Sorena_Noshad

هواگرد آموزشی پایه /ضربتی سبک هیرکوش ( TAI Hürkuş)

Recommended Posts

احساس میکنم چند روز پیش چنین تایپیکی دیدم

میگم تو یوتیوف گشتم فیلم دندون گیزری ازش ندیدم یه کلیپی چیزی هم بزاری بسیار سپاسگزار میشم

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون بابت تاپیک .. آیا سامانه‌ی راداری هم در این هواپیما نصب شده؟

 

خواهش میکنم ، خیر نه این هواپیما و نه هیچ کدوم از هواپیماهای هم رده حتی PC-21 و EMB 314 سوپرتوکانو که سرآمدهاش باشن هم از رادار استفاده نمی کنن چون نیازی بهش ندارن ؛ هر چند اعلام نشده که نمونه Hurkus - c قابلیت هوا به هوا هم داره یا نه اما در صورت این که تصمیم به نصب موشک های حرارتی گرفته بشه معمولاً از راه های جایگزین رادار برای هدفگیری استفاده میکنن ، مثل هلمت هدفگیری در سوپرتوکانو.

 

 

احساس میکنم چند روز پیش چنین تایپیکی دیدم

میگم تو یوتیوف گشتم فیلم دندون گیزری ازش ندیدم یه کلیپی چیزی هم بزاری بسیار سپاسگزار میشم

 

بفرمایید..

https://www.youtube.com/watch?v=VG6A1u92C24
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سنجش ارتفاع، ممانعت از موانع و .. رو اطلاع دارید چجوری انجام میدن؟

 

در مورد این هواپیما چون هنوز اطلاعات چندانی از اجزای کاکپیت منتشر نشده و حتی عکسی ازش وجود نداره نمیشه گفت ، اما برای مثال سوپر توکانو رو اگر همه رده یا یه خورده بالاتر از این بدونیم ، نظر شما رو به ایویونیکش جلب میکنم..

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من فکر کنم راجع به حر کوش تاپیک در انجمن داشتیم.در همان تاپیک یامطلب هم گفته شده بود که الگو نیز کی 1 از کره جنوبی بود. همین کی 1 در نیروهای مسلح جهت اموزش استفاده میشود

اگر دست راست نیروهای مسلح ترک چیزی بسازد ،دست چپ ان تا تا ازمایشات نیروهای مسلح ترک کامل نشده باشد ان را تحویل نمی گیرد.نمونه ان را در تحویل گرفتن اتاک دیدیم که نزدیک به یک سال از تحویل سری اول انها سرباز زد .انهم در شرایطی بود که اعلام کرده بود نیاز فوری دارد.

تست های پروازی نمونه ای این پرنده در شرکت سازنده یا تمام شده است و یا روبه اتمام است.

عکس های بیشتری اگر پیدا کردم بعداً قرار خواهم داد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در مورد این هواپیما چون هنوز اطلاعات چندانی از اجزای کاکپیت منتشر نشده و حتی عکسی ازش وجود نداره نمیشه گفت ، اما برای مثال سوپر توکانو رو اگر همه رده یا یه خورده بالاتر از این بدونیم ، نظر شما رو به ایویونیکش جلب میکنم..

 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/hurkus-2325236436.png]thumb_hurkus-2325236436.png[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/tai-hurkus-c-tr_Page_1.jpg]thumb_tai-hurkus-c-tr_Page_1.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/hurkus-24545.jpg]thumb_hurkus-24545.jpg[/url]

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گلم  گفتم تو یوتیوف چیز دندونگیری نبود این که مهمونی خانوادگی بود

icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

thumb_hurkus-2325236436.pngthumb_tai-hurkus-c-tr_Page_1.jpgthumb_hurkus-24545.jpg

 

من هم این عکس رو پیدا کردم منتها منبعش مشخص نبود و سایت TAI هم عکسی از کاکپیت منتشر نکرده بود برای همین در تاپیک نیاوردم..

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسیار عالی :rose: :rose: :rose:

 

برای کشورهای ضعیف از لحاظ اقتصادی مثل ایران، سوریه و کشورهای مشابه این مدل هواگردها (البته نوع رزمیش) گاهی حتی از جت ها هم کارآمد تر هستن!

 

1-این هواگردها بسیار ارزان تر و ساخت ساده تری نسبت به جت ها دارن پس میتوان تعداد بیشتری خرید یا تولید کرد.

 

2-این هواپیماها بسیار کم خرج تر از جت ها هستن و برای کشوری مثل سوریه این خودش یک فاکتور بسیار مهمه

 

3-دارای حداقل سرعت گشت زنی کمتری هستند که باعث میشه بتوان بر روی منطقه تمرکز بهتر و دید بهتری نسبت به جت های پر سرعت داشت

 

4-به باندهای فرود کوتاهتر و ساده تری احتیاج دارند و میتوان از زمین های هموار و جاده ها هم به عنوان باند استفاده کرد

 

5-با توجه به جثه کوچک و موتورهای توربوپراپ دارای مانور پذیری بسیار خوبی در ارتفاعات پایین هستند

 

6- دارای مداومت پروازی بهتری نسبت به اکثر جت های کشورهای نامبرده هستند

 

......

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسیار عالی :rose: :rose: :rose:

 

برای کشورهای ضعیف از لحاظ اقتصادی مثل ایران، سوریه و کشورهای مشابه این مدل هواگردها (البته نوع رزمیش) گاهی حتی از جت ها هم کارآمد تر هستن!

 

1-این هواگردها بسیار ارزان تر و ساخت ساده تری نسبت به جت ها دارن پس میتوان تعداد بیشتری خرید یا تولید کرد.

 

2-این هواپیماها بسیار کم خرج تر از جت ها هستن و برای کشوری مثل سوریه این خودش یک فاکتور بسیار مهمه

 

3-دارای حداقل سرعت گشت زنی کمتری هستند که باعث میشه بتوان بر روی منطقه تمرکز بهتر و دید بهتری نسبت به جت های پر سرعت داشت

 

4-به باندهای فرود کوتاهتر و ساده تری احتیاج دارند و میتوان از زمین های هموار و جاده ها هم به عنوان باند استفاده کرد

 

5-با توجه به جثه کوچک و موتورهای توربوپراپ دارای مانور پذیری بسیار خوبی در ارتفاعات پایین هستند

 

6- دارای مداومت پروازی بهتری نسبت به اکثر جت های کشورهای نامبرده هستند

 

......

در واقع نه ، بستگی داره شما با کدام جت مقایسه کنی مثلا ای 10 تاندربولت و سوخو 25 در تمامی مواردی که گفتید دست بالاتری رو دارند و قیمت خرید خیلی پایینی دارند ، چیزی که هواپیماها رو گرون میکنه رادارها و سیستم های الکترونیکی پیشرفته شون هست که این ها و ای 10 و سوخو 25 فاقد اون هستند برای همین قیمت زیادی ندارند

 

چند وقت پیش در همین میلیتاری تایپیکی ایجاد شد در مورد یک هواپیمای جت که میتونست در کنار ای 10 و سوخو 25 و این نوع هواپیماهای ملخی قرار بگیره

 

http://www.military.ir/forums/topic/28161-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7

%D9%81-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-scorpion/

 

که این هم پرنده جلبی هست

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

نخستین پرواز پرنده آموزشی  Hürkus-B ترکیه

1516904952481-1-750x530.jpg

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی وبگاه های دفاعی ، پرنده آموزشی  Hürkus-B که قرار است در اواسط سال جاری میلادی (2018) وارد فهرست موجودی نیروی هوایی ترکیه  شود ، نخستین پرواز خود را از مبداء تاسیسات صنایع هوا- فضای ترکیه (TAI) به تاریخ 30 ژانویه  انجام داده است .

aaa.jpg

پس از اتمام موفقیت آمیز این پرواز آزمایشی ، که راه را برای  تولید انبوه آن ، آماده خواهد کرد ، تست های حیاتی تر ، نظیر آزمایش پیشرانه  ، پایداری پرواز و  همچنین آزمایشات مربوط به میزان حمل بار ( محموله های رزمی ) نیز انجام خواهد شد . در نتیجه پس از 90 ساعت پرواز برنامه ریزی شده ، این پرنده جدید ، بتدریج در اختیار نیروی هوایی ترکیه قرار می گیرد .

271220161225364509997_2-41.jpg

رئیس و مدیرعامل شرکت هوا- فضای ترکیه  (TAI)  در جریان یک کنفرانس خبری ، نخستین  پرواز آزمایشی این محصول جدید را تایید و براین نکته تاکید نموده  است که پس از معرفی گونه ( Hurkus-A) که برای کاربردهای غیر نظامی طراحی شده بود ، گونه معرفی شده جدید ، بطور خاص برای نیروی های مسلح ترکیه طراحی و تولید خواهد شد . این گونه جدید ، در حدود 100 کیلوگرم از نمونه قبلی سبک تر بوده و این ویژگی Hürkus-B را سریع تر  کرده و  پایداری پرواز آن نیز بدلیل  استفاده از فناوری های جدید تر، با ثبات بیشتری همراه است   .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9

پی نوشت :

1- یادی کنیم از پروژه های مرحوم و غیر مرحوم صنایع هوایی ایران ( S-68 ، برهان ، شفق و اخیراً کوثر ) که علیرغم سر و صدای فراوان ، هنوز هیچ خبری از آنها نیست .( البته  صرفاً نمونه های آموزشی پایه و نه گونه های مسلح شده برای عملیات ضد شورش که تقریباً رویایی دست نیافتی به نظر میرسد.


  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.