Recommended Posts

[quote name='blender' timestamp='1398090910' post='373675']
ربطی به بودجه نداره .
اینها تجهیزات نو رو می گذارند توی انبار . حتی اگه 10000 تا مرکاوا بهشون بدی ، باز از همان ام 60 استفاده می کنند .
[/quote]

بنظرمن سیاست خیلی خوبیه
چون تجهیزات جنگی برای جنگه نه برای پز دادن وحال کردن.
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام میشه اصل فیلم را برای ما هم بگذاری[/quote]

اصل کلیپ رو ندارم و تصویر رو هم یکی از دوستان زحمتش رو کشیده و برای بنده ارسال کرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]جناب سینا[/size]

میتونی ذولجناح رو با MZKT-79292 مقایسه کنید؟؟؟؟؟؟؟

[size=5]در ضمن نمیشه یه کاری چرخهای ذولجناح قطورتر بشه[/size] چیزی تو مایههای نمونه بلاروسی اصلا شاسی ذولجناح همچین امکانی میده؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میتونی ذولجناح رو با MZKT-79292 مقایسه کنید؟؟؟؟؟؟؟[/quote]

خودروی MZKT- 79292 به پیشرانه 503 اسب بخاری مجهز است که به یک جعبه دنده 9 دنده متصل شده. سیستم تعلیق این خودرو از نوع مستقل هیدروپنوماتیکی است (از ذوالجناح پیشرفته تر است). حداکثر توان حمل این خودرو 35 تن است که 5 تن بیشتر از خودروی ذوالجناح است.سرعت این خودرو نیز در حدود 45 کیلومتر بر ساعت است. از دیگر قابلیت های حرکتی آن اطلاعی ندارم.

با توجه به این تصویر :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/nsym_-_khbrgzry_byn_lmlly_pym_khwth_-__-_fylm___rwnmyy_z_dstwrdhy_jdyd_nyrwy_zmyny_rtsh5B280043742923-02-025D.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_nsym_-_khbrgzry_byn_lmlly_pym_khwth_-__-_fylm___rwnmyy_z_dstwrdhy_jdyd_nyrwy_zmyny_rtsh5B280043742923-02-025D.JPG[/img][/url]

سیستم تعلیق ذوالجناح از خودروی ماز 537 الگوبرداری شده (که قابل حدس هم بود).

تصاویری از بخش های مختلف تعلیق ماز 537 :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/543575.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_543575.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/43424.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_43424.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/8686.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_8686.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/4533.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_4533.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/555~2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_555~2.jpg[/img][/url]

[quote][size=5]در ضمن نمیشه یه کاری چرخهای ذولجناح قطورتر بشه[/size] چیزی تو مایههای نمونه بلاروسی اصلا شاسی ذولجناح همچین امکانی میده؟؟؟؟[/quote]

بستگی به طول محور دارد. در این دست خودرو ها قطر لاستیک ها صرفا جهت افزایش مقاومت در برابر وزن نیست بلکه به جهت بهبود قابلیت عبور از مناطق برفی ، شن زار و گل آلود هم هست.
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1398103381' post='373730']
اصل کلیپ رو ندارم و تصویر رو هم یکی از دوستان زحمتش رو کشیده و برای بنده ارسال کرده
[/quote]
کلیپش اینه(حجمش رو از 58 مگ به 27مگ کاهش دادم)
[url="http://uplod.ir/brbfz23vjinu/000(1).mp4.htm"]000(1).mp4 - 27.1 MB[/url]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='blender' timestamp='1398090910' post='373675']
ربطی به بودجه نداره .
اینها تجهیزات نو رو می گذارند توی انبار . حتی اگه 10000 تا مرکاوا بهشون بدی ، باز از همان ام 60 استفاده می کنند .
[/quote]

این مطلب 100 درصد تایید میشه!
تو گردان دیده بانی که بودم همه سربازا از دوربین دو چشمی زمان جنگ استفاده می کردند.دوربین خود من بند نداشت با یک لنز ترک خورده و یه بالشتک پلاستیکی دور چشم که دیگه چیزی ازش باقی نمونده بود با این حال ملزم به استفاده از این تجهیزات بودیم تا اینکه یه روز گذرمون به انبار افتاد و ده ها جعبه (بالای 100 تا) دوربین دو چشمی اکبند و پلمپ شده رو در قفسه ها رویت کردیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
فکر نمیکنم بتوان از ذوالجناح به عنوان کشنده لانچر موشکهای بالستیک استفاده کرد.
[/quote]

دکترين نظامي ايران اين هست که کشنده هاي غير نظامي براي حمل موشک چه
بالستيک و چه ضد کشتي استفاده بشه که در حالت عادي با کشيدن کاور کاملا شبيه
هزاران کشنده مشابه توي جاده هاي ايران ميشند که به هيچ عنوان قابليت شناسايشون
توسط پهپاد يا ماهواره نيست.
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Stuka' timestamp='1398110306' post='373749']
دکترين نظامي ايران اين هست که کشنده هاي غير نظامي براي حمل موشک چه
بالستيک و چه ضد کشتي استفاده بشه که در حالت عادي با کشيدن کاور کاملا شبيه
هزاران کشنده مشابه توي جاده هاي ايران ميشند که به هيچ عنوان قابليت شناسايشون
توسط پهپاد يا ماهواره نيست.
[/quote]
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/542526.jpg[/IMG]
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1398106597' post='373740']
خودروی MZKT- 79292 به پیشرانه 503 اسب بخاری مجهز است که به یک جعبه دنده 9 دنده متصل شده. سیستم تعلیق این خودرو از نوع مستقل هیدروپنوماتیکی است (از ذوالجناح پیشرفته تر است). حداکثر توان حمل این خودرو 35 تن است که 5 تن بیشتر از خودروی ذوالجناح است.سرعت این خودرو نیز در حدود 45 کیلومتر بر ساعت است. از دیگر قابلیت های حرکتی آن اطلاعی ندارم.

با توجه به این تصویر :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/nsym_-_khbrgzry_byn_lmlly_pym_khwth_-__-_fylm___rwnmyy_z_dstwrdhy_jdyd_nyrwy_zmyny_rtsh5B280043742923-02-025D.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_nsym_-_khbrgzry_byn_lmlly_pym_khwth_-__-_fylm___rwnmyy_z_dstwrdhy_jdyd_nyrwy_zmyny_rtsh5B280043742923-02-025D.JPG[/img][/url]

سیستم تعلیق ذوالجناح از خودروی ماز 537 الگوبرداری شده (که قابل حدس هم بود).

تصاویری از بخش های مختلف تعلیق ماز 537 :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/543575.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_543575.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/43424.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_43424.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/8686.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_8686.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/4533.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_4533.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/555~2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_555~2.jpg[/img][/url]



بستگی به طول محور دارد. در این دست خودرو ها قطر لاستیک ها صرفا جهت افزایش مقاومت در برابر وزن نیست بلکه به جهت بهبود قابلیت عبور از مناطق برفی ، شن زار و گل آلود هم هست.
[/quote]

با تشکر
جناب سینا سیستم تعلیق ذولجناح هم مستقله ولی گویا هیروپنوماتیک نیست پیشرفتگی منظور شما از این حیثه ؟؟؟؟؟؟

در باب افرایش قطر لاستیک ذولجناح(پنهای لاستیک) بنظرم این کار واجبه چون خواه نا خواه این لانچر ممکنه با 15 تا20 تن بار از مناطق شن زار یا گل الود عبور کنه انوقت احتمال گیرافتادنش هست.

بذار برات یه خاطره از عید 3 سال پیش تعریف کنم:
باغ بون ها شب که میشه میرن سر باغ پمپ اب باز میکنن تا زمین برا فردا صبح سیر بشه ما هم روز قبل با یه اف اچ 12 رفتیم کنار باغ چادر زدیم شب که شد تو همین حین باغبون محترم اومد پمپ اب باز کرد ......خلاصه صبح که بلند شدیم چشمت روز بد نبینه تو یه دریاچه به عمق 30 سانت گیر اوفتادیم .... پاچه ها رو زدیم بالا و بدو بدو تمام اسباب وسایل و چادر مسافرتی رو بار اف اچ کردیم گفتیم بریم یه جای دیگه....... شاید باورش سخت باشه ولی گاومون زایید اونم دوقلو ...... اف اچ با اون عظمت چنان تو گل ولای گیر کرده بود که با بوکسل دوتا بنز اکتروس و دانگ فنگ هم تنونستن درش بیارن جوری شد که دانگ فنگ به روز خودشو دراورد خود اکتروس هم از جفت محور عقب گیر کرد .... خلاصه شده بود هورالعظیم یعنی هرکی با هرچی می اومد کمکمون گیر میکرد یه تراکتور نیوهلند هم رفاقتی اومد بوکسل مون کرد زورش نرسید ولی خداروشکر تونست خودشو در بیاره......جالبه وقتی راننده پیاده شد اولین حرفی که زد گفت : [size=5]لودررررررررر[/size]...... زنگ زد سنگ شکن یه کوماتسو اوردن اومد تو دل باتلاق سیم بکسل انداخت دردم اف اچ کشید بیرون یعنی ثانیه نشد بلافاصله سروته کرد اکتروس هم زد تنگش.......خلاصه حالی بهمون داد در حد لالیگا.....راننده لودرو که پیاده شد مثل پیغمبر خدا دورش ادم جمع شده بودن از خدا خیرت بده پهلوون شروع کردن تا ....... icon_cheesygrin
نشستیم باهم یه چایی بخوریم میدونی گفت چی : این لودرو اسقاطی مال 30 سال پیشه 220 تا هم بیشتر زور نداره اون چیزی که اف اچ و اکتروس تو گل و لای کشید بیرون چرخ هاشو بود که نگذاشت خود لودرو هم گیر کنه وگرنه خدا هم .......بهرحال قضیه ذولجناح هم غیر این نیست لاستیک هر چقدر پهن تر و قطورتر باشه شاید سرعت کم کنه ولی برا کشنده ای مثل ذولجناح واجب شرعیه چون همیشه اتفاق یه مرتبه میفته
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Stuka' timestamp='1398110306' post='373749']
دکترين نظامي ايران اين هست که کشنده هاي غير نظامي براي حمل موشک چه
بالستيک و چه ضد کشتي استفاده بشه که در حالت عادي با کشيدن کاور کاملا شبيه
هزاران کشنده مشابه توي جاده هاي ايران ميشند که به هيچ عنوان قابليت شناسايشون
توسط پهپاد يا ماهواره نيست.
[/quote]

خوب اين سياست بسيارغلط و بزدلانه ای است. چون خدای نکرده اگر جنگی رخ دهد دشمن بين خودروهای نظامی و غير نظامی تفاوتی نگذاشته و همه را مورد هدف قرار می دهد (مشابه حمله پهپادهای آمريکايی به منازل مسکونی مشکوک به حضور افراد القاعده) و اين موضوع حمل و نقل مواد غذايی ودارو و ... را هم با خطر مواجه خواهد کرد
  • Upvote 12
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nasirirani' timestamp='1398107313' post='373743']
کلیپش اینه(حجمش رو از 58 مگ به 27مگ کاهش دادم)
[url="http://uplod.ir/brbfz23vjinu/000(1).mp4.htm"]000(1).mp4 - 27.1 MB[/url]
[/quote]لطف کن ادرس 58 مگ را برای ما مستکبرین adsl دار هم بگذار
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با تشکر
جناب سینا سیستم تعلیق ذولجناح هم مستقله ولی گویا هیروپنوماتیک نیست پیشرفتگی منظور شما از این حیثه ؟؟؟؟؟؟[/quote]

بله مستقل است منتهی این سیستم مستقل هم انواعی دارد.

در ذوالجناح تعلیق چرخ ها با فنر پیچشی (Torison Bar) پشتیبانی شده و در حالی که در MZKT مد نظر از طریق ضربه گیرهای هیدرولیکی پشتیبانی شده. (گزینه دوم پیشرفته تر بوده و عملکرد نرم تری هم دارد)

[quote]

در باب افرایش قطر لاستیک ذولجناح(پنهای لاستیک) بنظرم این کار واجبه

[/quote]

با سیستم کنترل مرکزی تورم تایرها این مسئله قابل حله بدون اینکه نیاز به تغییر پهنای لاستیک و اعمال تغییر در سایر اجزای اون باشیم.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='k98' timestamp='1398155451' post='373786']
لطف کن ادرس 58 مگ را برای ما مستکبرین adsl دار هم بگذار
[/quote]
تقدیم به شما
[URL=http://uplod.ir/sb9kp44lehh0/000.mp4.htm]000.mp4 - 58.8 MB[/URL]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سینا

میشه خواهشا رو تصاویر ذولجناح و MZKT با علامت یا دایره کشیدن دورش همین فنر میله پیچشی و ضربه گیر هیدرولیکی رو نشون بدید؟؟؟؟ از مکانیک سررشته ای ندارم منتها علاقمندم

در ضمن با توجه به اینکه ذولجناح چیزی نیست جز یه ماز537 10در10 بنظرتون بهتر نبود از همین کشندهای MZKT بومسازی بشه و در کاربرهای مختلف استفاده کنن(از لانچر باور تا بالستیک) بنظرم همین الانم دیر نشده چون شاسی اینا بنظرم فرق چندانی نداره (چرخ ومحورها و توپی ها و سیستم تعلیق متفاوته )یعنی جهاد نزاجا نمیخواد برا تولید اینا هزینه سنگینی کنه؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.