Ramtin

تاپیک جامع بررسی ناوگان بالگردی ایران ( و بالگردهای بومی )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

پرسش مهم این است که برای کشوری با وضعیت اقتصادی تحت تحریم این محصول چه مزیت استراتژیکی بر جت رنجر دارد؟

 

جالب است در تمامی بجثها توجه کاربران به زور هم که شده به مبانی استراتژیک سوق داده می شود ولی اینجا یکسری داده های عددی یک محصول کپی/مونتاژی مبنای قضاوت شده است. الان کپی یا مونتاژ این هلیکوپتر جزء کدامیک از اولویتهای استراتژیک صنعت هوافضای ما است؟ 

 برتری  این هواپیما در بالا کاملا  مشخصه .

 

اولا تحریم ها به طور نسبی در حال فروپاشیه و اصلا منتاژ این هلی کوپتر  پیامی به تمام شرکت های خارجیه که ایتالیا تا این حد در حال معامله با ایرانه.

 

بنابر حرف شما باشه حتی ساخت صاعقه 2 هم بی دلیله چون برطری نسبت به اف 14 نداره..اما اینجا این هلی کوپتر برتری های بسیاری بر بل داره.

 

اقتصاد مقاومتی  فقط شعارشو تو مملکت میگن...اقتصاد مقاومتی یعنی ریاضت اقتصادی ..بنظرم این خرید ربطی به اقتصاد مقاومتی نداره چون اون نوع ریاضت برای زمان تحریم فلج کننده بود نه الان

 

در جواب سوالتونم باید بگم  اولویت صنعت هوافضا پیشرفته شدن هست و این در راستای همونه

ویرایش شده در توسط MA5
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جواب همه سوالات

 

 

Iran experienced helicopter Pilots get training EC155 Helicopter at Heli Holland company

https://www.youtube.com/watch?v=WO4pzLuL8Ug
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز اگر این بالگرد کپی باشه که از ما شکایت می کنند. صادرات پیش کش!

اگر هم مونتاژ باشه حتما باید برای صادرات با سازنده ی اصلی هماهنگ باشه و اجازه ی اون رو می خواهد.

 

به نظرم یهو هم نبوده و زیر ساخت ها فراهم بوده ...پس شما قاچاق را محتمل میدونید یا به قول یکی از دوستان تصادفی هست که گرفتن شاسیشو چکش کاری کردن ...نظرتون محترم اما به نظر من یا مهندسی معکوس هست و یا مونتاژه...اولین سفر اروپایی جناب رییس جمهور هم به ایتالیا بوده که نشان دهنده روابط در سطح مطلوب بوده ...درضمن کسی نمیاد جنس قاچاق یا صافکاری شده را طرح ملی اعلام کند ...موتور سمند طرح ملی اعلام کردند چون در داخل مونتاژ میشد که وقتی پژو عقب نشست فهمیدیم مونتاژه ..این هم شاید همون مدلیه ... در هرصورت چه مونتاژ چه تولید داخلی نیازهای کشور را مرتفع کنه چیزمطلوبی هست ..

دوستان عزیز!من نه طرفدار دولت هستم نه مخالف دولت!

1)طبق قوانین بین الملل و برجام هر گونه قرارداد(فروش،تولید تحت لیسانس،مونتاژ و غیره) وسایل(بالگرد،تانک وغیره) که با کاربر دوگانه(نظامی و غیر نظامی)ممنوع می باشد!(یعنی اکیدا ممنوع و موجب نقض برجام شده! دوباره می گم موجب نقض برجام می شود!)،دلیل از این بالاتر!!!!! شما مثل اینکه برجام و قوانیین شوارای امنیت رو نخوندین!!!!!هر گونه همکاری علمی و پژوهشی و تحقیقاتی و فروش و ساخت تحت لیسانس و غیره......وسایل(بالگرد،تانک وغیره) که با کاربر دوگانه(نظامی و غیر نظامی)ممنوع می باشد!خدای من دلیل از این بالاتر!!!

2)کدام زیر ساخت دادش!صنایع هوافضا و زیر ساخت در ایران!!!مگر بالگرد رو چکش کاری می کنند!!موتور سمند دیگه چیه؟(شما صنعت هوافضا رو با صنعت ورشکسته خودرو سازی داخلی مقایسه می کنید،چند کشور در جهان دارای صنعت هوا و فضا است؟کمتراز تعداد انگشتان یک دست هستند!اما ماشاالله هر روز ما طبق گفته مسئولین(به دورغ) از روی هر خودرو خارجی یک کپی می زنیم  rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor )!

دوستان عزیز من مثل شما طرف دار هیچ حزبی نیستم!واقعیت رو می بینم!در بهترین دانشگاه ایران هم اکنون دروس ده های قبل کشور های غربی تدریس می شود!بعضی فکر کرده اند صنایع نوین،کار دستی!

دوباره می گم این بالگرد چه ساخت اون و چه طراحی آن درای ابهامات فراورانی و متناقضی است!!!!!!!!

در مورد همون خبر قاچاق هم توضیح دادم!عنوان خبر رو توی اینترنت تحقیق کنید!(نمی دونم درست باشه یا نه!)!!! raised_eyebrow raised_eyebrow

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کافیست به صفحه اینستاگرام خلبان با سابقه ارتش مراجه کنید .ایشون ساخت و تولید انبوه اون را تایید کردند.

 

https://www.instagram.com/p/BRVR-ikAjEi/?taken-by=vtol.helicopter_flight

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام.

طرف پر لیوان رو فراموش نکنید.

دوستان به این توجه داشته باشید که با فرض  اصلا مونتاژ بالگرد AW109این وسط   ما تونستیم با  یک کشور اروپایی مثل ایتالیا روابط ایجاد کنیم در حد فروش بالگرد و این خودش میتونه مقدمه خیلی چیزا باشه برای روابط ایران و ایتالیا و اروپا

 

این بالگرد نسخه نظامی هم داره و  چه بسا به زودی ایران از نسخه نظامیشم رونمایی کنه و بدون شک از بالگرد های قدیمی خیلی بهتره درثانی میتونیم با استفاده از تجربیات حاصل از این بالگرد در صنعت هوایی جهشی باز ایجاد کنیم

 

 

رطرز تفکری مشخص، حالا با حقوق یا بدون حقوق.

 

اما جهش ایجاد شده رو کجای دلم بگذارم، این پیکان، که هنوز در قالب پیکان بار تولید میشه رو کجای دلمون بگذاریم، بدون شک این جهش ها، زیر نظر کسانی هست که صنعت خودرو زیر نظرشونه، و احتمالا ما الان آخر تکنولوژی هستیم، این بنده خدا جمشید آرینم که دیگه از یه مدته خبری نیست، بلایی سرش نیاورده باشند.

 

چیزی که مشخصه واضحه و قطعی هست!!! تجربه پژو پیکان و غیره در هلیکوپتر!!!

 

کشور ما هنوزم که هنوزه حالیش نشده، با یکسری حقوق بگیر که وظیفه کنترل فضای مجازی دارند، و تعداد پستشون یهویی در یک جهت خاص!! حالا هر جهتی بالا میره، یک صحبت و یک خبر رو که کاملا .... هست در 10 جا و حتی تاپیک بی ربط کپی میکنند، یا کور پر تعصب کار ندارم، با هر جهتی

 

بالگرد، همونطوری که مشخصه گلوگاهش موتور هست، همونطوری که این مسئله رو در جت، و خودرو داریم. ما اگر موتور رو میساختیم (صفر تا صد طراحیش!! و یه طراحی اصیل مختص جغرافیای کشورمون و منطقه) بهتر بود تا یه تیکه وارداتی رو بیاریم و کلاسم باهاش بگذاریم.

 

نفس اومدن بالگرد خبر خوشحال کننده ای هست!!! ولی فقط اگه آدم رو یاد پراید و مسائل دیگه نندازن.....

ویرایش شده در توسط pyaghoubi
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساخت این نوع بالگرد در ایران دارای ابهامات فراوانی و گاه متناقض است!متاسفانه به نزدیک شده به انتخابات نمی توان بحث دقیقی از روند توسعه صنعت نظامی بخصوص صنعت پیشرفته هوا و فضا کرد!!اما می توان این نظر رو داشت که تنها بحث توسعه و تحقیق در صنایع نظامی وابسته به سپاه پاسداران همچنان در طول این سال ها گذشته(با توجه به کاهش بودجه) با روند کاهشی(خیلی کاهشی) اما مداوم در حال حرکت می باشد!اما در وزارت دفاع  که متاسفانه با وجود ساختار وابسته به نگرش دولت ها می باشد!روند رکود در پروژه ها  در سال های اخیر مشاهده می شود!(همچنین ارتش که خود در زمینه ادوات نظامی وابستگی به وزرات دارد،نیز همین روند مشاهد می شود)!!

اما طبق روند سال های گذشته در همه دولت ها هم با نزدیک شده به ایام انتخابات!این سنت پوپلیستی دوباره احیا شده!تا دولت ها با وجود کم کاری و عدم توفیق در وعدهای خود هرچند هم ناچیز فرافکنی کنند!!!!!اما پیشنهاد من به برنامه ریزان کل کشور این است که:

1)ابتدا با تجمیع تمامی بودجه وامکانات در ستادی به عنوان ستاد خود کفایی(ایجاد ستاد خود کفایی) زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!وزارت دفاع را حذف و با ایجاد معاونت هماهنگی در دولت که کارکرد آن هماهنگی در چگونگی ارتباط و نیاز های بین الملل می باشد،ایجاد نماید!

2)محول کردن پروژه های بنیادی و بلند مدت به ستادی خود کفایی(ایجاد ستاد خود کفایی در سپاه) در سپاه و عدم موازی کاری و عدم ایجاد پروژه با اولویت ستادخودکفایی زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!

3)ایجاد تعقییر در مدیریت صنایع وابسته به ارتش و تشکیل مدیریت پویا و نویین و کاهش تدریجی ان و ادغام در ستادخودکفایی زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی!

 

!!!!!!!!در صورت عدم ایجاد یک ستاد خودکفایی مستحکم زیر نظر ستاد مشترک کل نیروهای نظامی و حذف وزارت دفاع!نتنها در این دولت و دولت های گذشته!بلکه حتی در دولت های آینده بودجه ها،هدف ها،استراتژی صنایع نظامی و غیره... همچنان ناکارامد!بدون پشتیوانه علمی و حزبی نگری و پوپلیستی و بدون برآیند صحیح می باشد!!!!!!!!!!!!!

این پست اگر هزاران جا کپی بشه کمه، متاسفانه برخی هم اینجا رو با ستاد انتخاباتی اشتباه گرفتن!!! حقیقت محض، حقیقت محض....

اصولا بخش نظامی و امنیت و دفاعی یک کشور نباید وابسته به سیاست مدارانی باشه، که خوش باورانه این هست که منافع حزبی و گروهی هرچیزی رو فدای چیزی دیگری میکنند، اگر فکری دیگری نکنیم در موردشون.

 

فکر کنم کم کم انتخاباتم مثل نظرسنجی برنامه 90 بشه!!

رنگی، کور و با تعصب!!! بدون در نظر گرفتن حقایق!

و حالا جهت تمایلی به هر نگی و هر طرفی مقداری پروپاگاندا و حاشیه سازی هم لازمه!!!

 

بخصوص تعمیر بالگرد سانحه داده جا بالگرد ملی جا بزنی...

خیلی مهمه که این کشور، از حرف خلاص بشه، بجای تاییدات و خود بزرگ بینی باد هوا!! این بودجه ها که ماه هاست جهت طرح های پژوهشی گیر کرده، آزاد بشه و حقیقت علمی کشور بتونه بحرکت در بیاد، البته آخر سال شد!!

میره تا بعد عید!! بعدم که انتخاباته، بعدم که تحلیفه!! ای بابا چشم بهم بگذاری چهارسال گذشته و همین چرخه....

 

حقیقتا و حقیقتا نیاز به ثبات داریم در عرصه دفاعی کشور، مطابق حرف ایشون یک ثبات فقط در جهت منافع کشور و حرکتهای واقعی...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رطرز تفکری مشخص، حالا با حقوق یا بدون حقوق.

 

اما جهش ایجاد شده رو کجای دلم بگذارم، این پیکان، که هنوز در قالب پیکان بار تولید میشه رو کجای دلمون بگذاریم، بدون شک این جهش ها، زیر نظر کسانی هست که صنعت خودرو زیر نظرشونه، و احتمالا ما الان آخر تکنولوژی هستیم، این بنده خدا جمشید آرینم که دیگه از یه مدته خبری نیست، بلایی سرش نیاورده باشند.

 

چیزی که مشخصه واضحه و قطعی هست!!! تجربه پژو پیکان و غیره در هلیکوپتر!!!

 

کشور ما هنوزم که هنوزه حالیش نشده، با یکسری حقوق بگیر که وظیفه کنترل فضای مجازی دارند، و تعداد پستشون یهویی در یک جهت خاص!! حالا هر جهتی بالا میره، یک صحبت و یک خبر رو که کاملا .... هست در 10 جا و حتی تاپیک بی ربط کپی میکنند، یا کور پر تعصب کار ندارم، با هر جهتی

 

بالگرد، همونطوری که مشخصه گلوگاهش موتور هست، همونطوری که این مسئله رو در جت، و خودرو داریم. ما اگر موتور رو میساختیم (صفر تا صد طراحیش!! و یه طراحی اصیل مختص جغرافیای کشورمون و منطقه) بهتر بود تا یه تیکه وارداتی رو بیاریم و کلاسم باهاش بگذاریم.

 

نفس اومدن بالگرد خبر خوشحال کننده ای هست!!! ولی فقط اگه آدم رو یاد پراید و مسائل دیگه نندازن.....

من نمیدونم کی مردم ما از علامه بودن خودشون دست بر میدارند و یادبگیرند  تا چیزی میشه به بقیه تهمت نزنند.

 

شما فکر کن بنده حقوق بگیرم برای همین حرف ها..مشکلی است؟

 

از مقایسه پیکان بار با هلی کوپتر کاملا تابلوه شما علمی در صنعت نظامی نداری و صرفا برای گذراندن وقت میایید و یک حرفی میزنید.

این بالگرد از تمام بالگرد های ما پیشرفته تره..توی دهات ما با اومدن یک چیز پیشرفته تر در سطح اون موقعمون جهش ایجاد میشه. جناب صنعت موشکی ما الان کاملا خودکفاست.اما یادتون رفته شهاب 3  از اسکاد گرفته شده؟؟یادتون رفته شهاب 1 همون اسکاد هست؟؟از اسکاد وارداتی رسیدیم به سیمرغ و سجیل و عماد که بومی هستند

 

درضمن ما داریم بحث فنی در مورد بالگرد صبا میکنیم..چه ربطی به پیکان و صنعت خودرو داره؟؟بنابر حرف شما ایران هنوز تو پراید مونده پس چطور قاهر میخاد 4 ماه دیگه پرواز کنه؟؟؟چطور ارکیو اومد پایین؟؟چطور ارکیو کپی شد؟؟چطور باور 373 میسازیم؟؟چطور ناوشکن میسازیم؟؟چطور طوفان 2 میسازیم؟؟چطور  میاییم این همه خودرو نظامی میسازیم که 4 تا پراید بهش ببندی هم نمیتونه تکونش بده؟؟

 

برادر علم یک مسئله رو نداری صحبت نکن راجبش شاعر میگه:

 

مگوی ای برادر بهر مجلسی

حدیثی که باور ندارد کسی

چو دریا گهردار و خاموش باش

صدف وار سر تا قدم گوش باش

_____________________________________________________________________________________________________

 

پی نوشت: روسیه فاقد صنعت خودروسازی  سطح بالا است اما همین روسیه از اصلی  ترین صادر کنندهای تسلیحات نظامی می باشد و در این صنعت از پیشگامان است.

ویرایش شده در توسط MA5
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان عزیز!من نه طرفدار دولت هستم نه مخالف دولت!

1)طبق قوانین بین الملل و برجام هر گونه قرارداد(فروش،تولید تحت لیسانس،مونتاژ و غیره) وسایل(بالگرد،تانک وغیره) که با کاربر دوگانه(نظامی و غیر نظامی)ممنوع می باشد!(یعنی اکیدا ممنوع و موجب نقض برجام شده! دوباره می گم موجب نقض برجام می شود!)،دلیل از این بالاتر!!!!! شما مثل اینکه برجام و قوانیین شوارای امنیت رو نخوندین!!!!!هر گونه همکاری علمی و پژوهشی و تحقیقاتی و فروش و ساخت تحت لیسانس و غیره......وسایل(بالگرد،تانک وغیره) که با کاربر دوگانه(نظامی و غیر نظامی)ممنوع می باشد!خدای من دلیل از این بالاتر!!!

در این مورد سه چیز محتمله 1- چند نمونه قاچاقی خریداری شده 2- مونتاژ هست یاخریداری رسمی شده   3-تولید داخل هست ...مورد یک که شما تاکید دارید من میگم عقل سلیم نمیاد چند نمونه قاچاق شده را طرح ملی اعلام کند و اینکه گفتم صافکاری شده ادعای دوستمون در قسمت خبرهای دفاعی بود که شما هم ی پاسخی برایشون نوشتید منم معتقدم چکش کاری و صافکاری برای پیکان هست ...اگه زیرساخت نیست پس طرح های ادامه دار شاهد را چگونه توجیه می کنید یا سپاه زیرساخت داره امکانات داره ولی در اختیار بقیه ارگان ها نمیذاره که اگه اینه باید بشینیم بزنیم سرمون...سمند را مثال زدم چون موتور سمند موتور ملی اعلام شد الان هم این هلیکوپتر ملی اعلام شده پس نتیجه گرفتم شاید مونتاژ شده ولی شما می فرمایید طبق برجام مونتاژ امکان پذیر نیست و اگر شرکت اصلی این اجازه را نداده پس چرا الان شکایت نمیکند که چرا ایران طرح ما را دزدیده(البته قوانین این قسمت آشنایی ندارم چ زمان میشه شکایت کرد) ..پس می ماند مورد سوم که ایران براساس توانمندی خودش این هلیکوپتر را توسعه داده ...اما در حد یک نمونه خواهد ماند به تولید انبوه میرسه یا نه ک دیگه بحث جدایی هست...

ویرایش شده در توسط ayaran

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز اگه شما نه موافق دولتی نه مخالف بنده مخالف دولتم اگه رونمایی طرح در این بازه عوام فریبی به شمار میارید صددرصد با شما موافقم ولی این برای همه دولتها بوده که من کاری با این قضیه ندارم ...در این مورد سه چیز محتمله 1- چند نمونه قاچاقی خریداری شده 2- مونتاژ هست یاخریداری رسمی شده   3-تولید داخل هست ...مورد یک که شما تاکید دارید من میگم عقل سلیم نمیاد چند نمونه قاچاق شده را طرح ملی اعلام کند و اینکه گفتم صافکاری شده ادعای دوستمون در قسمت خبرهای دفاعی بود که شما هم ی پاسخی برایشون نوشتید منم معتقدم چکش کاری و صافکاری برای پیکان هست ...اگه زیرساخت نیست پس طرح های ادامه دار شاهد را چگونه توجیه می کنید یا سپاه زیرساخت داره امکانات داره ولی در اختیار بقیه ارگان ها نمیذاره که اگه اینه باید بشینیم بزنیم سرمون...سمند را مثال زدم چون موتور سمند موتور ملی اعلام شد الان هم این هلیکوپتر ملی اعلام شده پس نتیجه گرفتم شاید مونتاژ شده ولی شما می فرمایید طبق برجام مونتاژ امکان پذیر نیست و اگر شرکت اصلی این اجازه را نداده پس چرا الان شکایت نمیکند که چرا ایران طرح ما را دزدیده(البته قوانین این قسمت آشنایی ندارم چ زمان میشه شکایت کرد) ..پس می ماند مورد سوم که ایران براساس توانمندی خودش این هلیکوپتر را توسعه داده ...اما در حد یک نمونه خواهد ماند به تولید انبوه میرسه یا نه ک دیگه بحث جدایی هست...

دوست عزیز!

 1)توضیحات من در مورد خرید کاملا واقعی و قابل اثبات می باشد،و نیاز به توضیح فراوان ندارد! فقط متن مصوبات شورای امنیت سازمان ملل و مفاد برجام را در مورد وسایل قابل کاربرد(دوکاربرد) در صنایع نظامی رو مطالعه کنید

2)تولید تحت لیسانس هم دقیقا شامل مورد بالا می شود

3)هیچ کشوری تا حالا برای قاچاق (به طور غیر قانونی) علمی و محصول نهایی یک فناوری به کشور دیگر در جامعه بین الملل ،شکایت نکرده است!(مثلا همین سیستم عاملی که شما استفاده می کنید:به طور قاچاقی و غیر قانونی کرک شده،آیا از شما شکایتی شده؟ در حالی که شما خریدار اصلی و پذیرنده حفظ شرایط چگونگی قرارداداثر نیستید!کار شما غیر اخلاقی است نه بر خلاف قانون خرید و فروش بین الملل(شما خریدار واقعی نیستید)!

بر فرض اینکه این بالگرد،همان بالگرد خارجی باشد!دوباره می گویم!فرض کنیم!آیا ایران به طور رسمی و مطابق قانون بین الملل خریداری کرد؟جواب خیر و خیر!ایران می تواند بگوید که تولید داخلی می باشد(حالا پیدا کنید پرتقال فروش را،آیا  دادگاه بین الملل جایگاهی برای تشخیص میزان قدرت صنعتی ایران است؟جواب خیر!

و صدها دلیل دیگر!)

4)دوباره می گم!زمینه های صنعت هوا فضا در ایران بسیار ضعیف و شکننده است!نمی توان این ادعا را داشت با این پیش زمینه صنعتی در هوا فضا به این دست آورد رسید!

5)در مورد سپاه هم همین حرف ها را می توان گفت!اما تنها فرق سپاه با وزارت دفاع در ثبات کاری و پژوهشی وعلمی و مدیریتی است!هر چند طرح تولید بالگرد در سپاه همچنان ضعیف و موازی کاری می باشد!

 !!!!

!!!!!!!نظر من در مورد قاچاق این نیست که ساختار کلی بالگرد رو آورده اند!قسمت های که توانایی ساخت داخلی آن در حال حاضر با وجود این سطح ضعیف صنعتی و علمی و مدیریتی نمی شود تولید کرد!!!!!!

تولید ملی زمانی مورد توجه است که مدیریت،چگونگی،هدف،زمینه علمی،صنعتی و غیره ... از ذهن  و نبوغ ایرانی باشد نه سرهم کرده چند قطعه داخلی و خارجی(هر چند در این دوران غریب این هم را باید غنیمت شمرد :laughing:  :laughing: ) و نشان دادن آن به عنوان یک جهش دورغین و بی بنیاد!!!!!!!!!

                                                              

ویرایش شده در توسط ma1365
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Iran IRIB4 interview Gen Ahmad Abadi : Saba-248 helicopter, developments گفتکوی۲۰امیرسرتیپ احمدآبادی
 

https://www.youtube.com/watch?v=4z3U-9UHdXA



 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.