Recommended Posts

[quote]اولا کلمه راکت بادقت اشتباه
[/quote]


جان ؟!
نکنه شما از اصلاحات صورت گرفته یا .... خبر دارید که این راکت اصلاح شده رو موشک میدونید .. ؟
در ضمن قرار نیست هر چیزی که اسمش راکت بود بی دقت باشه ....!!!!


[quote] زدن لشکر متحرک با راکت دقیق زن!!
مجموعه بزرگی از تناقضات
[/quote]

میشه !
چون بنده یک لشکر رو در محدوده 50*50 کیلومتری فرض نمیکنم ...! و واقعیت هم خیلی کمتر از این حرفاست ! یادمه تو برنامه حماسه یکی از قدیمی های زرهی ایران اومده بود داشت در مورد لشکر 92 زرهی حرف میزد میگفت استاندارد جهانی برای محدوده یک لشکر زرهی n مقدار بود ( درست یادم نیست n چقدر بود ولی خیلی کوچیک بود در حد 8 کیلومتر و اینا ... البته یک واحدش ... ) حالا در هر صورت عدد 50*50 رویایی هست ولی اگه منطقی باشیم سیر حرکتی تانک ها تا حدودی مشخصه و اگه منطقه حرکتشون رو نگاه کنیم مسیرهای عبوریشون مشخصه ( تانک که مانور نمیده برای فرار از راکت یا موشک بالستیک ) ، حالا زمانی که موشک ما به اون تانک ها هم میرسه مشخصه ، خب میشه مقدار جابجایی تانک ها رو هم تخمین زد و با این محاسبات موشک رو روانه هدف کرد !

در ضمن در اون تاپیکی که برادر علی در مورد آرایش تانک ها داشتند در یکی از این آرایش ها که مال حرکت در بیابون بود تانک ها از همدیگه 50 تا 150 متر فاصله داشتند و این یعنی اینکه موشک های ما توان هم پوششی هم میتونند داشته باشند ..!

خب اگه 150 متر هم فرض کنیم با توجه به آرایش باید با تاکتیک های متفاوتی موشک رو شلیک کرد که اگه اثرگذاری بر هدف اصلی کمتر شد تانک عقبی یا بغلی یا ... مورد اصابت قرار بگیره ...!

به نظر من استفاده از کلاهک بارانی اونم بالای سطح زمین مثلا در فاصله 150 متری هر تانکی ، میتونه حداقل تانک رو از کار بندازه ، چون این ترکش ها فقط از جلو که به تانک نمیخورن و در فاصله 150 متری هم فکر نمیکنم این ترکش های مثلا تنگستنی که با یک ماده منفجره قوی و در حد چند صد کیلو شارژ شدن تانک رو سالم بذارن ...!
البته شکل ترکش ها هم بسیار مهمه و با توجه به اینکه موشک بالای زمین منفجر میشه میتونه از بالا هم که حفاظ زرهی کمتره یه کارایی بکنه ...!

من همچین بحثی رو حدود دو سال پیش بود که با برادر کاوه داشتم سر زدن ناو هواپیمابر با فاتح 110 که چندی بعد موشک خلیج فارس رونمایی شد ...!



[quote]منظور من این نبود که میشه با راکت زلزال جلو لشکر گرفت!چون این کارمسخرست!
حرف من اینه..استفاده همزمان از این سیستم ها یعنی ترکیب مثلا 2 گردان آتشبار کاتیوشا و چند گردان توپخانه 130 و155 وهمچنین چند قبضه برای شلیک دقیق گلوله بصیر میتونه موثرباشه
بهرحال ... تاثیر قطعی فقط سلاح های باحجم بالا میذاره
[/quote]



خب باشه منظور شما استفاده از آتشبار کاتیوشا و .... در محدوده 50*50 بود دیگه ؟؟؟؟ داداش بدترش کردی که ...!!!!

اگه منظورت استفاده از کاتیوشا و ... بود اونم با حجم بالا در ابعاد 50*50 که دیگه ، نیاز به صدها هزار یا شایدم میلیون ها گلوله توپ و کاتیوشا برای پوشش این محدوده داری !!!!!!!

اینم حرف خودت :


[color=#ff0000]ولی فکرش بکنین در یک منطقه وسیع مثلا 50*50 کیلومتری نیروی زرهی ومکانیزه دشمن پخش باشه چطور میشه جلوی لشکر گرفت؟بجز با آتش انبوه و ارزان تر؟ [/color]

[color=#000000]-------------------[/color]

[color=#000000]به نظر من استفاده از راکت های بی دقتی مثل کاتیوشا و امثالهم برای زدن تانک مسخره هست و اصلا بگو حجم بالا !!!![/color]

[color=#000000]آخه مگه میشه با کاتیوشا که شونصد متر خطا داره یک هدف متحرک مثل تانک رو زد اصلا با حجم بالا ! تازه نمیشه محاسبات برخورد هم انجام داد چون اصلا دقتی نداره ....![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا مشکل شما رو عدد 50*50...
این عدد شده مایه تمسخروگاف گرفتن از من، درحالیکه بحث ارتقا ...فرستادین اوت
ترجیح میدم دیگه این بحث بی فایده ادامه ندم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='shhed' timestamp='1347912204' post='271768']
من نگفتم که برای افزایش دقت، موشک رو تکون بدیم ،که شما دنبال بالچه متحرک می گردی
. مگر که بخوای زلزال رهگیر بسازی icon_cheesygrin
گفتم پرتابه اون رو دقیق تر کنیم نه اینکه موشک اون رو متحرک کنیم
منظور از تعیین زاویه راکت توسط کامپیوتر مکان یاب ، تعیین زاویه موشک روی پرتابه است ، قبل از پرتاب
[/quote]

[quote]البته این بهبود پیدا کردن دقت راکت زلزال میتونه ناشی از بهبود هدف گیری با مطالعه دقیق ترجکتوری راکت باشه !! امری که اگه صورت بگیره و یک نگاه کامل و دقیق رو به ما بده ، میشه با استفاده از سیستم هدف گیری رایانه ای و داشتن اطلاعات به مراتب هدف گیری بهتر داشت ! همچنین میشه بر روی ایرودینامیک راکت بروز رسانی هایی رو اعمال کرد .
گر چه خود بحث راکت ها و دقت هدف گیری اونها چالش های زیادی رو میطلبه !
مورد بعدی استفاه از پوشش های پیشرفته تر بر روی بدنه راکت است که واقعا میتونه تأثیر عوامل جوی رو تا حد زیادی کاهش بده ! از مقاومت هوا کم بکنه و نکات مثبت بسیاری رو باعث بشه .
نکته بعدی همون زلزال هایی است که ما در سوریه دیدیم ، تا اونجایی که ذهن حقیر یاری میده نوک اون راکت ها دارای انحنایی بود که که کار شکافتن هوا را برای راکت بخصوص در سرعت های فراصوت بهتر میکرد .
همینطور میشه با استفاده از بالک های ثابت با طراحی بهتر باعث افزایش برد و بهبود دقت این راکت ها شد .
و ....[/quote]

جل الخالق. با توجه به حرف شما ایران دقیق ترین روش پرتاب اینرسایی موشک رو کشف کرده. هیچ کدوم از کشور های آمریکا، روسیه، چین، آلمان و ... هم نتونستن حتی دقت راکت ها رو به 1% برد برسونن ولی ایران تونسته این عددو به حدود 0.0005% برسونه. جل الخالق.

[quote]البته من هنوز هم مشکل فنی جدی برای نصب کیتهای ناوبری پیشرفته روی راکت زلزال نمیبینم !![/quote]

منم نمیگم نصب کیت مشکلی داره. فقط میگم برای این کار باید بدنه رو بالکل تعویض کرد. همین.

[quote]راکت زلزال 3 بی ظاهرا 250 کیلومتر برد داره و شاید انواع جدید تر این راکت( مثلا با نام زلزال 3 سی یا زلزال 4) هم ساخته شده باشه که ما ازش بی اطلاع هستیم!
با توجه به عکس زیر که میشه از روی این عکس دقت حدودا 10 متری رو برای فاتح 110 نسل 4 حدث زد میشه گفت که منظور سردار موشک زلزال نیست چرا که موشکی با این دقت رو زیر 50 متر معرفی نمیکنن و بلکه میگن زیر 20 متر و یا حتی کمتر ! چرا نباید دقت موشک افشا بشه؟

عکس زیر رو من علامت گذاری کردم و محل فرود موشک رو با خط بنفش و هدفش رو با کادر قرمز مشخص کردم و با توجه به این اطلاعات میشه گفت که خطای موشک فاتح نسل جدید حدودا به اندازه طول خود موشکه! یعنی حدودا 5 الی 10 متر!
[/quote]

پس نمیشه همه ی راکت های زلزال رو تغییر داد، فقط بخشی از اونه (بر فرض این که اصلا چیزی به نام زلزال 3 سی یا زلزال 4 وجود داشته باشه)

ولی بد ترین اشتباه اینه که با یه تصویر بگیم دقت موشک چقدره. اگه دقت 50 متر باشه معنیش این نیست که تمام پرتابه ها میخورن روی محیط یک دایره با قطر 50 متر. معنیش اینه که نصف پرتابه ها میخورن "توی" یه دایره با قطر 50 متر. یعنی راکت میتونه صاف بخوره وسط هدف، ممکنه جای دیگه هم بخوره. اصلا نمیشه با داشتن تنها یک تست نتیجه ی قطعی در مورد دقت موشک داد.

[quote]یه راه دیگه برای هدایت پذیر کردن اجسام پرنده استفاه از موتورهای راکتی کوچیک هست که با تولید رانش موشک رو به جهت های دیگه متمایل میکنن و حتی در جنگنده های عمود پرواز هم از سیستم مشابه برای تغییر جهت جنگنده در حالتی که هواپیما سرعتی نداره و رو هوا معلقه استفاده میشه ! نظرتون در این مورد چیه؟ فکر کنم هزینه زیادی هم نداشته باشن![/quote]

[quote]آخه چهارتا راکت کوچیک (احتمالا سوخت مایع) و متعلقاتش و یه سیستم اینرسیایی مگه چقدر هزینه داره؟ بیشتر از قیمت چند تا زلزال میشه؟[/quote]

نه هزینه ی زیادی ندارن. ولی برای نصبشون باید بدنه رو بالکل عوض کرد (یا این که پاره پورش کرد و دوباره به هم چسبوند تنها مشکلی هم که پیش میاد اینه که معمولا چنین موشک هایی تو هوا متلاشی میشن). به غیر از این باید توی موشک جدید برای این ها جای کافی در نظر گرفته بشه. البته این رو در نظر نمیگیریم که این روش دقت چندانی به موشک نمیده وگرنه توی دنیا ازش استفاده ی خیلی بیشتری می شد. دوباره شد همون آش و همون کاسه. من دارم میگم برای ارتقای زلزال باید "تمام" اجزای اون رو تعویض کنیم. کجای دنیا همچین کاری می کنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rpg7' timestamp='1347970733' post='271900']
کلا مشکل شما رو عدد 50*50...
این عدد شده مایه تمسخروگاف گرفتن از من، درحالیکه بحث ارتقا ...فرستادین اوت
ترجیح میدم دیگه این بحث بی فایده ادامه ندم
[/quote]

داداش چرا ناراحت میشی ؟
خودت گفتی 50*50 !!!!
منم بر اساس حرف خودت تحلیل کردم .....
اگه میخوای بگو کلا پاکش کنم ....؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='komando59' timestamp='1347975893' post='271929']
[quote name='rpg7' timestamp='1347970733' post='271900']
کلا مشکل شما رو عدد 50*50...
این عدد شده مایه تمسخروگاف گرفتن از من، درحالیکه بحث ارتقا ...فرستادین اوت
ترجیح میدم دیگه این بحث بی فایده ادامه ندم
[/quote]

داداش چرا ناراحت میشی ؟
خودت گفتی 50*50 !!!!
منم بر اساس حرف خودت تحلیل کردم .....
اگه میخوای بگو کلا پاکش کنم ....؟
[/quote]برادر 7rpg عزیز
[size=4][b]نمی دونم تا به حال یک ارتش در منطقه عملیاتی 50 در 50 کیلومتر را با مساحت 2500 کیلومتر مربع در یک جای صاف تصور کرده اید . مطمئنا تصور این مساحت در حالت کوهستانی {ویتنام}بسیار بعید و سخت است[/b][/size]
[size=4][b][color=#ff0000]برد موثر کلاهک های جدید هسته ای دایره ای به قطر 6 کیلومتر اس[/color]ت یعنی مساحت حدودی 27 کیلومتر مربع که می کنیم 25 تا[/b][/size]
[size=4][b]در نتیجه برای نابود کردن [color=#ff0000]لشکر ارماگدونی[/color] مورد تصور جناب عالی با ارایش [color=#ff0000]2500 کیلومتر مربع باید 100 بمب اتمی یا به عبارتی 100 موشک توپل ام رو شلیک کنیم[/color] و شاید n تا زلزال [/b][/size]
[size=4][b]{کی میزنه ای همه زلزالو}[/b][/size]
[b]حتی رو کاغذ هم جواب نمیده ، مگه اینکه کاغذو رو به اتیش بکشی[/b]
[size=4][b]البته برد اتش یک توپل ام حتما در شرایط کوهستانی بسیار پایین است[/b][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Warjo
منم فکر میکنم سردار جعفری منظورش از بوک مدل ام2 این سامانه باشه یعنی بهترین مدلش که تو سال 2007 عملیاتی شده

البته شما مطمینی که ارتفاع درگیری موشک 82000 پا ست فکر کنم 82000پا ارتفاع رهگیری راداره نه موشک
بهرحال اون چیزی که سردار بصراحت گفت موشکی پدافندی رعد با برد50 کیلومتر و ارتفاع 25 تا27 کیلومتر یا 70000 پا بعبارتی 70000 پا ارتفاع درگیری موشک رعده که البته ممکنه ارتفاع رهگیری رادار پدافند رعد حتی از 82000 هم بیشتر باشه
اگه اشتباه نکنم رادار پدافند رعد همون رادار معروف ارایه ای نجم 802 هست که البته تا الان اطلاعاتی ازش درز نکرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر ایران توانسته باشد سیستم بوک را کپی کند پس فکری خوبی هم برای شاسی آن کرده است که همین هم کم کاری نیست[/quote]

سوار کردن موشک بوک روی شاسی گین فول کار شاقی نیست و اگه اشتباه نکنم قبلا در کشورهای دیگه ای هم انجام شده.

[quote]
البته شما مطمینی که ارتفاع درگیری موشک 82000 پا ست فکر کنم 82000پا ارتفاع رهگیری راداره نه موشک
بهرحال اون چیزی که سردار بصراحت گفت موشکی پدافندی رعد با برد50 کیلومتر و ارتفاع 25 تا27 کیلومتر یا 70000 پا بعبارتی 70000 پا ارتفاع درگیری موشک رعده[/quote]

احتمالا سردار جعفری در محاسبه و تبدیل واحدها اشتباه کردند و الا 27 کیلومتر برابر 88000 فوت هست و ارتفاع درگیری بوک هم همین عدد هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا
دوستان پیشاپیش عذر میخوام
بچه ها کی امروز روزنامه همشهری مورخ 28/6/91 رو خونده؟
یه ویژه نامه داشت به مناسبت ایام دفاع مقدس که موشکهای ضد زره رو توش معرفی کرده بود چندتا عکس گذاشته بود زیرش توضیح نوشته بود
یکی از عکسها موشک اسپایک بود که یکی از نیروهای سپاه در حال شلیک بود از صبح تاحالا تو شوک هستم بخدا یعنی امکان داره؟اقا موشک دراگون نبود قشنگ موشکش یا اسپایک بود یا جاولین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب محمد فکر کنم داری اشتباه میکنی

اخرین مدل موشک سیستم بوک دارای برد50 کیلومتر و ارتفاع درگیری25 کیلومتره نه 27 کیلومتر البته سردار گفتن ارتفاع درگیری 25 تا 27 کیلومتر که اگه فرض رو همون 25 کیلومتر بگیریم دقیقا با اخرین مدل موشک بوک برابره و اگه فرض رو بر 27 کیلومتر قرار بدیم از اخرین مدل موشک بوک برتره

اصلا دوستان هر پا برابره چند فوته تا بعد ببینیم 70000 پایی که سردار گفته میشه چند فوت و بعد حساب کنیم ببینیم چند کیلومتر میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنابان محمد و تندر

سايت [url="http://test.sepahnews.com/spages.Aspx?ID=70bb8215-7e13-4e9e-a176-a7510dfafc11"]سپاه[/url] :
[color=#006400]فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب حوزه پدافند و سیستم‌های راداری اعلام کرد: سامانه پدافند هوایی رعد با توانمندی بالا ،برد بیش از 50 کیلومتر و [u][i][b]ارتفاع نزدیک به 70 هزار پا[/b][/i][/u] اخیراً به نتیجه رسیده و در حال تولید انبوه است که می‌تواند موجب ارتقاء سیستم پدافند هوایی ما در برابر تهدیدات احتمالی گردد.[/color]

پس جمله ارتفاع 25 تا 27 كيلومتر احتمالا توسط خبرگزاري عنوان شده .
هر فوت ( foot ) يا همون پا معادل 30.48 سانتيمتر است . كه 70 هزارپا 21336 متر خواهد شد .
ويكي پديا جدول مقايسه اي مشخصات نسخه هاي مختلف بوك را در صفحه معرفي اين[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system"] سامانه[/url] و در قسمت Comparison داره .
بر اساس مطالب همين منبع ( كه زياد هم معتبر نيست ) Buk-M1-2 و Buk-M2E مي توانند از موشك 9M317 استفاده كنند كه حداكثر برد 50 كيلومتر ( 31 مايل) را دارد.
اما حداكثر ارتفاع درگيري در همون جدول 82 هزار پا عنوان شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='samalizade' timestamp='1348001477' post='272041']
بسم رب شهدا
دوستان پیشاپیش عذر میخوام
بچه ها کی امروز روزنامه همشهری مورخ 28/6/91 رو خونده؟
یه ویژه نامه داشت به مناسبت ایام دفاع مقدس که موشکهای ضد زره رو توش معرفی کرده بود چندتا عکس گذاشته بود زیرش توضیح نوشته بود
یکی از عکسها موشک اسپایک بود که یکی از نیروهای سپاه در حال شلیک بود از صبح تاحالا تو شوک هستم بخدا یعنی امکان داره؟اقا موشک دراگون نبود قشنگ موشکش یا اسپایک بود یا جاولین
[/quote]شاید تو سایت همشهری باشه
منظورت این تصویر است
[img]http://images.hamshahrionline.ir/images/position36/2012/9/12-9-18-1021415-1.jpg[/img]
ااگه حرفت درست باشه و درست دیده باشی . 10 لایک ابدار داری پیش من
واگه اشتباه 2 تا دیس لایک
خلاصه اینکه منو از میزم بلند کردی . چون تو سایت چیزی نیست
باید کلی راه برم

[b]اقایون توجه کنید اکوادور 244 , پرو 516 موشک اسپایک داره به احتمال زیاد ایران هم داره[/b]
[b][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Spike_(missile)"]http://en.wikipedia....Spike_(missile)[/url][/b]
[b]100٪ ایران این موشک رو گرفته[/b]
[b]خمپاره انداز وفا را یادتون رفته بود[/b]
[b]اون رو هم از اکوادور گرفتیم[/b]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Soltam_M-66"]http://en.wikipedia....iki/Soltam_M-66[/url]
[b]اگه کسی فکر میکنه ما وفا را از حزب الله گرفتیم اشتباه می کنه[/b]
[b]چون خمپاره ام 66 در جنگ شهری و نامتقارن کاربردی نداره [/b]
[b]و از پشت خط مقدم شلیک میشه[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/22131_1.jpg[/img][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.tebyan-fars.ir/nimages3/1389/22131_1.jpg"]http://www.tebyan-fa...389/22131_1.jpg[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.hamshahrionline.ir/details/184964"]http://www.hamshahri.../details/184964[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiumNWry26IOUwN8KTUUpRXmLLTrbLUUutEl9UryRZM6f88fKr-R6Y_1c1B1otR25ZX7u46INIV3mY-OxJTJYD8bZd62Aqypm-Zp5NW5fdKFK_1hku_1jOz7rK6ysTKOc8hK21POYqNyC2pE4iKkS66sJjNpoKQ1YUwsvPxyGVJy9SXq8P1mq6J-7Il-KD1TPlPiPoKV9QXGbOalMJ1eAlpP4Db9Hwqj3NlT6t7Ri4guDM6JWBE3-slUnKht4hk3vHHZPbdvPjbIsbb21gC9e-khAXkO7HBX6qP85Luv6uXb6LQIZ6ol5e_1tAInpekbRX_19Eq-phRxO6iuU9kJoWGExGta2-JWxWKcFe-S8z4iu-PqQ3l1Md-DqZN523GqememX-Ekp1vSYDtVmKAGCDqr4BUR1T8BsJUFXV65j3sPi4TiRhkvwiRTsne3TGTaHk8ctINrAnLOTpszCHNsUs_1UjFMCS6fHV5v4VhSZxiF-yHeLnxOl-24NsxhmZW-S1swmc3eLRRcrk63CTQ3p6xYB-ypXkHM42nPQ1T2ynyJlMn0ZalQzARJX_1znZC9BN2MIKIaT7m9n8RZQ8uu07je5PNDI7R1blq9_1SbBLOThdS_1cmDWpc8zPPgBQKBa2S2UvlLbv-5y4Sc0wGBER-3HJ-7O7pm5SqmSdzGoy00M91qobEM03LlqWr-XWeehzvnPcVGQTgqINnFxjJfn53E7AyEkuLMgLs2kivmCS68zOtPsnqc_1iOtKdP4wADKNL_1_1zvl1s4e3StFhm9_1Yvz5O7YMPUHjtm4zowQ2PJFMlGfP5T7mbnB51TBCNwI7nSarVL_1RUm3-KNc7HfuEzL1Olt0ISme4PEjpchkD2vlg5_1Ti1ORLDN778mRqyWFXDcVC8peihABMSedyUSt4F7cASrh8vesf_1IZ5AOEd1_15COeSTGqIphw-yKzFt-Jg_1HeV8QIivddrVL5zroiLtPWHz_1clh2hsa_1_15ScxkvFctXQSgqx6GLwtD1XyjOEmqhkG04MTKrVW_1pixoSVLwoMRJ3etNOz6R3QjMrhbZDH4F6uyrHbO7uaU4yRH1FSFaUhV7job_1dOPqvaIZjcxcmzaC_1Arm8lYChDfrgfuKntGtq0C6leI_1mpocUDhyp9c0q6QRr1szKuBydkm0EZy_1ZpwD7BmpRqLdCRbl7dQ9TEtTMKVGD86WNFfL3zoMgn19uHUk-0mSZwCNOgsmbbmnaQXFQK58M_1YQxjkwCw4YZabx3kK-cpfJKxnCbRCiYvr7q6DWIslsQ--xK813QkMV2y_1_1dDphvkXEP0ueavshlePhSzln1mhn9DZJe1_19ts&num=10&hl=en&safe=off&bih=737&biw=1600"]https://www.google.c...ih=737&biw=1600[/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1348039501' post='272101']
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/22131_1.jpg[/img][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.tebyan-fars.ir/nimages3/1389/22131_1.jpg"]http://www.tebyan-fa...389/22131_1.jpg[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.hamshahrionline.ir/details/184964"]http://www.hamshahri.../details/184964[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiumNWry26IOUwN8KTUUpRXmLLTrbLUUutEl9UryRZM6f88fKr-R6Y_1c1B1otR25ZX7u46INIV3mY-OxJTJYD8bZd62Aqypm-Zp5NW5fdKFK_1hku_1jOz7rK6ysTKOc8hK21POYqNyC2pE4iKkS66sJjNpoKQ1YUwsvPxyGVJy9SXq8P1mq6J-7Il-KD1TPlPiPoKV9QXGbOalMJ1eAlpP4Db9Hwqj3NlT6t7Ri4guDM6JWBE3-slUnKht4hk3vHHZPbdvPjbIsbb21gC9e-khAXkO7HBX6qP85Luv6uXb6LQIZ6ol5e_1tAInpekbRX_19Eq-phRxO6iuU9kJoWGExGta2-JWxWKcFe-S8z4iu-PqQ3l1Md-DqZN523GqememX-Ekp1vSYDtVmKAGCDqr4BUR1T8BsJUFXV65j3sPi4TiRhkvwiRTsne3TGTaHk8ctINrAnLOTpszCHNsUs_1UjFMCS6fHV5v4VhSZxiF-yHeLnxOl-24NsxhmZW-S1swmc3eLRRcrk63CTQ3p6xYB-ypXkHM42nPQ1T2ynyJlMn0ZalQzARJX_1znZC9BN2MIKIaT7m9n8RZQ8uu07je5PNDI7R1blq9_1SbBLOThdS_1cmDWpc8zPPgBQKBa2S2UvlLbv-5y4Sc0wGBER-3HJ-7O7pm5SqmSdzGoy00M91qobEM03LlqWr-XWeehzvnPcVGQTgqINnFxjJfn53E7AyEkuLMgLs2kivmCS68zOtPsnqc_1iOtKdP4wADKNL_1_1zvl1s4e3StFhm9_1Yvz5O7YMPUHjtm4zowQ2PJFMlGfP5T7mbnB51TBCNwI7nSarVL_1RUm3-KNc7HfuEzL1Olt0ISme4PEjpchkD2vlg5_1Ti1ORLDN778mRqyWFXDcVC8peihABMSedyUSt4F7cASrh8vesf_1IZ5AOEd1_15COeSTGqIphw-yKzFt-Jg_1HeV8QIivddrVL5zroiLtPWHz_1clh2hsa_1_15ScxkvFctXQSgqx6GLwtD1XyjOEmqhkG04MTKrVW_1pixoSVLwoMRJ3etNOz6R3QjMrhbZDH4F6uyrHbO7uaU4yRH1FSFaUhV7job_1dOPqvaIZjcxcmzaC_1Arm8lYChDfrgfuKntGtq0C6leI_1mpocUDhyp9c0q6QRr1szKuBydkm0EZy_1ZpwD7BmpRqLdCRbl7dQ9TEtTMKVGD86WNFfL3zoMgn19uHUk-0mSZwCNOgsmbbmnaQXFQK58M_1YQxjkwCw4YZabx3kK-cpfJKxnCbRCiYvr7q6DWIslsQ--xK813QkMV2y_1_1dDphvkXEP0ueavshlePhSzln1mhn9DZJe1_19ts&num=10&hl=en&safe=off&bih=737&biw=1600"]https://www.google.c...ih=737&biw=1600[/url][/font][/size]
[/quote]

با تشکر از جناب مهدوی
این عکس را من در مقاله پیشرفت موشکی گرفتم در سایت همشهری
ولی جناب سام می گفت مقاله ای در مورد موشک ضد زره در روزنامه همشهری
عکسی که من دادم برای ان مقاله نبوده
فقط این عکس را دادم تا مطمئن شوم حداقل این عکس نبوده و باید باز هم بگردم
البته همون تصویر بی کیفیت اول هم تابلو بود که هرچی است ضد تانک نیست
ولی جناب سام می گفت که این موشک را با دراگون مقایسه کرده ولی نبوده
یعنی جناب سام در این حد با حال هستند که این تصویر را با اسپایک یا دراگون اشتباه بگیرند
حالا یک سوال دارم ایا این احتمال وجود داره که ایران از اکوادور اسپایک بگیره؟

راستی مگر سرویس سیمیلار گوگل فیلتر نشده بود ؟
دم فیلترینگ گرم بالاخره یک کار درست کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[b]اقایون توجه کنید اکوادور 244 , پرو 516 موشک اسپایک داره به احتمال زیاد ایران هم داره[/b]
[b][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Spike_%28missile%29"]http://en.wikipedia....Spike_(missile)[/url][/b]
[b]100٪ ایران این موشک رو گرفته[/b]
[b]خمپاره انداز وفا را یادتون رفته بود[/b]
[b]اون رو هم از اکوادور گرفتیم[/b]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Soltam_M-66"]http://en.wikipedia....iki/Soltam_M-66[/url]
[b]اگه کسی فکر میکنه ما وفا را از حزب الله گرفتیم اشتباه می کنه[/b]
[b]چون خمپاره ام 66 در جنگ شهری و نامتقارن کاربردی نداره [/b]
[b]و از پشت خط مقدم شلیک میشه[/b][/quote]
نیازی به این کار ها نیست تو جنگ 33 روزه شیرمردان حزب الله از اسرائیلی ها یک قبضه اسپایک غنیمت گرفته بودند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1348042878' post='272124']
[quote]
[b]اقایون توجه کنید اکوادور 244 , پرو 516 موشک اسپایک داره به احتمال زیاد ایران هم داره[/b]
[b][url="http://en.wikipedia.org/wiki/Spike_%28missile%29"]http://en.wikipedia....Spike_(missile)[/url][/b]
[b]100٪ ایران این موشک رو گرفته[/b]
[b]خمپاره انداز وفا را یادتون رفته بود[/b]
[b]اون رو هم از اکوادور گرفتیم[/b]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Soltam_M-66"]http://en.wikipedia....iki/Soltam_M-66[/url]
[b]اگه کسی فکر میکنه ما وفا را از حزب الله گرفتیم اشتباه می کنه[/b]
[b]چون خمپاره ام 66 در جنگ شهری و نامتقارن کاربردی نداره [/b]
[b]و از پشت خط مقدم شلیک میشه[/b][/quote]
نیازی به این کار ها نیست تو جنگ 33 روزه شیرمردان حزب الله از اسرائیلی ها یک قبضه اسپایک غنیمت گرفته بودند!
[/quote]به غنیمت گرفتن اسپایک بسیار محتمل است
البته وبلاگی را پیدا کردم که این خبر را از فارس نیوز گرفته
به بخش قرمز رنگ پایانی وبلاگ توجه کنید
[url="http://ali75a.blogfa.com/post-71.aspx"]http://ali75a.blogfa.com/post-71.aspx[/url]
پس بالاخره حتی اگه اون عکس اسپایک نباشه . احتمال دستیابی ایران به یک قبضه اسپایک سالم 100٪ شد

و روزنامه مغرب نیوز چاپ واشنگتن مورخ سال 2070 اول جولای یه عکسی زده بود که یه خلبان ایرانی سوار اف 22 است icon_cheesygrin
راستی عکسی دارید good_luck

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.