Sami1993

خودرو های تاکتیکی سفیر- کویران- ارس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خوبه والا ما از عراق غرامت نمیگیریم که هیچ ماشین هایی که سربازان ایران تو خواب هم نمیبینن به برادران عراقی میدن.این کشور همش افراط و تفریطه.کافیه فیلم تجهیزات مرزبانی ایران تو سیستان رو نگاه کنید تو آپارات تا عمق فاجعه رو دریابید

توی آخرین عملیات نظامی فرانسه تو آفریقا شاهد بودیم که یگان های نخبه فرانسوی از تسلیحات فرسوده سی سال پیش استفاده می کنن در حالیکه تجهیزات انفرادی مدرن و لوکس فرانسوی به امارات و قطر صادر میشه.

چون این منطق اقتصادی حاکم بر تولید و تجارت اسلحه است.

فروش ماشین به عراق برای مملکت ارزآوری داره ولی تحویل همون ماشین به مرزداری سیستان و بلوچستان از جیب رفتنه.

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توی آخرین عملیات نظامی فرانسه تو آفریقا شاهد بودیم که یگان های نخبه فرانسوی از تسلیحات فرسوده سی سال پیش استفاده می کنن در حالیکه تجهیزات انفرادی مدرن و لوکس فرانسوی به امارات و قطر صادر میشه.

چون این منطق اقتصادی حاکم بر تولید و تجارت اسلحه است.

فروش ماشین به عراق برای مملکت ارزآوری داره ولی تحویل همون ماشین به مرزداری سیستان و بلوچستان از جیب رفتنه.

چرا روسیه رو مثال نمیزنید که تا یگان های خودش رو تجهیز نکنه صادرات نمیکنه؟

 

البته فروش این ماشین ها زمانی خوبه و موثر که با پولش یک پروژه ساخت خودرو زرهی مدرن که حداقل با یه ارپی جی نابود نشه و امکاناتی مثل هاموی رو داشته باشه  .

 

اما اگه فقط بفروشیم و پولشم بره کوچه علی چپ  خب همون بهتره ارز نیاره.

 

درثانی از کجا معلومه عراق پولشونو میده؟؟این خودرو ها هم باید 2 نسخه باشند .یک نسخه صادراتی و یک نسخه داخلی.

 

 

این خودرو ها تا زمانی که از لحظ فاظتی حرفی برای گفتن نداشته باشند برای ما موثر نیستند.

 

اما در کل این نسخه همونطور که گفتم قابلیت فروش به عراق و سوریه و آذربایجان و بولیوی و ونزوئلا و لبنان و ارمنستان سایر کشور هارو داره.

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا روسیه رو مثال نمیزنید که تا یگان های خودش رو تجهیز نکنه صادرات نمیکنه؟

 

البته فروش این ماشین ها زمانی خوبه و موثر که با پولش یک پروژه ساخت خودرو زرهی مدرن که حداقل با یه ارپی جی نابود نشه و امکاناتی مثل هاموی رو داشته باشه  .

 

اما اگه فقط بفروشیم و پولشم بره کوچه علی چپ  خب همون بهتره ارز نیاره.

 

درثانی از کجا معلومه عراق پولشونو میده؟؟این خودرو ها هم باید 2 نسخه باشند .یک نسخه صادراتی و یک نسخه داخلی.

 

 

این خودرو ها تا زمانی که از لحظ فاظتی حرفی برای گفتن نداشته باشند برای ما موثر نیستند.

 

اما در کل این نسخه همونطور که گفتم قابلیت فروش به عراق و سوریه و آذربایجان و بولیوی و ونزوئلا و لبنان و ارمنستان سایر کشور هارو داره.

1- اون سیاست مال دوره شوروی بود که روس ها به حوزه تسلیحات نگاه ایدئولوژیک داشتن نه تجاری، اگر الان آمار سوخو-30 ها و تی-90 های صادراتی و تحویلی به خود روسیه رو مقایسه کنید دستتون میاد که اولویت حال حاضر روس ها چیه !

2- درست متوجه اصل انتقاد شما نشدم ! خب اگه این خودروها برای ما موثر نیستن پس چرا به اینکه جای تحویل به مرزبانی صادر شدن اعتراض میکنید ؟

3- در مورد اینکه عراق پولش رو میده یا نه هم اینکه عراقی ها به خاطر داشتن منابع عظیم نفتی برخلاف سایر متحدین ما گدا گشنه و محتاج صدقه گرفتن نیستن، و اینکه بارها خبر انعقاد قراردادهای میلیارد دلاری صادرات تسلیحاتی بین ایران و عراق منتشر و بعد تکذیب شده و اینکه کشورمون تو نمایشگاه دفاعی بغداد که دقیقا برای خرید تسلیحات به راه انداخته شده شرکت فعالی داشته همگی نشونه پرداخت پول این تسلیحات از سوی عراق هست.

ویرایش شده در توسط bigdelimohamad9
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوبه والا ما از عراق غرامت نمیگیریم که هیچ ماشین هایی که سربازان ایران تو خواب هم نمیبینن به برادران عراقی میدن.این کشور همش افراط و تفریطه.کافیه فیلم تجهیزات مرزبانی ایران تو سیستان رو نگاه کنید تو آپارات تا عمق فاجعه رو دریابید

انصافا همیشه باید گودرز رو به شقایق ربط بدیم ؟
مشکل مرزبانی خودرو های حفاظت شدست یا ارس و کویران ؟
مزیت ارس نسبت به تویوتا هایلوکس چیه ؟
سربازای ایران تو خواب هم نمیبینن !؟

1403123713875950430.jpg

n00088510-r-b-032.jpg

17077503_438996196432544_465505739704631

C52A1511.jpg

 

 

 

===============

 

ادب گفتگو و مباحثه را رعایت کنید ، //MR9

ویرایش شده در توسط MR9
  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1- اون سیاست مال دوره شوروی بود که روس ها به حوزه تسلیحات نگاه ایدئولوژیک داشتن نه تجاری، اگر الان آمار سوخو-30 ها و تی-90 های صادراتی و تحویلی به خود روسیه رو مقایسه کنید دستتون میاد که اولویت حال حاضر روس ها چیه !

2- درست متوجه اصل انتقاد شما نشدم ! خب اگه این خودروها برای ما موثر نیستن پس چرا به اینکه جای تحویل به مرزبانی صادر شدن اعتراض میکنید ؟

3- در مورد اینکه عراق پولش رو میده یا نه هم اینکه عراقی ها به خاطر داشتن منابع عظیم نفتی برخلاف سایر متحدین ما گدا گشنه و محتاج صدقه گرفتن نیستن، و اینکه بارها خبر انعقاد قراردادهای میلیارد دلاری صادرات تسلیحاتی بین ایران و عراق منتشر و بعد تکذیب شده و اینکه کشورمون تو نمایشگاه دفاعی بغداد که دقیقا برای خرید تسلیحات به راه انداخته شده شرکت فعالی داشته همگی نشونه پرداخت پول این تسلیحات از سوی عراق هست.

 

1- اگر کمی تحقیق کنید کاملا متوجه میشوید تسلیحات مذکور اول به یگان های خودی تحویل داده شد و بعد از رفع نیاز به بازار عرضه شد..نمونه حرف بنده اس 400 بود که اول تمام یگان های ضروری رو تجهیز و بعد از اون به چین صادر کردند.

 

2-  موثر هستند اما در برابر تویوتا های حال حاضر در خدمت و انتقاد بنده به این است که ما که مطمئنا خودروی بهتری در حال ساخت نداریم مثل اون مثالی که زدم.پس بهتره یگان های خودمون رو هم تجهیز کنیم ...اگر صادر میشد و وزارت اعلام میکرد درال ساخت یک خودرو دیگه برای داخل هستیم کار بسیار خوبی بود....اما الان نه تحویل یگان های خودمون دادند و نه خودروی بهتری در دستور کار صنایع است.

 

3- منابع عظیم نفتی عراق قابل انکار نیست اما اولا تمام منابع نفت در اختیار عراق نیست دوما  دچاره خسارات زیادی شده صنعت نفتش.اما با همه ی اینها ثروت زیادی داره  اما چرا بعد 30 سال هنوز غرامت به ایران بابت جنگ ندادند؟این غرامت باعث میشه ما خیلی پیشرفت کنیم در صنعت .

 

با این حال  اگه عراق در بازسازی خودش به ما سهم خوبی   بده متضرر که نمیشیم هیچ بلکه سود خوبیم داره برامون

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 24 اردیبهشت 1397 در 09:54 , MOHAMMAD گفت:

این راکت اندازه؟ میشه راکت کالیبر 90 میلیمتری چینی باشه؟

حاج آقا از شما با این لحیه بعید بود ....

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سکوی ماژولار کنترل از راه دور سلاح

1400051317390964233158910~0.jpg

خمپاره انداز خشابدار 81 میلیمتری

14000513174032252233159010~0.jpg

خمپاره انداز 120 میلیمتری متحرک شده

14000513174128690233159210~0.jpg

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بررسی خودرو سفیر / ملاقات با کهنه سرباز ایرانی

 

 

پس از تولید نخستین خودرو در ایران ، همان جیپ cj-5 ، در سال ۱۳۳۸ در شرکت سهامی جیپ ایران با نام ایرانی شهباز، ارتش، شهربانی و درکل دولت ایران از خریداران مهم این خودرو جهت تجهیز نیروهای مختلف بودند.

 اما در سال ۱۳۵۷ و با وقوع انقلاب و قطع روابط ایران و امریکا تا مدت‌ها تولید جیپ شهباز با استفاده از همان خریدهای قبلی و موجودی انبار ادامه یافت و پس از آن‌ هم با تامین قطعات موردنیاز از کانادا تا مدت کوتاهی روند تولید ادامه یافت که البته این موضوع هم عمر چندانی پیدا نکرد و با تیره و تار شدن روابط ایران و کانادا خرید از شعبه کانادایی جنرال موتورز به عنوان مالک آن زمان جیپ ناممکن شد.

وقوع جنگ ایران و عراق، تحریم‌های متعدد خارجی، کارشکنی‌های شرکت‌های خارجی فعال در ایران، محدودیت‌های ارزی و … همه و همه از مهم ترین عواملی بود که تولید خودرویی دو دیفرانسیل با توانایی حرکتی بالا را مهم و حیاتی جلوه می‌داد. در همین راستا نیز تیم مدیریتی جدید جنرال موتورز ایران که حالا بنا بر قانون اساسی جدید ملی اعلام شده و به شرکت پارس خودرو تغییر نام داده بود، به رهبری محسن کرباسفروشان بهترین راه را در ادامه تولید محصول جیپ و خرید قطعات مورد نیا از واسطه‌ای جدید دانست.

کرباس فروشان تیمی را به رومانی فرستاد تا از نزدیک خط تولید جیپ موجود در آنجا که مشابه شهباز ایرانی بود را ببینند و مقدمات  مونتاژ آن در کشور را فراهم سازند که مقدور نشد تیم های دیگری هم به پاکستان و تایلند رفتند که آن ها هم دست خالی به کشور برگشتند.

این بار کرباس فروشان شخصا به همراه تیمی عازم هند شد و پس از به توافق رسیدن با ماهیندرا اند ماهیندا هند محصول جدید توسن جایگزین شهباز محبوب شد .اما در این سال ها همواره کیفیت نازل جیپ توسن مورد انتقاد بود تا جایی که پس از مدتی حتی فرماندهان نیروهای نظامی هم علاقه ای به خرید این اتومبیل نداشتند و به سوی محصولات وارداتی تویوتا گرایش پیدا کردند. تا اینکه بالاخره توسن جای خود را به KM معروف داد. شرکت کره ای آسین موتور ، از زیر مجموه های کیا موتورز ، این بار شریک جدید پارس خودرو بود و نام این خودرو هم کوتاه شده عبارت Korean Motor بود.

در سال ۱۳۶۵ و برای تامین نیاز های جنگ پروژه تولید نیسان پاترول تحت لیسانس نیسان ژاپن در پارس خودرو کلید خورد که ابتدا تولید مدل ۵ در و یک سال پس از آن تولید مدل ۳ در، آغاز شد و در سال ۱۳۶۷ هم مدل وانت آن پای به جاده های ایران گذاشت ، در این مدت علاوه بر نیروهای نظامی و انتظامی کشور مردم هم از طرفداران پاترول بودند چراکه پارس خودرو بعد از جنگ با اعمال یک سری تغییرات جزئی پاترول را آماده حرکت در خیابان ها کرد و پاترول نقش خودرو لوکس آن زمان بازار را نیز بر عهده گرفت .

تمام این نشیب و فرازها و پایان یافتن جنگ و توجه به شعار خودکفایی در کشور، فرماندهان نظامی و مدیران صنایع دفاعی کشور را بر آن داشت تا خود نیازهای نیروهای مسلح را برطرف نمایند و بدین ترتیب بود که تولید خودرو در نیروهای مسلح و صنایع دفاعی ایران در دستورکار قرار گرفت.

یکی از اصلی‌ترین تلاش‌ها در صنایع خودروسازی فتح و با نام سفیر متولد شد که بر اساس شاسی کوتاه شده نیسان پاترول ( ورژن ۳ در) و موتور Z24 معروف در سال ۱۳۸۷ و با طراحی بدنه مشابه جیپ رونمایی شد. سفیر با وزنی در حدود ۶۲/۱ تن بدون تجهیزات نصب شده و ۳۵/۲ تن با ظرفیت کامل تجهیزات ،طول ۳۷۲۶ میلی‌متر، عرض ۱۶۹ میلی متر، ارتفاع ۱۸۸ میلی متر و قابلیت حمل ۱ نفر خدمه و ۵ نفر مسافر طراحی و ساخته شده است . سلاح‌هایی مانند راکت انداز فجر، یک عراده توپ ام۴۰ و یا یک عراده پرتابگر ضد تانک طوفان قابلیت نصب بر روی این خودرو را دارند. موتور آن از همان تکنولوژی موتور نیسان زد ۲۴ بهره می‌برد که با تکنولوژی فوق پیشرفته خود موفق به تولید ۱۰۰ اسب‌ بخار قدرت می‌شود. سیستم تعلیق هم از نوع Coil spring بوده که با کمک فنرهای قوی و با قابلیت ارتجاع مناسب توانایی‌های حرکتی قابل قبولی به آن می‌بخشد. همچنین، «سفیر» با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برد عملیاتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را دارا است

نیروهای حزب الله لبنان، ارتش سودان، ارتش سوریه، حشد الشعبی عراق و نیروی ضربتی آفریقای مرکزی از جمله مشتریان سفیر بودند. تا آنجا که خط تولید این خودرو زیر نظر کارشناسان ایرانی در سودان افتتاح شد و در نمایشگاه IDEX امارات در سال ۲۰۱۳ با نام  Karaba VTG01 به نمایش درآمد . در هنگام رونمایی از سفیر مسئولان و فرماندهان نظامی کشور وعده تولید ۵ هزار دستگاه در سال را دادند اما از آمار دقیق تولید سفیر اطلاعی در دسترس نیست اما سفیر آغازگر روندی بود که در ادامه با ارس، کویران، سپهر، گهر و … ادامه یافت

 

لینک مقاله :

منبع

 

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.