Recommended Posts

سلام

f14:

[url]http://aja.ir/portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=b66aac5d-e0c3-403c-ab66-8137289c3c6c[/url]

از تجهیزات زیر خبری نبوده:[url]
http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=f7d36395-588c-496a-983f-379f6fcae43f&WebPartID=c997cbc2-e1fb-4ffc-9360-99122e25e385&ID=274c577a-d9af-4b7d-a606-3a3bdd9093b8
[/url]

نمايش تجهيزات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در رژه روز ارتش


همزمان با برگزاري مراسم رژه روز 29 فروردين ماه سالروز ارتش جمهوري اسلامي ايران، تجهيزات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) به نمايش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار ارتش از محل برگزاري مراسم روز 29فروردين ماه روز ارتش، در جوار حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، سامانه رادري' نبو' كه يك رادار متحرك كشف و مراقبت هوايي با برد متوسط و قابليت بالاي كشف اشياي پرنده با سطح مقطع راداري پايين و سرعت كم است، به نمايش گذاشت.

قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) وظيفه ديده باني از آسمان ميهن اسلامي ايران را برعهده دارد و كاركنان اين قرارگاه با ايجاد شبكه يكپارچه پدافند هوايي اين وظيفه مقدس را به طور شبانه روزي بر عهده دارند.

سامانه راداري ' كاستا' يكي از پيشرفته ترين سامانه هاي راداري با فناوري روز دنيا در خصوص پوشش نقاط كور و قابليت كشف و مراقبت هرگونه اشياي پرنده با سطح مقطع كم'، سامانه راداري ' مطلع الفجر كه كاملا بومي و ملي با برد بالا و مجهز به فناوري روز دنيا است و به دست توانمند دانشمندان جوان ايراني طراحي و ساخته شده در اين مراسم به نمايش گذاشته شد.

'رادار ملي' از جمله تجهيزاتي كه توسط كارشناسان توانمند قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) و با همگاري دانشگاه و صنايع طراحي و ساخته شده ازجمله سامانه هاي راداري ثابت و دوربرد است كه قابليت كشف اهداف با فاصله و ارتفاع بالا را دارد.

سامانه موشكي 'اس 200' براي انهدام اهداف پرنده و موشك هاي هدايت شونده آشيانه ياب از مسافتهاي طولاني و در ارتفاع بالا'،'سامانه موشكي هدايت شونده برد متوسط پيشرفته ' هاگ' كه به منظور مقابله با اهداف پرنده در ارتفاع پايين و متوسط و همچنين مقابله با موشكهاي بالستيك با قابليت بالا سازماندهي شده' و ' سامانه موشكي ' شاهين براي مقابله با اهداف پايين و متوسط كه به دست توانمند متخصصين و صنايع داخلي طراحي و توليد شده ' است در اين مراسم به نمايش گذاشته شد.

'سامانه موشكي 'راپير' از ديگر تجهيزاتي است كه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در مراسم رژه امروز به نمايش گذاشته است .

اين سامانه موشكي به ارتفاع كم پدافند زمين به هوا به منظور دفاع از پالايشگاه ها و ايستگاه هاي رادار و نقاط حساس در هر گونه شرايط آب و هوايي مورد بهره برداري قرار مي گيرد'و 'سامانه بهينه شده موشكي 'اف.ام.80' براي مقابله با تهديدات هوايي ارتفاع پايين در يگانهاي حساس مستقر و مورد بهره برداري قرار مي گيرد'.

'سامانه الكترو اوپتيك اورليكن(صافات يك) ' يكي از سامانه هاي پدافندي ارتفاع كم كه با بهره گيري از دوربين هاي IR توسط متخصصان داخلي بهينه شده و براي مقابله با اهداف هوايي ارتفاع كم بكار برده مي شود ازجمله تجهيزاتي به نمايش گذاشته شده از سوي اين قرارگاه در مراسم رژه روز ارتش است.

انواع خودروهاي كاملا بومي 'ارتباطي ديد مستقيم' ،' خودرو ارتباطي سيار(تويوتا هايلوكس)، ' خودروي ارتباطي تاكتيكي فيبر نوري' ، سامانه ارتباطي سيار (مانيتورينگ)، ' سامانه تروپو ارتباطي'، 'شيلتر ارتباطي سامانه مرساد كه قادر به تامين ارتباط چندلايه به صورت كاملا امن بين مجموعه هاي راداري و موشكي از هر نقطه از كشور است' و ' سامانه هاي 'رفع آلودگي درخش 7' و ' 1000DSM' و 'هواپيماي بدون سرنشين VSTT' از ديگر تجهيزات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) است كه در اين مراسم به نمايش درآمدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی خیلی عالی بود واقعا دست گلتون درد نکنه من نتونسته بودم نه اخبار و نه تکرار هاشو ببینم...
قربون دستت
راستی از نظر من که کم نبود تعداد عکسا اونم واسه یه رژه







:evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم ببینین

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/29/156429_473.jpg[/img]


[url=http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/29/156429_473.jpg]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه هشدار: :evil: دوستان اینجوری از خارج از گالری عکس میزارید , الان اقا رضا میاد ها!-در ضمن صفحه هم شلوغ میشه!- :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابت عکس ها ممنون
------------------------------------
رژه جالبی نبود مثل هر سال...

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/29/156429_473.jpg[/img]

یعنی اخرشیم!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0699.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0699.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0700.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0700.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0711.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0711.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0712.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0712.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0701.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0701.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0702.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0702.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0713.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0713.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0704.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0704.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0703.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0703.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0714.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0714.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0705.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0705.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0715.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0715.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0706.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0706.jpg[/img][/url]


بقیشم ان شاا... فردا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این لودر چیه؟

بیچاره اون بنده خدا ها که فکر می کنن اینا رو آمریکا تو خوابشم نمیتونه درست کنه :evil: لودره رو میگم که مجهز به دو سرباز تا دندون مسلح هست
البته طی سالیان بعد حتما ارتقاء هایی بر روی این جنگ افزار صورت خواهد گرفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0867.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0867.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0871.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb__DSC0871.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیر «چیت فروش» در گفتگو با قدس خبر داد:
جلسات محرمانه پنتاگون برای ارزیابی قدرت هوایی ایران
«امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش» معاون مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش در آستانه روز ارتش و برگزاری مانورهوایی روزهای پرکاری دارد، اما به گرمی ما را می پذیرد و ساعتی با وی درباره نیروی هوایی و ناگفته هایی از وضعیت این روزهای این نیرو، همکلام می شویم. درکارنامه فعالیتهای امیرچیت فروش فرماندهی گردان هواپیماهای شکاری صاعقه خودنمایی می کند و به همین دلیل در جریان کامل جزئیات توانمندی های این هواپیمای بومی قراردارد.
در این گفتگو معاون مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی از پشت پرده ارایه آمارهایی درباره وضعیت نیروی هوایی ایران به وسیله رسانه های غربی سخن می گوید و برای نخستین بار از جلسات محرمانه ای خبر می دهد که ماهانه در باشگاه سری پنتاگون با انگیزه بررسی توان نیروی هوایی ارتش ایران برگزار می شود. به موجب اطلاعات دریافتی از منابع موثق، در این جلسات آخرین تاکتیک ها برای مقابله با قدرت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می شود. گفتگوی ما با «امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش» هم اینک پیش روی شماست.
*امیر چیت فروش! برای اینکه وارد بحث شویم، سال تولید ملی و حمایت از کار در نیروی هوایی چگونه تعریف می شود و چه برنامه ای برای بیشترین استفاده از تولیدات ملی در دستور کار دارید؟
**نیروی هوایی نیرویی تجهیزات محوراست و تجهیزات در نیروی هوایی بسیار گران قیمت است. به همین علت همیشه نوک پیکان تحریمها به سمت نیروی هوایی ارتش نشانه رفته است. درسالهای اخیر، بیشترین تحریمها متوجه تجهیزات، قطعات و هواپیماهای نیروی هوایی بوده است، اما با تدبیرفرماندهان و تلاش کارکنان فنی و ماهر این نیرو، نه تنها تحریمها اثربخش نبوده است، بلکه امسال که سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گرفته، برای نیروی هوایی یک نقطه آغاز دیگر برای انجام فعالیتهای خود کفایی و جهادی در بحث تولیدات بومی است.
*یعنی قرار است، برنامه ویژه ای در نیروی هوایی اجرایی شود؟
**بله! نیروی هوایی تشکیل شده است از شماری گردانهای شکاری و پشتیبانی. هواپیماهای شکاری و بمب افکن f-14 تامکت، f-5 تایگر، f-4 فانتوم، میگ 29، سوخو -24، هواپیمای ترابری c-130 هرکولس، هواپیماهای آموزشی و هواپیماهای دیگر به همراه تجهیزات زمینی، همگی نیازمند به روزرسانی پیوسته قطعات و تجهیزات هستند تا بتوانند همواره در وضعیت آماده باشند.
فروند هواپیمای f-5 تایگر از یازده هزار و 864 قطعه تشکیل شده است که این قطعات در زمانهای مشخص باید تعویض شوند. ما مجبورهستیم این قطعات را تعویض، بهسازی و تولید کنیم. البته این حرکت در سالهای گذشته آغازشده و در این زمینه موفق بوده ایم. تمامی گردانهای تایگر در نیروی هوایی در وضعیت آمادگی کامل هستند. اما امسال ماجرا کمی متفاوت است و ان شاءا... با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد خبرهای بسیار خوب از تولیدات بومی نیروی هوایی در بحث تجهیزات و هواپیما در سال تولید ملی خواهیم بود.
*امیر! یکی از موضوعات اصلی در نیروی هوایی بحث «اورهال» هواپیماهاست، با توجه به قدمت زیاد بسیاری از پرنده های نیرو، این موضوع بسیار ضروری است، آیا هم اکنون می توانیم تمامی جنگنده های نیروی هوایی را در کشور اورهال کنیم؟
**بحث اورهال از موضوعات کلیدی در نیروی هوایی و اولویت مأموریت های نیروی هوایی است. برای نمونه، هواپیمای 14- f از بابت سامانه های پیشرفته باید همواره به روز رسانی شود. هم اکنون متخصصان نیروی هوایی ارتش در مدت 40 روز، هواپیمای جنگنده مدرن اف 14 تامکت را اورهال می کنند و به دنبال این هستیم که مدت زمان اورهال را کاهش دهیم.
اکنون این نیرو در زمینه تعمیر و نگهداری و اورهال تمامی سامانه ها به خودکفایی رسیده و آمارها نشان می دهد متخصصان نیروی هوایی می توانند انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن و پشتیبانی را تعمیر، نگهداری و اورهال کنند. همچنین هواپیماها، رادارهای مدرن و آتشبارهای موشکی را بهینه سازی و تولید می کنیم و در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های گردآوری سیگنالی نیز اقدامهای ارزنده ای انجام داده ایم، اما بازهم به این اندازه بسنده نکرده ایم و توان خود را بهبود می بخشیم.
ما هر روز شاهد پروازهواپیماهایی هستیم که در جنگ آسیبهای کلی دیده بودند و بیشتر کارشناسان معتقد بودند آماده سازی این هواپیماها نشدنی است، اما از آنجا که ما به موجب تحریمها نمی توانیم هواپیمای جدیدی را در اختیاربگیریم، چاره ای جز بازگرداندن همان هواپیماها به چرخه پروازی نداریم که این کار با موفقیت در دست پیگیری است.
* اما آماری که هر از چند گاهی درباره توان نیروی هوایی ایران منتشر می شود، برخلاف اظهارات شما است! مجله انگلیسی زبان « AVIATLON WEEK» که از معتبرترین مجلات هوایی دنیا به شمار می آید در آخرین شماره سال 2011 خود گزارشی را به صورت آماری و براساس آخرین اطلاعات نیروی هوایی ایران منتشر کرد، در این گزارش با اشاره به شمارهواپیماهای f-14 ایران، آمادگی این هواپیماها در حدود 50 درصد و تعداد زیادی زمینگیر اعلام شده بود!
**یک هواپیما ازهزاران قطعه تشکیل شده که هر کدام ازاین قطعات نیزعمرمفید و قانونی دارد که پس از پایان عمر مفید آنها باید قطعات جدید را جایگزین قطعات فرسوده کنیم ما هم اکنون به خرید تجهیزات جدید از کشورهای خارجی نیاز نداریم، بلکه خودمان آنها را بازسازی می کنیم.
من به عنوان رئیس واحد تحقیقات و مطالعات نیروی هوایی اعلام می کنم، با تلاش متخصصان داخلی، تجهیزات نیروی هوایی ما هنوز هم در خط مقدم تجهیزات نظامی روز دنیا قرار دارد که در صورت بروز جنگ احتمالی با قاطعیت تمام، پاسخ دشمن را می دهیم.
ما در دوران دفاع مقدس برای تهیه یک قطعه ساده هواپیماهای f-5 که به «پیچ خروسکی» معروف است، مشکل داشتیم و بسیاری از هواپیماهای ما به علت نبود این قطعه زمینگیر بودند، اما این روزها در حال تشکیل گردانهای مجهز هواپیمای صاعقه در نیروی هوایی هستیم، هواپیمایی که با قابلیتهای بسیار بالا در نیروی هوایی ساخته شده است.
*این خبر بسیار خوبی است، اما آمار و اطلاعاتی که به صورت رسمی از سوی منابع خارجی منتشر می شود، از کجا تهیه می شود، آیا این آمارنادرست است؟
**باید به این نکته اشاره کنم سیستم های اطلاعاتی غرب همواره تحرکات و پیشرفتهای ما را زیر نظر دارند و به دقت رصد می کنند. برای نمونه، جلسات محرمانه ای در بخش سری پنتاگون برای بررسی وضعیت نیروی هوایی ارتش ایران هر ماه برگزار می شود و در این جلسات آخرین پیشرفتهای جمهوری اسلامی از نگاه کارشناسان نظامی آنها با دقت بررسی می شود. البته آنها ازتمامی پیشرفتهای نظامی ما اطلاع ندارند و نخواهند داشت. خبر داریم که در یکی از جلسات محرمانه پنتاگون، کارشناسان آنها به این نتیجه رسیدند که نیروی هوایی ایران حداکثر تا 3 ماه دیگر زمینگیر می شود و کارایی خود را از دست می دهد، اما نه تنها این پیش بینی اشتباه بود، بلکه این روزها نیروی هوایی درآمادگی کامل و اوج قدرت هوایی در منطقه است.
آمارهایی هم که هر از چند گاهی در نشریات و رسانه های وابسته به سیستم های اطلاعاتی غرب منتشر می شود، براساس اطلاعات دست و پا شکسته و حدس و گمان است. براساس آخرین اطلاعات دریافتی ما از منابع موثق در این جلسات، آخرین تاکتیک ها برای مقابله با قدرت نیروی هوایی ارتش ارزیابی می شود.
* از یک سو هواپیمای پیشرفته f-35 (لایتنینگ 2) آمریکایی که 4 برابر کارایی بیشتری در عملیات هوا به هوا و هشت برابر کارایی بیشتر درعملیات هوا به زمین را دارا است، وارد گردانهای پروازی آمریکا و انگلیس شده است و از سوی دیگر، طرح بهبود قابلیتهای هواپیمای f-22(راپتور) در شرکت لاکهید مارتین آغاز شده است، با توجه به سخنان شما، آیا در یک نبرد هوایی هواپیماهای فانتوم، تایگر و تامکت ایران که بیش از35 سال از عمر مفید آنها می گذرد، توان رویارویی با هواپیماهای پیشرفته و چند منظوره را دارند؟
**این هواپیماها شاید قابلیت های بیشتری هم نسبت به هواپیماهای ما داشته باشند، اما من به جرأت اعلام می کنم که اکنون با هواپیمای تاریخ گذشته ازنظرکارشناسان غربی، پیشرفته ترین فناوری های غربی را زیر پا می گذاریم و این را اثبات هم کرده ایم. دردوران دفاع مقدس، ما هواپیمای پیشرفته میراژ عراقی را بارها نابود کردیم. هواپیماهای میگ 25 را بارها با همین تایگرهای نیروهای هوایی زدیم. شاید آنها از نظر برخی تجهیزات، پیشرفته تر باشند، اما ما تجهیزاتی را در اختیار داریم و در زمان لازم، آنها را رو می کنیم. این قابلیت ها درکنار مؤلفه های مهمی مانند غیرت ایرانی و شهادت طلبی بی گمان پیشرفته ترین هواپیماهای جهان را نابود می کند.
نیروی هوایی ما برمبنای تاکتیک، صنعت بومی و برمبنای تفکری به نام دفاع و شهادت فعالیت می کند و با همین رویه قابلیت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را داریم، همیشه f -35 , f-22 های آمریکایی برنده نیستند. برنده خلبان شجاع،ماهر، به روز، مؤمن و جسور ایرانی است که به جنگ با کشور متجاوز می رود.
البته در بحث تجهیزات الکترونیکی هم، سامانه های الکترونیکی و راداری جدیدی برای پرواز شب درنیروی هوایی به کار گرفته شده که این سامانه ها در سال گذشته، بهینه شده بودند و اکنون ما از آنها استفاده می کنیم.
*امیر چیت فروش! هرخلبان ایرانی یک سرمایه ملی است، اگرهواپیما نداشته باشیم، می توانیم بسازیم و یا از راه های گوناگون تهیه کنیم، اما چنانچه خلبان ماهر و آموزش دیده نداشته باشیم و یا خدای نکرده از دست بدهیم، کار برای نیروی هوایی سخت می شود. با توجه به اینکه برای آموزش هر خلبان نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه می شود، مراحل آموزش خلبانان در نیروی هوایی چگونه است؟
**همان طورکه اشاره کردید، یکی از موضوعات مهم در نیروی هوایی آموزش کادر مجرب و متخصص بویژه خلبان ها هستند. تاریخچه نیروی هوایی 90 سال است در این 90 سال که 60 سال آن پیش از انقلاب بوده است، ما هیچ خلبانی را در داخل کشور آموزش ندادیم و تنها پس از انقلاب بود که توانستیم خلبانان جوان را در داخل کشور آموزش دهیم، اکنون هم با دستیابی به پیشرفته ترین سامانه های آموزشی مانند شبیه سازهای پرواز برای انواع هواپیماها تمامی مراحل آموزش یک خلبان در داخل کشور انجام می شود. ما در بحث آموزش خلبانان هیچ نگرانی نداریم و بارها هم اعلام کرده ایم آماده هستیم به خلبانان کشورهای دیگر هم آموزش دهیم و تربیت خلبانان کشورهای دوست و همسایه را برعهده بگیریم.
البته به علت هزینه های بالایی که برای آموزش یک خلبان انجام می شود، پس از دوره آموزشی، دوره های تکمیلی و تمرینی برای تمامی خلبانان در گردانهای پروازی، پیوسته برگزار می شود.
*امیر ! اکنون که در شرایط صلح هستیم، یک روز کاری برای یک خلبان نیروی هوایی چگونه می گذرد؟
**روزکاری تمامی گردانهای تاکتیکی و شکاری نیروهای هوایی درساعات اول صبح و حتی درمواردی پیش از اذان صبح آغاز می شود. بدین صورت که در ابتدا جلسات توجیهی صبح ها برگزار می شود و در این جلسات تمامی برنامه روز کاری، چارت پروازها، عملیات احتمالی و چگونگی تمرین تاکتیک ها برای خلبانان به وسیله فرماندهان گردان و یا استاد خلبانان ارایه می شود. این مرحله از یک روز کاری خلبانان، در ساعات اول صبح و زمانی که هنوز هوا تاریک است در همه گردانهای نیروی هوایی انجام می شود.
در مرحله اول با تقسیم بندی کار و مشخص شدن وظایف خلبان در روز، مراحل تست روزانه وضعیت خلبانان انجام می شود، مرحله ای که بسیار حساس است و باید یک خلبان نمره 100 از 100 را دریافت کند، اگر در این مرحله به هر علت، مانند بیماری جزئی و یا حتی یک سرماخوردگی ساده، خلبان از نظر پزشک نمره 99 بگیرد، در آن روز کاری نمی تواند بپرد.
پس از هر پروازهم گروه پروازی دوباره در جلسه توجیه، نوع فعالیت را بررسی می کنند تا نقاط ضعف و قوت کار را بررسی کنند. برای نمونه، ممکن است یک خلبان در زمان اوج گیری با سرعت 5 نات بیشتر انجام داده باشد که این موضوع از نظر اساتید خلبانی یک نقطه منفی برای خلبان است و تمرین های بیشتری برای خلبان گنجانده می شود. تمامی این برنامه ها یک روز کاری خلبانهای نیروی هوایی را پر می کنند.


http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=42877

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان اطلاعاتی درباره ای این بهپاد دارند

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/150415_982%7E0.jpg[/img]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/vlcsnap-125123.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_vlcsnap-125123.png[/img][/url]

وهمچنین این سامانه..

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/vlcsnap-126128.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_vlcsnap-126128.png[/img][/url][/quote]



سلام . گوينده بي سواد اين رو پهپاد كرار معرفي كرد . :evil: :lol: :mrgreen: آقا اين كجاش شبيه كراره ؟ شديدا ممنون از برادر M-AT واقعا گل كاشتين .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
m at
وقعا کارت درسته اون موشک کایت چکار میکنه به نظرم شدیدا رادار گریزه



نمونه خارجی اون چی هست ؟[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0871.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/N1015942-1818012.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_N1015942-1818012.jpg[/img][/url][/quote]
سوال
این خلبانای عزیز این همه بار و ساک و اسباب و وسایل رو کجا میبرن؟؟؟؟؟؟
به چه دردشون میخوره؟؟؟؟؟
مگه توی این ساک ها چی هست؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.