cheka

بالگرد ترابری میان وزن میل-38 ( Mil -38 )

Recommended Posts

ممنون جناب چکا

سفارش خارجی هم داره این؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خواهش میکنم دوستان نظر لطفتون هست

 

جسارتا از دوستان تقاضا دارم برای تشکر از دکمه کنار پست استفاده کنید که اسکرول رو نگیریم ممنون  :winking:

 

ممنون جناب چکا

سفارش خارجی هم داره این؟

 

بله پروژه با نگاه به بازار خارجی طراحی شده و ارائه آلترناتیوهای مختلف برای موتور (از طرف شرکت PW) و آویونیک (از طرف شرکت Sextant) نشون میده میل حتی برای بازار اروپا و غرب هم برنامه ریزی کرده چه برسه به دیگر مناطق مثل خاورمیانه و آفریقا که مشتریان سنتی میل هستند

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

این هلیکوپتر از رادار هم استفاده میکنه ؟

توی عکسی که از کابین خلبان گذاشتید به نظر میاد که یکی از نمایشگرها مربوط به رادار باشه . اگر این مورد وجود داشته باشه امکانش هست که مشخصات رادار رو هم  بیان کنید.

با تشکر.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت اساتید

از لحاظ اندازه از black hawk بزرگتره . نه؟
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت اساتید

از لحاظ اندازه از black hawk بزرگتره . نه؟
 

 

از نظر ابعادی با هم یکی هستند ، اما شعاع ملخ های هلیکوپتر (21 متر) بیشتر از UH-60 هست

 

سلام

این هلیکوپتر از رادار هم استفاده میکنه ؟

توی عکسی که از کابین خلبان گذاشتید به نظر میاد که یکی از نمایشگرها مربوط به رادار باشه . اگر این مورد وجود داشته باشه امکانش هست که مشخصات رادار رو هم  بیان کنید.

با تشکر.

 

بله رادار هواشناسی و ناوبری هست

 

مدلی که در این هلیکوپتر بکار رفته هنوز منتشر نشده اما بنظر مدل ارتقا یافته ای از رادار ناوبری Kontur-10C (مورد استفاده در هلیکوپتر Mi-8) در این هلیکوپتر استفاده شده ، احتمالا رادار Kontur-10SV هست

 

kontur-10sv-front_sm5B15D.gif

 

این رادار با توان 80 وات برد شناسایی 640 کیلومتر در ارتفاع بالا و برد شناسایی 10 کیلومتر در حالت Wind Shear (ارتفاع پایین) رو دارد 

 

رادار قابلیت نقشه برداری، مدل برداری سه بعدی از جریانات هوایی و شناسایی توربولانس های هوایی را دارد

 

http://old.kontur-niirs.ru/en/kontur-10sv.shtml

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا روس ها از هلی کوپتر های فاقد ملخ دم استفاده نمیکنند یا در این وزن محدودیت  وجود دارد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا روس ها از هلی کوپتر های فاقد ملخ دم استفاده نمیکنند یا در این وزن محدودیت  وجود دارد

 

اتفاقا روسیه یکی از بزرگترین استفاده کنندگان هلیکوپترهای با روتور Coaxial هست و محصولات شرکت کاموف مثل Ka-50 ، Ka-27 و Ka-52 بدون ملخ دم هستند

 

اما در وزن و برای هلیکوپترهای سنگین معمولا از روتورهای Tandem برای طراحی بدون ملخ دم استفاده میشه (مثل شینوک)

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشكر از دوستان

مزيت استفاده نكردن از ملخ دم چيه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشكر از دوستان

مزيت استفاده نكردن از ملخ دم چيه ؟

 

دلیل اصلی افزایش ایمنی و بقاپذیری هلیکوپتر هست ، همونطور که میدونید ملخ دم برای خنثی کردن گشتاور ناشی از ملخ اصلی هلیکوپتر هست و بدون این ملخ ، هلیکوپتر بدلیل نیروی گشتاور اعمال شده توسط روتور اصلی به دور خود میچرخد و از کنترل خارج میشود.

 

Heli_tail_rotor_dia5B15D.png

 

از طرف دیگه ملخ دم همواره در معرض سوانح مختلف هست ، اصابت اشیا به ملخ و از کار افتادن، سانحه در هنگام مانورهای هلیکوپتر یا فرود (با توجه به پروفایل فرود هلیکوپتر ها (عکس زیر) ، همواره ملخ دم نزدیک ترین نقطه از هلیکوپتر به زمین هست که در صورت اشتباه خلبان با زمین برخورد میکند) یا حتی مورد هدف قرار گرفتن توسط تفنگ های دوربین دار و آنتی متریال باعث سوانح زیادی در هلیکوپترها شده اند

 

US_Navy_020122-N-2970T-005_Helicopter_Co

 

نمونه یکی از این سوانح که در اثر از بین رفتن ملخ دم ، هلیکوپتر کبرای هوانیروز دچار Spin out و سانحه شد رو میتونید در کلیپ زیر مشاهده کنید

 

http://www.aparat.com/v/mvDjS/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7_%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF_%DA%A9%D8%A8%D8%B1%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2_%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4_%D8%AF%D8%B1_%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2

 

برای همین سازندگان هلیکوپتر دارن به روش های دیگری برای خنثی کردن گشتاور ناشی از چرخش ملخ روی میارن 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز چکا ممنون از اطلاعات ارزشمندتون

فیلم را هم دیدم بسیار ناراحت کننده بود.

مهارت خلبان هلیکوبتر در چنین مواردی نجان بخش جان خود و خدمه است

چه بسا این خلبان اگر زود

روتور اصلی را ریلیز"  میکردند با شدت و حدت کمتری زمین میخوردند.

 

البته شما واردتر هستید اگر اشتباه هست لطفا تصحیح بفرمایید.

 

در مورد لفت اور رایت تندنسی(بسته به ساخت کشور چاپر) لطفا روشهای جدید را بفرمایید

حقیر این اندک دانسته های خودم را بروز کنم.

 

سپاس :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اه

ابن فیلم رو اول از همه من گذاشتم تو اینترت ، تو یکی از منابع خارجکی که مربوط به سقوط هلیکوپتر ها بود ثبت شد ( باید یه واترمارک گنده میزدم روش :| )

که در مانور دارنگون اتفاق افتاد

متاسفانه اشتباه خلبان بیشتر از این حرف ها بود ( که فعلا حوصله ی اشاره ندارم )

متاسفانه هر دوی عزیزان شهید شدند . وقتی رسکیو رسید و نشست  

تنها اتفاقی که افتاد این بود که خلبان قبل از شهادت قرآن ای که در جیب اش بود رو به بیرون انداخت تا طعمه ی حریق نشه  :rose:  :rose:  :rose:

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.