Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی

با سلام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/T30070996-675359.jpg[/img]


[b][size=18][color=green] معاون بازرگاني شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران با اشاره به توانمندي متخصصان كشور در تعمير انواع بالگردهاي نظامي و غيرنظامي تاكيد كرد: عليرغم تحريم ها، ايران در عرصه تعميرات و نوسازي ناوگان بالگردهاي كشور به خودكفايي كامل رسيده است. [/color][/size][/b]

'حسين شعباني' شامگاه جمعه در حاشيه اختتاميه پنجمين نمايشگاه بين المللي هوايي ايران به خبرنگار ايرنا گفت : به دنبال قطع وابستگي به آمريكا و عليرغم تحريم هاي ظالمانه عليه كشورمان ، متخصصان با ايمان و باغيرت ايراني توانسته اند در عرصه تعميرات و نوسازي ناوگان بالگردهاي كشور به خودكفايي دست پيدا كنند.
وي با اشاره به اينكه شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران (پنها) در همين راستا اقدام به ساخت بدنه كامل يك نوع بالگرد تجاري نموده است، تاكيد كرد : در پي اين دستاورد بزرگ، متخصصان اين مركز با بهره مندي از توانمندي هاي خود و همكاري صنايع داخلي توانسته است توليد بالگردهاي تجاري را در ايران شروع نمايد كه اين امر مورد رضايت مشتريان غير نظامي نيز واقع شده است.
وي تعمير و نگهداري ناوگان (NMP)، مركز تعميرات اساسي ناوگان (HDMC) و مركز پشتيباني تداركاتي ناوگان (NICP) را از مهمترين ماموريت هاي شركت پنها برشمرد و گفت : اين شركت هم اكنون گواهينامه انجام تعميرات اساسي بالگردهاي غيرنظامي 205، 212، 214 و 412 را از سازمان هواپيمايي كشوري اخذ كرده است و همچنان به دنبال اخذ ساير تايپ هاي بالگردي موجود در ايران از سازمان هواپيمايي كشوري مي باشد.
به گفته اين مقام مسوول ، تعميرات قطعات دايناميك، تعميرات انواع ملخ،تعميرات هيدروليك تعميرات موتور، تعميرات الكتواويونيك و اينسترومنت و ... از جمله تعميراتي است كه 100 درصد توسط متخصصان ايراني در كارگاه هاي شركت پنها انجام مي شود.
طراحي و ساخت انواع قطعات فلزي و غير فلزي، قالب ها و فرم دهي انواع شيشه هاي بالگردان از جنس پلكسي گلاس و پلي كربنات و ساخت قالب هاي رزيني از جمله قابليت هايي است كه به منظور فرم دهي قطعات بدنه با تحمل 400 تن فشار در اين مركز انجام مي شود.
وي همچنين با تاكيد بر اهميت موضوع كيفيت و نقش حساس آن در صنايع هوايي، تصريح كرد : نظارت بر انجام امور تمامي واحدهاي توليدي و خدماتي شركت پنها طبق استانداردها، آيين نامه ها و روش هاي مدون منطبق با استانداردهاي هوايي جهان مي باشد.
شعباني تصريح كرد : صنايع هواپيمايي به حمايت هاي دولتي به صورت چشمگير نيازمند است ، چرا كه اين صنعت، صنعت پرهزينه و گران قيمتي است.
معاون بازرگاني شركت پنها با اشاره به اينكه پيشرفت در اين صنعت شاخص رشد و توسعه كشور مي باشد، اظهار داشت: نياز صنايع هوايي بيشتر در عرصه تحقيق و پژوهش مشهود است و از اين بابت بايد توجه بيشتر و سرمايه گذاري هاي كلاني نسبت به اين مهم انجام شود.
شعباني اعتبارات اختصاص يافته به اين عرصه را ناكافي دانست و تاكيد كرد : درصورت اختصاص اعتباري مناسب، مي توان كارهاي بسياري در حوزه صنعت هوايي انجام داد.
وي ابراز اميدواري كرد ، در نمايشگاه هاي آتي كه دركيش برگزار مي شود ،متخصصان ايراني دستاوردهاي بيشتري را درمعرض ديد عموم قرار بدهند.
وي درپايان تحريم ها را عاملي براي برانگيختن استعدادهاي متخصصان ايراني دانست و تاكيد كرد : اگر تحريم ها نبودند شايد هرگز متخصصان ما به اين حد از بالندگي، كسب مهارت هاي علمي و جسارت انجام كارهاي بزرگ را پيدا نمي كردند و بايد گفت همه اين افتخاراتي كه روز بروز در كشور اتفاق مي افتد، نشان از ناكارآمدي تحريم ها دارد.

منبع: [url=http://irna.com/NewsShow.aspx?NID=30070996]خبرگزاری ایـــرنـــا[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اقا نجف نوکرتم ۲ تا تایپک شکل هم زدی :oops:[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

خب پیش میاد! توو ارسال خبر قبلی گیر کرده بود که .....سمندون جان ناراحت نباش . توو ویرایشش بالکل خبر رو عوض کردم!!! :oops: icon_arrowd

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/44ld111yq_npf.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_44ld111yq_npf.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان فرض کنید 4 تا شاهد 285 با پوشش ضد رادار در ارتفاع کم هر کدام مجهز به 8 موشک سدید 1 هدابیت رادیویی مقاوم در برابر جنگ الکترونیک ( البته هنوز نوع موشک مشخص نیست و این یک فرضیه هست) به یک ناوچه حمله کنند و و از فاصله حدود 4 کیلومتری تمام 8 موشکشونو به سمتش شلیک کنند میشه 32 موشک که همشون به هدف بخوره البته انتظار زیادی از این موشک ها نیست به غیر از این که رادارها و سیستمهای الکترونیکی والکترو اپتیکال و تدافعی ناوچه را ار کار بندازه تا راحت قایق های تندرو بتونن به ناوچه نزدیک بشن. زدن ناوچه های اوزا با ماوریک یادتونه ؟


نظر دوستان چیه؟[/quote]
چهار کيلومتر خيلي کمه بيشتر از اين فاصله هم با چشم رويت ميشه ! ديگه چه برسه به سامانه هاي اپتيکي مادون قرمز روي ناوچه که تا چند ده کيلومتر رو صد ميکنه حالا اگه سرعت وقدرت مانور هواپيما رو داشت يه چيزي ! فالانکس رو هوا تکه تکش ميکنه اين براي حمله به اهداف سبک زميني
نفرات بيشتر کاربرد داره.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/quos62koz23h79ha9y4~1.jpg[/img]


به نظر میرسه این موشک موشکی مثل طوفان هست با این تفاوت که بجای هدایت سیمی از هدایتی مثل هدایت موشک کوثر استفاده میکنه و با توجه به این که روی نوع دریایی شاهد 285 نصب شده این فرضیه که این موشک ضد شناوره قوت می گیره .


[quote]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_LAHAT-01.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-LAHAT.jpg[/img]



موشك LAHAT در صورتي كه از روي يك سكوي زميني پرتاب شود تا 8 كيلومتر را طي كند و در صورتي كه از ارتفاع پرواز شود تا 13 كيلومتر را طي خواهد كرد. دقت اين موشك براي نابودي اهداف 70 سانتيمتر است. اين موشك مي تواند به فولادهاي زرهي كه تا 800 ميلي متر ضخامت دارند نفوذ كند. وزن اين موشك 13 كيلوگرم است و وزن سيستم پرتاب كننده آن كه توسط يك وسيله نقليه زميني يا هوايي حمل و نقل مي شود به 75 كيلوگرم مي رسد. (اين وزن با احتساب 4 موشك LAHAT است) . اين موشك مجهز به يك سيستم راهنماست كه دقت آن را افزايش داده و خسارات جانبي در نواحي شهري و در منازعات با شدت كم را به حداقل مي رساند.

http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9273&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=lahat


[/quote]



البته میتونیم برای انهدام یک ناوچه بزرگ به جای استفاده از این موشک های کوتاه برد از 2 تا شاهد 285 مسلح به 2 موشک کوثر استفاده کنیم.


[quote]-موشک کروز دریایی کوثر(C-701)
این موشک ترکیبی از تکنولوژی بومی و برداشتهایی از نمونه ی چینی C-701 است این موشک به یک سرجنگی الکترو اوپتیک مجهز است که به همراه یک رادار جستجوی میلیمتری کنترل آن را انجام میدهد
موشک کوثر مناسب برای شلیک از شناور های گشتی کوچک تا متوسط لانچر های زمینی هلیکوپتر ها و جنگنده ها یا هواپیماهای گشت دریاییست (مانند اوریون)
از توانایی های این موشک میتوان به اصلاح اتوماتیک مسیر شلیک انتخاب اتوماتیک هدف بعدی(نزدیک ترین هدف در صورت خارج شدن هدف اول از دسترس یا قفل رادار بطور کلی بازیافت البته امکان هدایت اپتیکی تلوزیونی هم هست)

مشخصات:
نوع: موشک ضد کشتی
برد بیشینه:15 تا 19 کیلومتر
طول:2.6 متر
وزن سرجنگی: 29 کیلوگرم با توانایی ضد زره برای ورود به قسمت های داخلی تر(تاخیر در انفجار)
وزن کلی: 100 کیلوگرم
موتور: یک بوستر سوخت جامد با سوخت ذخیره
سرعت: 0.8 ماخ
نوع کنترل گر: کنترل گر تصویری یا رادار موج میلیمتری به همراه رادار خانگی Sea skimmer

http://toronto.blogfa.com/post-7.aspx

[/quote]

البته اطلاعاتی که در بالا گذاشته انگار مربوط به موشک چینی (C-701) هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از [b]علیرضا راستاد [/b]عزیز که لطف کردند و این عکس ارزشمند رو برام فرستاند:
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shahed-285-specification.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Shahed-285-specification.jpg[/img][/url]

[quote][b]Hover Ceiling(IGE): 3350m
Hover Ceiling(OGE): 2040m
Service Ceiling: 4160m
Max rate of Climb: 7.6m/s
Max. Speed : 225km/hr
Range(5000ft): 875 km
Endurance: 5hr
length: 12.94m
width: 2.78m
height: 3.42m
Main rotor Diameter: 10.16m
Tail Rotor Diameter: 1.63 m
[color=red]Empty weight: 820kg
Max. Gross Weight: 1450 Kg
Max. Enginge Power: 420Shp[/color][/b]
[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از جناب نجف بابت انعکاس این خبر
[/color]


[quote]طراحي و ساخت انواع قطعات فلزي و غير فلزي، قالب ها و فرم دهي [color=red]انواع شيشه هاي بالگردان از جنس پلكسي گلاس و پلي كربنات[/color] و ساخت قالب هاي رزيني از جمله قابليت هايي است كه به منظور فرم دهي قطعات بدنه با تحمل 400 تن فشار در اين مركز انجام مي شود.[/quote]


[color=darkblue]
تکنولوژی ساخت این گونه شیشه های پولاریزه و ضد گلوله در حال حاضر تحت اختیار چند کشور محدود جهان قرار دارد که با توجهات خاص الهی و زحمات خستگی ناپذیر و بی شائبه متخصصان داخلی ایران هم جزء سازندگان این گونه شیشه ها شده است .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میاد نقطه ضعف بارز تایپ A شاهد 285 ، توپش باشه.

هم به نظر کالیبر نسبتا پائینی داره که به قول یکی از دوستان اونو مجبور می کنه برای درگیری با اهداف ، به میزان زیادی به اونها نزدیک بشه که حتی در مقابله با قاچاقچیها و اشرار هم برای این بالگرد خیلی خطرناک خواهد بود.
و هم اینکه به نظر میاد ثابت هست. فکر می کنم علتش یک نفره بوده بالگرد هست. البته شاید اشتباه می کنم ولی انجام همزمان خلبانی و هدایت بالگرد و همینطور هدفگیری و تیراندازی با توپ در جهاتی غیر از جهت حرکت بالگرد کار برای یک نفر کار غیر ممکنی باشه.مگر اینکه بالگرد ثابت باشه.

شاید به همین دلیله که از یک توپ کالیبر پائین استفاده شده چرا که در حالت استفاده از کالیبر بالا هم ، برای یک بالگرد با توپ ثابت هدف گیری از فاصله دور احتمالا مشکل باشه ، بنابراین از مزیت برد بیشتر توپ نمیشه استفاده کرد مگه از مزیت قدرت تخریب بیشتر. (که این وزن رو افزایش میده چه مهمات چه خود توپ)

به هر حال به نظر میاد توپ در هدف گذاری طراحان از اهمیت بالایی برخورد نبوده در نمونه دریائی هم اصلا توپی دیده نمیشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته سال گذشته امیر اخوان ( اگر اشتباه نکنم اون یارو که توی عکس وسط نشسته مدیر سابق پنها ) یک سری حرفهایی در مورد همین تعمیرات و نوسازی هلیکوپترها زدند که دلخراش بود ! ...
اینکه از 1400 فروند 700 تا بیشتر زنده نیستند و از این 700 تا دقیق یادم نیست 90 یا 80 درصدشون عملیاتی نیست ! ... (و البته یه کارهایی داره انجام میشه)

عمده مشکل هم در این بخش در[b] ساخت [/b]این قطعات خلاصه میشه :
[quote]به گفته اين مقام مسوول ، تعميرات قطعات دايناميك، تعميرات انواع ملخ،تعميرات هيدروليك تعميرات موتور، تعميرات الكتواويونيك و اينسترومنت و ... از جمله تعميراتي است كه 100 درصد توسط متخصصان ايراني در كارگاه هاي شركت پنها انجام مي شود.[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گفته ي برخي منابع ، برد سديد1 ، عددي بيش تر از 6 ك.م. هست و هدايت اون از نوع ليزري مي باشد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به هر حال به نظر میاد توپ در هدف گذاری طراحان از اهمیت بالایی برخورد نبوده در نمونه دریائی هم اصلا توپی دیده نمیشه.[/quote]

فكر نميكنم براي جنگ با شناور ها احتياج به توپ باشه موشك كار آمد تره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]به هر حال به نظر میاد توپ در هدف گذاری طراحان از اهمیت بالایی برخورد نبوده در نمونه دریائی هم اصلا توپی دیده نمیشه.[/quote]

فكر نميكنم براي جنگ با شناور ها احتياج به توپ باشه موشك كار آمد تره![/quote]

اگه شناورها کوچک باشند خیلی لازمه.اما استفاده از موشک برای زدن اهداف بزرگتر اولویت داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هيچ كدام از كشور هايي كه اطراف ما هستند با شناور هاي سبك به تعدا بالا با ما وارد جنگ نميشنود

مگر دزدان دريايي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هيچ كدام از كشور هايي كه اطراف ما هستند با شناور هاي سبك به تعدا بالا با ما وارد جنگ نميشنود

مگر دزدان دريايي[/quote]

خب یکی از وظایف نیروی دریایی هم حفاظت از کشتیها در آبهای بین المللی هست.میتونه تا وقتی که کشتیها از محدوده خلیج عدن رد میشن از اونها پشتیبانی بکنه.برای زدن قایقهای کوچک دزدان دریایی که نمیشه از موشک ضد کشتی استفاده کرد.

دوستان،میدونم اینجا جای این حرف نیست.اما یکی از تاپیکها که احتیاج زیادی به منتقل شدن به اسکرول رو داره،بهش توجه نمیشه.

[url=http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13427]مشارکت در تامین هزینه سایت[/url]

دوستان اگه یک نگاهی بهش بندازن بد نیست.شرمنده مطلبی غیر از موضوع تاپیک عرض کردم.اما خیلی مهم بود و توجه چندانی بهش نمیشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.