F14AA

داگفایت نفس‌گیر برفراز اراک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بعد از خوندن اين خاطره ي سوالي پيش مياد

آيا اصولا تامكت توانايي انجام مانورهاي داگفايت رو در تراز جنگنده اي مثل ميراژ اف 1 داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه مقدار بیشتر در مورد جت واش توضیح میدید؟چی هست در چه شرایطی ایجاد میشه واینها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امير سرتيپ خلبان محمد اسماعيل پيروان

 

http://upload7.ir/imgs/2014-04/11386011840170116191.jpg

 

ايشون ابتدا خلبان فانتوم در پايگاه بوشهر بودن و بعد در سال 1364 براي تكميل كادر پروازي اف 14 به پايگاه اصفهان منتقل شدند

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا خیلی روایتهای انجام نشده

هست که ما تا حالا نشنیدیم

مثلا رفیقم که تو جنگ مسعول اوریکن بود برای دفاغ از پل قطور میگفت با چشم دیدم

اف 5 با  توپش میگ 25 رو زد میگفت اثلا میگ 25 هیچ عکسلعملی انجام نمیداد اومده بود بمبارا ن پل

 

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D9%84_%D9%82%D8%B7%D9%88%D8%B1

ویرایش شده در توسط saeghe_1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه مقدار بیشتر در مورد جت واش توضیح میدید؟چی هست در چه شرایطی ایجاد میشه واینها

 

یه جور اغتشاش هوایی هست !

 

وقتی دو جنگنده در حال تعقیب و گریز هستن ؛ اگر جنگنده تعقیب کننده در مسیر گازهای خروجی موتور جنگنده در حال فرار قرار بگیره و اون گازها به درون ورودی هوا مکیده بشن باعث ایجاد اختلال در کار موتور شده که در اصطلاح هوانوردی بهش میگن جت واش !

 

پ.ن

 

البته من یه جایی خونده بودم که جت واش روی کنترل فرامین تاثیر داره و یه جوری باعث برهم خوردن تعادل جنگنده میشه ! ( البته بنظر خودم نظر اولی که گفتم درسته  ! )

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه جور اغتشاش هوایی هست !

 

وقتی دو جنگنده در حال تعقیب و گریز هستن ؛ اگر جنگنده تعقیب کننده در مسیر گازهای خروجی موتور جنگنده در حال فرار قرار بگیره و اون گازها به درون ورودی هوا مکیده بشن باعث ایجاد اختلال در کار موتور شده که در اصطلاح هوانوردی بهش میگن جت واش !

 

پ.ن

 

البته من یه جایی خونده بودم که جت واش روی کنترل فرامین تاثیر داره و یه جوری باعث برهم خوردن تعادل جنگنده میشه ! ( البته بنظر خودم نظر اولی که گفتم درسته  ! )

 

هر 2 مورد درست هست . این هوای گرم از هوای اطراف که پرنده قبلا در ان پرواز می کرده رقیق تر هست که روی تعادل هواپیما اثر می گذارد و ممکن است باعث تکان ها و لرزش های ناگهانی شود و روی کنترل پذیری اثر بگذارد.

در پرواز هایی که هواپیماها به ناگاه وارد توده ی هوای متفاوتی میشوند مثل یم توده ی مرطوب با یک توده ی گرم بالا رونده این اختلال ها در پرواز پیش می اید که البته اگر پرواز در سرعت زیاد یا ارتفاع  خیلی کم باشد می تواند خطرناک باشد . 

علت اختلال جت واش در کار موتور هم این است که این هوای خارج شده از موتور هواپیمای جلویی به غر از اغتشاش دارای اکسیژن خیلی کمی هست (چرا که قبلا سوزانده شده) و در اعمل احتراق ایجاد اختلال می کند . 

ویرایش شده در توسط 7mmt
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.