DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

برادر نصیر، رفع تحریم که زورکی نمیشه!

 

یعنی شما نمیتونی به کسی بگی یا با من معامله و مراوده اقتصادی میکنی یا میکشمت!  :thinking: 

 

به فرض شرایط مدنظر شما محقق بشه پنهانی در ارتباط بانکی کارشکنی خواهند کرد!

 

 درکل در دنیای واقعی، ارتباط اقتصادی بین دو کاسب به زور سرنیزه نمیتونه ادامه داشته باشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

المانیتور جزئیات جدیدی از توافق در وین 10 را منتشر کرد
یک پایگاه خبری-تحلیلی آمریکایی جزئیات جدیدی از توافق هسته‌ای میان ایران و 5+1 را در وین 10 منتشر کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وب‌سایت خبری-تحلیلی المانیتور جزئیات جدیدی از توافق هسته‌ای میان ایران و 5+1 را در وین 10 منتشر کرد.

المانیتور در گزارشی به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد: «ایران بر اساس توافق هفت ماهه موقت با گروه 5+1 تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته را محدود خواهد کرد، به آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی خواهد داد و نیمی از اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود را به اکسید جهت تولید سوخت رآکتور تبدیل خواهد کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «در این توافق، شش کشور موافقت کردند که در هر ماه 700 میلیون دلار به ایران بدهند و همچنین تعلیق تحریمهای تجارت پتروشیمی، فلزات گرانبها و قطعات خودرو ادامه یابد».

المانیتور می‌نوسید: «تحت توافق هفت ماهه ایران پذیرفته بیش از نیمی از ذخایر اوررانیوم 20 درصد غنی شده خود را به اکسید برای سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران تبدیل کند. ایران 35 کیلوگرم باقی مانده از 75 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد خود را به اکسید مورد استفاده از سوخت رآکتور تبدیل کند».

در ادامه گزارش اینچنین آمده است:«ایران دسترسی بیشتر و گسترده‌تری به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات موجود تولید سانتریفیوژ خواهد داد. آژانس اکنون میزان دسترسی به سایتهایی که ایران در آن سانتریفیوژ تولید می‌کند را دو برابر خواهد کرد و این کار را در شکل بازرسی‌های سرزده و ناگهانی انجام خواهد داد یعنی هر زمانی که خودش انتخاب کند».



این پایگاه گزارش داد: ایران تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته را محدود خواهد کرد و عملیاتی کردن "آی آر 2" اجتناب و به سانتریفیو "آی آر 5" گاز اورانیوم تزریق نخواهد کرد و نیز تست گاز "آی آر 6" را انجام نخواهد داد و نیز "آی آر 8" در نیروگاه پایلوت نطنز نصب نخواهد کرد. این تعهدات همگی تضمین میکند تا در زمان مذاکرات چند ماهه پیش رو برای توافق نهایی همه انواع سانتریفیوژهای ایران به مرحله بعد از تست حرکت نخواهد کرد».

تاکنون مقامات ایرانی درباره این نوع خبرها درباره مفاد تمدید توافق هسته‌ای با گروه 5+1، هیچ واکنش و پاسخ رسمی نشان نداده‌اند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نوچه‌های اسرائیل ربط دارد!

 

اینکه الان قیمت نفت اومده زیر 70 دلار دهن دولت سرویس شده چه ربطی به نوچه اسراییل داره؟؟؟؟؟ .......مگر نروژ نفتی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟.........مشکل ساختار رانتی اقتصاد ماست که بعد از 35 سال شعار خودکفایی هنوزهم اندر خم یه کوچه ایم.......مشکل ما اتفاقا همون مشکل روسیه ست.....همون روسیه بقول شما فضایی- اتمی......شما ببین تو این یه ماه چطور به ......افتادن

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر نصیر، رفع تحریم که زورکی نمیشه!

 

یعنی شما نمیتونی به کسی بگی یا با من معامله و مراوده اقتصادی میکنی یا میکشمت!  :thinking: 

 

به فرض شرایط مدنظر شما محقق بشه پنهانی در ارتباط بانکی کارشکنی خواهند کرد!

 

 درکل در دنیای واقعی، ارتباط اقتصادی بین دو کاسب به زور سرنیزه نمیتونه ادامه داشته باشه.

برادر من دارم بدترین سناروی ممکن علیه کشور رو می گم! در اون شرایط مگه راه دیگری هم می تونیم داشته باشیم!؟....ما که اون موقع  قرار نیست در یک حالت ایدآل  بین خوب و خوبتر یکی رو انتخاب کنیم  شرایطی هست که مجبوریم بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم!...و حتی شاید بشه گفت اصلا تنها گزینه ما همونه

 

تندروهای جمهوری خواه که امروز در امریکا میگن مذاکره با ترویست ها( مسئولین  جمهوری اسلامی که دنبال محو اسراییل هستن) اشتباه هست و باید  با تصویب واجرای تحریم آخری در کنگره به سمت تغییر رژیم  رفت به قدرت برسن  اولیت داره! و کشور با محاصره کامل در معرض فروپاشی اقتصادی و حمله قطعی نظامی قرار بگیره و تازه خود رهبری هم فتوای خودشو در مورد بمب  تغییر بده
 

 

تازه چه دلیلی به تکرار اشتباه قبل از تحریم ها یعنی خوابوندن 100 میلیارد دلار در غرب و خارج هست!فکر نکنم  آدم عاقلی بیاد با دشمنی که چنین کارهایی با اون کرد دوباره روابط اقتصادی ببنده  و بهشون دوباره نقطه ضعف بده

خود شما هم می دونید  اونها اصلا منتظر تجارت با ما  نیستن  اونها همین الآن رانت نفتی و خرید تسلیحاتی که از اعراب می گیرن چند برابر  بیش از سود تجارت با ایرانه آنهم در شرایط غیر تحریم

..................

متاسفانه اگر قبل از تحریم ها و سالها پیش همین راهی رو می فتیم  که الان مجبوریم بریم یعنی جدا کردن پول باد آورده خام فروشی و نه فقط  نفت از بودجه جاری کشور و استفاده سرمایه ای از اون و نه راحت ترین کار یعنی  هزینه ای و اصلاح نظام بانکی جوری که تولید به صرفه بشه و نه اینه هر چیزی  جز تولید به صرفه باشه  و تمام  تسهیلات بانک ها در اختیار دلالیسم واسطه گری  وارد کننده ها و حتی  قاچاق چیان!  قرار نمی گرفت کار به اینجا نمی رسید که طرف غربی این احساس رو داشته باشه که ایران رو گوشه رینگ گیر اورده و وقت تصفیه حسابه!...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگ تنها چاره ی کار هست!

جنگی که از دور دخالت کنیم...

تنها راه نجات ما نابود کردن اسرائیل هست...

هر بلایی که قرار هست سرشان بیاید تقصیر خودشان هست که دائم کرم ریزی می کنند!

اگر اسرائیل نابود شود, تمام مشکلات ما حل خواهد شد!

 

شما روی چند تا موشک که  برای نابودی اسرائیل حساب کردی !!!!!

 

بعد 200 کلاهک هستی اسرائیل رو فراموش !!!!!

 

مگه میخواین ایران رو از رو نقشه محو کنید !!!!!

 

ترو به خدا قسم تون میدم شعار ندید انقدر همه عمر خودتون و ما رو با این شعار ها به هدر دادین رفت ......

 

یه خورده واقع گرا باشین لطفا تمام این تحریما به خاطره همین و حرفا توی این  چند سال گذشت بی چاره کرد کشور رو ......

 

بعد انوقت فکر میکنید دنیا می شینه نگامون میکنه یه کشور رو نابود کنیم با جمعیت 8 میلیون نفری !!!!!!!!

 

بله من خودم هم آرزو دارم که اسرائیل آمریکا  انگیس عربستان نابود بشن ولی 6000 بمب اتم آمریکا داره کلی انگلیس فرانسه 200 اسرائیل داره

حتی اگه ما یه روزم بسازیم فقط بازدارندس نه  برای حمله.....

 

شما وقتی در مورد جنگ آمریکا و روسیه یا چین صحبت میکنید میگید امکان نداره چون دیوانگی باعث نابودی کل جهان میشه بعد در مورد نابود کردن اسرائیل با 200 بمب اتم میگید نابود میکنیم

 

چیرو فعلا که داریم با بی عقلی اقتصادی و وابستگی به نفت خودمون خودمونرو نابود میکنیم خدای نکرده .....

 

البته تنها راه نابودی اسرائیل و همه شیاطین دنیا بدست امام زمان اتفاق خواهد افتاد انشا الله ولی نه الان .......

 

 

برای ظهور امام زمان صلوات ...............

ویرایش شده در توسط amir313
  • Upvote 9
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دشمن شماره یک ما اسرائیل درست ولی دشمنیکه مقابله با اون در اولویته بیخ گوشمونه اونم عربستانه صدام قبل از جنگ خلیج تو موقعیت ما قرار گرفت یعنی اونا هی قیمتو میاوردن پایین اونم قاطی کرد و کویتو گرفت در واقع این عربا شدن ابزارفشار تو منطقه هر موقع دولتهای غربی احساس خطر میکنن زنجیرقلادشونو شل میکنن اونم مثل سگهای پاپی بودوبودو میره شیر نفتو شل میکنه باید اول این عربارو ترکوند بعد رفت سراغ سر اژدها وگرنه از پشت خنجر میزنن

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
 

* ظریف در بخشی از سخنرانی خود تصریح کرد که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه نرسد و برای عدم نتیجه‌گیری آن سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز انجام دادند.

 

http://www.rouzegareno.ir/fa/news/113612/%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دشمن شماره یک ما اسرائیل درست ولی دشمنیکه مقابله با اون در اولویته بیخ گوشمونه اونم عربستانه صدام قبل از جنگ خلیج تو موقعیت ما قرار گرفت یعنی اونا هی قیمتو میاوردن پایین اونم قاطی کرد و کویتو گرفت در واقع این عربا شدن ابزارفشار تو منطقه هر موقع دولتهای غربی احساس خطر میکنن زنجیرقلادشونو شل میکنن اونم مثل سگهای پاپی بودوبودو میره شیر نفتو شل میکنه باید اول این عربارو ترکوند بعد رفت سراغ سر اژدها وگرنه از پشت خنجر میزنن

بزرگترين دشمن ما داخلي هست اول جهاد اكبر بعد جهاد اصغر

جهاد اكبر مبازه با نفس اماره هست اينكه امروز كشور ما به اين روز افتاده بخاطر جاه طلبي(غلبه شيطان بر نفس اونها) هست هر كس يك رانتي داره

يارو ديروز  ازفرماندهان سپاه بوده امروز يك وام 400 ميلياردي كم بهره ميگره و به شهيد باكري و خانوادش توهين ميكنه

چند روز پيش جايي بودم يك پروزه چند صد ميلياردي بود مدير عاملش از فرماندهان سابق سپاه با چه ماشين هاي ميان و ميرن

و..

  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که بحث قیمت نفت پیش اومد، فقط ما نیستیم که از پایین اومدن قیمت نفت متضرر میشیم، تاثیرش بر فعالیت نفتی در اروپا و آمریکا به علت پر هزینه بودن استخراج نفت در اون کشورها هم بسیار زیاده.

جالبه بدونید آمریکا طی یکی دو سال اخیر با افزایش تولید نفت داخلی میزان واردات از عربستان رو به میزان قابل توجهی کاهش داده بود.

با رسیدن به مرز 40 و 50 شاید اصلا تولید نفت در آمربکا یا نروژ متوقف بشه، چون اصلا نمیصرفه، کاهش تولید هم ظرف چند ماه شاید قیمت رو تا حدودی اصلاح کنه، مثل سابق که نه ولی شاید همین 70 یا 80 دلار برسه.

پیش بینی هر بشکه 95 دلار برای بودجه امسال بالا بود، اصلا دولت جدید حاشیه امنیت در پیش بینی قیمت نفت رو نادیده میگیره، پارسال 90 امسال 95 مقایسه کنید با 78.5 و 80 دلار سال 89 و 90. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزرگترين دشمن ما داخلي هست اول جهاد اكبر بعد جهاد اصغر

جهاد اكبر مبازه با نفس اماره هست اينكه امروز كشور ما به اين روز افتاده بخاطر جاه طلبي(غلبه شيطان بر نفس اونها) هست هر كس يك رانتي داره

يارو ديروز  ازفرماندهان سپاه بوده امروز يك وام 400 ميلياردي كم بهره ميگره و به شهيد باكري و خانوادش توهين ميكنه

چند روز پيش جايي بودم يك پروزه چند صد ميلياردي بود مدير عاملش از فرماندهان سابق سپاه با چه ماشين هاي ميان و ميرن

و..

 

با اینکه بزرگترین دشمن خودمون خودمون هستیم که موافقم اصلا به ما ایرانی ها غیر از  خودمون کسه دیگه ای نمی تونه آسیب بزنه......

 

اما روی تکید شما روی فرماندهان سابق یه خورده برام عجیب بود یعنی الان دیگه نیست این چیزا و یا مثل دولت پاک دست قبلی .......

 

هشتصد میلیارد دلار پول توی هشت سال ناپدید شود که اگه یک چهارمش الان بود انقدر بد بختی نداشتیم.......

 

هری هدینی یا دیود کاپرفیلد یا کریس آنجل هم از این قابلیت ها نداشتن اینقدر پول غیب کنن واقعن باید بهشون تبریک گفت.....

 
  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که بحث قیمت نفت پیش اومد، فقط ما نیستیم که از پایین اومدن قیمت نفت متضرر میشیم، تاثیرش بر فعالیت نفتی در اروپا و آمریکا به علت پر هزینه بودن استخراج نفت در اون کشورها هم بسیار زیاده.
جالبه بدونید آمریکا طی یکی دو سال اخیر با افزایش تولید نفت داخلی میزان واردات از عربستان رو به میزان قابل توجهی کاهش داده بود.
با رسیدن به مرز 40 و 50 شاید اصلا تولید نفت در آمربکا یا نروژ متوقف بشه، چون اصلا نمیصرفه، کاهش تولید هم ظرف چند ماه شاید قیمت رو تا حدودی اصلاح کنه، مثل سابق که نه ولی شاید همین 70 یا 80 دلار برسه.
پیش بینی هر بشکه 95 دلار برای بودجه امسال بالا بود، اصلا دولت جدید حاشیه امنیت در پیش بینی قیمت نفت رو نادیده میگیره، پارسال 90 امسال 95 مقایسه کنید با 78.5 و 80 دلار سال 89 و 90.


بودجه 94 هم با نفت 70 دلار به مجلس داده شده.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیانیه ایران خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار بیانیه‌ای خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اسناد ادعایی در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را مملو از اشتباه و اسامی نادرست خوانده و تصریح کرده است که هیچ سند معتبری برای ادعاهای عنوان شده علیه ایران وجود ندارد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرده است که مدارک ارائه شده به ناظر هسته‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد که اسناد ادعایی آژانس در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران ساختگی و فاقد اعتبار است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان انرژی اتمی ایران در این بیانیه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه تهران، تأکید کرده است که ایران توضیحات مشروحی به آژانس ارائه کرده و هرگز «هیچ سند معتبری در تائید ادعای ابعاد نظامی احتمالی وجود نداشته است.»

ایران در این بیانیه که در سایت آژانس منتشر شده، اعلام کرده است که نمایندگان این کشور در نشست‌هایی که در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام شد «شواهدی» را به آژانس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد اسناد ادعایی ساختگی هستند.

در بخشی از بیانیه تهران آمده است: «(این اسناد) مملو از اشتباه و اسامی ساختگی با تلفظ‌های خاص هستند که نشان می‌دهد تنها یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند آن‌ها را جعل کرده باشد.»

پیش از این «گرت پورتر» نویسنده کتاب «بحران ساختگی» به صورت مشروح گزارش داده بود که رژیم‌صهیونیستی با همکاری آمریکا و منافقین اسنادی را جعل کرده‌ و آن‌ها را از طریق «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس، وارد پرونده ایران کرده‌اند. همین اسناد اکنون به تنها دستاویز دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل برای فشار به ایران بدل شده است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود بارها مسئله ابعاد احتمالی را پیش کشیده و خواستار توضیح ایران در مورد اسناد ادعایی شده است. هرچند مذاکرات ایران و آژانس از فرآیند مذاکرات تهران و گروه موسوم به 1+5 جدا است، اما کشورهای غربی می‌گویند جلب رضایت آژانس و مختومه اعلام شدن پرونده هسته‌ای ایران، پیش‌نیاز لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/454587/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش ویژه
حقایق ناگفته درباره توافق موقت جدید در وین
مخفی ماندن توافق موقت جدید انجام شده در مذاکرات وین، این سوال را بوجود آورده است که آیا آنچه منابع غربی در این باره منتشر می کنند، همه حقیقت است؟
 
علی شاهدیان، ایران هسته ای- مخفی ماندن توافق موقت جدید انجام شده در مذاکرات وین، این سوال را بوجود آورده است که آیا آنچه منابع غربی در این باره منتشر می کنند، همه حقیقت است؟

ایران و گروه 1+5 روز 3 آذر (24 نوامبر) یک توافق موقت جدید به مدت 7 ماه منعقد کردند که بر اساس آن ایران ماهانه 700 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

اما آنچه در آن روز –و روزهای بعد از آن- مشخص نشد این بود که در ازای این مبلغ، ایران چه تعهدی را پذیرفته است؟

اخیرا دو منبع غربی جزئیاتی از این موضوع منتشر کرده اند اما طرف ایرانی هیچ اظهارنظری درباره صحت و سقم آنها نکرده است.

وب سایت نایاک (شورای ایران- امریکا) و همچنین فردریک دال خبرنگار خبرگزاری رویترز در وین در گزارش های جداگانه گفته اند که ایران در این توافق موقت، 3 تعهد جدید را پذیرفته است.

1- پذیرفته است که ماهانه 5 کیلوگرم از اکسید اورانیوم 20 درصد خود را به میله های سوخت تبدیل کند. این کار، روند تبدیل معکوس به گاز UF6 را بسیار دشوار می کند.

2- پذیرفته است که دسترسی های بیشتری به آژانس بدهد اما جزئیات این موضوع روشن نیست.

3- پذیرفته است که تحقیق و توسعه خود را در همان سطحی که روز امضای توافق ژنو قرار داشت نگه دارد و به ماشین های جدید گاز تزریق نکند.

هنوز روشن نیست که این ادعاها صحیح است یا نه، اما کارشناسان می گویند اگر این موارد صحت داشته باشد نگرانی های جدی در چند حوزه وجود خواهد داشت:

1- مشاهده روند تمدیدهای پی در پی توافق ژنو نشان می دهد در حالی که 95 درصد تحریم ها به جای خود باقی است، برنامه هسته ای ایران روز به روز در حال تحلیل رفتن است. این سوال به طور جدی مطرح است که آیا این روند به معنای محقق شدن اهداف امریکا در محدود سازی برنامه هسته ای ایران بدون هرگونه دستکاری در رژیم تحریم ها نیست؟

2- نکته دیگر این است که در حالی که آژانس بدون تردید از مفاد توافق موقت جدید مطلع خواهد شد –چرا که باید آن را راستی آزمایی کند- چرا متن توافق منتشر نمی شود؟ حتی اگر بپذیریم که تیم مذاکره کننه حق دارد متن مذاکرات را محرمانه نگه دارد، این امر به هیچ وجه مشمول توافقاتی که برای کشور تعهد ایجاد می کند نمی شود.

3- نکته سوم هم این است که با این وضع اگر قرار باشد توافق وین مجددا تمدید شود، آیا امتیاز دیگری برای دادن باقی مانده است؟

4- آیا تمام تعهداتی که تیم مذاکره کننده در توافق موقت وین سپرده، همین است که منتشر شده، یا چیزهای دیگری وجود دارد که بعدا از زبان غربی ها خواهیم شنید؟
 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در سخنرانی خود در اندیشکده شورای اروپا گفت که گروه 1+5 با ایران به هر توافقی دست یابد ریاض هم نظیر آن را می‌خواهد.

وی افزود: مادامیکه ایران به مداخله در روابط میان کشورهای عربی ادامه دهد یک کشور متخاصم خواهد بود.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی گفت که «آنهایی که عربستان سعودی را به حمایت از داعش متهم می‌کنند یا باید مدارک و شواهد نشان دهند یا خفه شوند».

الفیصل بار دیگر با تکرار اتهامات درباره نقش ایران در سوریه مدعی شد: «اگر ایران را از موضوع سوریه خارج کنیم، بشار اسد ظرف چند هفته سر تعظیم فرود خواهد آورد».

رئیس سابق اطلاعات عربستان همچنین با درخواست از ایران برای آنچه «ایفای نقش مثبت» خوانده، هم تاکید کرد که در موضوعاتی مثل لبنان ایران می‌تواند نقش مثبت ایفا کند.
 

========================================================

 

با یک تیر دو نشان :

از طرفی طرف های غربی را که برای دستیابی کشورهای منطقه به غنی سازی به شدت احتیاط دارند را مجبور میکنه که در وضعیت فعلی مذاکرات، بیشترین فشار را برای کمترین امتیازات هسته ای به ایران وارد کنند و

از سمت دیگه ای به راحتی آب خوردن چیزی را که ما در بیش از یک دهه تحریم و فشار و ترور و خرابکاری و مذاکرات و تلاش خودمون به دست اوردیم و را در صورت توافق راحت طلب میکنه.

 

ناراحت کننده اینکه به هر حال با وجود پاکستان و ابزار نفت حتی در صورت عدم قبول غرب باز هم میتونه برای خودش برنامه ی غنی سازی در حدود ایران تهیه کنه و غرب هم مجبور به پذیرشش بشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن کامل
متن سند راهنمای وزارت خزانه داری امریکا درباره تحریم های ایران پس از تمدید مذاکرات
وزرات خزانه داری آمریکا گزارشی تحت عنوان راهنمایی مربوط به اقدامات لازم برای کاهش موقتی و مشخص تحریم های ایران برای اجرای طرح اقدام مشترک که در نوامبر 2013 میان گروه 1+5 و ایران برسر ان توافق شد وتا سی ام ژوئن 2015 تمدید شد منتشر کرد.
 
 
ایران هسته ای- وزرات خزانه داری آمریکا گزارشی تحت عنوان راهنمایی مربوط به اقدامات لازم برای کاهش موقتی و مشخص تحریم های ایران برای اجرای طرح اقدام مشترک که در نوامبر 2013 میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران برسر ان توافق شد وتا سی ام ژوئن 2015 تمدید شد منتشر کرد.

متن کامل این گزارش که پس از تمدید دوباره توافق ژنو منتشر شده، چنین است:

***

25 نوامبر 2014

خزانه داری آمریکا

وزارت خارجه آمریکا

راهنمای مربوط به کاهش موقتی تحریم های خاص، به منظور اجرای طرح مشترک اقدام که در 24 نوامبر 2013 بین پنج بعلاوه یک و جمهوری اسلامی ایران حاصل شد و تا 30 ژوئن 2015 تمدید شد.

در 24 نوامبر 2013 آمریکا و طرف هایش در پنج بعلاوه یک (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا، هماهنگ شده به وسیله نماینده ارشد اتحادیه اروپا)، به یک تفاهم اولیه با ایران دست یافتند و طرح مشترک اقدام را ترسیم کردند (JPOA)، که پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند و برخی از جنبه های اساسی آن را به عقب می برد.

در مقابل تعهد ایران به اعمال محدودیت های معنادار برای برنامه هسته ای خود، پنج بعلاوه یک، متعهد شد کاهش محدود، هدفمند و برگشت پذیر تحریم ها را برای ایران فراهم کند.

در ادامه تعهدات دولت آمریکا (USG) بر اساس طرح مشترک اقدام، وزارت خارجه آمریکا و خزانه داری این کشور، کاهش تحریم های مرتبط با فعالیت های خاص و خدمات مرتبط را صرفا برای یک دوره شش ماهه اعمال کردند که شروع آن 20 ژانویه 2014 و پایان آن 20 ژوئیه 2014 بود.

اعتبار طرح مشترک اقدام با رضایت دوجانبه پنج بعلاوه یک و ایران در 19 ژوئیه 2014، و 24 نوامبر 2014، تجدید شد و به این ترتیب، کاهش موقت تحریم ها بر اساس طرح مشترک اقدام تمدید شد تا به پنج بعلاوه یک و ایران اجازه داده شود به مذاکرات بر سر یک راه حل جامع بلند مدت به منظور تضمین اینکه برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز خواهد بود، ادامه دهند.

در طول دوره ای که از 20 ژانویه 2014 شروع و در 30 ژوئن 2015 (دوره کاهش [تحریم های] طرح مشترک اقدام)پایان می یابد، کاهش تحریم هایی که دولت آمریکا در طول اجرای طرح مشترک اقدام به ‌آن متعهد شد، به شکل زیر اجرا خواهد شد.

دولت آمریکا اختیار ابطال این کاهش محدود تحریم ها را در هر زمان که ایران به تعهداتش در قبال طرح مشترک اقدام عمل نکند، محفوظ می داند.

دولت آمریکا به منظور کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام ، عبارت «خدمات مرتبط» را به منظور در بر گرفتن هر خدمت ضروری -از جمله هر خدمت بیمه، حمل و نقل یا مالی- برای هر حادثه عادی برای فعالیتی که در طرح مشترک اقدام به آن پرداخته شده باشد، مشروط به اینکه چنین خدماتی شامل افراد معرفی شده در «فهرست افراد و اتباع تحریم شده» (SDN) اداره کنترل دارایی های خارجی(OFAC) خزانه داری آمریکا نباشد، تفسیر می کند.

دولت آمریکا حق ادامه دادن به اعمال تحریم ها را محفوظ می داند.

این حق بر اساس اختیاراتی است که طی «دوره کاهش طرح مشترک اقدام» برای فعالیت هایی که پیش از 20 ژانویه 2014 صورت می گیرند، تعریف شد.

علاوه بر این، دولت آمریکا حق وضع تحریم ها را بر اساس اختیاراتی که در زیر برای فعالیت هایی که طی «دوره کاهش طرح مشترک اقدام» رخ می دهند،مشخص شده است،محفوظ می داند؛ تا حدی که این فعالیت ها عینا ناهماهنگ با کاهش تحریم هایی باشند که در طرح مشترک اقدام و آنچه در این راهنما ذکر شده است، باشند. دولت آمریکا همچنین حق ادامه دادن به اعمال تحریم ها، طی دوره کاهش طرح مشترک اقدام را برای فعالیت هایی که قبل یا طی دوره کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام رخ می دهند، بر اساس اختیارات دیگر نظیر اختیاراتی که در مقابله با تروریسم و تولید و تکثیر تسلیحات هسته ای و تسلیحات تخریب جمعی استفاده می شوند، محفوظ می داند. دولت آمریکا طی دوره کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام، به اعمال جدی تحریم های خود علیه ایران، از جمله با اقدام کردن علیه کسانی که به دنبال گریز یا دور زدن تحریم های آمریکا باشند، ادامه خواهد داد.

لطفا توجه داشته باشید که به جز فعالیت های مربوط به هوانوردی غیرنظامی که در بخش 4 به آن اشاره شده است و کانال بشردوستانه که در بخش 6 به آن اشاره شده است، هیچ یک از کاهش تحریم هایی که در این راهنما مشخص شده است، ممکن است شامل فرد آمریکایی یا شرکت خارجی که تحت مالکیت یا کنترل یک فرد آمریکایی باشد، نباشد.

مگر آنکه بر اساس هر برنامه تحریمی که دولت آمریکا اجرا می کند، ممنوع باشد.

1. تحریم های مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی ایران

طرح مشترک اقدام زمینه تعلیق موقتی تحریم های آمریکا علیه «صادرات پتروشیمی ایران و نیز تحریم های خدمات مرتبط با آن» را فراهم می کند.

برای اجرای این بند از طرح مشترک اقدام، در طول دوره کاهش طرح مشترک اقدام، دولت آمریکا گام های زیرا را برخواهد داشت تا زمینه صادرات محصولات پتروشیمی از ایران و نیز خدمات مربوط به آن را به وسیله افراد غیر آمریکایی فراهم کند.

این افراد کسانی هستند که از جهات دیگر مشمول «مقررات تحریم ها و تعاملات ایران» (ITSR) نیستند، (از این پس با عنوان «افراد غیرآمریکایی که به جهات دیگر مشمول ITSR نمی شوند» ذکر می شود):

1. تحریم های متناظر یا قابل پرداخت از طریق حساب: دولت آمریکا بر اساس بخش اول حکم اجرایی (E.O.) 13622 (چنانچه با بخش 16 ب حکم اجرایی 13645 اصلاح شد)؛ بخش 3 حکم اجرایی 13654؛ و بخش 561/204 الف و 561/204 ب «مقررات تحریم های مالی ایران»، 31 سی. اف. آر. بخش 561(آی اف اس آر)، ب، تحریم های متناظر یا قابل پرداخت از طریق حساب را وضع نخواهد کرد. در اینجا موسسات مالی خارجی مد نظر هستند که معاملاتی را انجام می دهند یا تسهیل می کنند که در دوره کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام، شروع و تمام می شوند و در انجام دادن آن افراد غیرآمریکایی دخالت دارند که به جهات دیگر مشمول «مقررات تحریم ها و تعاملات ایران» برای صادرات محصولات پتروشیمی از ایران (که کاملا در دوره کاهش تحریم های طرح مشترک اقدام شروع و تمام شده است)، نمی شوند، در اینجا تعاملاتی که شامل شرکت های پتروشیمی فهرست شده در ضمیمه این راهنما انجام می دهند، مطرح است، مشروط به اینکه این تعاملات شامل افرادی نباشد که در فهرست افراد تحریم شده قرار دارند یا شرکت های پتروشیمی که در ضمیمه این راهنما درج شده اند یا هر موسسه امانی ایرانی که صرفا بر اساس حکم اجرایی 13599 فهرست شده است.



تحریم های مسدود کننده: دولت آمریکا تحریم های مسدود کننده را بر اساس بخش 2( A ) (i)-(ii) از قانون اجرایی 13645 در خصوص افرادی اعمال نمی کند که صرفا در دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک به این اقدامات در مورد شرکت های پتروشیمی ذکر شده در پیوست این راهنما برای صادرات کالاهای پتروشیمی از ایران می پردازند: حمایت مالی ، حمایت یا تامین مالی ، موادیا پشتیبانی فنی ، کالاها یا خدمات.

مشروط به اینکه این فعالیت ها شامل افرادی در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت های پتروشیمی ذکر شده در پیوست این راهنما یا هر موسسه سپرده گذاری ایران متعاقب قانون اجرایی 13599 نباشد.

3- تحریم های مبتنی بر فهرست : دولت آمریکا بر اساس بخش 2 ( آ) (ii) از قانون اجرایی 13622 در مورد غیر آمریکایی هایی که مشمول مقررات تحریم ها و معاملات ایران نیستند اجرا نخواهد شد. اینها افرادی هستند که به معاملات صرفا در زمان دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک در زمینه صادرات از ایران می پردازند.

این صادرات کاملا در چارچوب دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک آغاز و تکمیل می شود از جمله معاملات مربوط به شرکت های پتروشیمی ذکر شده در پیوست این راهنما.

به شرطی که این فعالیت ها شامل افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت های پتروشیمی ذکر شده در پیوست این راهنما یا هر گونه موسسات سپرده گذاری ایران که صرفا در قانون اجرایی 13599 فهرست شده اند نباشد.

5 قانون اجرایی 13622 و 13655 ، به غیر از موارد دیگر فهرست های تحریم هایی را توصیف می کند که دولت آمریکا ممکن است در واکنش به رفتاری مشخص و تعیین شده در تحریم های دیگر قانون اجرایی مربوطه تصویب کند.

برای اهداف این راهنما ، چنین تحریم هایی » تحریم ها بر اساس ترتیب » خوانده می شوند.

علاوه بر این لطفا بخش هفتم زیر را ملاحظه کنید که برخی اختیارات مشخص برای فعالیت ها و اقدامات توصیف شده در این بخش را توضیح می دهد.

II. تحریم مربوط به صنعت خودرو ایران

توافق طرح اقدام مشترک ، زمینه را برای تعلیق موقت تحریم های ایالات متحده در صنعت خودروی ایران و همچنین تحریم های مرتبط با خدمات را فراهم می کند.

برای اجرای این بخش در طول دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک ،دولت آمریکا اقدامات زیر را انجام می دهد که امکان فروش، عرضه محصولات مهم یا خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش خودروی ایران را فراهم می کنند و همچنین امکان ارائه خدمات توسط افراد غیر آمریکایی را مهیا می کند که مشمول مقررات تحریم ها و معاملات ایران نیستند :

تحریم های مکاتبه یا پرداخت از طریق حساب : آمریکا بر اساس

تحریم های مکاتبه یا پرداخت از طریق حساب در بخش 3 ( A )

(ii) از قانون اجرایی 13645 در خصوص موسسات مالی خارجی تحریمی اجرا نخواهد کرد.

2- تحریم بر اساس فهرست:

دولت آمریکا تحریم هایی که در بخش شش و هفت دستور اجرایی 13645 در رابطه با افرادی که در بخش پنج این دستور اجرایی آمده اعمال نخواهد کرد، افرادی که دانسته در نقل و انتقالات مالی برای فروش ، تهیه یا انتقال کالا یا خدمات مهم مرتبط با بخش خودرو سازی ایران دخالت داشتند.

طبق اقداماتی که در طرح مشترک اقدام ذکر شده نقل و انتقالات مالی شامل افرادی که نام آنها در فهرست « افراد و اتباع تحریم شده»- SDN- آمده است نمی شود.

علاوه بر آن لطفا به بخش هفت در پایین مراجعه کنید.

در آنجا نحوه عمل درباره اختیارات خاص ابطال تحریم های مربوط به فعالیتها و نقل و انتقالات مالی توضیح داده شده است.

III. تحریم های مربوط به طلا و دیگر فلزات گران قیمت طرح مشترک اقدام تعلیق موقت تحریم های آمریکا در مورد طلا و فلزات گران قیمت و خدمات مربوطه را مقرر می کند.

برای اجرای این ماده از طرح مشترک اقدام در دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس توافق موقت ، دولت آمریکا برای اینکه مجوز خرید و فروش طلا و دیگر فلزات قیمتی و خدمات مرتبط را با ایران و توسط افراد غیر آمریکایی و آنهایی که در فهرست تحریم ها نیستند بدهد اقدامات زیر را اتخاذ خواهد کرد:

1- تحریم های مربوط به سیستم پرداختی طرف معامله:

دولت آمریکا طبق بخش 3 (a)(i)در دستور اجرایی 13645 سیستم پرداختی طرف معامله در ارتباط با موسسات مالی خارجی که کارشان انجام و تسهیل نقل و انتقالات مالی توسط افراد غیر آمریکایی و آنهایی که نامشان در فهرست تحریم ها نیست را فقط در دوران کاهش تحریم ها طبق طرح اقدام مشترک تحریم نخواهد کرد.

هزینه لازم برای خرید طلا و دیگر فلزات قیمتی نباید از صندوق های تحریم شده برداشته شود. همچنین باید مشخص شود که در این نقل و انتقال افرادی که نام آنها در فهرست افراد و اتباع تحریم شده -SDN- آمده و آنهایی که از زیرمجموعه های فرعی سیاسی هستند و یا نقش ابزاری در دولت ایران دارند دخالت نداشته باشند.

نام این افراد و موسسات مالی و ودیعه گذاری ایران در متعاقب دستور اجرایی 13599 آمده است.

2- تحریم های مسدود کننده:

دولت آمریکا طبق بخش 5a دستور اجرایی 13622 و بخش 2a دستور اجرایی 13645 و بخش 560.211 c2 مربوط به مقررات تحریم های ایران تحریم های مسدود کننده در مورد افرادی که کمکهای مادی و مالی یا حمایتهای فنی برای کالا یا خدمات مربوط به خرید و فروش فلزات قیمتی با ایران ارائه می کنند ، صرفا در مدت زمان کاهش تحریم ها طبق طرح اقدام مشترک اعمال نخواهد کرد.

البته درصورتیکه این فعالیتها کاملا در زمان کاهش تحریم ها باشد و هزینه خرید طلا و فلزات قیمتی از صندوق های ممنوعه برداشته نشود. همچنین باید مشخص شود که در این نقل و انتقال افرادی که نام آنها در فهرست افراد و اتباع تحریم شده -SDN- آمده و آنهایی که از زیرمجموعه های فرعی سیاسی هستند و یا نقش ابزاری در دولت ایران دارند دخالت نداشته باشند.نام این افراد و موسسات مالی و ودیعه گذاری ایران در متعاقب دستور اجرایی 13599 آمده است.

علاوه بر آن لطفا به بخش هفت در پایین مراجعه کنید. در آنجا نحوه عمل درباره اختیارات خاص ابطال تحریم های مربوط به فعالیتها و نقل و انتقالات مالی توضیح داده شده است.

IV. تحریم های مربوط به سیستم حمل و نقل هوایی:

طرح مشترک اقدام مجوز تهیه و نصب قطعات یدکی و خدمات مربوطه برای هواپیماهای مسافربری ایران را موقتا به منظور ایمنی پروازها فراهم می کند.

مجوز ایمنی به انجام بازدیدها و تعمیرات و خدمات مربوطه در داخل ایران مربوط می شود.

برای اجرا کردن این ماده دولت آمریکا اقدامات زیر را اتخاذ خواهد کرد:

1-سیاست صدور مجوز:

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا دومین اصلاحیه سیاست صدور مجوز برای فعالیتهای مربوط به ایمنی سیستم حمل و نقل هوایی در ایران را منتشر می کند تا تاریخ قبلی را که طبق پایان مدت طرح اقدام مشترک بود تمدید کند. این اصلاحیه از تاریخ 25 نوامبر 2014 آغاز و در سی ژوئن 2015 پایان می یابد.

طبق این اصلاحیه افراد آمریکایی،موسسات خارجی که متعلق به آمریکا است یا توسط آمریکائیان اداره می شود و افراد غیرآمریکایی که در صادرات کالاهای آمریکایی دخالت دارند می توانند از دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا مجوز ویژه ای برای انجام نقل و انتقالات مالی در دوران کاهش تحریم ها طبق طرح اقدام مشترک به منظور تضمین ایمنی پروازهای مسافربری ایران درخواست کنند.

2-تحریم های مربوط به سیستم پرداختی طرف معامله:

دولت آمریکا طبق بخش 3 ai دستور اجرایی 13645 و بخش 561،201 a مربوط به مقررات تحریم های ایران سیستم پرداختی طرف معامله در ارتباط با موسسات مالی خارجی که کارشان انجام و تسهیل نقل و انتقالات مالی مربوط به فعالیتهایی که در اصلاحیه دوم ذکر شده و توسط افراد غیر آمریکایی و آنهایی که نامشان در فهرست تحریم ها نیست را فقط در دوران کاهش تحریم ها طبق طرح اقدام مشترک تحریم نخواهد کرد.همچنین باید مشخص شود که در این نقل و انتقالات مالی افرادی که نام آنها در فهرست افراد و اتباع تحریم شده -SDN- آمده و موسسات مالی و ودیعه گذاری ایران که نامشان در متعاقب دستور اجرایی 13599 آمده است به غیر از ایران ایر دخالت نداشته باشند.

3- تحریم های مسدود کننده:

دولت آمریکا طبق بخش 1aiii دستور اجرایی 13382 و بخش 2ai-ii دستور اجرایی 13645 و بخش 544.201 a3 مقررات تحریم های مربوط به سلاح های کشتار جمعی افرادی را که کمکهای مالی و مادی و حمایتهای فنی برای کالا یا خدمات مرتبط با ایران ایر ارائه می کنند ، صرفا در دوران کاهش تحریم ها طبق طرح مشترک اقدام تحریم نخواهد کرد.

فعالیتهایی که به منظور تضمین ایمنی پروازهای مسافربری ایران باشد در طرح مشترک اقدام تشریح شده و باید صرفا در دوران کاهش تحریم ها طبق توافق صورت بگیرد.

همچنین باید مشخص شود که در این نقل و انتقالات مالی افرادی که نام آنها در فهرست افراد و اتباع تحریم شده -SDN- آمده و موسسات مالی و ودیعه گذاری ایران که نامشان در متعاقب دستور اجرایی 13599 آمده است به غیر از ایران ایر دخالت نداشته باشند.علاوه بر آن لطفا به بخش هفت در پایین مراجعه کنید.

در آنجا نحوه عمل درباره اختیارات خاص ابطال تحریم های مربوط به فعالیتها و نقل و انتقالات مالی توضیح داده شده است.

V.تحریم های مربوط به صادرات نفت خام ایران

طبق طرح مشترک اقدام برخی از تحریم های مربوط به فروش نفت خام ایران برداشته می شود. طبق این توافق دولت آمریکا تلاش برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران را متوقف خواهد کرد.این اقدام موجب می شود مشتریان کنونی ایران بتوانند نفت خام از ایران بخرند.همچنین باعث می شود مبلغ توافق شده از درآمد نفتی که در خارج از کشور نگهداشته شده به ایران برگردد.

برای فروش نفت تحریم های آمریکا در رابطه با بیمه و خدمات حمل و نقل به حال تعلیق در می آید.

برای اجرای این ماده از توافق در دوران کاهش تحریم ها دولت آمریکا برای اینکه به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره ، تایوان و ترکیه اجازه دهد میانگین وارداتشان از ایران را در مدت زمان کاهش تحریم ها حفظ کنند و برای عرضه نقل و انتقالات مالی جهت آزاد سازی درآمدهای نفتی طبق توافق که شامل تحریم ها نباشد اقدامات زیر را اتخاذ خواهد کرد:

1-تحریم های مربوط به سیستم پرداختی طرف معامله:

دولت آمریکا طبق بخش 1ai-ii دستور اجرایی 13622 و بخش 3ai دستور اجرایی 13645 و بخش 561.201 a و 561.204 a و b مربوط به قوانین تحریم های ایران موسسات مالی خارجی که کار انجام و تسهیل نقل و انتقالات مالی را به عهده دارند صرفا در دوران کاهش تحریم ها طبق توافق طرح مشترک اقدام توسط افراد غیر آمریکایی و افرادی که نام آنها در فهرست تحریم ها نیامده برای صادرات نفت و مشتقات آن از ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان یا ترکیه تحریم نخواهد کرد.

همچنین امکان خدمات مربوط به بیمه و حمل و نقل طبق آنچه در توافق طرح مشترک اقدام آمده در مدت زمان کاهش تحریم ها شامل نقل و انتقالات مالی با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران درصورتیکه افراد یا موسساتی که نامشان در فهرست تحریم ها قید شده دخالتی در آن نداشته باشند فراهم می شود.

2- تحریم های مسدود کننده:

دولت آمریکا طبق بخش 1aiii دستور اجرایی 13382 و بخش 5a دستور اجرایی 13622 و بخش 2ai-ii دستور اجرایی 13645 و بخش 544.201 a مقررات تحریم های مربوط به سلاح های کشتار جمعی و مقررات مربوط به تحریم های ایران تحریم های مسدود کننده ای برای افراد غیر آمریکایی و آنهایی که نامشان در فهرست تحریم ها نیست و کمکهای مالی و مادی و حمایتهای فنی در ارتباط با کالا یا خدمات مربوط به صادرات نفت و مشتقات آن از ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره ، تایوان یا ترکیه ارائه می کنند اعمال نخواهد کرد. همچنین امکان خدمات مربوط به بیمه و حمل و نقل طبق آنچه در توافق طرح مشترک اقدام آمده در مدت زمان کاهش تحریم ها شامل نقل و انتقالات مالی با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران درصورتیکه افراد یا موسساتی که نامشان در فهرست تحریم ها قید شده دخالتی در آن نداشته باشند فراهم می شود.





ادامه راهنمای مربوط به لغو موقت تحریم ها برای اجرای طرح اقدام مشترک که در بیست و چهارم نوامبر دو هزار و چهارده میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاصل شد به شرح زیر است:

3- تحریم ها بر اساس فهرست: دولت آمریکا بر اساس بخش 2 ( A)

( I ) از فرمان اجرایی 13622 ( آن طور که بر اساس بخش شانزده

( C ) از فرمان اجرایی 13645 اصلاح شده است) در مورد غیر آمریکایی هایی که مشمول (مقررات تحریم ها و معاملات ایران) می شوند، تحریمی اعمال نخواهد کرد. این افراد و ده شرکت بیمه ای و خدمات حمل و نقل دخیل در معاملات با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک صرفا به صادرات نفت و فرآورده های پتروشیمی از ایران به جمهوری کره، تایوان یا ترکیه می پردازند. مشروط به اینکه این فعالیت ها در برگیرنده افرادی در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران یا موسسه های ودیعه گذاری فهرست شده بر اساس دستور اجرایی 13599 قرار نداشته باشند.

4- تسهیل معاملات بشر دوستانه و برخی معاملات دیگر

توافق طرح اقدام مشترک امکان ایجاد کانال های مالی را فراهم می کند تا تجارت بشر دوستانه برای رفع نیازهای داخلی با استفاده از درآمدهای نفتی ایران در خارج کشور فراهم شود.

تجارت بشر دوستانه این طور تعریف می شود: معاملات مربوط به مواد غذایی و فرآورده های کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و هزینه های پزشکی در خارج کشور. این کانال همچنین امکان انجام معاملات مورد نیاز برای پرداخت پول تعهدات ایران به سازمان ملل و پرداخت مستقیم شهریه دانشگاهها و کالج ها برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج کشور را فراهم می کند.

گروه پنج بعلاوه یک و ایران علاوه بر توافق طرح اقدام مشترک، راهکارهایی را برای تسهیل و پرداخت پول صادرات مواد غذایی، کالاهای کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران فراهم کرد. موارد دیگری که پرداخت های آنها تسهیل شده است عبارتند از : پرداخت های ایران برای هزینه های درمانی شهروندان ایرانی در خارج از کشور، پرداخت های ایران برای مقدار توافق شده کمک های مالی دولتی به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور. این مکانیزم ها در زمان دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک به قوت خود باقی می مانند.

وزارت خزانه داری آمریکا با موسسات مالی خارجی که ایران خواستار شرکت آنها در این راهکارهای جدید است تماس گرفت و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه داد.

لطفا توجه داشته باشید که مکانیسم های مربوط به توافق طرح اقدام مشترک برای انجام معاملات تجاری بشردوستانه، تنها شیوه تامین مالی یا تسهیل فروش مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پزشکی و دستگاه های پزشکی به ایران توسط غیر آمریکایی هایی که مشمول مقررات تحریم ها و معاملات ایران نیستند به شمار نمی رود.



6- معاملات تجاری بشردوستانه

تا زمانی که معاملات شامل افراد تعیین شده در ارتباط با حمایت ایران از تروریسم بین المللی و یا گسترش سلاح های کشتار جمعی ایران یا سیستم های پرتاب سلاح های کشتار جمعی نباشد قابل تحریم نیست. بنابراین، معاملات برای صادرات مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پزشکی و دستگاه های پزشکی به ایران به طور کلی بر اساس موارد استثناء که از قبل وجود داشته است صورت می گیرد و نیازی به بررسی از طریق مکانیسم جدید ندارد.

علاوه بر این، لطفا بخش هفتم را ملاحظه کنید که به توصیف اقدامات برخی افراد معاف از تحریم ها می پردازد. این افراد مربوط به فعالیت ها و معاملات توصیف شده در این بخش هستند.

7- معافیت ها

برای فعال کردن اجرای کاهش تحریم ها در دوره زمانی کاهش تحریم ها بر اساس طرح اقدام مشترک که در توافق طرح اقدام مشترک به آنها اشاره شده است و جزئیات آن در بخش های یک تا چهار این راهنما آمده

است ، دولت آمریکا معافیت های محدود تحریم ها را طبق نیاز به این صورت تجدید کرده است : بخش 1245( D ) ( 1) از قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی 2012 در ارتباط با صادرات نفت خام از ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان، و ترکیه و انجام معاملات مربوط به آزاد سازی اقساط به مقدار مورد توافق درآمد ایران برای پرداخت به موسسات مالی خارجی در حوزه های قضایی منتخب و استقرار کانال مالی برای توافق طرح اقدام مشترک ; بخش 302 (A ) از قانون کاهش تهدید ایران وحقوق بشر سوریه در سال 2012 در خصوص معاملات خاص با شرکت ملی نفت ایران ; بخش پنج ( A) ( 7) از قانون تحریمهای ایران در سال 1996 با توجه به معاملات خاص با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ; و زیر بخشهای قانون آزادی ایران و مبارزه با گسترش سلاح های سال 2012:1244 / یک C ( 1) به میزان خواسته شده برای تحریم ها توسط افراد غیر آمریکایی (و در مورد فعالیت های حمل و نقل هوایی غیر نظامی که در بخش چهارم ، افراد آمریکایی شرح داده شده است) : (I) برای صادرات نفت خام ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان و ترکیه، به استثنای هر گونه معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران (ii) برای صادرات محصولات پتروشیمی از ایران، به استثنای معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت های پتروشیمی ذکر شده در پیوست این راهنما. (III) برای فروش فلزات گرانبها به یا از ایران، به استثنای معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از هر زیر مجموعه سیاسی، آژانس یا ابزاری از دولت ایران که صرفا بر اساس قانون اجرایی 13599 به آن اشاره شده است و (IV) برای عرضه و نصب قطعات یدکی لازم برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیر نظامی ایران و برای بازرسی های مربوط به ایمنی و تعمیرات در ایران، به استثنای معاملات با افراد دخیل در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از ایران ایر.

1244 دو D - به اندازه مورد نیاز برای معاملات افراد غیر آمریکایی مرتبط با صادرات نفت خام ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان، و ترکیه، به استثنای معاملات شامل افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران .

1245 . سه A) ( 1) ( A ) به اندازه مورد نیاز برای معاملات افراد غیر آمریکایی در فهرست افراد و اتباع تحریم شده برای فروش، عرضه، و یا انتقال فلزات گرانبها به یا از ایران، به شرطی که چنین افرادی شامل فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از زیر مجموعه سیاسی، یا ابزار دولت ایران که صرفا در فرمان اجرایی 13599 ذکر شده است یا موسسات سپرده گذاری ایران ذکر شده صرفا در فرمان اجرایی13599 نباشند و نیز به شرط اینکه چنین معاملاتی شامل پول های واریز شده به حسابی واقع در خارج ایران بر اساس بخش 1245(d)(4)(D)(ii)(II) از قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی 2012 نباشد.

1246 . چهار A بر اساس مقدار مورد نیاز برای افراد غیر آمریکایی (و در مورد فعالیت های حمل و نقل هوایی غیر نظامی شرح داده شده در بخش IV، افراد آمریکایی ) برای: (i) صادرات نفت خام ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان، و ترکیه، به استثنای هر گونه معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران. (ii) صادرات محصولات پتروشیمی از ایران به استثنای معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده در پیوست این راهنما. (III) فروش فلزات گرانبها به یا از ایران، به استثنای معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از هر زیر مجموعه سیاسی ، آژانس و یا ابزاری از دولت ایران ذکر شده صرفا بر اساس فرمان اجرایی 13599 ( IV) فروش، عرضه یا انتقال کالا و خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش خودروی ایران، به استثنای معاملات مربوط به افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده

و (V) عرضه و نصب قطعات یدکی لازم برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیر نظامی ایران و بازرسی های مربوط به ایمنی و تعمیرات در ایران، به استثنای معاملات با افراد در فهرست افراد و اتباع تحریم شده به غیر از ایران ایر.

1247 . 5 A - به میزان مورد نیاز برای انجام معاملات توسط موسسات مالی خارجی از طرف : (i) شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در ارتباط با صادرات نفت خام ایران به چین، هند، ژاپن، جمهوری کره، تایوان، و ترکیه . (ii) هر زیر مجموعه سیاسی ،آژانس یا ابزاری از دولت ایران در فهرست افراد و اتباع تحریم شده صرفا بر اساس فرمان اجرایی 13599 برای فروش فلزات گرانبها به یا از ایران. و (IV) ایران ایر برای عرضه و نصب قطعات یدکی لازم برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیر نظامی ایران و برای بازرسی های مربوط به ایمنی و تعمیرات در ایران.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.