امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز.

در این پست به نشان های بازو و سینه (پَچ) خلبانان هلیکوپترهای تهاجمی نگاهی می اندازیم

 

پچ های هلیکوپترهای تهاجمی (بخش نخست) :

 

AH-1 Cobra

d8gfaer5jfh8icmwdv0p.jpg

 

AH-1 Super Cobra

9rpo39ye4ild9rpvila3.jpg

 

AH-64 Apache

glechmz7prkkiv3s3613.jpg

 

 

Mil mi-24

1icwc65g93jv8la2cdsj.jpg

 

Mil mi-28

5b1ooprjk9eucg5ynoc5.jpg

 

Kamov ka-50

9kgv6g7pkoj8115y0u6l.jpg

 

A-129 مونگاستا

ocy599sk4efa5cklhtib.jpg

 

Ec- Tiger

pce8e1kjtzpvx30jen2m.jpg

 

 

 

 و در انتها دو پچ از خلبانان یک نوع هلیکوپتر. یکی در جبهه حق و دیگری در جبهه باطل

AH-1 رژیم صهیونیستی

gt39hnllebtluv22actl.jpg

 

و AH-1 تیزپروازان هوانیروز کشور عزیز و سربلندمان

1x06xxp2u5m5vjnekyao.jpg

چرا این پچ ها رو بجای اینکه گلدوزی کنن روی مقوای باکیفیت چاپ و پرس نمیکنن؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا این پچ ها رو بجای اینکه گلدوزی کنن روی مقوای باکیفیت چاپ و پرس نمیکنن؟

چون خلبان باید راحت باشه ، اونجوری که خلبان باید یه چیزی مثل کارت که وزنش از یه پچ پارچه ای بیشتره و انعطاف نداره رو رو بازوش داشته باشه که شاید به چیزی گیر کنه و تو دست و پا باشه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان کسی تصویر با کیفیت از بالگرد طوفان 2 داره؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا گل کاشتی خسته نباشی :coffee: به نظرم همین جا ترابری هم بگذار یه نظرسنجی بهترین هلیکوپتر هم باشه  

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آقا گل کاشتی خسته نباشی :coffee: به نظرم همین جا ترابری هم بگذار یه نظرسنجی بهترین هلیکوپتر هم باشه  

 

ممنون از لطف شما.

همین قوت قلب های شما دوستان عزیز هست که نمیگذاره خستگی به تن آدم باقی بمونه و باعث میشه که بنده برای ادامه تاپیک روحیه و انگیزه کافی بگیرم.

 

----

 

یعنی شما میگی که ترابری ها رو هم همینجا بگذارم؟  :13:

آخه با عنوان تاپیک جور در نمیاد.

بعدش دوستان مدیر نیایند و من رو بخاطر انحراف از عنوان تاپیک با یه اسکادران آپاچی ساخت وستلند (نسخه اروپائی آپاچی) درب و داغون کنند؟  :24:  :24:

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز خیلی هلیکوپتر ها مثل میل 35 هم ترابری و هم تهاجمی 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون از لطف شما.

همین قوت قلب های شما دوستان عزیز هست که نمیگذاره خستگی به تن آدم باقی بمونه و باعث میشه که بنده برای ادامه تاپیک روحیه و انگیزه کافی بگیرم.

 

----

 

یعنی شما میگی که ترابری ها رو هم همینجا بگذارم؟  :13:

آخه با عنوان تاپیک جور در نمیاد.

بعدش دوستان مدیر نیایند و من رو بخاطر انحراف از عنوان تاپیک با یه اسکادران آپاچی ساخت وستلند (نسخه اروپائی آپاچی) درب و داغون کنند؟  :24:  :24:

icon_cheesygrin   راستش من تجربه تاپیک زدن ندارم خودت ببین چطوربهتره ما مصرف کننده هستیم     

ویرایش شده در توسط gama
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 از این هلیکوپترهای با کاربرد دوگانه خیلی خوشم میاد موقع جنگ روی هلیکوپتر سلاح می بندی توی صلح میشه آمبولانس و ترابری امداد کاش سیاستگزار های نظامی ما به جای موشک روی هلیکوپتر سرمایه گذاری می کردند این طوری عملا سرمایه صرف روزمره  مردم میشد و در عین حال که رفاه بالا می رفت  آمادگی نظامی هم وجود داشت شخصا فکر می کنم توی استراتژی کلان نظامی راه درست حالت ماژولار هستش چیزی که نه تنها به طرفش نمی ریم که ازش اجتناب هم می کنیم  

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکاره بیا   با فوتوشاپ یه 2تاپد به رابینسونم ببند عکسشو بزار تو

تایپیک خلاص

icon_cheesygrin  

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکاره بیا   با فوتوشاپ یه 2تاپد به رابینسونم ببند عکسشو بزار تو تایپیک خلاص  icon_cheesygrin  

 

من ؟ فتو شاپ؟؟  :chicken:  :chicken:

 

این هم لینک مستندات اون پست.  :winking:

 

 MD-500 Defender 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD_500_Defender

 

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD_500_Defender#mediaviewer/File:PhAF_MD-520MG_Helicopter.JPG

 

mil-17

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17#mediaviewer/File:Mi-171Sh(IMGP0674).jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17#mediaviewer/File:KazakhstanMi-8MT2000(DF-SD-01-06442).jpg

 

AW-159

 

http://www.airliners.net/photo/UK---Navy/AgustaWestland-AW-159-Wildcat/1747563/L/

 

http://www.zap16.com/photo-reports/farnborough/farnborough-2012-air-show/

 

شیب؟   icon_eek  بام؟ icon_eek

بام؟ شیب دار؟

چرا در شمال سقف خانه ها را شیبدار می سازند؟  big_grin  big_grin

 

------

 

پ.ن : یک بزرگی میگفت که همیشه 50% یک شوخی ، جدی هست.

من هم لینک مستندات این هلیکوپترها رو قراردادم تا حتی اگر گوشه ذهن شما یا سایر دوستان هم ذره ای تردید نسبت به واقعی نبودن این تصاویر وجود داره برطرف بشه.  :oops:  :oops:

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من ؟ فتو شاپ؟؟  :chicken:  :chicken:

 

این هم لینک مستندات اون پست.  :winking:

 

 MD-500 Defender 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD_500_Defender

 

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD_500_Defender#mediaviewer/File:PhAF_MD-520MG_Helicopter.JPG

 

mil-17

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17#mediaviewer/File:Mi-171Sh(IMGP0674).jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17#mediaviewer/File:KazakhstanMi-8MT2000(DF-SD-01-06442).jpg

 

AW-159

 

http://www.airliners.net/photo/UK---Navy/AgustaWestland-AW-159-Wildcat/1747563/L/

 

http://www.zap16.com/photo-reports/farnborough/farnborough-2012-air-show/

 

شیب؟   icon_eek  بام؟ icon_eek

بام؟ شیب دار؟

چرا در شمال سقف خانه ها را شیبدار می سازند؟  big_grin  big_grin

 

------

 

پ.ن : یک بزرگی میگفت که همیشه 50% یک شوخی ، جدی هست.

من هم لینک مستندات این هلیکوپترها رو قراردادم تا حتی اگر گوشه ذهن شما یا سایر دوستان هم ذره ای تردید نسبت به واقعی نبودن این تصاویر وجود داره برطرف بشه.  :oops:  :oops:

داداش گلم حقیر اینجا منظورم این بود که  اینجا گالری بالگردهای اتک هستش یا نه هر بالگردی که

روش پدی لانچری نصب شده باشه با این تفاصیر اسم تایپیک رو میزاشتی بالگردهای

مسلح خیلی بهتر بود

خودتم میدنی تقریبا تمام بالگردهای دنیا دستی بر اتک داشتن

دیگه شینوکش که چاپر تلاش هست هم

هست میتونه کالیبر 50

همراه با 40 میلیمتری

حمل کنه اینجا حقیر به عنوان تایپیک خرده گرفتم

حالا این نارفیقان کی بودند منفی دادند خدا میداند این 2 تا گلم واسه اونا

:rose: :rose:

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58
      و نمونه نظامی  Sikorsky H-34  Choctaw
       
       
      قسمت اول :
       

      Sikorsky S-58C
       
      خاستگاه و توسعه
      بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34  Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 /  H-19 Chickasaw  و    Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت .
       
              
         Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave          Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw      
      در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده  و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد.
      در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای :  Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S  میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها  نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد .
       

       Piasecki HRP Rescuer
       

      Sikorsky HO4S    
       
      در ژانویه 1950میلادی ،  نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ،  قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ،  در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد .
       

      Bell XHSL-1 prototype
       
      بالگرد Bell XHSL-1  به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد    Piasecki HRP  متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد .
      مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد .  دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد .
       

      Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد
       
       

      بالگرد Bell XHSL-1  به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است
       
      پایان قسمت اول
      .
      .
      .
      ادامه دارد . . .
       
      مترجم  : 951
      برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است .
       
      فقط برای میلیتاری
                  . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط reza4087
      سلام


       
       
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.