PEYMAN

آینده -ایران - جهان- جنگ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دیدگاه و برداشت من نسبت به اطرافم نظر شما چیه ؟ همونطور که میدونید در حال حاظر در تمام مناطق به طریقی تنشهایی وجود داره و هر بار به اون اضافه میشه شاید بشه گفت هر تنش میتونه ابستن خیلی از اتفاقات بشه . بعد از فرو پاشی اتحاد جماهیر روسیه شوروی عملا جهان تک قطبی شد طوری که دیدید بخشهای از کشورهایی پر تنش آماج حملات آمریکا واقع شد و دید گاه تشکیل یک پادگان جهانی با یک فرمانده در اکثر کشور ها شروع شد مثل عراق افغانستان و کشور های عربی و دیگر کشور های همپیمان آمریکا ........ از آنجایی که همیشه یک زمان تولد و بزرگ شدن و رسیدن به اوج قدرت و فروپاشی و زوال تا نابودی همیشه مثل یک سایه به دنبال قدرتهای مادی و بشری بوده اینبار این سایه می خواهد شیاطین امریکایی رو پوشش بده . شاید به خودمون بگیم مگه ممکنه اینطور بشه ؟ زیاد احتیاج به فکر نداره آمریکا از نظر اقتصادی سیاسی و حتی نظامی به چالش کشیده شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت . ناکامی اسراییل در نابودی حزب الله و دیگر موارد نشان میده قدرتهای غربی آمریکایی دیگه ابهت سابق خود را از دست داده اند . روسیه و چین در خال باز سازی ساختارهای اقتصادی خود خستند در حالی که امریکا بشدت غرق در مشکلات خود است . در این میان اروپا هم دستخوش اتفاقاتی است . مانند اینکه بریتانیا نقش خود را کم تر کرده و فقط به بازی های سیاسی و دپلماتیک می پردازد و سارکوزی مانند دیوانه ها دنباله روی سیاستهای شکست خورده غرب می رود و انگلیس پای خود را از باز بیرون کشیده و فرانسه جانشین شده. با قدرتمند شدن ایران و پایان دوران بوش ریاست جمهور آتی آمریکا باید وضعیت آمریکا را به حالت تدافعی در بیاورد تا جبران ناکامی کند . این بهترین فرصت برای ایران است که توانمندی خود در عرصه بین المللی دو چندان کند . اگر اقدامات آتی ایران مبنی بر تغییر ارز برای فروش نفت به یورو یا روبل روسیه به تحقق بپوندد ما عملا جنگ ارزی با غرب را شروع کرده ایم . جالبه که مدویدوف هم تاکید کرده روسیه باید با روبل مبادلات نفتی خود را انجام دهد ....... امیدوارم کشور عزیزم ایران بتونه نقش خودش را رو به جلو بتونه ادامه بده و بتونیم توپ را به زمین غرب بندازیم. من به این اطمینانه رسیدم که اگر 1% ضعف نظامی داشتی آمریکا برای ضربه زدن درنگ نمی کرد . حرف جنگ یه حرف بی معنی و تبلیغاتیه :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دلایل حمله آمریکا به عراق تلاش عراق برای فروش نفت با ارزی غیر از دلار بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین طور در اجلاس اوپک قراره تغییر ارز از دلار به یورو بررسی بشه که اگه انجام بشه پوست آمریکا کنده می شه. :lol: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید به این نکته توجه کرد که تمام جنگها و تنشها برای حفظ بازار و انحصاری کردن تجارت بوجود می آید . روزگاری کمپانی هند شرقی کار آمریکا را در آسیا انجام می داد به نحو دیگر . در واقع نیروی دریایی بریتانیا نگهبان منافع بریتانیا در شرق بود . زمانی که دست بریتانیا از مناطق تحت نفوذ قطع شد دیگر غول هند شرقی جای برای عرض اندام نداشت. و حالا ایران و روسیه دارای منافع مشترکی در صدور گاز به اروپا و بر هم زدن قدرت دلار دارند . همزمانی تاکید سفیر ایران در روسیه و اضهارات مدیدوف می تونه گامی در جهت به چالش کشیدن دلار و به تبع اون شکستن کمر غرب میتونه باشه . آره درسته صدام اومد همین کارو کنه . در زمان برنامه نفت در برابر غذا چند قرار داد با ارزهای اروپایی و یورو انجام داد همان لحظه امریکا دولت ضعیف صدام را مورد آماج موشک و ... قرار داد . اما انبار با مشکل ایران روبروست . ایران عراق نیست . ایران آماده تر و قدرتمند تر از اونه که واکنش اینچنی رو نتونه جواب بده. سر لشگر جعفری در گفتگو خود با الجزیره بر این مدعا صحه گذاشت . انتخابات روسیه و آمریکا و توانمندی ایران میتونه آینده ای روشن را برا ما در بر داشته باشه . اینکه ما تونستیم در تحریم به پیشرفت برسیم بعد از جنگ با عراق بزرگترین پیروزی است . :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا رو ببینید خیلی خبرا باید بشه گاز ایران و روسیه کوزوو انتخابات روسیه آمریکا توانمندی موشکی ایران با تمایش قدرت در هر چند وقت و پیشرفت وضعیت سیاسی لبنان فشار به حزب الله با ترور محاصره نوار عزه رهبری حماقت آمیز سارکوزی فشار اقتصادی آمریکا به خاطر جنگ عقب نشینی های انگلستان از مواضع بلر ترس اعراب حاشیه خلیج فارس ذکاوت حکومت ایران در بازیهای سیاسی و بر هم زدن معادلات غرب ناکامی های اسرائیل پیمان شانگهای و مشکلات ناتو با روسیه سرازیر شدن ثروت در پی افزایش قیمت نفت و ................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزیز بیاید در رابطه با تنشها بیشتر صحبت کنیم. مطمئنا جهان به یک جنگ نیاز داره چون بازارها ی کلان جهانی یک جنک رو میخوان اما کی با کی بجنگه و کجا باشه مهمه ... ایران و آمریکا یا هند و پاکستان یا حزب الله و اسرائیل ........ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام من نمي دونم چرا دوست مون ميگه جهان به جنگ نياز داره. جهان با ساختار امروز درگير هيچ جنگ بزرگي به صورت توپ و تفنگ نخواهد شد مگر خاور ميانه و افريقا اونهم منطقه اي جنگ جديد مدتهاست در حال جريانه و ما نمي دونيم اونهم جنگ اقتصاديه كه به شدت هر چه تمامتر در حال جلو رفتن. جهان ساختار بي ثباي مثل دوران قبل از جنگ جهاني اول و دوم و يا جنگ سرد نداره چون علاقه اي به اينكار نيست گفتم جنگهاي منطقهاي فقط. در ضمن تعويض ارز فروش بحث اينقدر ساده اي نيست بسيار پيچيده تر از اوني هست كه فكر مي كنيد ساختار در هم تنيده سبد ارزي پشتوانه مالي نوع خريدها و تجارت ها نوع معاملات و ....هزار عامل ديگه موثره در ضمن اين تغيير اينقدر هم به امريكا فشار نمي آره كه فكر مي كنين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز مطمئنا دولتها و مردمان امروزی هیچ جنگی رو نمی پذیرن چون جز نابودی اقتصادی و هزینه بالا نتیجه ای نخواهد داشت اما جو حاکم نیاز به یک در گیری داره :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"غلامرضا انصاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز جمعه طی مصاحبه ای با رادیو "اکو مسکو" اظهار داشت که روبل روسیه می تواند برای محاسبات در بورس نفتی ایران مورد استفاده قرار گیرد. وی گفت که هم اکنون این کشور به راه اندازی بورس جدیدی و همچنین متنوع سازی راه های فروش نفت خود در بازارهای مختلف جهانی مشغول است. انصاری افزود: ممکن است که در آینده ما بتوانیم از ارز ملی روسیه - روبل- در معاملات استفاده کنیم. در ابتدا قرار بود که همه معاملات در بورس با ریال ایران انجام شوند. "غلامحسین نوذری" وزیر نفت ایران روز 13 فوریه اطلاع داده بود که در روز 27 فوریه (8 اسفند) بورس نفت و فرآورده های نفتی ایران در جزیره آزاد تجاری کیش راه اندازی می شود. در بهار سال 2006 میلادی ایران برنامه ریزی کرده بود که بازار بورس نفت را در منطقه آزاد تجاری کیش راه اندازی کند. در آن زمان رسانه های ایران و جهان اطلاع دادند که نفت در بازار بورس ایران تنها به ارز اروپایی فروخته خواهد شد. بعقیده کارشناسان روی آوردن در محاسبات نفتی از دلار به یورو می تواند سبب نزول قابل توجه ارز آمریکایی شود. در حال حاضر بیشتر معاملات بابت صدور نفت در جهان به دلار آمریکا انجام می شوند که به واشنگتن اجازه می دهد تقاضای دائم برای ارز ملی خود را تامین کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.