SAEID

جنگ هوایی در یوگسلاوی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]جالب هست شماره سریال بی2 رو ذکر کرده بودم! [/quote]

AV-8 88-0329 معروف به روح ميسيوري در روستاي سوركين از توابع بلگراد در منطقه پسينكي واقع در ميان دو منطقه سيمانوفسكي و كامپينوف در مقابل شاهدان عيني سقوط كرد .....
روز بعدش برخي خبرگذاري ها اعلام كردند كه بمب افكن استراتژيك آمريكايي مورد اصابت قرار گرفت و اين خبر توسط ناتو تكذيب نشد كه نشد ! ...


اين تصوير هم تزييني :
مربوط به سقوط يكي ديگه از اين بي 2 ها در گوام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/23380194.jpg[/img]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هر بی 2 چه قدر قیمت داره ؟ icon_cheesygrin :lol:[/quote]

این بمب افکن نقطه برجسته‌ای در طرح مدرن کردن بمب افکن‌های آمریکا بود. این بمب افکن همچنان گران قیمت ترین هواپیمایی است که تا حالا ساخته قیمت آن را حدود ۱٫۱۵۷ تا ۲٫۲ میلیارد دلار که در مقایسه با ناو هواپیمابر نیمیتز که قیمتی برابر ۴٫۵ تا ۶ میلیارد دلار دارد هزینه بالایی محسوب می‌شود.


ويكي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2.2 میلیارد دلار icon_cheesygrin

یعنی وقتی این هواپیما منهدم شد ، آمریکا 2.2 میلیارد دلار از دست داد ؟؟ :lol:

ما وقتی که صادرات غیر نفتیمون 1 میلیارد دلار بیشتر می شه کلی کیف می کنیم :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا آمريكا تعداد خيلي زيادي بي2 در اختيار نداره و براش هم به صرفه نيست زياد بسازه .

ولي اين هواپيما يك بمب افكن خيلي خفنه كه در بمبارن نقاط مهم و داراي پدافند سنگين خوب عمل كرده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
21 فروند بي 2 ساخته شده . كه قطعا يكيشون در گوام سقوط كرده البته لحظاتي پس از برخواست از باند .
هر پرواز عملياتيش 2 ميليون دلار هزينه داره (تقريبا معادل يك موشك شهاب يا سجيل)‌و بعد از هر پرواز بايد مورد بازبيني پوشش راداريش قرار بگيره ... وقتي روي منطقه دشمن هست بايد براي بمب ريزي مدتي درب هاي محفظه مهماتش رو باز كنه كه در اون لحظه با يك جنگنده معمولي هيچ فرقي نداره (به اذعان خلبانان خود اين جنگنده)‌ ...

قيمت هر فروند متوسط 750 ميليون دلار و هزينه هاي مجموع برنامه از نگهداري زميني تا قطعات يدك قيمت كل پروژه رو در حدود هر فروند 2.2 ميليارد دلار قرار ميده ... البته وقتي يك هواپيما منهدم ميشه همه اون تجهيزات و امكانات زمينيش از بين نميرن پس بايد همون 750 ميليون دلار رو براش در نظر گرفت ! ...

سقوط هم نكنه يك روز بايد از خدمت مرخص بشه ....
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام کسی فیلم پشت خطوط دشمن رودیده
درمورد سقوط یک اف 18 درجنگ بالکان هست میخواتم ببینم این جریان سندیت داره یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته جنگی نابرابر بود ولی میزان تلفات نیروی هوایی یوگسلاوی چقدر بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میشه حدس زد که چرا اف ۱۱۷ داره کم کم از خدمت کنار گذاشته میشه وقتی بی ۲ اینجوری از بین می ره تکلیف اون یکی که مثل روز روشنه.

یه مدتی هست که در کارخانه های امریکا و اسراییل به دلیل روح کردن تسلیحاتشون و بعد از بین رفتن این روحها توسط کشورهای دیگه داره یکی بعد از اون یکی بسته میشه مثل قضیه مرکاوا و اپاچی و ساعرهای اسراییلی (البته اونها همیشه ابرو داری می کنن و با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه می دارن) و اینم هواپیماهای پر تم تراق ناتو و عملکرد اونها در بخشهایی از دنیا. شاید این اف ۲۲ رو هم به همین خاطر به مناطق درگیری نزدیک نمی کنن تا گندش بیشتر از این در نیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شاید این اف ۲۲ رو هم به همین خاطر به مناطق درگیری نزدیک نمی کنن تا گندش بیشتر از این در نیاد.[/quote]

[align=justify]اين رو كه يك عمره من دارم مى گويم؟! آخه نمى دونم هواپيمايى كه قراره فقط در خاك اصلى آمريكا و تحت پوشش سايت هاى پدافندى عمليات كنه چرا اين قدر بايد خرجش كنند؟! منكر لزوم پيشرفت و داشتن دست بالا در صنايع نظامى نيستم(و أعدّو من أستطعتم من القوّة) ولى آخه اينا اگر جرئتش رو داشتند رپتور رو ناونشين طراحى مى كردند تا معلوم بشه واقعاً امكان حضور در يك نبرد واقعى رو داره(اشاره به اين كه كسى به آمريكا حمله نمى كند و تمام ميادين جنگى آمريكا خارج از كشورش هستند و با توجّه به فناورى اين هواپيما و اين كه آمريكا نمى خواهد كسى ازش بويى ببره بايد در كنترل و پايگاه هاى خودش باشه). بعضى از دوستان احتمالاً اشاره به پايگاه هاى فرامرزى آمريكا خواهند كرد ولى بايد بدونيم در شرايط جنگى بعيد مى دونم آمريكا اين هواپيما رو در اين گونه پايگاه ها مستقر كنه و اون ها رو بايد روى ناو مى گذاره تا امكان گريز از مهلكه و خطر انهدام رو داشته باشه؛ به اين دقّت كنيد كه اكثر پايگاه هاى فرامرزى آمريكا در تيررس موشك هاى زمين به زمين دشمنان(احتمالى) هست٬ مثل ژاپن(چين)٬ كره جنوبى(كره شمالى)٬ رژيم مجعول صهيونيستى(لبنان٬ سوريه٬ ايران)٬ حاشيه خليج پارس(ايران)٬ اروپا(روسيه)٬ كوبا(ونزوئلا) و ... .[/align]

[quote]میشه حدس زد که چرا اف ۱۱۷ داره کم کم از خدمت کنار گذاشته میشه...[/quote]
[align=justify]كنار گذاشته شده تا حالا برادر! چندتايى مونده اند(زمان رسمى پايان خدمت 2012 هست ولى تا همين الآن قسمت اعظمش بازنشسته شده) كه اون هم اولين بارى كه سوختشون تمام بشه ديگه پرش نمى كنند و با نعش كش از پايگاه منتقلش مى كنند.

به اين دست مقالات خيلى نياز داريم چون از تسليحات و توان نظامى غرب يك تصوير رؤيايى و توهمى ساخته شده.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میشه حدس زد که چرا اف ۱۱۷ داره کم کم از خدمت کنار گذاشته میشه[/quote]

عزیز جان اف 117 سال 2006 از خدمت خارج شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال اگر تا حالا از رده خارج شده و یا نشده مهمخ نیست مهم اینه که این اتفاق خواهد افتاد و دلیلیش هم معلومه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قبل از اینکه وارد بحث بررسی صحت یا کذب بودن سقوط بی2 در یوگسلاوی شویم تذکر این نکته را به عزیزان بدهم که کمی یاد بگیرید همه حرفها رو شنیده و بدون مسخره بازی که نشان ضعف شخصیتی است استدلال خود را بیان کنید. اینکه فلان منبع روسی است و قابل اعتماد نیست یا فقط فاس و گلوبال سیکوریتی (که هنوز آمار دقیقی از خیلی مسائل ندارد بخصوص قایقهای تندرو ایران و از وقتی دیدم نوشته +200) تفکر اشتباهی هست.

همین منبع که گزارشات را ازش ترجمه کردم در برخی جاها به سقوط بی2 و در برخی به دروغ بودن آن اشاره دارد که همگی نقل قول و آمار تائید رسمی ناتو را هم ذکر کرده است.

[quote][quote]جالب هست شماره سریال بی2 رو ذکر کرده بودم! [/quote]

AV-8 88-0329 معروف به روح ميسيوري در روستاي سوركين از توابع بلگراد در منطقه پسينكي واقع در ميان دو منطقه سيمانوفسكي و كامپينوف در مقابل شاهدان عيني سقوط كرد .....
روز بعدش برخي خبرگذاري ها اعلام كردند كه بمب افكن استراتژيك آمريكايي مورد اصابت قرار گرفت و اين خبر توسط ناتو تكذيب نشد كه نشد ! ...


اين تصوير هم تزييني :
مربوط به سقوط يكي ديگه از اين بي 2 ها در گوام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/23380194.jpg[/img][/quote]

البته در گزارش قطعا به این شماره اشاره نشده ولی احتمال زیاد همین شماره باشد.

طبق جستجویی که در اینترنت کردم این شماره تا چند سال دیده نشد تا سال 2005 ادعا میشه یکی از دو هواپیما در عکس زیر 88-0329 هست.

[url="http://www.targetlock.org.uk/b-2/b2s-on-guam.jpg"]http://www.targetloc...b2s-on-guam.jpg[/url]

این هم یک عکس دیگر در سال 2007 که شماره قابل مشاهده نیست.

[url="http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/9/2/1283296.jpg"]http://cdn-www.airli...9/2/1283296.jpg[/url]

علاوه بر مورد فوق دو هواپیمای دیگر به شماره های 88-0328 و 89-0129 وضعیت مشخصی ندارند.

یک عکس از سایتی ژاپنی که ادعا شده شماره 88-0328 هست.

[url="http://tbirds.hp.infoseek.co.jp/houst05_l.JPG"]http://tbirds.hp.inf...p/houst05_l.JPG[/url]

از شماره 89-0129 عکسی وجود ندارد.

شماره 89-0217 هم اونی بود که در گوام سقوط کرد.

[quote]البته جنگی نابرابر بود ولی میزان تلفات نیروی هوایی یوگسلاوی چقدر بود[/quote]

این رو پیدا کردم تا 4 فروند میگ21 ، 2 الی 3 فروند میگ23 (مورد شک هست چون یوگسلاوی گویا میگ23 نداشت) و 3 فروند میگ29 و 1 فروند جی22 و 1 فروند جی4 موقع تیک آف هدف قرار گرفت.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که دوست داری بدونی خدمتت عرض میکنم
این بمب افکن اولین b2 هست که سال 93 وارد خدمت شد و اولین عملیاتش رو در سال 98 انجام داد هم اکنون در وینگ 503 ام در اسکادران 393 ام در پایگاه وایتمن در میسوری در حال خدمت میباشد
اگر دوست داری بقیه امار تخیلیت رو با مدرک ثابت کنم که اشتباه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به نکته جالبی رسیدم که تقریبا ثابت می کنه که بی 2 با شماره AV-8 88-0329 معروف به روح ميسيوري به قطع ساقط شده چون از سال 1994 هیچ عکسی دیگه ای ازش منتشر نشده!

اول لینک زیر رو ببینید که مربوط به پایگاه معروف ایر لاینر هست:

http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=88-0329

همونطور که می بینید از این آقای روح میسوری 3 تا عکس فقط قرار داده، که در یکی از اونها شماره سریال هواپیما به وضوح مشخص هست(عکس آخری)

اما در 2 تای دیگه شماره سریال مشاهده نمیشه، اما با کمی دقت متوجه شدم علی رغم تلاش مسئولین این پایگاه برای قالب کردن کردن عکس اول به عنوان عکس روح میسوری این عکس متعلق به AV-15 90-0040 معروف به روح آلاسکا هست!! به عکس زیر دقت کنید که براتون محل نوشتن شماره سریال رو روی بدنه مشخص کردم، به وضوح مشخصه که 4 رقم آخر سریال عدد 0040 هست!!!


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1593680.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1593680.jpg[/img][/url]

برای اینکه بدونید که اینجا محل نوشتن شماره سریال هواپیماهای بی 2 هست چند تا عکس دیگه به عنوان شاهد براتون آوردم:


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/88-0330_-_WM_%28cn_1009-AV-9%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_88-0330_-_WM_%28cn_1009-AV-9%29.jpg[/img][/url]


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/88-0330.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_88-0330.jpg[/img][/url]


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/82-1070_WM_%28cn_1005-AV-5%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_82-1070_WM_%28cn_1005-AV-5%29.jpg[/img][/url]


با تشکر از واریور عزیز طی پی ام که با هم داشتیم، باعث شدن ذهن بنده یه دفعه یه همچین جرقه ای بخوره!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.