امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آواکس های E-2 غالبا بصورت گروهی پرواز میکنند. :cowboy: :cowboy:

 

 

 

zrjjt72ei6kzhblncals.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا کسی دلیل اش رو میدونه؟ raised_eyebrow raised_eyebrow

 

به نقل از جناب چکا:

 

یکپارچه سازی سامانه های گیرنده با این طیف فرکانسی گسترده روی یک پلتفرم هوایی با انواع و اقسام نویز و لرزشها کار بسیار ارزشمند و مهمی است . اما نکته ای که وجود داره اینه که در صورت استفاده از این سیستم ، حداقل سه هواپیمای ELINT مجهز به آنتن گیرنده ی امواج لازم است تا یک موج منتشر شده (توسط هدف) در دو آنتن مختلف دریافت و با محاسبه ی اختلاف زمانی و فاز بین موج های دریافتی (که اصطلاحا پروسه ی Multilateration نامیده میشه) موقعیت هدف مشخص میشه .

 

ایا ایشان درست جواب دادند؟

ویرایش شده در توسط bmosavi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره ى اون سيمرغ كه از عراق اومد خيلى چيزها گفته شده ولى منطقى ترين و نزديك ترينش به واقعيت استال كردن موتور بود و خلبانش هم استاد خلبان ( يه چيز تو همين مايه ها) ايليوشين بود ولى كارى از دستش بر نيومد و اطراف ورامين سقوط كرد.
درضمن ما چندين هركولس داشتيم كه اونا هم رادار داشتن و مينى اواكس بودن به اسم خفاش كه تا انقلاب ايرانى ها باهاش كار نكرده بودن.
و من از چندين نفر شنيدم كه يكى از قرارداد هاى ما با امريكا كه پاره شد خريد ٥ اواكس از ايالات متحده بود. شماها هم تاييد مى كنين؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره ى اون سيمرغ كه از عراق اومد خيلى چيزها گفته شده ولى منطقى ترين و نزديك ترينش به واقعيت استال كردن موتور بود و خلبانش هم استاد خلبان ( يه چيز تو همين مايه ها) ايليوشين بود ولى كارى از دستش بر نيومد و اطراف ورامين سقوط كرد.
درضمن ما چندين هركولس داشتيم كه اونا هم رادار داشتن و مينى اواكس بودن به اسم خفاش كه تا انقلاب ايرانى ها باهاش كار نكرده بودن.
و من از چندين نفر شنيدم كه يكى از قرارداد هاى ما با امريكا كه پاره شد خريد ٥ اواكس از ايالات متحده بود. شماها هم تاييد مى كنين؟

 

منظورتون آواکس هست ؟

فیلم لحظه سقوط اش هست که

رادار کنده میشه و میخوره و tail رو میکنه و هواپیما مثل سنگ میفته پایین ( در این حالت هدایت هواپیما غیر ممکن هست )

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

و من از چندين نفر شنيدم كه يكى از قرارداد هاى ما با امريكا كه پاره شد خريد ٥ اواكس از ايالات متحده بود. شماها هم تاييد مى كنين؟

 

با سلام

 

براساس مندرجات کتاب " ماموریت در ایران "  ، فصل موسوم به " آواکس و اوپک " ، نوشته ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) ، تیمی مرکب از کارشناسان نظامی آمریکایی و ایرانی پس از ماه ها بررسی بدین نتیجه رسیده بودند که  بدلیل ماهیت توپوگرافیک ایران ( کوهستانی بودن ) سرمایه گذاری برروی رادارهای زمین پایه ، کاری عبث خواهد بود ، در نتیجه با هدف ایجاد یک پوشش راداری 24 ساعته ، 10 فروند پرنده E-3A آواکس سفارش داده شد ، اما بدلیل فشار کنگره ، این تعداد به 7 فروند کاهش پیدا نمود و درنهایت ، بدلیل وقوع انقلاب اسلامی ، هیچکدام تحویل نگردید .

 

پی نوشت :

 

1- بر اساس یک فرضیه ، حتی اگر 2 تا 3 فروند هم تحویل داده می شد ، شاید سرنوشت نبرد هوایی در جنگ با عراق  ، تغییر می نمود .

 

2- به نظر بنده ، هنوز پس از گذشت سالها از این موضوع ، نیروی هوایی ، به همین تعداد رادار پرنده ( در کلاس E-3 ) یا تعداد بیشتری در کلاس (E-2 D) نیاز دارد . این شکاف خطرناکی در سازمان رزم نیروی هوایی است .

 

2083991.jpg

 

SDASD.jpg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

و در انتهاء : آواکس های E-2  در آشیانه ناو هواپیما بر

 

ypclsh1ljtebk69akyf3.jpg

 

خدمت شما سلام عرض میکنم . از ارائه این تصاویر زیبا هم تشکر میکنم. 

 

جسارتا این عکسی که اشاره فرمودین در آشیانه ناو هواپیمابر ، در واحد ساخت و خط تولید هواپیمای هاک آی متعلق به کمپانی نورثروپ گرومن گرفته شده که در شهر سنت آگوستین ایالت فلوریدا قرار داره .

 

آشیانه ناوهای هواپیمابر آمریکا به این بزرگی و با ارتفاع سقف این چنین نیست و تازه از اون مهمتر ، شکل ، نوع و انحنای تیرهای آهنی سقف ، به خوبی نشون میده که این ساختمان از نوع سوله های صنعتی با شقف شیبدار هست. نوع و چینش چراغ های روشنایی ، سیستم اعلام و اطفای حریق سقفی ، ابزار آلات و تجهیزات تعمیرگاهی و جرثقیل صنعتی ، از جمله مواردی هستند که در آشیانه ناو هواپیمابر وجود ندارند و یا به شکل دیگری هستند.با یک مقدار دقت به جزئیات به آسونی میتونستین متوجهشون بشین.

 

این عکس اصلی هست از منبع اصلی یعنی سایت نورثروپ گرومن :

suleeee.jpg

 

این هم لینک مستقیم از عکس با کیفیت 3744×5616 :

http://www.northropgrumman.com/Photos/pgL_AD-10010_031.jpg

 

 

و این هم تعدادی دیگه عکس در همین مجتمع صنعتی و دقیقا همین سوله هست که برای مراسم رونمایی از مدل جدید هاک آی و برگزاری جشن و پارتی ، مرتب و خوشگل شده  :

 

soll.jpg

 

soll_2.jpg

 

soll_1.jpg

 

soll_3.jpg

 

ساختمان مدیریت و اداری این کارخانه.

soll_4.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://cdn.defenseone.com/media/img/upload/2014/08/07/AP272776089640/defense-large.jpg
داخل پريده هاى مرموز اماراتى
https://si.wsj.net/public/resources/images/WO-AS064_UKRNAT_G_20140416211439.jpg
داخل آواكس E-3 برادران آمريكايى
https://cdn4.img.sputniknews.com/images/104002/13/1040021350.jpg
آواكس IL-78 برادران روس
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/IncirlikAWACS.jpg
E-3 برادران آمريكايى
پ ن :
١: دوستانى كه پسنديدند مثبت فراموش نشود
٢: مديران زحمت انتقال رو بكشند
٣: تقديم به آقا مهران عزيز ویرایش شده در توسط amirhosaingh
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 21 شهریور 1394 در 08:49 , MR9 گفت:

و من از چندين نفر شنيدم كه يكى از قرارداد هاى ما با امريكا كه پاره شد خريد ٥ اواكس از ايالات متحده بود. شماها هم تاييد مى كنين؟

براساس مندرجات کتاب " ماموریت در ایران "  ، فصل موسوم به " آواکس و اوپک " ، نوشته ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) ، تیمی مرکب از کارشناسان نظامی آمریکایی و ایرانی پس از ماه ها بررسی بدین نتیجه رسیده بودند که  بدلیل ماهیت توپوگرافیک ایران ( کوهستانی بودن ) سرمایه گذاری برروی رادارهای زمین پایه ، کاری عبث خواهد بود ، در نتیجه با هدف ایجاد یک پوشش راداری 24 ساعته ، 10 فروند پرنده E-3A آواکس سفارش داده شد ، اما بدلیل فشار کنگره ، این تعداد به 7 فروند کاهش پیدا نمود و درنهایت ، بدلیل وقوع انقلاب اسلامی ، هیچکدام تحویل نگردید .

پی نوشت :

1- بر اساس یک فرضیه ، حتی اگر 2 تا 3 فروند هم تحویل داده می شد ، شاید سرنوشت نبرد هوایی در جنگ با عراق  ، تغییر می نمود .

2- به نظر بنده ، هنوز پس از گذشت سالها از این موضوع ، نیروی هوایی ، به همین تعداد رادار پرنده ( در کلاس E-3 ) یا تعداد بیشتری در کلاس (E-2 D) نیاز دارد . این شکاف خطرناکی در سازمان رزم نیروی هوایی است .

 

با سلام:

تعداد آواکس های در نظر گرفته شده از سوی دولت آمریکا برای ایران قبل از انقلاب 4 فروند بود، حتی تا سال 57 دانشجویان فنی در سر کلاس درس آواکس, چندین ترم را گذارنده بودند و در ابتدای سال58 بدون اتمام دوره و درس به ایران برگردانده شدند و در ایران جایگزین سایر تخصص ها شدند. دولت آمریکا حدود 4 فروند از آن ها را به نیروی هوایی عربستان سعودی داد. نیروی هوایی عربستان در حال حاظر 5 فروند هواپیمای آواکس دارد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, tahayori گفت:

با سلام:

تعداد آواکس های در نظر گرفته شده از سوی دولت آمریکا برای ایران قبل از انقلاب 4 فروند بود، حتی تا سال 57 دانشجویان فنی در سر کلاس درس آواکس, چندین ترم را گذارنده بودند و در ابتدای سال58 بدون اتمام دوره و درس به ایران برگردانده شدند و در ایران جایگزین سایر تخصص ها شدند. دولت آمریکا حدود 4 فروند از آن ها را به نیروی هوایی عربستان سعودی داد. نیروی هوایی عربستان در حال حاظر 5 فروند هواپیمای آواکس دارد.

سلام علیکم 

منبع مورد استفاده کتاب خاطرات ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) هست . در متن توضیح داده شد که بدلیل فشار کنگره  سفارش 10 فروندی به 7 فروند کاهش پیدا کرد و ازاین 7 فروند ، 4 فروند در اثنای انقلاب در حال تولید بود که بعدا" به عربستان تحویل داده شد .

اگر منبع مستند تری دراختیار دارید  ، معرفی بفرمایید تا به آن مرا جعه شود 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
19 hours قبل , MR9 گفت:

سلام علیکم 

منبع مورد استفاده کتاب خاطرات ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) هست . در متن توضیح داده شد که بدلیل فشار کنگره  سفارش 10 فروندی به 7 فروند کاهش پیدا کرد و ازاین 7 فروند ، 4 فروند در اثنای انقلاب در حال تولید بود که بعدا" به عربستان تحویل داده شد .

اگر منبع مستند تری دراختیار دارید  ، معرفی بفرمایید تا به آن مرا جعه شود 

با سلام:

من خودم تا سال 58 در کشور آمریکا تحصیل می کردم و پس از اتمام تحصیل و دریافت گواهی نامه از سوی نیروی  هوایی آمریکا به کشورم بازگشتم . نفراتی که در تخصص آواکس بودند همه را می شناختم, اما متاسفانه دولت آمریکا قبل از اتمام دوره آنها را به ایران برگرداند.بله درست است دقیقا آن 4 فروندی که قرار بود به ایران بدهند و کارشناسان ما که ماه ها کلاس درس را گذرانده بودند بدون اتمام دوره به ایران بازگردانده شده بودند و آن 4 فروند را به عربستان سعودی دادند.

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
25 minutes قبل , tahayori گفت:

با سلام:

من خودم تا سال 58 در کشور آمریکا تحصیل می کردم و پس از اتمام تحصیل و دریافت گواهی نامه از سوی نیروی  هوایی آمریکا به کشورم بازگشتم . نفراتی که در تخصص آواکس بودند همه را می شناختم, اما متاسفانه دولت آمریکا قبل از اتمام دوره آنها را به ایران برگرداند.بله درست است دقیقا آن 4 فروندی که قرار بود به ایران بدهند و کارشناسان ما که ماه ها کلاس درس را گذرانده بودند بدون اتمام دوره به ایران بازگردانده شده بودند و آن 4 فروند را به عربستان سعودی دادند.

سلام 

ضمن تشکراز پاسخ شما 

پیشنهاد می کنم تجربیاتی که از دوران  آموزش در ایالات متحده دارید را در قالب تاپیکهای دانشنامه در اختیار همه قرار دهید ( البته اگر صلاح می دانید ) 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
45 minutes قبل , tahayori گفت:

با سلام:

من خودم تا سال 58 در کشور آمریکا تحصیل می کردم و پس از اتمام تحصیل و دریافت گواهی نامه از سوی نیروی  هوایی آمریکا به کشورم بازگشتم . نفراتی که در تخصص آواکس بودند همه را می شناختم, اما متاسفانه دولت آمریکا قبل از اتمام دوره آنها را به ایران برگرداند.بله درست است دقیقا آن 4 فروندی که قرار بود به ایران بدهند و کارشناسان ما که ماه ها کلاس درس را گذرانده بودند بدون اتمام دوره به ایران بازگردانده شده بودند و آن 4 فروند را به عربستان سعودی دادند.

یکی از بزرگترین حسرت ها عدم تحویل اواکسهایی بود که بعدا علیه کشور خودمان استفاده شدند

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , MR9 گفت:

سلام 

ضمن تشکراز پاسخ شما 

پیشنهاد می کنم تجربیاتی که از دوران  آموزش در ایالات متحده دارید را در قالب تاپیکهای دانشنامه در اختیار همه قرار دهید ( البته اگر صلاح می دانید ) 

با سلام:

و تشکر از پیش نهادشما.حتما در تاپیک دانش نامه هوایی  مقالات را ارسال می کنم.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.