Recommended Posts

[quote name='nasirirani' timestamp='1398185131' post='373834']
تقدیم به شما
[url="http://uplod.ir/sb9kp44lehh0/000.mp4.htm"]000.mp4 - 58.8 MB[/url]
[/quote]

ممنون


[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/303558/%D8%B0%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%AD-s300-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]«ذوالجناح» S300 ایرانی را حمل می‌کند+تصاویر[/url][/b][/center]
[indent=1]در رژه 29 فروردین، خودروی سنگینی به نمایش درآمد که روی آن تصویری از ساماه بومی برد بلند باور 373 نصب شده بود.[/indent]
به گزارش مشرق، در پی بدقولی روس‌ها در تحویل سامانه موشکی پدافند هوایی بُرد بلند S300 به ایران بود که متخصصان صنعت دفاعی کشورمان با تدبیر رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتند دست به کار طراحی و ساخت سامانه‌ای بومی با همین مشخصات بزنند.

در رژه ارتش در 29 فروردین 1388، اولین بار ماکتی از سامانه پدافندی بُرد بلند ایرانی به نمایش درآمد که البته مشخصات آن اعلام نشد اما همین حضور بی سر و صدا موجب گردید تا همگان متوجه عزم جدی ایران برای ساخت سامانه بومی برد بلند در داخل کشور شوند.

[center][url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/3/552924_922.jpg"]http://www.mashreghn.../552924_922.jpg[/url][/center]
[center][b]اولین نمایش نمونه ای از سامانه موشکی باور[/b][/center]

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در تاریخ در گفتگو با خبرگزاری فارس نام این سامانه بومی را اعلام کرد تا رسانه‌های داخلی و خارجی از این پس با اسم و رسم دقیقتر یعنی «باور373» پیگیر مراحل ساخت سامانه برد بلند ایرانی باشند که در افکار عمومی به S300 ایرانی شناخته می شد.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.

[center][url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/3/552925_578.jpg"]http://www.mashreghn.../552925_578.jpg[/url][/center]
[center][b]سامانه روسی S300[/b][/center]

در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

از آن زمان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از 2 یا 3 نوع موشک در لایه‌های مختلف استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

این در حالیست که برنامه 5 ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال 94 به پایان خواهد رسید.

امیر اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این پروژه، روی مباحثی نظیر رادار، پرتابگرها و خود موشک کار می‌شود.

اما یکی از موضوعات مهم در طراحی و ساخت این سامانه، خودروی حمل کننده موشک است که «باور 373» می‌بایست روی آن نصب شود.

بر همین اساس و برای اولین بار بود که در رژه 29 فروردین سال جاری خودروی سنگینی به نمایش درآمد که بر روی آن تصویری از سامانه موشکی باور373 که (قبلا نمایش داده شده بود) نقش بسته است.

[center][url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/3/552926_315.jpg"]http://www.mashreghn.../552926_315.jpg[/url][/center]

طبیعتا با توجه به اندازه و وزن موشک در حال ساخت، نیاز به خودروی مناسبی جهت حمل موشک احساس می‌شد. در همین راستا با توجه به زیرساخت‌های مناسب و تجارب ذی‌قیمت در حوزه خودروهای فوق سنگین تاکتیکی، نسبت به طراحی و ساخت خودرو «ذوالجناح» توسط گروه تحقیقاتی خودرویی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش اقدام شد.

خودروی سنگین ذوالجناح که اخیرا با حضور امیر پوردستان فرمانده نزاجا رسما رونمایی شد، دارای 5 محور (10 چرخ) فعال است که 2 محور اول و دوم و محور پنجم فرمان‌پذیر هستند.

طراحی این خودرو براساس تطابق کامل با کلیه شرایط سرزمینی و اقلیمی ایران انجام شده است.

این خودرو چند منظوره قابلیت عبور از رودخانه تا عمق 5/1 متر، حداکثر ظرفیت بار 30 تن، حمل محموله با طول 5/10 متر، حداکثر شیب روی 35%، حداکثر شیب روی طولی 20%، وزن خالص 21 تن و سامانه تعلیق مستقل است.

[center][url="http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/3/552927_250.jpg"]http://www.mashreghn.../552927_250.jpg[/url][/center]

در جزئیات این خودرو اعلام شده که قابلیت هرگونه تغییر برای کاربری‌های مدنظر و انجام تغییر در طراحی آن وجود دارد.

بنابراین و با توجه به تصویر نقش بسته بر روی آن و نیز تطابق ویژگی‌های اعلام شده این خودرو که برای انجام چنین ماموریت‌هایی مطابقت می‌کند، به نظر می‌رسد «ذوالجناح»، مامور حمل یکی از مدرنترین دستاوردهای موشکی ایران در حوزه پدافند هوایی خواهد بود.

لازم به ذکر است که تولید انبوه این خودرو با امکانات موجود کشور به صورت تکرارپذیر و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی در نزاجا قابل انجام است.



ببخشید چون کسی پست نداد این خبر را همینجا میزارم

[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/303021/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-60-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B9%DA%A9%D8%B3"]بازگشت مقتدرانه قدیمی‌ترین تانک ایرانی پس از 60 سال +عکس [/url][/b]
[/center]
[indent=1]با توجه به وجود زیر ساختهای مورد نظر برای تعمیر و نگهداری تانک ام 47 در داخل کشور و همچنین تولید برجک و سامانه های جدید در نزاجا، دیگر هیچ نیازی به قطعات وارد شده از خارج وجود نداشته و می توان با استفاده از توان داخلی، این تانک پیشرفته را برای رفع نیازهای امروز کشور در اختیار داشت.[/indent]
[color=#FF0000][b]به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق[/b][/color] ، در روز 31 فرودین ماه سال 1393 ، از پنج دستاورد جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد که یکی از آنها تانک "سبلان" بود. سبلان برای همه ایرانیان یادآور سومین قله مرتفع ایران واقع در استان اردبیل در شمال غرب کشور است که اقتدار و عظمتش همواره در یاد ایرانیان خواهد ماند. اما این که سبلان دقیقا چه تانکی بوده و چگونه به اینجا رسیده است را باید در ادامه بخوانید.

تانک سبلان در حقیقت یک ارتقاء سنگین بر روی تانکهای قدیمی ام 47 پاتن است که اوایل دهه 1950 میلادی در زمان رژیم طاغوت از آمریکا خریداری شد. بر اساس اطلاعات منابع خارجی، ایران در حال حاضر چیزی نزدیک به 160 دستگاه از این تانکها را در اختیار دارد.


[center]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/1/551254_486.jpg
[b]تانک آمریکایی M47[/b][/center]

ام 47 تانکی میان وزن بود که در سالهای اوایل جنگ سرد به منظور مقابله سیل پایان ناپذیر تانکهای روسی که در نقاط مختلف از جمله منطقه آلمان در حال رشد بودند ساخته شد. این تانک در حدود 48 تن وزن داشته و با یک قبضه توپ 90 میلی متری مسلح شده بود.

عمده "ام 47 " های ایرانی در زمان جنگ در خدمت لشکر 81 زرهی کرمانشاه بوده و در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند. اما این تانک مشخصا در قرن بیست و یکم با شرایط اولیه خود حرفی برای گفتن نداشت و یا باید برای اوراق شدن استفاده و یا این که فکری برای تغییر اساسی در آن داده می شد.

سال گذشته و در جریان رونمایی از نمونه جدید تانک ذوالفقار و تانک صمصام، امیر پوردستان فرمانده نزاجا از برجک جدید ساخت جهاد خودکفایی نزاجا خبر داد و اعلام کرد که در فروردین 1393 از این تانک جدید رونمایی خواهد شد. نزاجا به وعده خود عمل کرد و در آخرین روز از فرودین ماه از تانک سبلان رونمایی شد.

امیر پوردستان همچنین سال گذشته اعلام کرده بود که سبلان یک بروز رسانی بر روی تانک ام 47 است و با این اوصاف، در نگاه اول برجک مورد نظر به عنوان مشخص ترین تغییر در سبلان به چشم می آید.

[center]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/2/551821_752.jpg[/center]
[center][b]تانک سبلان در سمت چپ - به تغییرات در توپ و برجک دقت کنید[/b][/center]

برجک مورد نظر در کناره های توپ و بخش های کناری برجک، شباهت خاصی به نمونه مورد استفاده در تانک ذوالفقار دارد. این موضوع نشان از افزایش بقاء پذیری و فاکتور حفاظت در این تانک دارد. همچنین دو عدد سامانه نارنجک انداز مخصوص پرتاب نارنجکهای دود زا نیز بر روی دو طرف این برجک نصب شده است که می تواند در مواقع خطر از آن برای پخش دود بهره برد. همچنین بر روی چرخ های تانک نیز یک پوشش حفاظتی افزوده شده است.

نکته بعدی که شاید یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات پروژه سبلان باشد، تغییر سلاح اصلی تانک ام 47 یعنی توپ 90 میلی متری به توپ 105 میلی متری است. چند نکته در مورد این تغییر وجود دارد که بایستی به ترتیب به آن پرداخت .

توپ 105 میلی متری موجود بر روی سبلان شباهت خاصی به گونه مورد استفاده بر روی تانک های ام 60 ایرانی و همچنین گونه ارتقاء یافته صمصام دارد. در حقیقت می توان این گونه نتیجه گیری کرد که این دو تانک ایرانی از یک توپ مشترک بهره می برند. این توپ در حقیقت مدل L7 ساخت انگلستان می باشد که به نوعی مشهورترین توپ 105 میلی متری، خصوصا در جهان غرب به شمار می آید. آمریکایی ها حتی از این توپ در مدل اولیه تانک آبرامز نیز بهره بردند.

[center]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/1/551257_618.jpg
[b]تانک صمصام - به شباهت توپ با "سبلان" دقت کنید[/b][/center]

با استفاده از این توپ امکان استفاده از طیف وسیعی از مهمات های ضد زره و شدید الانفجار برای تانک "سبلان" به وجود می آید که اصولا توپ 90 میلی متری فاقد این توانایی می باشد. بحث دیگر این است که با استفاده از توپ 105 میلی متری مورد نظر یک گونه شبیه سازی بین تانک سبلان و تانکهای صمصام ایران شکل می گیرد و هر دو تانک از یک نوع توپ و مشخصا یک نوع مهمات بهره می برند. این امر پشتیبانی در زمان جنگ را از واحدهای استفاده کننده از هر دو تانک را راحت تر و البته ارزان تر می کند.

البته این مسئله در بخش آموزش نیز به کاهش زیرساختهای مورد نظر و در نتیجه صرفه جویی در هزینه می شود. بر اساس اعلام فرمانده نیروی زمینی هزینه آماده سازی یک تانک ام 47 ، یک سوم یک تانک تی 72 می باشد که تایید دیگری برای به صرفه بودن تولید این تانک می باشد.

اما نگاهی دقیق تر به برجک تانک سبلان نکته دیگری را نیز برای ما مشخص می کند و آن هم نصب سامانه پریسکوپ توپچی بر روی برجک این تانک است که کمک می کند تا کاربر مورد نظر به راحتی به کنترل محیط اطراف پرداخته و به هدف یابی بپردازد. می توان این گونه نتیجه گرفت که مسئولین نزاجا سامانه هدف یابی و پریسکوپ مخصوص توپچی مشترکی را برای هر سه تانک صمصام، ذوالفقار و سبلان در نظر گرفته اند تا به نوعی استاندارد سازی را در تانکهای ایرانی به انجام برسانند.

[center]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/2/551820_594.jpg
[b]پریسکوپ تانک ذوالفقار 3[/b]- [b]پریسکوپ تانک سبلان[/b] - [b]پریسکوپ صمصام[/b][/center]

البته ذکر این نکته نیز مهم است که با توجه به وجود زیر ساختهای مورد نظر برای تعمیر و نگهداری تانک ام 47 در داخل کشور و همچنین تولید برجک و سامانه های جدید به صورت بومی هیچ نیازمندی به کشورها و یا قطعات وارد شده از خارج وجود نداشته و می توان با استفاده از توان داخلی و بدون هیچ کمکی از خارج از کشور تانکی پیشرفته برای نیازهای امروز کشور را در اختیار داشت.

در بخش موتور نیز به نظر می رسد با توجه به این نکته که سیستم پیشرانه این تانک سالها بدون مشکلی برای تانک مورد نظر کار کرده و می تواند سرعتی تا 60 کیلومتر بر ساعت را برای این تانک به ارمغان آورد و مسئولین نیز اشاره ای به تغییر در سیستم پیشرانه تانک سبلان نداشتند، می توان این گونه نتیجه گرفت که پیشران تانک مورد نظر همچنان به مانند تانک ام 47 یک دستگاه موتور بنزینی با توان 810 اسب بخار است که البته توان کامل سرویس و نگهداری از آن نیز در داخل کشور وجود دارد.

در پایان ذکر این نکته مهم به نظر می رسد که تانک سبلان در ابتدای راه قرار دارد و در طول سالهای آینده می تواند با شرکت در آزمایش های گوناگون و همچنین استفاده از فناوری های دیگر موجود در این بخش در کشور به سطح بالاتری از توان رزمی رسیده و سپس به تولید انبوه برسد.

نزاجا به عنوان کاربر اصلی تانک در نیروهای مسلح کشورمان، علی رغم تمامی تحریم ها و مشکلاتی که در طول دوران پس از پیروزی انقلاب متحمل شده است، هنوز هم حرف های بسیاری در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مدرن دفاعی داشته است و حالا "ذوالفقار" به دستان نیروی زمینی، آماده نشان دادن عظمت سبلان به دشمنان این مرز و بوم هستند.




اما قسمت مهم خبر مربوط به کامنت یکی از کاربران بود

امروز مورخ 93/2/2 روز تاسس سپاه پاسداران سردار علی فدوی فرمانده نیرو دریایی سپاه در جواب پرسش مجری برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر مبنی بر خبر ساخت ناوهواپیمابر در رسانه های بیگانه.اعلام کرد ما برای افزایش قدرت دریایمان رزمایش هاو تمرین هایی را انجام میدهیم که در این تمرین ها از هدف هایی استفاده میشود .این ناو هم توسط قرارگاه خاتم درحال ساخت میباشد این ناو که در اندازه واقعی ناو هوایمابر ساخته میشود برای تمرین هایی که نیرو های دریایی سپاه و ارتش و نیرو هوافضا و همچنین نیرو هوایی ارتش دارند استفاده خواهد شد ویرایش شده در توسط k98
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Brave_Heart' timestamp='1398119933' post='373758']
خوب اين سياست بسيارغلط و بزدلانه ای است. چون خدای نکرده اگر جنگی رخ دهد دشمن بين خودروهای نظامی و غير نظامی تفاوتی نگذاشته و همه را مورد هدف قرار می دهد (مشابه حمله پهپادهای آمريکايی به منازل مسکونی مشکوک به حضور افراد القاعده) و اين موضوع حمل و نقل مواد غذايی ودارو و ... را هم با خطر مواجه خواهد کرد
[/quote]
اتفاقا این به خاطر روش بزدلانه آمریکاست که هرجا که بتونه همه حمل و نقل سنگین رو نابود میکنه، همانطور که رژیم اشغالگر در لبنان 2006 سعی کرد این کار رو بکنه. در صحنه جنگ فرقی نمی کنه، به هر حال هر وسیله نقلیه سنگینی رو می زنند. جایی که فرق می کنه قبل از جنگ و در جاسوسیه و جمع آوری اطلاعاته.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما تعداد زیادی ام 48 و ام 60 داریم که با طراحی این برجک برای سبلان باید یه فکر اساسی برای ام 60 هم بکنیم و با تعویض اونها تانک ها رو به تانک های بروزی برای پشتیبانی تبدیل کنیم تا بتونن در برابر تی 72 و ذوالفقار حضور داشته باشن.
برجک طراحی شده رو باید با زره های واکنشگر و یا در آنده زره های چند لایه تقویت کرد موتور ام 48 رو باید تعویض کرد مثل تانک صمصام باید هضدار دهنده لیزری روشون نصب کرد و...
در این حالت حداقل ما دارای 300 400 تانک بروز میشیم که حداقل بتونن استفاده بشن و کار کمتری از نمونه های اصلی نبرد ببریم.
بهینه سازی چیفتن هم قبلا بوده که اونم فکر کنم باید دوباره بروز بشن.
بالاخره از اون چیزهایی که داریم باید استفاده بهینه بکنیم.
اما همونطوری که قبلا هم گفتم برجک تانک سبلان به نظر همون مدل کوچکتر شده ذوالفقار هست که خوب خیلی از هزینه ها و... رو کمتر کرده از طرفی چون ارتش توان بالایی برای تعمیر و نگه داری و بروز کردن تجهیزات کهنه و قدیمی داره خیلی خوب هست فکری به حال زرهی های قدیمی خودمون بکنیم
تا اونجایی که من خبر دارم توی ابنارهای ارتش هنوز هم ام 60 ها و ام 48 های زیادی هستن که آکبند موندن و می تونن به ارتقاء ها که هزینه های زیادی هم ندارن و کار خوبی هست تا زمانی که بتونیم تانک ذوالفقار رو به ایده آل خودش برسونیم و حتی بعد از بکارگیریش به عنوان پشتیبانی ازش استفاده کنیم.
البته میشه حتی تمام اینها رو به نفر بر تبدیل کنیم کاری که اسرائیلی ها کردن ولی چون خودمون بی ام پی تولید می کنیم لزومی نیست مگر دیگه واقعا ذوالفقار و تی 72 های کشور چنان پیشرفت کنن و تولید بشن که دیگه اینها لزومی به کارگیری شون نباشه.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MOHAMMAD' timestamp='1397984227' post='373449']
اتفاقا منم روی این قضیه فکر کردم و گفتم چرا این تیربار بصورت 6 لول طراحی شده و با توجه به اینکه طرح جیکال تجربه موفقی هست چرا از همون مکانیزم 3 لول استفاده نکرده اند؟!
.
.
.

حالا در سلاحی مانند محرم با 6 لول و نواخت متغیر که مثلا می تواند بازه ای از 600 تا 2500 گلوله بر دقیقه را تشکیل دهد، هر لوله یک ششم تیربار مشابه با نواخت تیر یکسان زیر فشار قرار می گیرد، مثلا فرض کنید نواخت تیربار محرم بر روی عدد 600 گلوله بر دقیقه تنظیم شود( که برای عملیات زمینی نواخت مناسبی است)، در این حالت هر لوله در دقیقه 100 گلوله شلیک می کند، دوشکا هم همین نواخت تیر را دارد با این تفاوت که یک لوله آن هر 600 گلوله را شلیک می کند (نواخت علمی مد نظر است)، ثانیا بدلیل ماهیت چرخشی لوله ها در محرم، یک خنک کاری طبیعی برای آنها در جریان است و مدام در تماس با هوا هستند، با این شرایط ذکر شده محرم می تواند مدت بسیار بیشتری نسبت به دوشکا یا تیربارهای مشابه اقدام به اجرای آتش کند.

امیدوارم تونسته باشه منظور رو به خوبی برسونم.
[/quote]
با سلام و عرض احترام
آيا كسي طول لوله ي گاتلينگ محرم را محاسبه كرده تا بفهميم از كدام لوله ي تيربارهاي در دسترس استفاده كرده اند ؟
دوشكاي معروف از نرخ آتش 600 گلوله در ثانيه برخوردار است . در صورتيكه گتلينگي سه لول با استفاده از لوله اين اين تيربار ساخته بشه ، با نواخت آتش 1800 گلوله در دقيقه نرخ آتش معمول اين تيربار پشت سر گذاشته مي شه و دوباره همون مشكلات هميشگي لوله ي اين تيربار خودشون را نشون مي دن .
گتلينگ چهارلول با رسيدن به نرخ آتش 2400 گلوله در دقيقه همين مشكل را پيدا خواهد كرد .
با توجه به زيرساختهاي موجود نيروهاي مسلح در توليد تيربار 12.7 ميليمتري ، به نظرم علت 6 لول بودن اين تيربار ، ضعف در ساخت و بهينه سازي لوله اون و يا صرفه جويي شديد اقتصادي براي كاهش هزينه ي توليد هست .
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویری از مهرآباد در روز رژه؛

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/430zpuewf_lrq.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_430zpuewf_lrq.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/1001110.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_1001110.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/41xir4jap_rov.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_41xir4jap_rov.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/4vn5kvwne_rrh.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_4vn5kvwne_rrh.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/4ywxspg2h_rfg.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_4ywxspg2h_rfg.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/45jerw2lu_bz0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/thumb_45jerw2lu_bz0.jpg[/img][/url]
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از استاید و دوستان اهل فن سوالی دارم این موشک که چندساله تو رژه میاد اسمش چیه؟ممنون

[URL=http://upload7.ir/viewer.php?file=35246916145218897104.jpg][IMG]http://upload7.ir/imgs/2014-04/35246916145218897104_thumb.jpg[/IMG][/URL]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SU22' timestamp='1398538516' post='374343']
از استاید و دوستان اهل فن سوالی دارم این موشک که چندساله تو رژه میاد اسمش چیه؟ممنون

[url="http://upload7.ir/viewer.php?file=35246916145218897104.jpg"][img]http://upload7.ir/imgs/2014-04/35246916145218897104_thumb.jpg[/img][/url]
[/quote]

موشک ضدتانک توسن - این موشک مهندسی معکوس و یا تولید تحت لیسانس موشک M113 Konkurs با اسم ناتو at-5 spandrel میباشد. این موشک در نیروی زمینی ارتش و سپاه با نام توسن عملیاتی است.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میشه خواهشا رو تصاویر ذولجناح و MZKT با علامت یا دایره کشیدن دورش همین فنر میله پیچشی و ضربه گیر هیدرولیکی رو نشون بدید؟؟؟؟ از مکانیک سررشته ای ندارم منتها علاقمندم[/quote]

تصور جالبی که تعلیق ذوالجناح در دسترس نبود این جزو مشترک رو روی ماز 537 به شما نشان میدم :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/43424~1.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_43424~1.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/maz-537-replacement-tires.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_maz-537-replacement-tires.jpg[/IMG][/url]

مکانیزم میله پیچشی پشتیبان تعلیق چرخ ها همان جزوی است که مشخص کردم که مثل یک الاکلنگ عمل میکند.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1398617560' post='374462']
تصور جالبی که تعلیق ذوالجناح در دسترس نبود این جزو مشترک رو روی ماز 537 به شما نشان میدم :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/43424~1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_43424~1.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/maz-537-replacement-tires.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_maz-537-replacement-tires.jpg[/img][/url]

مکانیزم میله پیچشی پشتیبان تعلیق چرخ ها همان جزوی است که مشخص کردم که مثل یک الاکلنگ عمل میکند.
[/quote]

ممنون فقط سیناجان سیستم تعلیق MZKT رو هم بی زحمت نشون نمیدی؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Thundar' timestamp='1398627417' post='374487']
ممنون فقط سیناجان سیستم تعلیق MZKT رو هم بی زحمت نشون نمیدی؟؟؟؟
[/quote]

تصویر جالبی از اون پیدا نکردم متاسفانه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1398627665' post='374488']
تصویر جالبی از اون پیدا نکردم متاسفانه
[/quote]
[quote name='Goebbels' timestamp='1398627665' post='374488']
تصویر جالبی از اون پیدا نکردم متاسفانه
[/quote]

میشه بی زحمت لینک تصاویر موشک توپول رو بذارید (فکر کنم تو گالری زمینی باشه) تو این تصاویر چندتا تصویر از خط تولید کشنده هست که بنظرم مفیده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.military.ir/forums/topic/23521-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%82%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA/page__hl__topol-m__st__15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1398617560' post='374462']
تصور جالبی که تعلیق ذوالجناح در دسترس نبود این جزو مشترک رو روی ماز 537 به شما نشان میدم :

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/43424~1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_43424~1.jpg[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/maz-537-replacement-tires.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_maz-537-replacement-tires.jpg[/img][/url]

مکانیزم میله پیچشی پشتیبان تعلیق چرخ ها همان جزوی است که مشخص کردم که مثل یک الاکلنگ عمل میکند.
[/quote]

تعمیر و نگهداری کدام مکانیزم تعلیق « آسان تر » و یا « کم هزینه تر » است !؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تعمیر و نگهداری کدام مکانیزم تعلیق « آسان تر » و یا « کم هزینه تر » است !؟[/quote]

مشخصا مکانیزم میله پیچشی

بسیار هم مقاوم است اینقدر که در تانک ها هم مورد استفاده قرار گرفته منتهی ایراداتی هم دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سینا اینکه میگید سیستم تعلیق لانچر MZKT ازنوع ضربه گیر هیدولیکی منظور جک هیدرولیکیه؟؟؟؟؟ چون من در تصاویر خط تولید جکی نمی بینم ولی هر چرخ شامل یک فنر تخت(یا پارابولیک) هست که در کامیونهای تجاری هم بفور استفاده میشه ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.