Recommended Posts

[quote]منظورم همون بود من هميشه اين دو رو با هم قاطي ميكنم شما ببخش .
چند وقت پيش رئيس اون انجمن اومده تو يه برنامه تلويزيوني شبكه اصفهان كه اتفاقا خودش دانشجو بود .[/quote]
من چكاره هستم كه ببخشم؟

اميد است ابتكارات و نو اوري ها در زمينه ي ساخت جنگنده و رشته هاي مرتبط با ان صورت بگيرد icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]منظورم همون بود من هميشه اين دو رو با هم قاطي ميكنم شما ببخش .
چند وقت پيش رئيس اون انجمن اومده تو يه برنامه تلويزيوني شبكه اصفهان كه اتفاقا خودش دانشجو بود .[/quote]
من چكاره هستم كه ببخشم؟

اميد است ابتكارات و نو اوري ها در زمينه ي ساخت جنگنده و رشته هاي مرتبط با ان صورت بگيرد icon_eek[/quote]

اتفاقا يه هواپيماي بدون سرنشين هم ساختن كه عمود پروازه ( شبيه وي 22 ) البته در مقياس آزمايشگاهي .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید قبول کنیم آمریکا هر جا وا داده و عقب کشیده برای فشار افکار عمومی و بالا رفتن کشته هاش بوده و گرنه هزینه واقعا براش معنی نداره!
آمریکا با رونق صنایع دفاعیش سود هم میکنه هم از نظر اشتغال هم رشد اقتصادی
به خصوص این که پولی که صرف هزینه های جنگ میشه میره تو جیب یه سری ابر ملیاردر که آمریکا رو به طور غیر رسمی اداره میکنن.
اون روز تنها راه مبارزه با آمریکا داشتن توانایی ضربه زدن به خاک آمریکاست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رباطها هر چقدر هوشمند باشند بازهم ابتكاره مغزه انسان رو ندارند و پتانسيله عجيبي در حمله به نيروهاي خودي دارند.حتي با استفاده از سيستمهاي تشخيصه دوست از دشمن (f&f)
در ضمن ايران در ضمينه ي رباتيك پيشرفتهاي غيره قابله باوري كرده.من خودم نمونشو در مسابقاته اي سي ام در دانشگاهه خودمون ديدم.تازه اون رباتها نظامي هم نبودند!!!!اگه بودند كه....... icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ضمن ايران در ضمينه ي رباتيك پيشرفتهاي غيره قابله باوري كرده.من خودم نمونشو در مسابقاته اي سي ام در دانشگاهه خودمون ديدم.تازه اون رباتها نظامي هم نبودند!!!!اگه بودند كه.......
[/quote]

ميشه در مورد اين كه گفتين كمي توضيح بدين ؟ اون رباط ها چه ويژگي داشتن ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ميشه در مورد اين كه گفتين كمي توضيح بدين ؟ اون رباط ها چه ويژگي داشتن ؟[/quote]
رهگيري مسيره از قبل برنامه ريزي شده و عبور از موانعه غيره متعارف(موانع تا قبل از مسابقه نشان داده نشدند) و اصلاحه مسير و استفاده از حالته صرفه جويي انرژي در مواقع غيره كاري(همون استندبايه خودمون) و.....صد درصد امكاناته ديگه اي هم بود كه من از اونها اطلاع ندارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا نیازی به هوش مصنوعی نیست اپراتور امریکایی میشینه تو خونش کنترل ربات رو به عهده میگیره!
ولی یه خوبی هم داره اون موقع با یه EMP درست درمون میشه تمام اینا رو تبدیل به آهن پاره کرد icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممکنه از نانو نقره استفاده شده باشه . آخه نانو نقره باکتری ها رو میکشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همه دوستان ! icon_eek

ممد جون اون اف 22 در مقیاس آزمایشگاهی نبود ، یه چیزی بود که میتونست عمود پرواز کنه ، تو که اون رو میگی بقیه فکر میکنن حتما خبری و فردا گندشم در میاد ! :oops:

خبر بسیار خوبی بود ! icon_rolleyes

jarmenkill جان اطلاعی ندارم ولی فک کنم نانو نقره یکی از اجزای سازندش باشه چون اون باکتری رو میکشه و مثلا یه ماده دیگه یه چیز دیگه رو به همین ترتیب هست که یک لباس عایق به وجود میاد ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راکتورهای هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما دایچی در ژاپن، در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، ولی هنوز به حالت ذوب کامل نرسیده‌اند. اما ذوب کامل به چه معناست و عواقب آن چه تفاوتی با چرنوبیل خواهد داشت؟
راکتورهای هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما دایچی در ژاپن، در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، ولی هنوز به حالت ذوب کامل نرسیده‌اند. ساینتیفیک امریکن در مقاله‌ای توضیح داده که ذوب کامل راکتور به چه معناست و وضعیت کنونی این نیروگاه با سوانح هسته‌ای پیشین چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد.
یک راکتور هسته‌ای چگونه کار می‌کند؟
بیشتر نیروگاه‌های هسته‌ای، مانند آنهایی که در نیروگاه فوکوشیما دایچی ژاپن قرار دارند، در حقیقت کتری‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که آب را برای تولید نیروی برق به جوش می‌آورند.
آنها برای تامین انرژی مورد نیاز خود، به شکافت هسته‌ای وابسته‌اند؛ شکافت هسته‌ای به فرایند تقسیم هسته یک اتم به دو اتم کوچک‌تر گفته می‌شود که علاوه بر تولید دو اتم جدید، انرژی گرمایی را آزاد می‌کند و تعدادی نوترون را نیز به اطراف می‌فرستد. اگر هسته یک اتم دیگر یکی از این نوترون‌ها را جذب کند، ناپایدار خواهد شد و خود نیز فرایند شکافت را خواهد پیمود، که در نتیجه آن، گرما و نوترون آزاد بیشتری به دست خواهد آمد.
واکنش زنجیره‌ای حاصله همین طور ادامه خواهد یافت، و یک منبع دائمی از گرما را برای تبخیر آب، چرخاندن توربین‌های بخار و در نتیجه تولید برق، فراهم می‌کند.
انرژی هسته‌ای، در ژاپن و دیگر نقاط جهان، چقدر برق تولید می‌کند؟
طبق داده‌های منتشر شده آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، ژاپن با 58 راکتور هسته‌ای که سالیانه 280 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کنند، سومین تولید کننده بزرگ انرژی هسته‌ای در جهان است، و بعد از ایالات متحده و فرانسه قرار می‌گیرد.
نیروگاه فوکوشیما دایچی، که در اثر زلزله روز جمعه 11 مارس / 20 اسفند به شدت آسیب دید، شش نمونه از این راکتورها را در خود دارد که همگی آنها در دهه 1970 وارد مدار شدند.
انرژی هسته‌ای تقریبا 15 درصد از مجموع برق تولیدی در سراسر جهان را تامین می‌کند. ژاپن تقریبا 30 درصد از برق خود را از نیروگاه‌های هسته‌ای خود تامین می‌کند.
ایالات متحده امریکا، برق هسته‌ای بیشتری تولید می‌کند، ولی سهم انرژی هسته‌ای از مجموع برق تولیدی این کشور کمتر از ژاپن است. تقریبا 20 درصد برق تولیدی در ایالات متحده امریکا از نیروگاه‌های هسته‌ای می‌آید، که این نیروگاه‌ها را به سومین منبع بزرگ تولید برق در این کشور بعد از ذغال سنگ (با 45 درصد) و گاز طبیعی (با 23 درصد) بدل کرده است.

[img]http://www.konjkav.com/images/stories/nuclear-reactor-small.jpg[/img]

سوخت یک نیروگاه هسته‌ای چیست؟
بیشتر نیروگاه‌های هسته‌ای از سوخت اورانیوم استفاده می‌کنند، که در قالب اورانیوم 235 «غنی‌شده» است؛ اورانیوم 235 یک ایزوتوپ (ایزوتوپ‌ها، گونه‌های مختلف یک عنصر با جرم اتمی متفاوت هستند) از عنصر اورانیوم است که فرایند شکافت هسته‌ای در آن به راحتی انجام می‌شود.
اورانیوم 238 در طبیعت خیلی بیشتر از اورانیوم 235 یافت می‌شود ولی شکافت هسته‌ای در آن به خوبی صورت نمی گیرد، در نتیجه تولید کنندگان سوخت هسته‌ای محتوای اورانیوم 235 را چند درصد افزایش می‌دهند، که برای تداوم یک واکنش هسته‌ای شکافت هسته‌ای و تولید برق، کفایت می‌کند. اورانیوم غنی شده، در کارخانه به میله‌های سوختی تبدیل می‌شود که در پوشش‌های فلزی مانند آلیاژ زیرکونیوم قرار می‌گیرند.
راکتور شماره3 نیروگاه فوکوشیما دایچی از چیزی به نام سوخت اکسید ترکیبی MOX استفاده می‌کند، که در آن، اورانیوم با دیگر مواد قابل شکافت مانند پلوتونیوم حاصل از سوخت مصرف شده نیروگاه‌ها یا سلاح‌های هسته‌ای خنثی شده ترکیب شده است.
چگونه می‌توان یک واکنش هسته‌ای را متوقف کرد؟
فرایندهای شکافت هسته‌ای دائمی، وابسته به حرکت نوترون‌ها از یک اتم به دیگری هستند؛ نوترون‌های آزاد شده در فرایند شکافت یک اتم، شکافت اتم بعدی را سبب می‌شوند. در نتیجه راه توقف یک فرایند شکافت هسته‌ای، قطع حرکت نوترون‌ها است.
راکتورهای هسته‌ای از میله‌های کنترل تولید شده از عناصری مانند کادمیوم، بوروم و هافنیوم استفاده می‌کنند که همگی آنها جذب‌کننده‌های نوترون هستد.
هنگامی که عملکرد یک نیروگاه مختل می‌شود یا وقتی اپراتورها بخواهند بنا به هر دلیلی یک راکتور را خاموش کنند، تکنیسین‌ها می‌توانند از راه دور میله‌های کنترل را وارد هسته راکتور کنند تا نوترون‌ها را جذب کنند و واکنش هسته‌ای را متوقف کنند.
آیا در حالی که واکنش هسته‌ای متوقف شده است، ممکن است که راکتور ذوب شود؟
حتی بعد از این که میله‌های کنترل کار خود را انجام دادند و فرایند شکافت را متوقف کردند، میله‌های سوخت گرمای زیادی خواهند داشت. علاوه بر آن، اتم‌های اورانیوم که پیش از این به دو اتم تقسیم شده بودند، محصولات جانبی رادیواکتیو تولید می‌کنند که خود نیز گرمای زیادی تولید می‌کنند. در نتیجه هسته راکتور به تولید گرما در نبود شکافت ادامه می‌دهد.
اگر بقیه قسمت‌های راکتور سالم باشند و در حال عملکرد نرمال، پمپ‌ها به چرخش مواد خنک کننده (معمولا آب) برای پایین اوردن گرمای هسته ادامه می‌دهند.
در ژاپن، این نه زمین‌لرزه 9 ربشتری که سونامی پس از آن بود که برق AC سیستم خنک‌کننده راکتور و ژانراتورهای دیزلی پشتیبان را از کار انداخت و راکتورها را بدون سیستم خنک کننده و در معرض خطر جدی گرمای بیش از حد قرار دادند.
یک هسته داغ راکتور بدون یک منبع دائمی مواد خنک‌کننده، پیوسته آب اطراف میله‌های سوخت را بخار می‌کند تا جایی که میله‌های سوخت بالاتر از سطح آب قرار گیرند.
اگر میله‌های سوخت بالاتر از سطح مواد خنک کننده قرار گیرند، ممکن است شروع به ذوب شدن کنند و سوخت داغ رادیواکتیو در بستر مخزن حاوی راکتور بماند.
در بدترین حالت ذوب شدن، مخلوط سوخت ذوب شده از طریق محفظه فلزی ذوب می‌شود و با عبور از موانع بعدی که برای نگاه داشتن مواد هسته‌ای طراحی شده‌اند، مقادیر معتنابهی از تشعشعات رادیواکتیو را در معرض دنیای خارج قرار می‌دهد.
چگونه می‌توان از ذوب شدن اجتناب کرد؟
اپراتورهای ژاپنی نیروگاه تلاش‌های متعددی را برای خنک کردن راکتور ترتیب داده‌اند که شامل پمپاژ آب دریا به داخل هسته راکتور برای جایگزینی مایع خنک کننده هم می‌شود. شرکت نیروی برق توکیو (TEPCO)، اسید بوریک را هم که جاذب نوترون است؛ به داخل راکتورها تزریق کرده است.
آیا این سانحه را می‌توان با فاجعه چرنوبیل یا جزیره تری‌مایل مقایسه کرد؟
در حال حاضر، سه راکتور نیروگاه فوکوشیما دایچی به طور جدی تخریب شده‌اند. واحدهای یک و سه شاهد انفجارهایی بودند که دیواره‌های خارجی را تخریب کردند و به نظر می‌رسد که ناشی از تجمع گاز هیدروژن تولید شده از واکنش زیرکونیوم میله‌های سوخت با آب خنک کننده‌ در دمای بسیار بالا است؛ ولی به نظر می‌رسد که محفظه‌های نگهدارنده داخلی تاکنون بدون آسیب مانده‌اند.
در روز 15 مارس نیز انفجار سومی در راکتور شماره 2 رخ داد که به نظر می‌رسد که اوضاع در آنجا وخیم‌تر باشد. فشار استخر ته‌نشینی، (مخزن آب دونات‌شکل در زیر راکتور) بعد از انفجار کاهش یافت، که نشان دهنده این بود که مخزن به خطر افتاده است.
در راکتورهای شماره 1، 2 و 3، سطح آب به حدی کاهش یافت که برای مدت کوتاهی میله‌های سوخت خارج از سطح آب قرار بگیرند. مسلم است که این میله‌های سوخت دچار آسیب جدی شده‌اند. و یک آتش سوزی در استخر ذخیره سازی سوخت‌های مصرف شده راکتور شماره 4 نیز، خطرات جدیدی را برای معدود کارگران باقی‌مانده در محل نیروگاه آفریده است.
مسئولین ژاپنی در ابتدا حادثه راکتور شماره 4 را، «حادثه‌ای با تبعات محلی» در مقیاس هفت مرحله‌ای رخدادهای بین المللی هسته‌ای و پرتوزیستی، آی.ان.ای.اس (INES) اعلام کردند، ولی فرانک فون هیپل، فیزیکدان دانشگاه پرینستون به نیویورک تایمز گفت که وضعیت فعلی در نیروگاه فوکوشیما دایچی، «تا همین جای کار هم خیلی بدتر از جزیره تری‌مایل» است. جزیره تری‌مایل، بدترین سانحه هسته‌ای ایالات متحده، در سطح پنج، یک «حادثه با تبعات گسترده‌تر» طبقه‌بندی شده بود.
در نیروگاه هسته‌ای پنسیلوانیا در سال 1979 / 1358، خرابی سیستم خنک‌کننده به همراه اشتباه کارگران منجر به ذوب شدن جزئی شد؛ تقریبا نیمی از هسته راکتور ذوب شد و مخلوطی را در کف مخزن فلزی فشار تشکیل داد. مخزن بدون آسیب ماند، ولی برخی تشعشعات از نیروگاه خارج شده و وارد محیط پیرامونی شدند.
اما فاجعه چرنوبیل در سال 1986 / 1365 بسیار گسترده‌تر بود؛ و در رده هفت، یا یک «حادثه مهم» در مقیاس INES، طبقه‌بندی شد. در اوکراین که آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود؛ تغییرات گسترده در توان تولیدی منجر به انفجار در یکی از راکتورهای نیروگاه شد و مقادیر زیادی از مواد رادیواکتیو را در هوا پراکنده کرد.
به گفته کمیسیون مقررات هسته‌ای ایالات متحده، دو کارگر نیروگاه در عرض چند ساعت در اثر مسمومیت تشعشعی جان باختند؛ و 28 نفر دیگر نیز در ماه‌های بعد مردند.
ریزش اتمی چرنوبیل بسیار گسترده بود که محاسبه خسارات جانی و اثرات آن بر سلامتی مردم کار بسیار سختی خواهد بود.
گزارش کمیته علمی سازمان ملل متحد در مورد اثرات تشعشعات اتمی نشان داد که 6هزار نفر از جمعیت زیر 18 سال ساکن در اوکراین و بلاروس تا سال 2006 / 1385 مبتلا به سرطان تیروئید شدند؛ که به نظر می‌رسد که «بخش عمده‌ای از آنها» در اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات رادیواکتیو به بیماری مبتلا شدند.

منبع:
[url=www.konjkav.com]کنجکاو[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]"كوماك" ،‌ رقيب بزرگ ايرباس و بوئينگ از راه رسيد[/align]

[align=center] چين درچهل و نهمين نمايشگاه بين المللي هوا- فضاي فرانسه از اولين هواپيماي مسافربري در دست ساخت و تكميل خود پرده برداري كرد.

به گزارش ايرنا ، چين براي اولين بار در نمايشگاه هوا - فضاي بين المللي بورژه در شمال پاريس شركت كرده است.
اين نمايشگاه تا روز يكشنبه آينده براي بازديد عموم دايرخواهد بود.[/align]

[align=center]178732_446.jpg[/align]

[align=center]ماكت هواپيماي مسافربري دردست ساخت چين كه ' كوماك 919 -C ' نام دارد ، براي اولين بار و همزمان با برگزاري نمايشگاه بورژه درمعرض ديد عموم قرار گرفته است.

قرار است ، اين هواپيماي مسافربري چيني كه از ظرفيت حمل 200 مسافر برخوردار است از سال 2016 ميلادي به صورت رقيبي جدي براي محصولات ايرباس آ- 320 نئو' و بوئينگ 737- ب ، به بازارهاي جهاني عرضه شود .[/align]
[align=center]
178730_871.jpg[/align]


[align=center]شركت هواپيمايي ' رايان اير' هلند از هم اكنون اعلام كرده است كه قصد دارد شماري از اين هواپيماي چيني را براي بكارگيري درناوگان حمل ونقل هوايي خود خريداري كند.[/align]


[align=center]178734_849.jpg[/align]

[align=center]نمايشگاه بورژه پاريس كه هر دوسال يكبار داير مي شود يكي از نمايشگاههاي هوا- فضاي مهم جهان به حساب مي آيد.
ائيل اولري رييس شركت هواپيماي رايان اير با اشاره به هواپيماي دردست ساخت چيني افزود: از وجود رقيب و جايگزيني جدي براي محصولات ايرباس و بوئينگ بسيارخوشحال است .[/align]

[align=center]178733_887.jpg[/align]

[align=center]وي افزود: ما به شدت علاقمند هستيم تا اين شركت توسعه پيدا كند.[/align]
[align=center]وي خاطرنشان كرد: اين شركت درنظر دارد همزمان با سه شركت چيني ، ايرباس و بوئينگ مذاكراتي را براي خريد 200 فروند هواپيماي مورد نياز آغاز كند.[/align]

[align=center]178735_381.jpg[/align]

[align=center]اولري خاطر نشان كرد: درنظر دارد تا ناوگان هوايي اين شركت را تا سال2013 ميلادي به تعداد 300 فروند هواپيما افزايش دهد. [/align]

[align=center]عصر ایران[/align]



تصاویر و خبر مربوطه به اخبار علمی منتقل شد.

00Amin


============

قفل شد.

00Amin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چینیه تو فوروم پاکستانی ها میگفت تا موقعی که 100000 تا پرواز بدون نقص انجام نده سوارش نمیشه. خودشون وقتی این طور فکر میکنن باید مواظب باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سفرهای مطمئن با هواپیماهای تمام‌الکتریکی آینده / عکس
دانش > فناوری - نمونه‌ای مفهومی از یک هواپیمای مسافربری تمام‌الکتریکی‌ توسط گروه هوانوردی، دفاع و فضای اروپا در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شده که می‌تواند سرآغاز سفرهای پاک و بسیارآرام هوایی در دهه‌های آینده باشد.

محبوبه عمیدی: نمایشگاه هوایی پاریس که از دوشنبه گذشته آغاز به کار کرده و تا یک‌شنبه آینده ادامه خواهد داشت، میزبان بیش از 2100 شرکت‌کننده از سراسر جهان است، 140 فروند هواپیما در آن به نمایش درآمده‌اند و حدود 200هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. یکی از نمونه‌های جالب‌توجه در این نمایشگاه هوایی، نمونه مفهومی تمام‌الکتریکی VoltAir است که احتمالا تا 25 سال آینده شاهد ورود آن به خطوط هوایی خواهیم بود.

چندین سال است خودروهای تمام‌الکتریکی یا انواع هیبریدی که از پیشرانه الکتریکی نیز کمک می‌گیرند، وارد بازار شده‌اند اما هنوز نمی‌توانیم هواپیمایی مسافربری را پیدا کنیم که تمام‌الکتریکی باشد. علت این تفاوت به قدرت اندک موتورهای الکتریکی برمی‌گردد که در نمونه جدید با استفاده از ابررساناها تقویت شده است.
[img]http://khabaronline.ir/images/2011/6/voltair.jpg[/img]
به گزارش گیزمگ، در این هواپیمای نسل جدید از دو باتری استفاده خواهد شد که نسل جدید باتری‌های لیتیوم‌- هوا هستند و می‌توانند نیروی مورد نیاز 2 موتور الکتریکی ابررسانا با بهره‌وری بالا را برای به گردش درآوردن دو پروانه انتهایی هم‌محور این هواپیما تأمین کنند. پیچیدگی بخش‌های عملیاتی بسیارکمتر شده و ساخت بدنه VoltAir از فیبرکربن، کار را برای موتورها به‌مراتب ساده‌تر کرده است.

احتمالا این باتری‌ها در بخش جلو و پایین هواپیما جاسازی خواهند شد تا به راحتی و مانند چمدان‌ها امکان خارج‌کردن آنها هنگام دشارژ شدن و جایگزینی باتری‌های آماده وجود داشته باشد. در این صورت، هواپیما نیازی به وقفه برای شارژ مجدد ندارد و می‌تواند بلافاصله پس از تعویض باتری‌ها فرودگاه را ترک کند.
[img]http://khabaronline.ir/images/2011/6/voltair-2.jpg[/img]
در موتور این هواپیما ماده ابررسانایی جایگزین سیم‌های مسی شده که از انواع «ابررسانای گرم» یا HTS است. این ماده بر‌خلاف ابررساناهایی که در دمای بسیار پایین (چند ده درجه کلوین یا سردتر از منفی 200 درجه سانتی‌گراد) مقاومت الکتریکی آنها تقریبا به صفر می‌رسد، می‌تواند در دماهای بالاتر (و البته کماکان زیر صفر سانتی‌گراد) نیز خوب عمل کند. برای ایجاد برودت مورد نیاز از نیتروژن مایع استفاده خواهد شد.

گروه هوانوردی، دفاع و فضای اروپا، EADS که این نمونه مفهومی را ارائه کرده، امیدوارست با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در طول زمان، نرخ قدرت به وزن این موتورها با موتورهای بنزین‌سوز فعلی برابری کند.

[img]http://khabaronline.ir/images/2011/6/voltair-1.jpg[/img]
ین گروه تلاش کرده با بهبود شرایط آیرودینامیک و استفاده از پروانه در دم، بهترین شرایط را برای مصرف انرژی ایجاد کند. از سوی دیگر اگر این هواپیما به تولید انبوه برسد، در پروازها مسئله کاهش حجم و وزن سوخت وجود نخواهد داشت و موتورهای تعبیه‌شده در انتهای آن همراه با باتری‌های بخش جلو به خوبی تعادل را حفظ خواهند کرد.

[url=http://khabaronline.ir/news-159002.aspx]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدوارم‌ ايران يكي از اينا داشته باشه ولى اميدوار نيستم :| icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چين‌ پيشرفت خوبي داشته اما ايران......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط SHAFAGH23
      دوستان هرکسی نظری در این رابطه داره بیان کنه . بستن تنگه هرمز کاری استراتژیک یا عملی اشتباست.؟ توان ایرا ن دربستن این تنگه با وجود نیروی دریایی امریکا چقدر است؟ چند ماه یا روز یاساعت این کار امکان پذیره ؟ راهکار شما استفاده از کدام سلاح هاست؟ این کار درصورت وقوع جنگ احتمالی برضد ایران چند ساعت به طول خواهد انجامید ؟سرعت عمل.. آیا بستن این تنگه راهگشای جنگ احتمالی است یا فقط عملی پرهزینه واشتباه ؟ آیا این کار باعث فشار براسرائیل می شود ؟ برغرب چه طور؟ اگر فشار ایجاد شود چه قدره ؟آیا مانع از ادامه جنگ میشه؟
    • توسط reformist
      منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.