امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts


این هم تنها هایند موجود درایران (البته اگر اشتباه نکنم و نمونه دیگری توی کشورمون نباشه)

normal_Mi24_tehran.jpg

 

میل 24 غنیمتی عراق در موزه نظامی سعدآباد

normal_mil-24_Iran.jpg

 

 

 

 

انشاءالله که مورد پسند دوستان واقع بشه  :rose:

میل غنیمتی رو میگی داداش

 

تو جنگ اسیب میبینه ایمرجنسی لندینگ میکنه تو میدون مین

خداکمک میکنه هوا گردوخاکی میشه بروبچز هم میریزن با تیلرو جرسغیل میکشنش بیرون

خلاصش کردم به همین راحتی نبود

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میل غنیمتی رو میگی داداش

 

تو جنگ اسیب میبینه ایمرجنسی لندینگ میکنه تو میدون مین

خداکمک میکنه هوا گردوخاکی میشه بروبچز هم میریزن با تیلرو جرسغیل میکشنش بیرون

خلاصش کردم به همین راحتی نبود

ممنون از توضیح ات دادش.

البته منظور من در کنار چگونگی (که شما زحمت توضیح اش رو کشیدی) زمان و مکان اش هم بود. یعنی اواسط جنگ بوده یا سالهای آخر جنگ ، و توی کدوم جبهه ها (غرب یا جنوب)؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون از توضیح ات دادش.

البته منظور من در کنار چگونگی (که شما زحمت توضیح اش رو کشیدی) زمان و مکان اش هم بود. یعنی اواسط جنگ بوده یا سالهای آخر جنگ ، و توی کدوم جبهه ها (غرب یا جنوب)؟

بفرما برادر

http://ashiyaneyesimorgh.blogfa.com/post/241

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چی قیافه میل-28بی مزه است این لعنتی همه ی عکساش پر ابهته

.خیلی ممنون بابت عکس ها. 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.ممنون از عکس هاتون.

اطلاعی در مورد تعداد دور پره های بالگرد های معرفی شده دارید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

واقعا از شما ممنونم. عجب داستان جالبی بود.

واقعا ارزش تبدیل شدن به یک فیلمنامه رو داره

 

هر چی قیافه میل-28بی مزه است این لعنتی همه ی عکساش پر ابهته

.خیلی ممنون بابت عکس ها. 

خواهش میکنم.

درست هست که میل 24 با ابهت تر هست، ولی واقعا کارائی میل 28 کجا و میل 24 کجا

 

 

سلام.ممنون از عکس هاتون.

اطلاعی در مورد تعداد دور پره های بالگرد های معرفی شده دارید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با سلام متقابل. لطف دارید شما.

والا یه سوالی پرسیدید که آدم کم سوادی مثل من باید حداقل یکماه وقت بگذاره و تحقیق کنه تا بتونه جواب این سوال رو بده.

6 صفحه و توی هر صفحه کلی هلیکوپتر معرفی شدند. من چجوری باید تعداد دور پره های هر بالگرد رو بلد باشم آخه؟؟؟  hee_hee  hee_hee

ولی اگه واقعا براتون مهم هست باید وقت بگذارم و بگردم. شاید بتونم چیزی پیدا کنم.

 

--------------

برای اینکه پستم اسپم نباشه :

کاموف 50 (کوسه سیاه)

normal_Ka50.jpg

 

کاموف 52 (سوسمار) نسخه دو سرنشینه شده و تغییر یافته کاموف 50

normal_ka-52.jpg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خواهش میکنم.

درست هست که میل 24 با ابهت تر هست، ولی واقعا کارائی میل 28 کجا و میل 24 کجا

 

بله صد درصد منظور من هم فقط ظاهر بود.بلاخره بالگردی که حدودا30 سال بعد وارد خدمت شده باید نسبت به  بالگرد های قبل از خودش برتر باشه .البته با این وجود .میل-24 هنوز هم برتری هایی نسبت به میل-28داره 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال ذهن من رو درگیر کرده با اجازه دوستان میپرسم.

 

!!!!!چرا در عملیات های نظامی به سمت پره های بالگرد شلیک انجام نمیشه؟؟؟؟ مگر نقطه ضعف این بالگردهایی که در بالا  معرفی فرمودید  پره های اونها نیستند.

الان فکر کنم همه،  بدنه بالگرد رو مورد هدف قرار میدن.درسته؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالگرد تهاجمی تایگر (ببر) در چند قاب زیبا :

ببر خفته

normal_800px-TigerUHT1~0.jpg

 

خیزش ببر

normal_Eurocopter_Tiger_EC_665_Wallpaper

 

ببر در جستجوی طعمه

normal_Eurocopter-Tiger-Latest-HD-Wallpa

 

زیبای وحشی

normal_009082-tiger-helicopter.jpg

 

ببر در پی غزال

normal_A_French_Army_Eurocopter_Tiger_28

 

ببر تنها

normal_1024px-Eurocopter_Tigre~0.jpg

 

استراحت شبانه ببر

normal_EUROCOPTER-TIGER-Attack-helicopte

 

پنجه های ببر

normal_800px-TigerUHT2~0.jpg

 

انشاءالله که مورد توجه دوستان عزیز قرار گرفته باشه  :rose:  :rose:

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

یک سوال ذهن من رو درگیر کرده با اجازه دوستان میپرسم.

 

!!!!!چرا در عملیات های نظامی به سمت پره های بالگرد شلیک انجام نمیشه؟؟؟؟ مگر نقطه ضعف این بالگردهایی که در بالا  معرفی فرمودید  پره های اونها نیستند.

الان فکر کنم همه،  بدنه بالگرد رو مورد هدف قرار میدن.درسته؟؟؟

 

 

اتفاقا میشه. موشکهای حرارتی اگر به موتور بخورن ممکنه باعث کنده شدن ملخ بشن.

البته خود ملخ رو نمیشه زد به دلیل تحرک بالا

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با اجازه از اساتید میخواستم چند تا دیگر از عکس های هلی گوپتر T-129 ترکیه را اینجا قرار بدهم.

 

bv1gbrku8kxbq8uih7a5.jpg

 

http://8pic.ir/images/bv1gbrku8kxbq8uih7a5.jpg

 

e7bodsynski4tnlg0d87.jpg

 

http://8pic.ir/images/e7bodsynski4tnlg0d87.jpg

 

7iwz1m1n3jhyc2smw5wy.jpg

 

http://8pic.ir/images/7iwz1m1n3jhyc2smw5wy.jpg

 

 

pgi92iiziq6ngkqxdhuu.jpg

 

http://8pic.ir/images/pgi92iiziq6ngkqxdhuu.jpg

 

dn29nlnceo1efv5ep06p.jpg

 

http://8pic.ir/images/dn29nlnceo1efv5ep06p.jpg

 

gsh5ctzln28nvtf46zun.jpg

 

http://8pic.ir/images/gsh5ctzln28nvtf46zun.jpg

 

fov067wce3x7xmum8fly.jpg

 

http://8pic.ir/images/fov067wce3x7xmum8fly.jpg

 

m1cd26w5jc8dsl09zfnc.jpg

 

http://8pic.ir/images/m1cd26w5jc8dsl09zfnc.jpg

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اتفاقا میشه. موشکهای حرارتی اگر به موتور بخورن ممکنه باعث کنده شدن ملخ بشن.

البته خود ملخ رو نمیشه زد به دلیل تحرک بالا

سلام .

ممنون از جوابتون.

حالا فرض کنید بشه پره های بالگرد رو مورد هدف قرار داد.

آیا جنس پره ها به شکلی هست که در صورت اصابت تیر مستقیم آسیب ببینند. ممنون از جوابی که میدید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام .

ممنون از جوابتون.

حالا فرض کنید بشه پره های بالگرد رو مورد هدف قرار داد.

آیا جنس پره ها به شکلی هست که در صورت اصابت تیر مستقیم آسیب ببینند. ممنون از جوابی که میدید.

 

 

باید اساتید پاسخ دقیق بدهند ولی چیزی که من دیده ام اگر گلوله 23 میلیمتری بهش برخورد کنه با توجه به گردش سریعش، سریعا می شکنه و منجر به سقوط میشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسته به بال گردش داره . در مورد اپاچی بدنه و ملخ تاب مقاومت در برابر کالیبر 23 رو دارند و و شیشه های ان تا 12.7 ایمن هستند این مقادیر برای میل-28 به ترتیب 30 م م و 7.62 م م است 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.

:rose:  :rose:  :rose: ممنون از جوابتون

آیا منبع و یا مطلبی هست که اطلاعات دقیق تری در این مورد داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط 951
      مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58
      و نمونه نظامی  Sikorsky H-34  Choctaw
       
       
      قسمت اول :
       

      Sikorsky S-58C
       
      خاستگاه و توسعه
      بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34  Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 /  H-19 Chickasaw  و    Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت .
       
              
         Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave          Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw      
      در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده  و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد.
      در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای :  Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S  میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها  نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد .
       

       Piasecki HRP Rescuer
       

      Sikorsky HO4S    
       
      در ژانویه 1950میلادی ،  نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ،  قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ،  در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد .
       

      Bell XHSL-1 prototype
       
      بالگرد Bell XHSL-1  به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد    Piasecki HRP  متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد .
      مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد .  دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد .
       

      Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد
       
       

      بالگرد Bell XHSL-1  به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است
       
      پایان قسمت اول
      .
      .
      .
      ادامه دارد . . .
       
      مترجم  : 951
      برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است .
       
      فقط برای میلیتاری
                  . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط reza4087
      سلام


       
       
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.