Sami1993

رژه 29 فروردین 1394 ( روز ارتش ) / خبر ، گزارش ، تصویر ، تحلیل

Recommended Posts

این چی میگه؟؟!!!!
 
خبرگزاري روس: ايران يک هواپيماي بدون سرنشين ديگر ساخت

کلا این خبرگزاری های ما متوهم تشریف دارن.....!!!!


ضمنا اسپوتنیک هم چنین چیزی نزده!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بصیر یه مولتی کوپتر و به نظر از نوع کورادروتور بود که توسط تیپ 216 زرهای زنجان رونمایی و در رژه شرکت کرده بود. گفته شده قابلیت حمل سلاح هم داره.

 

Basir_UAV.jpg

 

 

 

 

 

پهپاد بصیر در زنجان رونمایی شد

زنجان - ایرنا - پهپاد بصیر که به دست کارکنان متخصص تیپ 216 زرهی زنجان ساخته شده است، روز شنبه همزمان با 29 فروردین در مراسم رژه نیروهای مسلح این استان رونمایی شد.

 

 

مسوول کانون تفکر تیپ 216 زرهی زنجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از پهپاد بصیر که قابلیت نصب سلاح را دارد می توان در نمونه برداری از مناطق آلوده به مواد شیمیایی و همچنین جنگ های شهری، ماموریت های شناسایی و رخدادهای بلایای طبیعی استفاده کرد.

محمد محمدی اظهار کرد: قریب چهار ماه، کار طراحی و ساخت این پهپاد در کانون تفکر تیپ 216 زرهی زنجان توسط کارکنان متخصص طول کشید و در صورت تخصیص اعتبار لازم و کافی، زمینه و بستر برای تولید انبوه آن نیز فراهم است.

وی افزود: پهپاد بصیر خود کنترل است و بر اساس برنامه داده شده در مسیرهای تعیین گردیده از قبل، حرکت و پس از اتمام ماموریت محوله در نقطه آغاز پرواز فرود می آید.

پیش از این پهپادهای ابابیل، ابابیل نوع B،S و T، صاعقه یک و دو، رعد، طوفان یا چمران دو، شاهین، سهند، سفره ماهی، مهاجر سه و چهار و شاهد توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ساخته و رونمایی شده است.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا شاهکار  کردن ، احتمال زیاد تنها کاری که انجام دادن اینه که قطعات رو جمع و اسمبل کنند و طبق معمول یک اسم دهان پر کن بگذارند روش!

 

چهار ماه وقت گذاشتن؟ برای چیزی که همه تجهیزاتش در بازار هست؟

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا شاهکار  کردن ، احتمال زیاد تنها کاری که انجام دادن اینه که قطعات رو جمع و اسمبل کنند و طبق معمول یک اسم دهان پر کن بگذارند روش!

 

چهار ماه وقت گذاشتن؟ برای چیزی که همه تجهیزاتش در بازار هست؟

 

مشکل اینه که خیلی از مسائل دیگه چیز خاصی نیستند و دانشجویان هم از پسشون بر میاند ! 

 

ولی آقایونی که از نسل پیش هست اون ها رو بزرگ می بینند !

 

کار رو باید بدن به کاردان ! ولی امان !....

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل اینه که خیلی از مسائل دیگه چیز خاصی نیستند و دانشجویان هم از پسشون بر میاند !

 

 

پروژه دانشجویی چیه عزیز جان؟

 

در حدودی پایین تر از پروژه های دانشجویی و در سطح علاقه مندان به تجهیزات RC هم امکان پذیره کاری که اینها کردن همه چیزش هم هست در بازار تا کیت هدایتی جی پی اس
 

 

کار رو باید بدن به کاردان ! ولی امان !....

 

 

دقیقا

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا شاهکار  کردن ، احتمال زیاد تنها کاری که انجام دادن اینه که قطعات رو جمع و اسمبل کنند و طبق معمول یک اسم دهان پر کن بگذارند روش!

 

چهار ماه وقت گذاشتن؟ برای چیزی که همه تجهیزاتش در بازار هست؟

مشکل ایران در همه زمینه ها بخاطر بی اعتنایی به دانش و افراد تحصیلکرده و کاردان هست..در همین ارتش هم افراد با سواد  وجود داره ولی متاسفانه همیشه زیر دست افراد بی سواد و نالایق خدمت میکنن...بنده این مورد رو بشخصه در دوران خدمتم در ارتش دیدم...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل ایران در همه زمینه ها بخاطر بی اعتنایی به دانش و افراد تحصیلکرده و کاردان هست..در همین ارتش هم افراد با سواد  وجود داره ولی متاسفانه همیشه زیر دست افراد بی سواد و نالایق خدمت میکنن...بنده این مورد رو بشخصه در دوران خدمتم در ارتش دیدم...

 

متاسفانه به جد دارم میگم که مشکل ما افراد کاردان نیستند بلکه اینه که همین افراد کاردان که میتونن امثال اقارب رو با اون وضعیت بسازن همون دانش رو برای ساخت یه نمونه با وضعیت ظاهری حتی فنی بهتر رو دارن ولی؛ از کار میدزدن به روشهای قانونی و توجیهی!!! که بسی جای تاسف دارد. وگرنه ما نمیتونیم یه نفربر رو از صفر با ساخت شاسی و .... بسازیم؟ آیا زیر ساختش رو نداریم یا کمبود نیروی انسانی داریم؟ آیا سطح علمی ما پایین هست؟ جواب خیر.

 

مشکل در اینه که ما افرادی نیستیم که دلسوزانه و برای کشور کار کنیم! این رو میگیم "ما هدفمون خدمت به کشور هست"؛ وقتی زیر بار کار هستیم بعد  از یه مدت ژنتیک وقت دزدی و کار ناقص انجام دادن و بی کیفیت، در ما گل میکنه! و مشکل کلی هم در آموزش سیستم هست.

 

همین مولتی کوپتر یا 4 کوپتر؛ کسی نیست ازش نساخته باشه!!!! چرا که معمای تعادل و پرواز اون کشف شده! و اکثر دانشجویان محترم ما به دنبال طرح های معادله حل شده و مثل این هستند که بزنند کپی کنند. 3 سال پیش بود که واسه یه طرح رفتیم امیر کبیر که در همون دوران مسابقات روباتیک بود! متاسفانه چیزی که وجود نداشت طرح های جدید بود؛ متاسفانه هر گروه یه مولتی کوپتر رو ساخته بودن، خوب مسلماً اینا دانشجویان امیر کبیر بودن وای به حال بقیه!

 

وقتی دانشجویی طرحی از خودش نداشته باشه میاد بیرون میره وزارت دفاع یا یه شرکت کذایی پایه ریزی میکنه با محصول نهایی اقارب! فقط و فقط هم هدف ساخت یه وسیله و توجیه برای گرفتن بودجه هست و بعد از گرفتن بودجه یا علی و خداحافظ!

 

بماند که فلاق رو بنده طرحی کاربردی میدونم که باز اون هم کپی طرح هست و باز هم نذیر نیز همینطور.

 

مشکل از سطح سواد یا زیر ساخت ما نیست مشکل از سطح دیدگاه ما نسبت به وفاداری به صنعت این کشور و آبروی این کشور و میزان وطن پرستی(وطن پرستی به حرف نیست و فدا کردن خود در یک جنگ نیست بلکه هر که به نوبه خود باید به آن عمل و ایمان داشته باشد حتی یک دکتر یا یک مهندس) ماست. به زبان و جو گیری همه وطن پرست هستیم ولی در عمل جز مشتی آدم رجز خوان و شعارگرا چیزی بیشتر نیستیم. وقتی حتی دلسوزانه حاضر نیستیم یه نمونه طرح خوب برای آبرو داری این مملکت بسازیم آیا چیزی جز خائن به این مملکت که دندان تیز کردن برای بودجه هنگفت، نیستیم!

 

در زمینه همین مولتی کوپتر زمانی میشه گفت یه شاهکار یا یه طرح جدید ساختن که همین رو در ابعاد 10 برابر فعلی بسازن. در همین زمینه و همین راه آنوقت ما شاهد ساخت یه نمونه موتور واقعی از نوع بی سرنشین خواهیم بود که در آینده هم میتوان در انواع بالگردهای بدون سرنشین از اون استفاده کرد. این یعنی پیشرفت. کار برای یه طرح و در اون راه رسیدن به دستاوردهای بسیار دیگه.
 

ویرایش شده در توسط nepton
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه به جد دارم میگم که مشکل ما افراد کاردان نیستند بلکه اینه که همین افراد کاردان که میتونن امثال اقارب رو با اون وضعیت بسازن همون دانش رو برای ساخت یه نمونه با وضعیت ظاهری حتی فنی بهتر رو دارن ولی؛ از کار میدزدن به روشهای قانونی و توجیهی!!! که بسی جای تاسف دارد. وگرنه ما نمیتونیم یه نفربر رو از صفر با ساخت شاسی و .... بسازیم؟ آیا زیر ساختش رو نداریم یا کمبود نیروی انسانی داریم؟ آیا سطح علمی ما پایین هست؟ جواب خیر.

 

مشکل در اینه که ما افرادی نیستیم که دلسوزانه و برای کشور کار کنیم! این رو میگیم "ما هدفمون خدمت به کشور هست"؛ وقتی زیر بار کار هستیم بعد  از یه مدت ژنتیک وقت دزدی و کار ناقص انجام دادن و بی کیفیت، در ما گل میکنه! و مشکل کلی هم در آموزش سیستم هست.

 

همین مولتی کوپتر یا 4 کوپتر؛ کسی نیست ازش نساخته باشه!!!! چرا که معمای تعادل و پرواز اون کشف شده! و اکثر دانشجویان محترم ما به دنبال طرح های معادله حل شده و مثل این هستند که بزنند کپی کنند. 3 سال پیش بود که واسه یه طرح رفتیم امیر کبیر که در همون دوران مسابقات روباتیک بود! متاسفانه چیزی که وجود نداشت طرح های جدید بود؛ متاسفانه هر گروه یه مولتی کوپتر رو ساخته بودن، خوب مسلماً اینا دانشجویان امیر کبیر بودن وای به حال بقیه!

 

وقتی دانشجویی طرحی از خودش نداشته باشه میاد بیرون میره وزارت دفاع یا یه شرکت کذایی پایه ریزی میکنه با محصول نهایی اقارب! فقط و فقط هم هدف ساخت یه وسیله و توجیه برای گرفتن بودجه هست و بعد از گرفتن بودجه یا علی و خداحافظ!

 

بماند که فلاق رو بنده طرحی کاربردی میدونم که باز اون هم کپی طرح هست و باز هم نذیر نیز همینطور.

 

مشکل از سطح سواد یا زیر ساخت ما نیست مشکل از سطح دیدگاه ما نسبت به وفاداری به صنعت این کشور و آبروی این کشور و میزان وطن پرستی(وطن پرستی به حرف نیست و فدا کردن خود در یک جنگ نیست بلکه هر که به نوبه خود باید به آن عمل و ایمان داشته باشد حتی یک دکتر یا یک مهندس) ماست. به زبان و جو گیری همه وطن پرست هستیم ولی در عمل جز مشتی آدم رجز خوان و شعارگرا چیزی بیشتر نیستیم. وقتی حتی دلسوزانه حاضر نیستیم یه نمونه طرح خوب برای آبرو داری این مملکت بسازیم آیا چیزی جز خائن به این مملکت که دندان تیز کردن برای بودجه هنگفت، نیستیم!

 

در زمینه همین مولتی کوپتر زمانی میشه گفت یه شاهکار یا یه طرح جدید ساختن که همین رو در ابعاد 10 برابر فعلی بسازن. در همین زمینه و همین راه آنوقت ما شاهد ساخت یه نمونه موتور واقعی از نوع بی سرنشین خواهیم بود که در آینده هم میتوان در انواع بالگردهای بدون سرنشین از اون استفاده کرد. این یعنی پیشرفت. کار برای یه طرح و در اون راه رسیدن به دستاوردهای بسیار دیگه.
 

این موردی که شما گفتی به جنبه مدیریتی یک پروژه بر میگرده که یک مدیر به چه صورت از عوامل خودش کار بکشه...مشکل همینجاست که مدیران کشور بی لیاقت هستند...این بی لیاقتی در همه زمینه ها به وضوح دیده میشه...منظور بنده از بکار گرفتن افراد کاردان بیشتر رو مدیریت هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه به جد دارم میگم که مشکل ما افراد کاردان نیستند بلکه اینه که همین افراد کاردان که میتونن امثال اقارب رو با اون وضعیت بسازن همون دانش رو برای ساخت یه نمونه با وضعیت ظاهری حتی فنی بهتر رو دارن ولی؛ از کار میدزدن به روشهای قانونی و توجیهی!!! که بسی جای تاسف دارد. وگرنه ما نمیتونیم یه نفربر رو از صفر با ساخت شاسی و .... بسازیم؟ آیا زیر ساختش رو نداریم یا کمبود نیروی انسانی داریم؟ آیا سطح علمی ما پایین هست؟ جواب خیر.

 

مشکل در اینه که ما افرادی نیستیم که دلسوزانه و برای کشور کار کنیم! این رو میگیم "ما هدفمون خدمت به کشور هست"؛ وقتی زیر بار کار هستیم بعد  از یه مدت ژنتیک وقت دزدی و کار ناقص انجام دادن و بی کیفیت، در ما گل میکنه! و مشکل کلی هم در آموزش سیستم هست.

 

.

.

.

.

 

 

برادر من انتظاری داریا !

 

خودتون مستحضرید که ایده ای که بخواد از خودتون باشه مدت های نیازمند مطالعات هست و تا یه نمونه اولیه ساخته بشه حداقل 2-3 سال زمان نیازه در صورتی که تو کشور ما همه عشق محصول نهایی هستند ! فقط زود یه چیز بیاد بیرون ....

 

ما ایرانی ها هم تنبل شدیم !

 

تا این تنبلی رو هم به جز اون موارد نزاریم کنار وضع همینه....

 

کشف معادلات یه نمونه پروازی جدید ! چقدر سخت خواهد بود !.... و پشتکار ما چقدره ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وگرنه ما نمیتونیم یه نفربر رو از صفر با ساخت شاسی و .... بسازیم؟

 

 

 

تا امروز که عملا خیر!

 

ما در طراحی پلتفرم به شدت مشکل داریم از بخش نظامی تا غیر نظامی اش ، صرف طراحی پلتفرم هم مهم نیست ، بلکه مهم این است که پلتفرمی که طراحی میکنید به روز باشد و پاسخگوی نیاز ها و الزامات در پیش رو

 

اکثریت پلتفرم هایی که در محصولات به اصطلاح ساخت خودمان مورد استفاده بوده در حقیقت توسعه پلتفرم های قدیمی در دسترس هست تا ساخت یک پلتفرم جدید از پایه

 

مثل خودروی ذوالجناح و ظفر که توسعه پلتفرم ماز 537 هستند یا نفربر چرخ‌دار طلائیه که در حقیقت توسعه نمونه 4×4 نفربر BTR است

 

در موارد دیگر هم محصولات ما از اجزای دیگر پلتفرم ها استفاده کردن مثل جیپ های سفیر (این کار مزیت هایی دارد ولی معایبش هم کم نیست)

 

اینجا فاصله میان بلقوه تا بلفعل است

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا امروز که عملا خیر!

 

ما در طراحی پلتفرم به شدت مشکل داریم از بخش نظامی تا غیر نظامی اش ، صرف طراحی پلتفرم هم مهم نیست ، بلکه مهم این است که پلتفرمی که طراحی میکنید به روز باشد و پاسخگوی نیاز ها و الزامات در پیش رو

 

اکثریت پلتفرم هایی که در محصولات به اصطلاح ساخت خودمان مورد استفاده بوده در حقیقت توسعه پلتفرم های قدیمی در دسترس هست تا ساخت یک پلتفرم جدید از پایه

 

مثل خودروی ذوالجناح و ظفر که توسعه پلتفرم ماز 537 هستند یا نفربر چرخ‌دار طلائیه که در حقیقت توسعه نمونه 4×4 نفربر BTR است

 

در موارد دیگر هم محصولات ما از اجزای دیگر پلتفرم ها استفاده کردن مثل جیپ های سفیر (این کار مزیت هایی دارد ولی معایبش هم کم نیست)

 

اینجا فاصله میان بلقوه تا بلفعل است

 

از بعد فنی فکر نکنم این حرف درست باشه!

 

از نظر طراحی و توان ساخت اجرا، میتونیم ولی عملاً هزینه و پشتکاری برای اون به خرج نمیدیم. حالا چطور محصولی مثل اقارب با پلتفرم BTR ساخته میشه و توان این رو دارن اون کلاهک و بشکه رو بهش الحاق کنن ولی توان باز طراحی یه نمونه دیگه رو ندارن؟!!! این منطقی نیست! عملاً لازمه که تشریح کنم طراحی و ساخت یه نفربر برای مصرف داخلی نه تنها خیلی سخت نیست بلکه به صرفه هم هست نسبت به خرید نمونه خارجی.

 

مسئله اینجا مشکل ما در فنی نیست! کهدر بحث نظامی و غیر نظامیش مشکل داشته باشیم. یه کلام میگم که اصولاً هزینه ساخت رو با چیزی مثل اقارب توجیه میکنن.

 

دقیقا نمیخوام خیلی مستقیم اشاره کنم ولی ساخت محصولات در وزارت دفاع خودمون شبیه ساخت محصولات ایران خودرو و کپی کردن هست در پلتفرمهای خارجی. همه هم میدونن زیر ساخت ساخت و توسعه یه پلترفرم با فرم کاملاً داخلی وجود داره ولی چرا انجامش نمیدن؟! مشخصاً وقتی خریدار هست و میخره چه نیازی به نمونه جدید هست! وقتی وزارت دفاع این محصولات رو از شرکتها یا نهادهای دولتی(مثل اقارب) میخره تولید کننده یا تغییر دهنده گرامی چرا باید پلتفرم دیگه ای توسعه بده!

 

در حالیکه هزینه توسعه یه پلتفرم داخلی تا مدتها نیازهای ما رو جواب میده. پلتفرم BTR و امثالهم هر جور که ما میبینیم یه شکل هستن و معلوم نیست که این نیازهای ما چی هست!!!

 


برادر من انتظاری داریا !

 

خودتون مستحضرید که ایده ای که بخواد از خودتون باشه مدت های نیازمند مطالعات هست و تا یه نمونه اولیه ساخته بشه حداقل 2-3 سال زمان نیازه در صورتی که تو کشور ما همه عشق محصول نهایی هستند ! فقط زود یه چیز بیاد بیرون ....

 

ما ایرانی ها هم تنبل شدیم !

 

تا این تنبلی رو هم به جز اون موارد نزاریم کنار وضع همینه....

 

کشف معادلات یه نمونه پروازی جدید ! چقدر سخت خواهد بود !.... و پشتکار ما چقدره ....

هر ایده ای همین روال رو داره در هر کجای جهان باشید و اینکه ما همیشه انتظار محصول نهایی رو داریم؛ بله متاسفانه این کاملاً درست هست و تنبل هم هستیم که بنده در پست قبلی بهش اشاره کردم.

کشف معادلات پروازی برای یه دانشجوی مقطع ارشد یا دکتری اگر غیر قابل کشف باشد و نتونه یه نمونه عملی جدید بسازه، باید بره پیاز بفروشه که زمانش رو تو دانشگاه هدر داده.

البت هستند کسانی که پشتکار دارند و بعد از یه مدت که میبینن دیگران براشون پشتکار ایشون مهم نیست کوچ میکنن! که باز این هم جای تاسف دارد.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از بعد فنی فکر نکنم این حرف درست باشه!

 

 

حاج آقا عرض کردم :

 

تا امروز که عملا

 

 

عملا خیر

 

و بعدش :

 

اینجا فاصله میان بلقوه تا بلفعل است

 

 

توان فنی اش هم باشه باید در مسیر درستش به کار گرفته بشه ، کانالیزه باشه تا نتیجه بده

 

در تولید محصول دفاعی یکی از ابعاد توان و دانش فنی است

 

صرف نظر از اینکه ما در مواردی ضعف فنی هم داریم مثلا در بخش سیستم تولید و انتقال قدرت

 

---------

 

ما روی کاغذ توان خیلی کارها رو داریم ولی باید در عمل سنجیده بشه نه روی کاغذ و حرف

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این موردی که شما گفتی به جنبه مدیریتی یک پروژه بر میگرده که یک مدیر به چه صورت از عوامل خودش کار بکشه...مشکل همینجاست که مدیران کشور بی لیاقت هستند...این بی لیاقتی در همه زمینه ها به وضوح دیده میشه...منظور بنده از بکار گرفتن افراد کاردان بیشتر رو مدیریت هست

اتفاقاً مدیر خدش جزئئ از پروژه هست و حرفه شما درست هست منتهی اینجا مدیران بیشتر دولتی تشریف دارند و مدیران خصوصی هم عمدتاً از مردان دولتی در خارج از کار هستند، که باز افراد کاردانی هستند ولی کاردانی در سود بیشتر و محصولی دهن پر کن رو بیشتر ترجیح میدن! بنده چند وقت پیش رفتم سازمان پژوهشهای صنعتی ایران که در بخش مکانیک(الان باید این بخش در اونجا مغز پژوهشی مکانیکی باشه) که متاسفانه باید گفت که یک نفر هم اونجا ندیدم که مشغول کاری باشه، اصلاً کسی نبود! سوت و کور. مطمئناً باید اونجا محلی باشه برای مشاوره در طرح های پژوهشی ولی............


حاج آقا عرض کردم :

 

 

عملا خیر

 

و بعدش :

 

 

توان فنی اش هم باشه باید در مسیر درستش به کار گرفته بشه ، کانالیزه باشه تا نتیجه بده

 

در تولید محصول دفاعی یکی از ابعاد توان و دانش فنی است

 

صرف نظر از اینکه ما در مواردی ضعف فنی هم داریم مثلا در بخش سیستم تولید و انتقال قدرت

 

---------

 

ما روی کاغذ توان خیلی کارها رو داریم ولی باید در عمل سنجیده بشه نه روی کاغذ و حرف

 

برادر متوجهم چی میگی منتهی توان فنی رو فک نکنم درست بگید!

برای مثال سیستم تولید و انتقال قدرت اصلاً چیزی حساب نمیشه که درش ضعف فنی داشته باشیم!!!

 

توان فنی و زیر ساخت داخلی هست و روش تاکید دارم و چیزی میدونم که تاکید میکنم.

 

یه کلام میگم اگر مهندسی فنی تو این مملکت درکی از ساخت یه پلترفرم نداشته باشه باید در اون دانگاه رو گل گرفت که البته خیلی هستن که باید گل گرفت؛ ولی هنوز افرادی کارامد وجود دارند.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر متوجهم چی میگی منتهی توان فنی رو فک نکنم درست بگید!

برای مثال سیستم تولید و انتقال قدرت اصلاً چیزی حساب نمیشه که درش ضعف فنی داشته باشیم!!!

 

 

شما هر جور که میخواید فکر کنید

 

یک مثال میزنم و ختم کلام : ما میتوانیم پیشرانه دیزلی بسازیم مثلا با توان 1500 اسب بخار ولی به اندازه نصف یک اتاق! اون چیزی که ما مثلا برای تانک لازم داریم این نیست باید 1500 اسب رو در پیشرانه تخت ارائه بدیم که نمیتوانیم

 

تقریبا تمامی محصولات دفاعی ما پیشرانه غیر بومی دارند و با وجود اینکه ما برای تهیه این پیشرانه ها هم به مشکلاتی برمیخوریم همچنان میرن دنبال این گزینه که دلیلش مشخصه

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شما هر جور که میخواید فکر کنید

 

یک مثال میزنم و ختم کلام : ما میتوانیم پیشرانه دیزلی بسازیم مثلا با توان 1500 اسب بخار ولی به اندازه نصف یک اتاق! اون چیزی که ما مثلا برای تانک لازم داریم این نیست باید 1500 اسب رو در پیشرانه تخت ارائه بدیم که نمیتوانیم

 

تقریبا تمامی محصولات دفاعی ما پیشرانه غیر بومی دارند و با وجود اینکه ما برای تهیه این پیشرانه ها هم به مشکلاتی برمیخوریم همچنان میرن دنبال این گزینه که دلیلش مشخصه

 

برادر من فکر در اینباره که دلبخواهی نیست!

 

دانش فنی ساخت پیشرانه در کشور وجود داره نه به اندازه حتی نصف یک اتاق!!

 

یه کلیت برات میگم و تمام امیدورام بگیری که منظورم چیه.

 

ما همین الان اگر موتور ساخت داخلی هم داشتیم، همین الان میگم! از نمونه خارجی اون استفاده میکردیم. و یه نکته دیگه: مهندسی معکوس یه موتور تانک؛ مشابه مهندسی معکوس یه دوچرخست. حالا شما اینارو کنار هم بذار تا بدونی مشکل کار کجاست! دیگه حرفی ندارم!

 

اصولاً باند بازیهای بزرگ و باجهای بزرگ و قالب کردن های بزرگ مانع از توسعه و پژوهش داخل شده. امیدورام متوجه منظورم شده باشی چون بیشتر از این نمیخوام ادامه بدم.

ویرایش شده در توسط nepton
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.