hamidz65

کامیون نظامی GAZ-66 ساخت شوروی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عالی بود داداش :rose:

 

 

ولی من تا جایی که میدونم اینا اسمشون ifa(ایفا) بود و ساخت شرکت المانی MAN!

ممکنه مونتاژ تحت امتیاز باشن؟یا من اشتباه میکنم!

ویرایش شده در توسط kaftar
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عالی بود داداش :rose:

 

 

ولی من تا جایی که میدونم اینا اسمشون ifa(ایفا) بود و ساخت شرکت المانی MAN!

ممکنه مونتاژ تحت امتیاز باشن؟یا من اشتباه میکنم!

اون اینه:

 

thumb_728px-W_50_L_Blau.jpg  thumb_614px-Fotothek_df_n-06_0000138.jpg

 

مال شرکت MAN نیست و متعلق به کمپانی خودرو سازی آلمان شرقی یا Industrieverband Fahrzeugbau هست که تقریبا با همین کامیون ساخته شده. اسم دقیقش W50 هست، W یعنی Werdau و 50 هم نشان دهنده ی 5 تن بودن این کامیون هست، اون روز توی موزه هم به شما گفتم که گاز هست این کامیون اما گفتی نه! مال آلمانه!

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون اینه:

 

thumb_728px-W_50_L_Blau.jpg  thumb_614px-Fotothek_df_n-06_0000138.jpg

 

مال شرکت MAN نیست و متعلق به کمپانی خودرو سازی آلمان شرقی یا Industrieverband Fahrzeugbau هست که تقریبا با همین کامیون ساخته شده. اسم دقیقش W50 هست، W یعنی Werdau و 50 هم نشان دهنده ی 5 تن بودن این کامیون هست، اون روز توی موزه هم به شما گفتم که گاز هست این کامیون اما گفتی نه! مال آلمانه!

 

ها!ولی خداییش خیلی شبیه همن!نگا کن رو رادیاتورش هم نوشته ایفا(IFA)!من این رو با اون روسی قاطی کردم icon_cheesygrin

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ها!ولی خداییش خیلی شبیه همن!نگا کن رو رادیاتورش هم نوشته ایفا(IFA)!من این رو با اون روسی قاطی کردم icon_cheesygrin

الان که عکسارو نگاه کردم دیدم ایفاست! کی ایران این ایفا هارو تحویل گرفته؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان که عکسارو نگاه کردم دیدم ایفاست! کی ایران این ایفا هارو تحویل گرفته؟

بخش اعظم IFA های ایرانی غنیمتی از نیروهای عراقی در زمان جنگ است. عراق یکی از کاربران عمده این خودرو و همچنین کامیون های GAZ-66 بود. (البته ایران نیز قبل از انقلاب گاز رو وارد کرده بود)

 

iraq-114.jpg

خودروی IFA عراقی

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من توی شهر خودمون IFA W50 هم دیدم، منتهای مراتب فکر کنم تغییراتی در اون نسخه ها اعمال شدن

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمامي كاميون هاي gaz 66 ايراني در قبل از انقلاب با موتور بنزيني بودند . بعد از جنگ با ورود خودروهاي غنيمتي عراقي به ايران مشخص شد كه خودروهاي عراقي همگي داراي موتور ديزل هستند .و از قطعات موتورشون نميشه بعنوان قطعات يدكي براي خودروهاي ايراني استفاده كرد .

اين كاميون واقعا يك خودرو همه جا رو و همه كارست . توي استانهاي شمالي ايران تعداد بسياري ازين كاميون ها كه از موجودي مازاد ارتش و سپاه به مردم فروخته شده ، وجود داره و در مناطق صعب العبور كار جابجايي بار رو براي مردم كوهستان و كوهپايه انجام ميده .

تجربه شخصي سواري من با اين كاميون بسيار لذت بخش بوده اما رانندگي باهاش بسيار سخت و به مهارت بالايي احتياج داره كه اونم به دليل نوع دنده و گيربكسشه . جالب اينه كه موفعيت دسته دنده دقيقا بين راننده و جعبه موتور و در پشت نشيمنگاه راننده واقع شده كه عادت كردن به اون خيلي سخته !

بدليل جلوپنجره تخت و صاف اين كاميون و فاصله اندك سرنشين به شيشه جلو ، پايين اومدن از سراشيبي هاي تند با اين كاميو.ن بسيار وحشتناكه و احساس سقوط به انسان دست ميده !

در عمل به دليل سادگي طراحي و پرهيز از استفاده ي عناصر بيهوده در اين كاميون ، كارخانه گاز تونست يه خودرو همه كاره و ارزون بسازه كه هنوز هم در بسياري از مناطق كارايي خودش رو داره . فقط كافيه كه به دست يه راننده ماهر سپرده بشه تا توانايي هاي خودش رو بروز بده .


خودروهاي آيفا با وجود شباهت ظاهري داراي ارتفاع بيشتري نسبت به گاز 66 هستند كه اين عامل در مناطق جنگي باعث سادگي كشفشون و هدف قراردادنشون ميشد .

در ضمن سيستم تعليقشون هم ارتفاع بيشتري داره و در عبور از مسيرهاي دراي دست انداز باعث بوجود اومدن حركت گهواره اي در كاميون ميشد و براحتي چپ ميكرد .

اما در گاز 66 سيستم تعليق براي عبور از مناطق صعب العبور طراحي شده و ارتفاع كابين و محفظه حمل بار كوتاهتره همچنين نوع لاستيك و اندازه اون هم فرق ميكنه .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.