را داریم ولی صنایع ما تنبل و تن پرور شده اند زیرا هر اشغالی تولید میکنند با چسبانده واژه ملی با بیشترین استقبال فقط داخلی روبرو میشود  

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

متاسفانه یه تفکر قدیمی مدیریتی در تمام سطو در کشور ما وجود داره همون تفکر عامل در جازدن و عقب گرد صنایع ما شده 

بیشترین و سریعترین سود ممکن به ازای کمترین هزینه بدون توجه به کیفیت و تکنولوژیبه کار رفته در محصول فقط ایرانی باشه و تولید داخل در اخر هم هر اسمی داشته باشه یک نام مشترک و مسخره از نظر صنعتی دارد "تولید ملی"

کسی که چنین نامی را برای محصول نیمه داخلی میگذارد از چند جهت خود را مبرا از نقص و ارتقا میکند و ان را با کلمه ملی کاملترین محصود دنیا جلوه میدهد

ما توانایی طراحی و تولید بهتر از این نمونه برزیلی را داریم ولی صنایع ما تنبل و تن پرور شده اند زیرا هر اشغالی تولید میکنند با چسبانده واژه ملی با بیشترین استقبال فقط داخلی روبرو میشود  

 

پس بنا به گفته ی شما مونتاژ کردن قطعات وارداتی هنر اصلی و سود آوره نه؟ ایران خودرو و سایپا هم همین کارو می کنن. از چین و هند و خدا می دونه چه کشورای دیگه قطعه می خرن میان اینجا مونتاژ میکنن. نتیجشم میشه خرابی بالای موتور های EF-7 به علت استفاده از سر سیلندر هندی (که یه زمانی نمونه های بی مشکلش تو مشهد تولید می شد) و سربار بودن این صنعت تو ایران.

 

اگه قراره یه چیزی تولید داخل باشه باید بخشی از قطعات هم تولید داخل باشه. وگرنه کل محصول رو از خارج بخریم به صرفه تر و کم دردسر تره.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"پس بنا به گفته ی شما مونتاژ کردن قطعات وارداتی هنر اصلی و سود آوره نه؟"

دقیقا بله کاریه که الان دارن انجام میدن و همانطور که عرض کردم با اضافه کردن واژه نا محنوس "ملی" که همه یاد ملی کردن صنعت نفت میوفتن و دروغ های بیشمار درباره صنایع از جمله هوایی و خودرو که در صنایع نظامی نقش اصلی را بازی میکنند این صنعت یعنی صنعت نظامی هم کند پیش میره و ما مجبوریم به نبرد نامتقارن و پیاده محور و کاملا چریکی و پدافندی و موشکی تکیه کنیم و گاهی در نقش پشتیبانی از دیگر کشور ها ظاهر شویم 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

"پس بنا به گفته ی شما مونتاژ کردن قطعات وارداتی هنر اصلی و سود آوره نه؟"

دقیقا بله کاریه که الان دارن انجام میدن و همانطور که عرض کردم با اضافه کردن واژه نا محنوس "ملی" که همه یاد ملی کردن صنعت نفت میوفتن و دروغ های بیشمار درباره صنایع از جمله هوایی و خودرو که در صنایع نظامی نقش اصلی را بازی میکنند این صنعت یعنی صنعت نظامی هم کند پیش میره و ما مجبوریم به نبرد نامتقارن و پیاده محور و کاملا چریکی و پدافندی و موشکی تکیه کنیم و گاهی در نقش پشتیبانی از دیگر کشور ها ظاهر شویم 

 

پس حرف شما اینه که اگه بریم تمام قطعاتو از خارج تهیه کنیم صنعت نظامیمون پیشرفت می کنه! واقعا منطق رو لذت می برم.

 

جالب اینه که شما دارین عقب موندن صنعت نظامی ما رو مترادف می دونین با عقب موندن نیرو های نظامی ما. البته حرفتون درسته. ولی به این خاطر که ما تحریم هستیم. نه قطعه قراره بهمون بدن، نه خود تجهیزات رو. اگر هم این تحریم ها برداشته بشه شک نکنید که خرید خود تجهیزات به مراتب بهتر و به صرفه تر از مونتاژ یه سری قطعه ی خارجیه (اونایی که می خوان بحث امنیت رو پیش بکشن حواسشون باشه وقتی بخش اعظم قطعات تجهیزات تولیدی شما از خارج میاد واقعا تفاوتی با اونی ندارین که مستقیم تجهیزات کامل رو وارد می کنه).

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

پس حرف شما اینه که اگه بریم تمام قطعاتو از خارج تهیه کنیم صنعت نظامیمون پیشرفت می کنه! واقعا منطق رو لذت می برم.

 

جالب اینه که شما دارین عقب موندن صنعت نظامی ما رو مترادف می دونین با عقب موندن نیرو های نظامی ما. البته حرفتون درسته. ولی به این خاطر که ما تحریم هستیم. نه قطعه قراره بهمون بدن، نه خود تجهیزات رو. اگر هم این تحریم ها برداشته بشه شک نکنید که خرید خود تجهیزات به مراتب بهتر و به صرفه تر از مونتاژ یه سری قطعه ی خارجیه (اونایی که می خوان بحث امنیت رو پیش بکشن حواسشون باشه وقتی بخش اعظم قطعات تجهیزات تولیدی شما از خارج میاد واقعا تفاوتی با اونی ندارین که مستقیم تجهیزات کامل رو وارد می کنه).

 

نه استاد فکر کنم منطورمنو اشتباه برداشت کردید منظور بنده دقیقا این بود که بیش از حد به توان خارجی تکیه و اصلا توان تولید داخلی را به کل فراموش کرده ایم 

کلا ما در تولید موتور چه هواپیما چه جنگنده و چه اتومبیل در ضعف هستیم شاید هر 10 سال یک موتور ساخته شود ان هم به خاطر اون مشکل نام گذاری ما هست که به هر چیزی یک واژه ملی میبندیم و کار برای 10 15 سال اینده پیش رفته است

دفاتر طراحی موتور و بدنه جایشان خالی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایرباس رو مثال نزنید. کشور های آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و... همگی تو ایرباس شریک هستن بنابراین منطقیه که کارو بین خودشون تقسیم کنن. اما امبرائر چطور؟ برزیلی ها توش سهمی ندارن؟

 

a-400 رو بخاطر اینکه هواپیمای همرده هست و توی اون بقولی داده نما بود بعنوان مثال آوردم ،..

 

هواپیماهای بسیاری رو مشاهده میکنید که به این سبک ساخته شدند

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ماهم اگر موتور هواپیمای 150 نفرمون کامل بشه میتونیم به همچین پروژهایی( دو موتوره) و حتی بزرگترش در کلاس کلوپ مستر فکر کنیم( چهار موتوره ) ......در ضمن خود هواپیمای 150 نفره هم اینطور که من شنیدم یه خانواده شامل 3 نوع جت میشه که 150 نفر تایپ اولشه تقریبا یه چیزی تو مایه های سری E جت بزریله منتها بومی چون نمونه بزریلی و حتی خود همین ترابری موتور / ایونیک/ ارابه فرود و......امریکایی و اروپاییه

والا بدمون نمیاد یه هواپیمای 150 نفره بومی ببینیم، اما به لحاط تکنولوژیک سنگ بسیار بزرگی میاد و سنگ بزرگ پیشران قدرتمندی میخواد برای زدن!

سقوط ایران-140 مهرآباد، مشکلات مالی دولت، نبود تکنولوژی ساخت قطعات موتورهای توربینی مدرن (خصوصا فن)، عدم اعتماد ایرلاینهای داخلی و شرکتهای خارجی به این طرح و عملا نداشتن مشتری بین المللی آینده این طرح رو با تردیدهای جدی مواجه میکنن...

http://shafaf.ir/fa/news/275952/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-150-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-140-%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا بدمون نمیاد یه هواپیمای 150 نفره بومی ببینیم، اما به لحاط تکنولوژیک سنگ بسیار بزرگی میاد و سنگ بزرگ پیشران قدرتمندی میخواد برای زدن!

سقوط ایران-140 مهرآباد، مشکلات مالی دولت، نبود تکنولوژی ساخت قطعات موتورهای توربینی مدرن (خصوصا فن)، عدم اعتماد ایرلاینهای داخلی و شرکتهای خارجی به این طرح و عملا نداشتن مشتری بین المللی آینده این طرح رو با تردیدهای جدی مواجه میکنن...

http://shafaf.ir/fa/news/275952/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-150-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-140-%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

البته اگر بتونن به استاندارد های جهانی در این زمینه دست پیدا کنن بخشی از مشکلات اعتماد حل می شه ودر مورد بقیه مشکلات هم باید گفت این راهیه که باید رفت و نمی تونیم دست روی دست بذاریم و منتظر دیگران باشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه مذاکرات به نتیجه برسه منطقی ترین کار اینه که طرح هواپیمای بومی بسته به توان تکنولوژیکی داخلی یا بالکل متوقف بشه یا این که شرکت های درست و حسابی خارجی بیان توش وارد بشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاجی دیگه ما که از روسیه گنده تر نیستیم .

اونا هم تقریبا همچین تفکراتی داشته اند. ببینید چی به سر اون صنعت عظیم هوایی اومد.

باید درس عبرت بشه.

هر چند برای ما یه مشکل دیگه هم هست  که اگه خودمون هم بخوایم کسی با ما همکاری نمی کنه.

ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.