MR9

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (2)

Recommended Posts

بر اساس ماده های 36 و 37 برجام، چنانچه ایران یا گروه 5+1 معتقد باشد که طرف مقابل تعهدات خود را رعایت ننموده است، می‌توانند موضوع را به‌منظور حل‌وفصل به «کمیسیون مشترک» ارجاع نمایند. کمیسیون مشترک 15 روز زمان خواهد داشت تا موضوع را فیصله دهد، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود.  متعاقب بررسی کمیسیون مشترک، چنانچه هر عضو معتقد باشد که موضوع فیصله نیافته است، می‌تواند موضوع را به وزیران امور خارجه ارجاع دهد. وزیران 15 روز خواهند داشت تا موضوع را فیصله دهند، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود.

پس از بررسی کمیسیون مشترک – همزمان با (یا به‌جای) بررسی در سطح وزیران – خواه عضو شاکی یا عضوی که اجرای تکالیفش موضوع بوده است می‌تواند درخواست نماید که موضوع توسط یک هیئت مشورتی که متشکل از سه عضو خواهد بود (یکی از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در اختلاف و طرف سوم مستقل) بررسی شود. هیئت مشورتی می‌بایست نظریه غیر الزام‌آوری را در خصوص موضوع پایمادهی ظرف 15 روز ارائه نماید.

چنانچه موضوع کماکان به نحو مورد رضایت طرف شاکی فیصله نیافته باشد، و چنانچه طرف شاکی معتقد باشد که موضوع، مصداق «عدم پایمادهی اساسی» می‌باشد، آنگاه آن‌طرف می‌تواند موضوع فیصله نیافته را به‌عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش وفق برجام قلمداد کرده و/یا بهشورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ نماید.

نکته مهم انست قاضی نهایی حل‌وفصل اختلاف احتمالی شورای امنیت سازمان ملل است که طرف مقابل جمهوری اسلامی، در آن با حق وتو عضویت دارد. این امر بدین معناست که درنهایت هیچ‌یک از موارد اختلافی به سود جمهوری اسلامی حل نخواهد شد و قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع خود اختلافات احتمالی را تفسیر و حکم صادر خواهند کرد به عبارت بهتر قاضی و شاکی در این فرایند یک‌طرف ماجرا است و طبعاً در چنین شرایطی احقاق حق ایران ممکن نیست.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسئله اصلی نه در برجام بلکه در نقشه راه هسته ای (توافق بین آمانو و صالحی) قرار داره که ظاهرا محرمانه هم هست! مشخص نیست آیا جزئیاتش به اطلاع مجلس میرسه یا خیر! اما به به هر حال حرکت هوشمندانه ای هست!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بر اساس ماده های 36 و 37 برجام، چنانچه ایران یا گروه 5+1 معتقد باشد که طرف مقابل تعهدات خود را رعایت ننموده است، می‌توانند موضوع را به‌منظور حل‌وفصل به «کمیسیون مشترک» ارجاع نمایند. کمیسیون مشترک 15 روز زمان خواهد داشت تا موضوع را فیصله دهد، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود.  متعاقب بررسی کمیسیون مشترک، چنانچه هر عضو معتقد باشد که موضوع فیصله نیافته است، می‌تواند موضوع را به وزیران امور خارجه ارجاع دهد. وزیران 15 روز خواهند داشت تا موضوع را فیصله دهند، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود.

پس از بررسی کمیسیون مشترک – همزمان با (یا به‌جای) بررسی در سطح وزیران – خواه عضو شاکی یا عضوی که اجرای تکالیفش موضوع بوده است می‌تواند درخواست نماید که موضوع توسط یک هیئت مشورتی که متشکل از سه عضو خواهد بود (یکی از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در اختلاف و طرف سوم مستقل) بررسی شود. هیئت مشورتی می‌بایست نظریه غیر الزام‌آوری را در خصوص موضوع پایمادهی ظرف 15 روز ارائه نماید.

چنانچه موضوع کماکان به نحو مورد رضایت طرف شاکی فیصله نیافته باشد، و چنانچه طرف شاکی معتقد باشد که موضوع، مصداق «عدم پایمادهی اساسی» می‌باشد، آنگاه آن‌طرف می‌تواند موضوع فیصله نیافته را به‌عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش وفق برجام قلمداد کرده و/یا بهشورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ نماید.

نکته مهم انست قاضی نهایی حل‌وفصل اختلاف احتمالی شورای امنیت سازمان ملل است که طرف مقابل جمهوری اسلامی، در آن با حق وتو عضویت دارد. این امر بدین معناست که درنهایت هیچ‌یک از موارد اختلافی به سود جمهوری اسلامی حل نخواهد شد و قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع خود اختلافات احتمالی را تفسیر و حکم صادر خواهند کرد به عبارت بهتر قاضی و شاکی در این فرایند یک‌طرف ماجرا است و طبعاً در چنین شرایطی احقاق حق ایران ممکن نیست.

 

 

24 روز + 15 روز + 15 روز می شود کلی زمان 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله

 

برادر آرمین حیدری

 

با عرض معذرت و با کمی استفاده بی غرض از مزاح

 

24+15+15 روز میشود 54 روز

60 روز هم من با آقائی خودم تخفیف میدم !

54+60 روز روی هم رفته میشود 114 روز . 6 روز هم با خواباندن سایت میلیتاری قرض میگیریم میشه 120 روز .

 

حالا شما بفرمائید چگونه میخواهید تو این تقریبا 4 ماه شق القمر بفرمائید ؟ حالا شق الشمس که جای خود دارد . مثل اینکه نیمه پر لیوان شما را به اشتباه " لیوان کاملا پر است ، تازه اضافه اش هم بیرون ریخته " می اندازد ؟

 

دادا زیاد سخت نگیر ، من فقط بلدم اینجوری حرفامو بزنم !!!

 

تشکرات

ویرایش شده در توسط parvaaz
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله

 

برادر آرمین حیدری

 

با عرض معذرت و با کمی استفاده بی غرض از مزاح

 

24+15+15 روز میشود 54 روز

60 روز هم من با آقائی خودم تخفیف میدم !

54+60 روز روی هم رفته میشود 114 روز . 6 روز هم با خواباندن سایت میلیتاری قرض میگیریم میشه 120 روز .

 

حالا شما بفرمائید چگونه میخواهید تو این تقریبا 4 ماه شق القمر بفرمائید ؟ حالا شق الشمس که جای خود دارد . مثل اینکه نیمه پر لیوان شما را به اشتباه " لیوان کاملا پر است ، تازه اضافه اش هم بیرون ریخته " می اندازد ؟

 

دادا زیاد سخت نگیر ، من فقط بلدم اینجوری حرفامو بزنم !!!

 

تشکرات

 

 

برنامه گروه هسته ای را نمی دانم ولی مبنا را بر بازدید از یک مرکز نظامی می گذارم 

در این صورت می شود خیلی از نکات کلیدی را آنجا عوض کرد یا پنهان کرد

چون فرض بر این است آنها علاوه بر بازرسی جاسوسی هم می کنند و وسایل جاسوسی هم از نوعی است که ما خبر نداریم

 

اما اینکه این کار ما چه میزان کارایی دارد باید ابتدا دارایی های ارزشمند خود را بدانیم چیست

اول از همه نیروی متخصص ما است 

دوم فایل های کامپیوتری و حافظه ها و نقشه ها  

سوم دستگاه و سلاح های تولیدی 

چهارم سیستم صنایع تولیدی مثل ماشین های ساخت 

پنجم محل و سیستم های امنیتی محل 

 

-------------

البته راهکارهای دیگری هست و اینکه آنها نمی توانند زیاد دلخواه رفتار کنند چون توافق بهم می خورد 

از سوی دیگر فشار فرماندهان نظامی هم آنها را در مورد انتخاب هایشان محدود می کند 

به قول دوستی در قبل از جلسه و جای دیگر تصمیم ها گرفته می شود و جلسات تصمیم گیری بیشتر شنیدن نظرات و بیان دیدگاه ها است تا تصمیم گیری ها

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تکلیف اون راکتورهایی که در گذشته از المان غربی و فرانسه خریدیم چی میشه؟!

شاید منظور اینه که تو این هشت سال ازمایش موشکهایی که داریم مشکلی نداره ولی تولیدشون نکنیم اینجوری به مشکل نمیخوریم؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

در کل فکر اینکه بتوانیم سر 5+1 و آزانس و شورای امنیت  گول بمالیم را از سرتان بیرون کنید . آنها گرگ باران دیده اند . فقط باید کلاهمان را سفت بچسبیم که خیلی همراه کلاه جابه جا نشویم . تیم هسته ای تا جایی که می توانسته زور زده و بیش از این هم زورش نمی رسیده . پس خیلی اعصاب خود را سر این قضایا خورد نکنید . ریسکی انجام دادیم که انجام هر ریسکی هم تبعات خودش را دارد . آه و ناله و تبریک و تهنیت سر این توافق دیگر بس است . پول های بلوکه شده هم تا بیش از یک سال دیگر دردی از مملکت دوا نخواهند کرد چون قبلا پیش خور شده اند . می ماند حوزه های دیگر امنیت ملی و کارت های دیگری که داریم و باید روی آنها حساب کنیم . دشمن ما با زیرکی یکی یکی کارت های ما را می سوزاند و اهرم های قدرت ما را بی اثر می کند پس باید فکر اهرم های جدید بود . به این موضوع فکر کنید که تحولات منطقه میان مدت چه ظرفیت های جدیدی برای ایران خلق می کند و در صورت عبور از فضای تحریم چه تحول تکنولوژی در کشور می تواند اتفاق بیافتد و چگونه می توان فضای پیش آمده را در جهت ارتقای امنیت ملی ایران مورد استفاده قرار داد .

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نندز در آن نشست، در مورد نحوه تنظیم بند ممنوعیت فعالیت موشکی، گفت: «من واقعا در مورد تحریم‌های تسلیحاتی نگرانی دارم. زمانی که قطعنامه را می‌خوانیم، ممنوعیت موشک بالستیک ایران در واقع برداشته شده است. قطعنامه جدید شورای امنیت کاملا در این باره روشن است، ایران از انجام کار بر روی موشک‌های بالستیک منع نشده است. در قطعنامه نقل قول مستقیم این است "از ایران خواسته می‌شود" که دست به چنین اقداماتی نزند، اما در قطعنامه پیشین یعنی 1929، شورا از ادبیاتی الزام‌آور استفاده کرده است. نقل قول مستقیم آن این است که شورا "تصمیم می‌گیرد که ایران نباید" فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک با توانمندی حمل کلاهک‌ هسته‌ای انجام دهد. چرا اجازه دادیم این ادبیات از ادبیات الزام آور به ادبیات سهل گیرانه‌ای چون "خواسته می‌شود" تغییر کند؟ از خیلی کشورها در سازمان ملل "خواسته‌ایم" اقداماتی را انجام دهند یا اقداماتی را متوقف کند اما این عبارت قدرت "نباید" را ندارد که عدم اجرای آن دارای تبعات است. لطفا ساده و روشن بگویید که آیا ایران برای 8 سال آینده از فعالیت موشک‌های بالستیک منع شده است یا نه؟»

 

 

و کری در اظهاراتی که نشان می‌دهد دولت آمریکا تحریم موشکی را برای ایران الزام‌آور می‌داند، گفت: «دقیقا همان ادبیاتی که در تحریم (کنونی) آمده در توافق هم در مورد اقدامات آمده است. این ذیل بند 25 سازمان ملل است و دقیقا همان چیزی است که در متن کنونی هم هست. علاوه بر این، با وجود آنکه ایران مایل نبود، ما پافشاری کردیم و ایران از هرگونه به اشتراک‌گذاری فناوری موشکی، خرید فناوری موشکی، ‌تبادل فناوری موشکی و کار بر روی موشک‌ها منع شده‌ است. آن‌ها ذیل بند 41 که تحت فصل 7 منشور و الزام‌آور است نمی‌توانند این کار را انجام دهند و همان ادبیات را هم دارد

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940505001595  

 

با سلام - از ارائه لینک خودداری فرمایید ، تحلیل شخصی را از متن مورد نظر ارائه کنید // MR9

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940505001595  

 

با سلام - از ارائه لینک خودداری فرمایید ، تحلیل شخصی را از متن مورد نظر ارائه کنید // MR9

 

تحلیل شخصی من برای بعضی از دوستان ، ناخوشایند است ...

 

شما بدون برچسب زدن ، تحلیل بفرمایید ، خوشایند کسی باشد یا نباشد ، زیاد مهم نیست . مگر شما برای خوشایند کسی تحلیل می کنید ؟؟؟  مهم این هست که بدون اینکه به کسی توهین شود ، یک تحلیل صورت گرفته باشد //MR9

 

 

 

من از رئیس جمهور کشور ؛ وزیر امور خارجه ی کشور و سایر عزیزانی که ملت بهشون خدمت می کنند ، حقوق دان تر ، نیستم ...

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحلیل شخصی من برای بعضی از دوستان ، ناخوشایند است ...

 

شما بدون برچسب زدن ، تحلیل بفرمایید ، خوشایند کسی باشد یا نباشد ، زیاد مهم نیست . مگر شما برای خوشایند کسی تحلیل می کنید ؟؟؟  مهم این هست که بدون اینکه به کسی توهین شود ، یک تحلیل صورت گرفته باشد //MR9

 

من از رئیس جمهور کشور ؛ وزیر امور خارجه ی کشور و سایر عزیزانی که ملت بهشون خدمت می کنند ، حقوق دان تر ، نیستم ... دارم به عنوان یک الگو ، از نحوه ی سخن گفتن رئیس جمهور کشور ، الگو می گیرم ... مگه طرز خطاب قراردادن  « سایرین » توسط رئیس جمهور مشکلی داره !؟ 

ویرایش شده در توسط Juicer

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من از رئیس جمهور کشور ؛ وزیر امور خارجه ی کشور و سایر عزیزانی که ملت بهشون خدمت می کنند ، حقوق دان تر ، نیستم ... دارم به عنوان یک الگو ، از نحوه ی سخن گفتن رئیس جمهور کشور ، الگو می گیرم ... مگه طرز خطاب قراردادن  « سایرین » توسط رئیس جمهور مشکلی داره !؟ 

سلام

همه مسوولین کشور به ملت خدمت می کنند . وقتی امام خودشان را خادم ملت می نامند ، بقیه که جای خود دارند ! 

البته ظاهرا شما با آشنایی عمیقی که به مبانی اسلام و فقه اسلامی و احکام حکومتی دارید ، آزادید که هر چه لازم دیدید بفرمائید !  icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

در کل فکر اینکه بتوانیم سر 5+1 و آزانس و شورای امنیت  گول بمالیم را از سرتان بیرون کنید . آنها گرگ باران دیده اند . فقط باید کلاهمان را سفت بچسبیم که خیلی همراه کلاه جابه جا نشویم .

....

پس باید فکر اهرم های جدید بود . به این موضوع فکر کنید که تحولات منطقه میان مدت چه ظرفیت های جدیدی برای ایران خلق می کند و در صورت عبور از فضای تحریم چه تحول تکنولوژی در کشور می تواند اتفاق بیافتد و چگونه می توان فضای پیش آمده را در جهت ارتقای امنیت ملی ایران مورد استفاده قرار داد .

 

آفرین

 

اما یک چیز دیگر را هم باید فکرش را از سر بیرون کنیم

این که آمریکا بیاید و چیزی را که دارد خوب جواب می دهد دور بیندازد. اصطلاحا می گویند به ترکیب تیم برنده دست نزن!

فکر این که امریکا تحریمها را به طور جدی بردارد فکر خامی است که هرگز در عمل رخ نخواهد داد. وقتی شما این براورد را داشته باشی که تحریمها آب خوردن دشمن اصلی شما را هم تحت تاثیر قرار داده و دارد آن را نابود می کند، هیچ وقت حاضر ی آنها را برداری؟ حالا به هر قیمتی ... ؟

اگر ما از موشکهای بالستیکمان دست بکشیم آمریکا هم از تحریمهای اصلی ما ( بانکی نفت کشتیرانی و ... ) دست می کشد.

قضیه هم حقوقی نیست که بگوییم مبنایش مشکل دار می شود یا نه، قضیه سیاسی است. یعنی اگر بخواهند که می خواهند، یک بهانه حقوقی برای آن می تراشند. به شخصی گفتند اسبت را می دهی به من سوار شوم؟ گفت آخه قهوه ای است؟ گفتند چه ربطی داره؟ گفت وقتی نخوام بدم همین هم کافیه!

تمام تحلیلهای فنی متون منتشر شده مذاکرات هم همین را می گوید که شکاف کافی برای بهره برداری آمریکا وجود دارد.

 

تحریمها هیچ وقت برداشته نمی شود، فقط می تواند توسط ایران شکسته شود که آن هم با مذاکره با آمریکا نخواهد بود. بلکه با مذاکره با دیگر کشورها رخ می دهد، مثل پیمان پولی دو و چند جانبه که می تواند بیش از نیمی از تحریمهای بانکی را نابود کند.

  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در دوران دولت سابق ادعا میکردن که مجلس در راس امور قرار داره اما الان یک توافقنامه بین اللملی رو حاضر نیستن که در مجلس به رای بذارن! در مقابل اما طرف آمریکایی چند روزه که در مجلسشون  با حوصله و صبر محتوای توافق رو تشریح کرده و قراره حتی در موردش رای گیری صورت بگیره!

ظاهرا علارغم ادعای عراقچی به گفته وزیر امور خارجه آمریکا بند مربوط به موشک های بالستیک در قطعنامه به دلیل قرار گرفتن در  ذیل بند 41 از منشور ملل متحد الزام آوره و با توجه به تعریفی که آمریکایی ها از موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارن بی شک این بند در آینده مشکل ساز خواهد شد! 

 

انجمن کنترل تسلیحات آمریکا، ظرفیت موشک‌های بالستیک ایران را شامل موشک‌های شهاب 3 و قدر 1 با برد 1000 تا 1600 کیلومتر اعلام کرده است که توان حمله به رژیم صهیونیستی را دارند.

بر اساس این گزارش، هر موشک بالستیکی که توانایی حمل بار 500 کیلوگرمی به طول حداقل 300 کیلومتر را داشته باشد، به عنوان موشک‌های دارای قابلیت بمب هسته‌ای قلمداد می‌شوند.

 

 

 

نظر مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا:

طبق این گزارش، ایران بیشترین تعداد موشک بالستیک را در خاورمیانه دارد. همچنین ادعا شده که موشک‌های بالستیک ایران قابلیت حمل تسلیحات کشتار جمعی را دارد و افزایش توان فضایی نیز به ایران امکان ساخت موشک‌های با برد بیشتر مثل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را داده است.

  • Upvote 9
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لینک زیر سند NSG برای خرید اقلام دو گانه که در توافق پذیرفته شده

1- ایران می پذیرد این سند مبنای استقرار یک نظام کنترل صادرات و واردات در ایران باشد به این معنا که اگر ایران قصد خرید هر یک از کالاها، تجهیزات و فناوری های مندرج در این سند (و اصلاحیه های آن را داشته باشد) باید بابت آن از کارگروه خرید (یکی از دو کارگروه کمیسیون مشترک) مجوز بگیرد.
2- باید نام، مشخصات، آدرس، ایمیل و ... نهاد و فرد وارد کننده را رسما به کارگروه خرید و آژنس اعلام کند.
3- باید امکان راستی آزمایی این موضوع را فراهم آورد که این کالاها، تجهیزات و فناوری ها منحصرا در همان جایگاهی که کارگروه خرید برای آن مجوز داده در حال استفاده است.
 
تقریبا همه اقلام اصلی مورد استفاده در صنایع مادر مکانیک و برق از سنسور های ترمودینامیکی تا ماشین های کنترل اتوماتیک
رسما یه جاسوسی صنعتی تمام عیار
هسته ای و موشکی که هیچ کم کم مپنا هم باید درشو تخته کنه بره

برای نمونه بگم که از high speed pulse generator ها برای ساخت ماشین های EDM وبه قولی در ایران wirecut استفاده میشه

ویرایش شده در توسط BCG
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در دوران دولت سابق ادعا میکردن که مجلس در راس امور قرار داره اما الان یک توافقنامه بین اللملی رو حاضر نیستن که در مجلس به رای بذارن! در مقابل اما طرف آمریکایی چند روزه که در مجلسشون  با حوصله و صبر محتوای توافق رو تشریح کرده و قراره حتی در موردش رای گیری صورت بگیره!
ظاهرا علارغم ادعای عراقچی به گفته وزیر امور خارجه آمریکا بند مربوط به موشک های بالستیک در قطعنامه به دلیل قرار گرفتن در  ذیل بند 41 از منشور ملل متحد الزام آوره و با توجه به تعریفی که آمریکایی ها از موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارن بی شک این بند در آینده مشکل ساز خواهد شد!

کدوم مجلس؟

با سلام - دوست عزیز ، بدون توهین هم می شود عملکرد مجلس را نقد کرد// ویرایش شد //MR9

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.