ldmdff

سه گانه های برلین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از دوستان بابت اطلاع رسانی و تصاویر زیبا درباره برج های ضد هوایی بهتر بود یک تاپیک جداگانه براش زده می شد واقعا ارزششو داشت.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه من اجازه زدن تاپیک جدیدو ندارم اگه عزیزان بتونن منتقلش کنن به یک تاپیک جداگانه ممنون میشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سوال ایران الان توی شهرهاش پناهگاهی یه چیزی شبیه اون داره ( به غیر از مترو )؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا بعضی از برجها رو تخریب کردن؟

چون نماد قدرت آلمان نازی بود

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا بعضی از برجها رو تخریب کردن؟

با سلام

 

اصولا" کشورهای پیروز در جنگ ، در راستای نازی زدایی از آلمان ، اتریش و..... تمامی نمادهای دوران رایش سوم شامل ابنیه ها ، مجسمه ها ، اسامی خیابان ها ، کتابهای درسی ، اسکناس ها واز جمله فلاک تاورهای فوق الذکر را ازمیان بردند . البته بخشی از این سازه ها بعنوان سند تاریخی باقی ماند، بخشی بدلایل مختلف از جمله توسعه شهرها و.... از میان رفت و برخی هم باقی ماند . مثلا" آشیانه های زیردریایی در بندر سن نازار فرانسه ، بنادر نروژ و حتی چند پایگاه هوایی و صد البته تونل های موجود در پینمونده و وارنمونده در ساحل دریای بالتیک که توسعه و ساخت موشکهای وی-1 و وی-2 در آنجا صورت می گرفت ، بطور سالم و دست نخورده ، یعنی آنچه که از بقایای سیاست زمین سوخته هیتلر باقی مانده بود ، را حفظ نمودند .

این عین راهبرد در ژاپن توسط ژنرال مک آرتور اجرا گردید .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا بعضی از برجها رو تخریب کردن؟

به همون دلیلی که نارنجک زدن به پاسارگاد .

 

چون مربوط به دوره قبلی بود و خار چشم بعضی ها .

 

تا کور شود هر آنکس که نتوان دید .


یه سوال ایران الان توی شهرهاش پناهگاهی یه چیزی شبیه اون داره ( به غیر از مترو )؟

کشوری که برای جون سربازاش ، اهمیتی قائل نیست ،

 

میخواد برای مردم عادی پناهگاه بسازه ؟

 

کمی فکر کنید ...

  • Upvote 16
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه سوال ایران الان توی شهرهاش پناهگاهی یه چیزی شبیه اون داره ( به غیر از مترو )؟

 

شبیه این خیر ولی هر چند محله یا هر محله یک پناهگاه زیرزمینی داره

 

من دو تا پناهگاه رو میشناسم که ادرسش رو اگه بدم نمیدونم طبق قوانین سایت هست یا نه ولی مشخصه هر دو تاش این هست که در پیاده رویی که عقب نشینی کرده قرار داره و روشون به جز کفش پوش و سبزه چیز دیگه ای نیست یکیش درش همسطح زمینه و یکی دیگه اش حدودا یک متر ارتفاع داره مثل حالت سکو که محل ورود به پناهگاهه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام - حال که دوستان عزیز باب جدیدی در انجمن وزین میلیتاری گشوده و بحت شیرین "استحکامات نظامی " ، بویژه فناوری استحکامات نظامی رایش سوم را که یکی از جذاب ترین موارد در طول تاریخ نظامی بشمار می رود ، آغاز نمودند ، بنده هم جهت آشنایی بیشتر دوستان با مباحث فنی این استحکامات ، تصاویر ذیل را تقدیم می کنم .

 

09-01-2014_04-02-25_b.jpg

 

 

نمای برش خورده (cutaway) فلاک تاور تایپ I

 

 

 

 

 

09-01-2014_04-06-31_b.jpg

 

فلاک تاور تایپ III ، اتریش ، پارک  مرکزی وین (اتمام ساخت 1944)

بنام خدا

سلامی گرم خدمت استاد گرامی جناب MR9 وهمه ی دوستان

یک سوالی که همیشه مطرح بوده این است که " راز موفقیت مهندسی آلمانی در چیست "

سالها پیش در سر کلاس درس همین سوال از استادی مطرح شد ایشان خاطره ای را تعریف کرد که شاید تا اندازه ای جواب این سوال باشد . ایشان گفت:

مدتها قبل برای ساخت وراه اندازی کارگاه های یکی از مراکزمهم علمی صنعتی در تهران یک مهندس عالیرتبه آلمانی بنام آقای شولتز به ایران آمده بود وما به همراه تعدادی از مهندسین ایرانی به ا یشان کمک می کردیم بعد از مدتی کار به سرانجام مطلوب نرسید و ایشان همه افراد را در سالن اجتماعات جمع کرد وگفت : من یک مسئله برایم قابل حل نیست کسی هست آنرا برایم حل کند؟همه پرسیدن چه مسئله ای؟ایشان گفتند: " یک مهندس ایرانی از ده مهندس آلمانی برتراست ولی 10 مهندس آلمانی از یک میلیون مهندس ایرانی برترند"

همه پرسیدن مگه چه اتفاقی افتاده؟ ایشان گفتند : در این چند ماهی که من ایران بودم حتی درپوشیدن روپوش داخل کارگاه نتوانستم شما را منظم کنم لذا ادامه ی همکاری میسر نیست و ایران را ترک می کنم.یک نکته ی جالب این بوده که ایشان در زمان جنگ دوم جهانی افسربوده واز ناحیه ی سر مجروح شده بود ویک قسمت از استخوان جمجمه نداشت و هر وقت عصبانی می شد وفشارش بالا میرفت آن قسمت از سرش ورم میکرد و بالا میامد که منظره ی وحشتناکی ایجاد می کرده.

به هر حال بدون شک نظم پذیری یکی از مهمترین عوامل موفقیت مهندسی آلمانی است 

ویرایش شده در توسط RAHRO313
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط Electro_officer، 11 شهریور 1393 - ....
مخفی شده توسط Electro_officer، 11 شهریور 1393 - ....

ادمین جان دستت درد نکنه ولی قسمت اولشم بیاری کامل میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.