Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

اینم ویدئو .........

http://s3.picofile.com/file/7605726234/Toufan2_Helicopter_1391_10_13.rar.html
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arash666' timestamp='1357131138' post='291902']
[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif][quote name='shsshed' timestamp='1357124650' post='291870']
[quote name='HAJJ_ABBAS' timestamp='1357121342' post='291848']
این مدل دو موتوره است یا تک موتوره؟
[/quote]دو موتوره
[/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial, helvetica, sans-serif]فکر نکنم دو موتوره باشه چون اگه از دو موتور استفاده شده بود 4 تا ملخ ( یا پره همین حالا یادم رفت درستش چی بود icon_cheesygrin ) نصب میکردند اینطوری هم وزن برخواست بالا تر میرفت هم صدا کمتر میشد و هم برد بیشتر و مهمتر از اون ما دسترسی به این نوع موتور نداریم و فکر هم نکنم ساخته باشیم و گرنه خود این موتور خبر رونماییش از خود هلیکوپتر کم اهمیت تر نیست و اگه داشتیم در ارتقا هایی که در کبرا هامون دادیم از اون استفاده میکردیم به نظر من موتور همون موتوراستاندارد کبراهای خودمون هست .[/font][/size]
[/quote]بله اندازه قاب موتور همین را نشان می دهد که موتو طوفان همان موتور کبرا است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='shsshed' timestamp='1357130795' post='291897']
وجود فاصله یاب و [b]هدف گزار [/b]قطعی و لازم می باشد
اگر فاصله یاب نباشد تعیین زاویه توپ غیر ممکن و سامانه کنترل اتش بی فایده میشود
البته ما در سالهای پیش برای چیفتن فاصله یاب ساختیم چه برسد به طوفان
و نیز برای اف 4 نیز چند سال پیش TLS99 که یک نشان گزار بود را ساختیم
[/quote]

عموما مسافت یاب های لیزری روی همه ی سیستمها نصب هستند اما در کاتالوگ برخی سیستمها عنوان میشه فاصله یاب لیزری میتونه به عنوان یک آلترناتیو برای دوربین های رنگی CCD دیده بان استفاده بشه لذا بنظر میاد عمل مسافت یابی با این دوربین ها نیز قابل انجام باشه .

در مورد هدف گزار هم تا جایی که بنده اطلاع دارم Laser Designator ها برای هدایت تسلیحاتی چون موشک ها و بمب های هدایت لیزری (دارای سیکرهای لیزری) هست نه توپ و در صورت عدم استفاده ی هلیکوپتر از این نوع تسلیحات ، لزومی برای استفاده از این سیستم وجود نداره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از توضیحات برادر چکا

در مورد ارتقاها سیستم آتش کبرا واقعا کسی انتظار این حجم بروز رسانی و ارتقا رو نداشت

واقعا دست مریزاد داشت :rose: :rose: :rose:

فقط یک مورد :
برادر چکا بنظرتون قطر لنزهای دوربینش کم نیست به فرض اینکه باید روی هدفی به اندازه ی یه تانک در فاصله ی بالای 6 یا 7 کیلومتر در صورت استفاده از سلاح های جدید قفل کنه؟ ویرایش شده در توسط talash

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1357133996' post='291913']
[quote name='shsshed' timestamp='1357130795' post='291897']
وجود فاصله یاب و [b]هدف گزار [/b]قطعی و لازم می باشد
اگر فاصله یاب نباشد تعیین زاویه توپ غیر ممکن و سامانه کنترل اتش بی فایده میشود
البته ما در سالهای پیش برای چیفتن فاصله یاب ساختیم چه برسد به طوفان
و نیز برای اف 4 نیز چند سال پیش TLS99 که یک نشان گزار بود را ساختیم
[/quote]

عموما مسافت یاب های لیزری روی همه ی سیستمها نصب هستند اما در کاتالوگ برخی سیستمها عنوان میشه فاصله یاب لیزری میتونه به عنوان یک آلترناتیو برای دوربین های رنگی CCD دیده بان استفاده بشه لذا بنظر میاد عمل مسافت یابی با این دوربین ها نیز قابل انجام باشه .

در مورد هدف گزار هم تا جایی که بنده اطلاع دارم Laser Designator ها برای هدایت تسلیحاتی چون موشک ها و بمب های هدایت لیزری (دارای سیکرهای لیزری) هست نه توپ و در صورت عدم استفاده ی هلیکوپتر از این نوع تسلیحات ، لزومی برای استفاده از این سیستم وجود نداره .
[/quote]بله هدف گذار لیزری برای توپ کاربرد ندارد
امیدوارم برای این کبرا یک راکت لیزری مثل هایدراهای جدید درست شود
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی توی گزارش شبکه 4 در مورد ریخته گری های دقیق و آلیاژ های پیچیده آلومینیومی و اتصال های دقیق مورد استفاده در این بالگرد گفت از نظر شما منظورش بدنه بوده یا شاید موتور و ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]راستی گوشه چپ و راست نوک توفان یک بر امدگی و یک عدسی وجود دارد که من در تیزتک و سوپر کبرا دیدم
و تو تمام عکسهایی که از sea/international cobra گشتم چنین برامدگی نبود
چه سخت افزاری است؟[/b]

[b]در جلوی افسر جلویی چیزی از گان سایت مکانیکی 40 ساله دیده نمی شود[/b]
[b][img]http://upload.tehran98.com/img1/v6do87jguntstcejqv3i_thumb.jpg[/img][/b]

[b]اینو مطمئن هستم که در کبرا های قدیمی به علت وجود گان سایت مکانیکی/اپتیکی , توپ کبرا نمی توانست خیلی با افق به سمت پایین زاویه بگیرد[/b]
[b]چون در این صورت کابین دید گان سایت را می گرفت و ایضا خود سیستم مکانیکی گان سایت چنیین فضای گردشی رو نداشت[/b]


[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/balgard_tofan2.jpg[/img][/b] ویرایش شده در توسط shsshed
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آنتن های سیستم های جدید ارتباطی و شاید هم تیکن ملی !!!

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/balgard_tofan2.jpg[/IMG]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ...

تو این عکس های با کیفیت ، اون آنتن کوچک و نازک روی دم هواپیما کاملا مشخص هست .... برای چیه !؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#222222][font=Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4][background=rgb(255, 255, 255)][quote name='100' timestamp='1357142332' post='291951']
سلام ...

تو این عکس های با کیفیت ، اون آنتن کوچک و نازک روی دم هواپیما کاملا مشخص هست .... برای چیه !؟
[/quote][/background][/size][/font][/color]
[b]و ایضا یک انتن نازک بر نوک توفان لجنی است ولی روی توفان 2 استتار کویری وجود ندارد[/b]
[b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/balgard_tofan2.jpg[/img][/b] ویرایش شده در توسط shsshed
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1357142332' post='291951']
سلام ...

تو این عکس های با کیفیت ، اون آنتن کوچک و نازک روی دم هواپیما کاملا مشخص هست .... برای چیه !؟
[/quote]

فکر کنم مال زمان سقوط باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='shsshed' timestamp='1357141344' post='291946']
[b]تو این عکس معلوم است که افسر جلویی سرش به سمت پایین و هم جهت با توپ است icon_eek[/b][b] [/b]
[b]و در جلوی افسر جلویی چیزی از گان سایت مکانیکی 40 ساله دیده نمی شود [/b]
[b]در عکسها هم چیزی از اهرمی جایگزین گان سایت مکانیکی در کابین جلو نبود و ایضا اهرم جایگزین نمی تواند جای گان سایت را بگیرد[/b]
[b]پس اگر گان سایت نباشد , افسر کابین جلو جز با سرش دیگه با چی میتونه توپ رو کنترل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟[/b]

[b]اینو مطمئن هستم که در کبرا های قدیمی به علت وجود گان سایت مکانیکی/اپتیکی , توپ کبرا نمی توانست خیلی با افق به سمت پایین زاویه بگیرد[/b]
[b]چون در این صورت کابین دید گان سایت را می گرفت و ایضا خود سیستم مکانیکی گان سایت چنیین فضای گردشی رو نداشت[/b]

[/quote]

دوست عزیز برای اینکار یک جوی استیک مخصوص در کابین جلو تعبیه شده است :

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/27926718377450964346.jpg[/IMG][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='talash' timestamp='1357142590' post='291954']
[quote name='shsshed' timestamp='1357141344' post='291946']
[b]تو این عکس معلوم است که افسر جلویی سرش به سمت پایین و هم جهت با توپ است icon_eek[/b][b] [/b]
[b]و در جلوی افسر جلویی چیزی از گان سایت مکانیکی 40 ساله دیده نمی شود [/b]
[b]در عکسها هم چیزی از اهرمی جایگزین گان سایت مکانیکی در کابین جلو نبود و ایضا اهرم جایگزین نمی تواند جای گان سایت را بگیرد[/b]
[b]پس اگر گان سایت نباشد , افسر کابین جلو جز با سرش دیگه با چی میتونه توپ رو کنترل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟[/b]

[b]اینو مطمئن هستم که در کبرا های قدیمی به علت وجود گان سایت مکانیکی/اپتیکی , توپ کبرا نمی توانست خیلی با افق به سمت پایین زاویه بگیرد[/b]
[b]چون در این صورت کابین دید گان سایت را می گرفت و ایضا خود سیستم مکانیکی گان سایت چنیین فضای گردشی رو نداشت[/b]

[/quote]

دوست عزیز برای اینکار یک جوی استیک مخصوص در کابین جلو تعبیه شده است :

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/27926718377450964346.jpg[/img][/center]
[/quote]
برای یک لحظه وجود اهرمی رو که 2 صفحه پیش خودم به اون متذکر شده بودم یادم رفت
امان از جو زدگی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1357142332' post='291951']
سلام ...

تو این عکس های با کیفیت ، اون آنتن کوچک و نازک روی دم هواپیما کاملا مشخص هست .... برای چیه !؟
[/quote]

بالگردها زمان فرود با یه زاویه منفی فرود میآیند یعنی دقیقا اگه دیده باشید در زمان فرود دم بالگرد پایین تر از سایر قسمت هاست برای اینکه در زمان فرود اگر احیانا دم بالگرد به زمین خورد ملخ با زمین درگیر نشه این میله رو در عقب اکثر بالگردها تعبیه کرده اند!

البته یه دلیل دیگر هم این هست که زمانی دم به زمین میخورد این میله با حالت ارتجاعی خود اصل ضربه رو دفع کند و نگذارد به دم بالگرد آسیبی برسه!

به تصویر زیر نگاه کنید بهتر متوجه میشوید :

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/109503_orig.jpg[/img][/center] ویرایش شده در توسط talash
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.